Poll

Welke kinderseries keek jij vroeger altijd?

David de Kabouter
1 (2.1%)
Fregglerock
4 (8.3%)
Smurfen
7 (14.6%)
Ti-ta Tovenaar
3 (6.3%)
Swiebertje
3 (6.3%)
Snorkels
5 (10.4%)
Ovide
7 (14.6%)
Sesamstraat
12 (25%)
Foofur
1 (2.1%)
Teddy Ruxpin
5 (10.4%)

Totaal aantal stemmen: 51

Auteur Topic: Kinderseries  (gelezen 65202 keer)

Offline knorretje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #80 Gepost op: 8-04-2003, 23:28:38 »
Leuke topic!
Ik weet er ook nog wel één:
Kunt u mij de weg naar hamelen vertellen meneer!!
Dat is pas jeugdsentiment.

Ik mis ook Pommetje horlepiep in het lijstje
( of is dit erg fout van mij)

Ik weet er nog wel een paar maar die zijn te erg om op te noemen.









Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Kinderseries
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2003, 08:42:22 »
Foofur herken ik nu wel ja. Daar had ik vroeger een kleurboek van ;D

Ford Boyard keek ik ook altijd. Was idd een leuk programma.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Kinderseries
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2003, 10:21:45 »
Whahaha!! Battlestar Gallactica!!  Mijn vriendinnen waren altijd helemaal weg van Apollo en ik was helemaal weg van Starbuck. Dus dat was de eeuwige discussie (zat toen in de pubertijd denk ik  ;))

Pompompedompompompom, Pommetje Horlepiep (pom pom pom)
Pompompedompompompom, Pommetje Horlepiep
Ze vragen me weleens, of ik me soms niet schaam.
Dan zeg ik waarom zou ik, want het is een mooie naam!
Pompompedompompompom, Pommetje Horlepiep.........

Heerlijk Topic inderdaad!







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kinderseries
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2003, 10:53:14 »
sjakie in de chocoladefabriek is idd een leuke film, ik krijg altijd zo'n trek als ik m zie! het verhaal vind ik niet echt briljant, maar de uitwerking van de film zeker wel :)

al die laatste dingetjes herken ik trouwens niet, een beetje voor mn tijd denk ik ofzo?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2003, 11:04:23 »
Keek niemand van jullie vroeger naar Ford Boyard? (niet echt 'n jeugdserie, maar ik keek er wel naar in m'n jeugd  ;) )



Ja, ik. Fort Boyard zal in een latere aflevering van CMC ook nog terug komen als Fort Boeier. Alleen moet ik nog even uitzoeken hoe het weer precies zat. Iets met opdrachten doen, sleutels verzamelen, onderwater zwemmen en geld verzamelen bij een kooi met tijgers niet?








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Kinderseries
« Reactie #85 Gepost op: 9-04-2003, 11:14:34 »
Ja, ik. Fort Boyard zal in een latere aflevering van CMC ook nog terug komen als Fort Boeier. Alleen moet ik nog even uitzoeken hoe het weer precies zat. Iets met opdrachten doen, sleutels verzamelen, onderwater zwemmen en geld verzamelen bij een kooi met tijgers niet?
Ik kan er me nog van herinneren dat ze bij een oude man in de toren raadsels moesten oplossen en dat ze in kamers werden opgesloten en eruit moesten geraken enzo.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kinderseries
« Reactie #86 Gepost op: 9-04-2003, 11:16:55 »
Ja, dat gaat jou misschien ook nog wel overkomen dus  ;D  

Ze waren meestal met een groep en 1 iemand moest raadsel oplossen en kreeg daarvoor een sleutel, de anderen kregen andere opdrachten, waarmee ze ook sleutels konden verdienen.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #87 Gepost op: 9-04-2003, 12:00:40 »
Ze waren iig met 1 groep, waarvan de groepsleden dan allerlei, meestal individuele, opdrachten moesten doen. De meeste opdrachten vonden plaats in de cellen van 't Ford, maar er waren idd ook raadsels die bij die oude man met 't lange witte baard opgelost moesten worden in 't torentje. Met deze opdrachten konden ze dan sleutels winnen. De hoeveelheid verdiende sleutels was bepalend voor de tijd die ze kregen in de finale. De finale vond plaats in 'n soort binnenplaats van 't Ford. In 'n soort kooi stroomde dan allemaal geld waarvan ze zo veel mogelijk moesten pakken en naar 'n bak buiten de binnenplaats moesten brengen. Als de tijd op was kwamen de tijgers de binnenplaats op, dus de kandidaten moesten zorgen dat ze op tijd van de binnenplaats weg waren. (net alsof ze die tijgers echt los zouden laten als de kandidaten zich nog op de binnenplaats bevonden.  ::) )

Volgens mij wordt Ford Boyard nog steeds uitgezonden op 'n Franse televisiezender. Daar heb ik 't 'n jaar geleden iig nog voorbij zien komen.  

