Auteur Topic: Toto eredivisie  (gelezen 506391 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Toto eredivisie
« Reactie #960 Gepost op: 13-04-2014, 19:42:35 »
Zonder naar de stand gekeken te hebben zou ik de toto ( dus goede winnaar/gelijk ) doorslaggevend laten zijn. Dus het aantal wedstrijden dat je helemaal goed had + aantal wedstrijden waarin je de winnaar ( of gelijkspel ) goed had. Dan heeft een onbenullig gescoord puntje op basis van een doelpunt ergens minder invloed.

Stel je had bijvoorbeeld Nac-Nec ( ik noem maar wat ) 1-1
En het wordt 6-1. Dan zit je er eigenlijk heel erg ver naast maar scoor je toch een punt, dus dan zou je dat kunnen buitensluiten bij gelijkspel

You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toto eredivisie
« Reactie #961 Gepost op: 13-04-2014, 19:45:48 »
De optie dat ik een wedstrijd vergeet kan niet, want ik heb alles al ingevuld.
Ik ben het met Archimedes/Nieky eens.

Playoffs liever niet, valt midden in mijn vakantie en stel dat het internet in Griekenland werkt, kan ik het niet aanpassen.

Elf punten in twee weken is ook niet onmogelijk (al moet je dan volgende week wel heel goed scoren), dus ik vlak LdHmolletje ook nog niet helemaal uit trouwens.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Toto eredivisie
« Reactie #962 Gepost op: 13-04-2014, 19:58:36 »
Weer 2 plekken gedaald en dan bedenken dat ik aan het begin van het seizoen gewoon 1ste heb gestaan ::schaam::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Toto eredivisie
« Reactie #963 Gepost op: 13-04-2014, 19:59:05 »
timvdons geef je mening eens over de vraag van hdd ;)

jouw stemt telt!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toto eredivisie
« Reactie #964 Gepost op: 13-04-2014, 19:59:46 »
Als we er echt niet uitkomen, stel ik gewoon voor dat ik win bij een gelijke stand. HDD heeft immers al 2x gewonnen. ;)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Toto eredivisie
« Reactie #965 Gepost op: 13-04-2014, 20:03:08 »
Okay. Dit had ik al vorig weekend willen posten, toen ben ik het vergeten - en komend weekend is erg [/te] laat. Dus nu.


We [lees: jullie] moeten beslissen wat er gebeurd bij een gelijke stand, aangezien die uitkomst [itt bv vorig jaar] zeker tot de mogelijkheden blijkt te behoren. Dezelfde situatie dreigde zich 2 jaar geleden voor te doen, maar toen hebben we het er niet over gehad wat me niet geheel kosher toeschijnt.

De rangschikking van de tabel is, behalve als ik het heel mis heb:
maximaal aantal punten
minimaal aantal wedstrijden
maximaal aantal wedstrijden goed
maximaal aantal uitslagen goed
en dan of beste doelsaldo, of meeste positieve goals.

Eerste twee lijken me evident, maar als Dais en ik beide gelijk eindigen en niet een van ons twee ineens een wedstrijd vergeet, dan maken die niet uit.
We kunnen vervolgens een tiebreak hanteren, die 1) mogelijk de huidige is, of 2) mogelijk een andere naar invulling [bv andere volgorde].
Alternatief is om te zeggen dat 3) beide deelnemers goed bezig zijn geweest - waarna de titel wordt gedeeld.
Misschien is er nog een alternatieve invulling denkbaar - maar dit lijken me de 3 hoofdscenario's.


Aangezien kan worden beargumenteerd dat ik belanghebbende ben, zal ik me niet inhoudelijk voor een voorkeur uitlaten. Maar het lijkt me proper hier vooraf overeenstemming voor te hebben, ongeacht of het nodig is [en dus ongeacht de uitslag].
timvdons geef je mening eens over de vraag van hdd ;)

jouw stemt telt!

Daar vraag je me wat....

Ik vind dat we het op een gelijk spel moeten houden indien dit zich gaat voordoen ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Toto eredivisie
« Reactie #966 Gepost op: 13-04-2014, 20:03:59 »
zeg dan niks  :-X ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Toto eredivisie
« Reactie #967 Gepost op: 13-04-2014, 20:04:26 »
zeg dan niks  :-X ;D

Geef ik mijn mening, is het weer niet goed :P
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #968 Gepost op: 13-04-2014, 20:18:13 »
Eerste tiebreaker vijfjes, tweede tiebreaker goede winnaar/gelijkspel. Als het dan nog gelijk is kijken naar het doelsaldo. Lijkt mij het meest logisch.

Verhaal van Nieky snap ik niet helemaal. Als je 1-1 voorspelt en het wordt 6-1, is dat toch sowieso een verlieswedstrijd? Of bedoel je dat je (de kolommen) W+G eigenlijk zwaarder zou moeten laten tellen dan het puntenaantal?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #969 Gepost op: 13-04-2014, 21:21:42 »
Luchtballonnetje:

Persoonlijk vind ik het voorspellen van de juiste verhoudingen interessanter dan voorspellen hoe vaak een bepaalde ploeg scoort. Misschien zou je in volgende edities eens kunnen kijken of je bonuspunten kan uitdelen op basis van het verschil in doelpunten.


