Ik vond het ook een steengoeie aflevering. Na het zien ervan was ik nog steeds erg overtuigd van mijn mol: Ron, maar na het lezen van alle berichten ga ik weer wat twijfelen.
Lumberjacken:
Het is mij nu inderdaad ook opgevallen dat Elise en Ferdi pas 's avonds hoefden te zeggen hoe het zat met de uitslag van die dag. Als een van hen de mol is weet hij/zij dus welke lumberjacks echt zijn.
Ze zeggen na het zien van de foto's dat Patricia wint, evenals Ron en Astrid. Ze neigen even naar Chandrika, dat die ook wint, maar Elise zegt dan dat er toch ook drie lumberjacks zijn. Dan zegt ferdi: drie.
Nu is het zo dat zowel Ron, Astrid als Chandrika tegen een lumberjack moesten. De kans dat ze zouden verliezen is groter dan dat ze zouden winnen. Toch zeggen Ferdi en Elise drie.
Als een van hen weet wie de echte lumberjacks zijn.. waarom gokken ze er dan toch op. Elise stuurt aan op het feit dat Astrid en Patricia winnen en Ferdi op het feit dat Ron zou winnen.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als de mol in het hotel is, hij/zij is ingelicht over wie gewonnen heeft. Ze hebben het nl precies goed gegokt terwijl er toch twee tegen een lj moesten.
Beiden verdacht.
Blindemannetje:
Rene en Ferdi erg actief. Renee zowiezo "je kunt me nog meer vertellen maar hier ben ik niet geweest" (Renee valt af als mol) en Ferdi die als eerste opmerkt dat het platgetrapte sneeuw is en dan op zijn knieen gaat. (Ferdi valt ook af.)
Opmerkingen van Ron:
"Ga jij maar ff voelen, als dat het niet is gaan we verder, dan hebben we drie keer gecheckt dat lijkt me wel voldoende" en "Ferdi en Rene, is het wat of niet?"
Ron is verder erg passief en Elise loopt maar te lullen over de vorm van de boom. De rest is vrijwel niet actief aanwezig.
Conclusie: Elise wel verdacht deze week.
Ik weiger haar als mol te zien omdat die eikel bij RTL boulevard (die stomme man van Idols met die krullen) zei (toen de foto net bekend was) dat hij WIST dat Elise de mol zou zijn. Ik weiger dus pertinent om dat te geloven.
Maar als zij de mol is, dan wint Ron, en ik denk namelijk altijd dat de winnaar mol is (zie Sigrid, zie John, zie Stijn)
Kan het overigens niet zo zijn dat Angela de mol influisterd hoe de zaken ervoor staan. Angela hoeft nl niet bij de boom te blijven staan. Kan de mol geen oortje inhebben? Bij Elise is niks te zien, ze heeft haar haar ervoor, maar achteraf bezien leek het bij Marc ook vrij duidelijk zichtbaar.
Hoe weet Elise dat ze nog maar een paar minuten hebben?
He! Ik wil Elise niet verdenken!!!