Erg leuk dat je 't gaat verwerken in de CMC, Chriz. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.  :)








Offline Floortje

  • Forumlid
Re:Kinderseries
« Reactie #88 Gepost op: 9-04-2003, 12:28:48 »
en dit is misschien geen jeugd sentiment, maar spongebob squarepants is zooo cool  ;D








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Kinderseries
« Reactie #89 Gepost op: 9-04-2003, 16:45:48 »
SPONGEBOB

"Ik ben er klaar voor"  ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #90 Gepost op: 9-04-2003, 17:00:41 »
Pff, weer 2 blz bijgelezen :o maar deze keer voornl onbekende series ???. Samson en Gert vond ik echter wel meestal best grappig.

Kent iemand de tekenfilms 'Beestenbos is boos' en 'Het eiland van Noach'? Noach is een ijsbeer btw, heeft niets met de Bijbel te maken of zo... Maar ze gaan allebei over een groep allemaal verschillende dieren die een lange reis maken. 'Beestenbos is boos' is al van een hele tijd geleden, slechte kwaliteit beeld ook maar dat had ik toen nog niet door ::) maar 'Het eiland van Noach' is van een jaar of 3-4 geleden denk ik, toen vond ik dat ook nog erg leuk, vanwege al die dieren en omdat het zo grappig was. Het kwam elke dag, maar ze waren hier thuis vergeten de allerlaatste afl voor me op te nemen dus die heb ik nooit gezien... ::) :'(








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #91 Gepost op: 9-04-2003, 17:02:59 »
Staat de Bluffers er al tussen?  ;D

Je bent een bluffer, je blijft een bluffer, je droomt en bluft er op los...

Hebben jullie dat liedje nu ook in je hoofd? Sorry... :P








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Kinderseries
« Reactie #92 Gepost op: 9-04-2003, 17:03:01 »
Ja, die series heb ik ook gezien, die vond ik erg saai omdat je ze elke dag moest volgen, bleh...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Kinderseries
« Reactie #93 Gepost op: 9-04-2003, 18:43:50 »
Kent iemand Dinosaurs? Is wel van iets later, maar toch al lang geleden dat ik dat gezien heb.
Met die baby als ie weer eens ergens vanaf viel ofzo: "Again again again..."

Dinosaurs is echt schitterend! Geweldig! Ik heb hele banden vol opgenomen met Dinosaurs en kijk ze nog vaak terug. Hier een foto van het hele stel. :)








Groenenman

  • Gast
Re:Kinderseries
« Reactie #94 Gepost op: 9-04-2003, 18:53:53 »
Ik heb een computerspel van Ford Boyard, en ik herken er veel in terug wat jullie zeggen

Spongebob is trouwens errug cool ( vooral het eindmuziekje  :D )








Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Kinderseries
« Reactie #95 Gepost op: 9-04-2003, 20:23:49 »
@Heinz: Jep, die bedoel ik. En daarna kwam altijd Land of the Lost. Ik geloof dat ik ze allemaal gezien heb.







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #96 Gepost op: 9-04-2003, 20:35:05 »
Dinosaurs is echt schitterend! Geweldig! Ik heb hele banden vol opgenomen met Dinosaurs en kijk ze nog vaak terug. Hier een foto van het hele stel. :)
die vond ik altijd zo verschrikkelijk :-X








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Kinderseries
« Reactie #97 Gepost op: 9-04-2003, 20:56:57 »
die vond ik altijd zo verschrikkelijk :-X

Echt waar? Misschien snapte je het niet zo goed ofzo. ;)








Offline Wijze_vrouw

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik?
Re:Kinderseries
« Reactie #98 Gepost op: 9-04-2003, 21:09:37 »
Waah, de 7sprong! Die serie heb ik wel 7 keer gezien, maar nog nooit helemaal, dus ik snap t nog steeds niet. Dat heb ik ook met Thomas en Senior, kent iemand dat, die heb ik trouwens in de vorige vakantie eindelijk helemaal gezien. Veel van die series worden nu in vakanties 's ochtends weer herhaald.

Barabapapa! da vonk ook grappig, en de grote meneer kaktus show. K zag dat laatst nog ns, k lag weer helemaal dubbel. Fabeltjeskrant, sesamstraat! echt geweldig vonk dat allemaal, nu nog steeds trouwens








*** Voer eendjes geen oorlog ***

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kinderseries
« Reactie #99 Gepost op: 9-04-2003, 21:14:42 »
Shit! Nou heb ik dat liedje van de bluffers in mn hoofd (en ik weet niet eens meer waar de serie over ging).

De zevensprong vond ik echt geweldig en zoooo spannend. Ik heb ook dat boek ervan en dat is ook te gek.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!