Stel, je voorspelt 2-0, het wordt 3-1 -> 2 doelpunten verschil -> 3 punten (2 voor juiste winnaar + 1 bonuspunt voor juiste aantal doelpunten verschil)

Je voorspelt 1-1, eindstand 2-2 -> 0 doelpunten verschil -> 3 punten (2 + bonuspunt)

Je voorspelt 2-1, eindstand 6-1 -> niet 1 maar 5 doelpunten verschil -> 2 punten (geen bonuspunt)


Elke juiste voorspelling levert dan wel automatisch een bonuspunt op, dus zou je de maximale score moeten terugschroeven naar 4 (plus bonuspunt maakt 5). De verdeling wordt dan (tenzij ik iets over het hoofd zie) 5, 3, 2, 0. 1'tjes zijn niet meer te halen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Toto eredivisie
« Reactie #970 Gepost op: 13-04-2014, 21:23:57 »
Playoffs liever niet, valt midden in mijn vakantie en stel dat het internet in Griekenland werkt, kan ik het niet aanpassen.

Prima, dan is die optie van tafel.

Als we er echt niet uitkomen, stel ik gewoon voor dat ik win bij een gelijke stand. HDD heeft immers al 2x gewonnen. ;)

En die optie leggen we niet op tafel ::hug::

Luchtballonnetje:

Persoonlijk vind ik het voorspellen van de juiste verhoudingen interessanter dan voorspellen hoe vaak een bepaalde ploeg scoort. Misschien zou je in volgende edities eens kunnen kijken of je bonuspunten kan uitdelen op basis van het verschil in doelpunten.


Stel, je voorspelt 2-0, het wordt 3-1 -> 2 doelpunten verschil -> 3 punten (2 voor juiste winnaar + 1 bonuspunt voor juiste aantal doelpunten verschil)

Je voorspelt 1-1, eindstand 2-2 -> 0 doelpunten verschil -> 3 punten (2 + bonuspunt)

Je voorspelt 2-1, eindstand 6-1 -> niet 1 maar 5 doelpunten verschil -> 2 punten (geen bonuspunt)


Elke juiste voorspelling levert dan wel automatisch een bonuspunt op, dus zou je de maximale score moeten terugschroeven naar 4 (plus bonuspunt maakt 5). De verdeling wordt dan (tenzij ik iets over het hoofd zie) 5, 3, 2, 0. 1'tjes zijn niet meer te halen.

Heb volgens mij aan het eind van seizoen 2011/2012 iets dergelijks voorgesteld.

Misschien tijd om tijdens de zomerstop wederom te overwegen [alhoewel ik niet weet of dat momenteel technisch mogelijk is]
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Toto eredivisie
« Reactie #971 Gepost op: 14-04-2014, 09:43:39 »
Elf punten in twee weken is ook niet onmogelijk (al moet je dan volgende week wel heel goed scoren), dus ik vlak LdHmolletje ook nog niet helemaal uit trouwens.
De laatste paar weken begin ik inderdaad eens wat 5jes te scoren.

Ik zou bij gelijke stand zeggen: eerst naar het aantal 5jes kijken, daarna naar het aantal 3tjes...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Toto eredivisie
« Reactie #972 Gepost op: 14-04-2014, 11:38:34 »
 ::rofl::

Ik vind die combinatie van zinnen grappig xD
You'll never walk alone

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #973 Gepost op: 15-04-2014, 22:10:48 »
Bij gelijke stand zou ik gewoon kijken naar wie er bovenaan komt te staan in de huidige stand.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #974 Gepost op: 19-04-2014, 09:08:10 »
ow komt die weer ::oink::  fijn ::ok::

Wat mij betreft wel weer... ::jaja:: Doe ik misschien ook weer eens mee. ::zwaai::
Geniet nooit met mate...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Toto eredivisie
« Reactie #975 Gepost op: 22-04-2014, 22:42:47 »
Denk dat er een lichte meerderheid is voor aantal 5jes [bij toto: W] - gevolgd door enkelen die vinden kijken naar correcte resultaten [bij toto: W+G]?



Overigens bedacht ik me net dat ik tijdens de Alles Beslissende Ronde der Lotsbestemming, Slotontstemming ende Plotvolbrenging in Stockholm zit voor enkele dagen cultuur snuiven, waarbij nochtans de lichte vrees bestaat dat de plaatselijke cultuur naar rauwe haring ruikt.
Dus alle Beat the Buzzer-drama ga ik totaal missen ;D

In less dramatic news heeft dat eveneens tot gevolg dat ik de scores niet ga kunnen bijwerken [althans tot enkele dagen nadien] - hetgeen enigszins een anticlimax is voor een laatste ronde. Dus ik hoop dat broeder danwel lukie [die naar ik meen eveneens bij machte is] de Trouwe ToTo Troep te verlossen van elke Twijfel en na afloop van de laatste speelronde de scores bij te werken :) Zelfs als Daisy blijkt te winnen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Toto eredivisie
« Reactie #976 Gepost op: 22-04-2014, 22:44:00 »
Lukie kan en wil wel hoor. Meneer Schulz wil u graag ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #977 Gepost op: 23-04-2014, 07:57:24 »
Lukie kan en wil wel hoor. Meneer Schulz wil u graag ?
na een paar keer lezen begrijp ik dat HDD aan het snuiven is, en dientengevolge of iemand anders de laatste ronde ff-tjes bijwerkt? En Lukie wil dat best doen. Vind ik helemaal prima en fijn zelfs en zo niet dan ben ik er terplaatse en hopelijk nog steeds bij machte de uitslagen te verwerken en dermate te manipuleren dat ik tenminste boven Lukie blijf.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2014, 07:59:29 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toto eredivisie
« Reactie #978 Gepost op: 23-04-2014, 08:02:18 »
 ::rofl::

Komt vast goed heren   ;)

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Toto eredivisie
« Reactie #979 Gepost op: 28-04-2014, 09:20:51 »
3 vijfjes!!! 24 punten.
De eindsprint is ingezet!!!
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”