Auteur Topic: Toto eredivisie  (gelezen 505404 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2180 Gepost op: 14-04-2018, 11:12:03 »
Sssstttt, geen slapende honden wakker maken!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2181 Gepost op: 14-04-2018, 15:26:40 »
Sssstttt, geen slapende honden wakker maken!
Noem jij onze toto-medespelers nu zomaar honden?  :o :P

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2182 Gepost op: 18-04-2018, 11:20:13 »
Hoi allen,

Wie hadden er nog meer hinder van de storing mbt het invullen van de Toto?
Heb uiteindelijk een half uur van tevoren via de chat op de Facebookpagina van Realitynet mijn voorspellingen doorgegeven  ::ok::

Als deze ronde mee gaat tellen heb ik al 6 punten binnen na gisteravond  ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2183 Gepost op: 18-04-2018, 11:21:20 »
Hoi allen,

Wie hadden er nog meer hinder van de storing mbt het invullen van de Toto?
Heb uiteindelijk een half uur van tevoren via de chat op de Facebookpagina van Realitynet mijn voorspellingen doorgegeven  ::ok::

Als deze ronde mee gaat tellen heb ik al 6 punten binnen na gisteravond  ;D

Ik kon ook niet invullen ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2184 Gepost op: 18-04-2018, 19:22:53 »
Gelukkig had ik de deze ronde al ingevuld vóór de storing ::trots::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2185 Gepost op: 20-04-2018, 21:23:11 »
Verdoemenis.

Ik ben de afgelopen tijd onwijs druk geweest, en had niet door dat deze doordeweekse speelronde een fout bevatte.
Willem-2 tegen Feyenoord stond origineel voor 19 april op het programma, maar is verschoven naar 18 april.
Dat is mijn fout.

Desalniettemin vind ik het kwalijk wanneer iemand daar misbruik van maakt, door nadien diens voorspelling aan te passen en zodoende de volle 5 punten te pakken. Tristan.






En dan ook alle onverwachte serverproblemen zodat mensen hun voorspellingen niet door hebben kunnen geven. Dat was overmacht.
Ik heb zelf geen facebook Lennart, en ik kan persoonlijk ook niet je voorspellingen wijzigen. Maar goede poging om nog iets door te geven ::ok::



Voorstel:
Ik stel voor dat we, gezien de omstandigheden, voor zover mogelijk deze speelronde (#32) annuleren.
Ik lijk niet wedstrijden te kunnen verwijderen. (Maar misschien dat dat bij navraag alsnog geregeld kan worden).
The next best thing is dat ik ze wederom open zet (door bv te noteren dat ze in 2050 worden gespeeld), zodat iedereen voor elke wedstrijd de maximale 5 punten kan pakken, en daardoor niemand voordeel heeft.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2186 Gepost op: 20-04-2018, 21:38:58 »
Ik ben aan een verloren seizoen bezig , dus voor mij maakt het allemaal niet uit. Aan de ene kant heb ik wel iets van, je hebt weken om iets in te vullen, laat het dan niet op het laatste moment aan komen. Echter, zoiets als dit hebben we nog niet eerder mee gemaakt. Dus als de ronde technisch gezien verwijderd kan worden, lijkt mij dat de meest eerlijke optie. En de volgende keer (die hopelijk niet komt) is dan jammer maar helaas.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2187 Gepost op: 20-04-2018, 21:43:19 »
Aan de ene kant eens, aan de andere kant had ik zaterdag al aangekondigd dat er een ronde aan zou komen. Dat het forum eruit lag is overmacht, maar ook daar zitten naar mijn mening 2 kanten aan. Mensen hadden de tijd de voorspellingen in te vullen, maar als je niet online bent geweest en niet wis dat er midweeks was, is dat weer lullig. Ik heb 16 punten gehaald, wat op zich niet slecht is, maar neem wel mijn verlies op de gokjes van ADO en Willem II. Dat Tristan zijn voorspelling aan heeft gepast vind ik inderdaad jammer (als dat zo is). Maar ja ik weet eigenlijk niet wat slim is om te doen nu...

Vergeet niet dat er komende week midweeks ook een spelronde is  ::vergroot::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2188 Gepost op: 21-04-2018, 17:28:59 »
Dus omdat ik toevallig een uitslag goed heb voorspeld en op woensdag mijn voorspelling voor de donderdagwedstrijd Utrecht-Groningen wijzigde van 1-1 naar 2-0 (niet slim), is er gelijk sprake van misbruik? ???

Dan is er dus ook sprake van misbruik dat mijn voorspellingen in speelronde 12 (vier wedstrijden) en 13 (één wedstrijd) niet zijn meegenomen, terwijl ik 100% zeker weet (dus niet alleen ervan overtuigd ben, maar het dus helemaal zeker weet) dat ik op de knop 'Voorspel' heb geklikt.

Dus als speelronde 32 gereset gaat worden, dan ook speelrondes 12 en 13.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2189 Gepost op: 22-04-2018, 10:53:34 »
Sommige dingen zijn het waard om de onderste steen boven te krijgen en ruzie te maken.
De meeste dingen niet ;)


Ik heb de uitslag van Willem2-Feyenoord op 10-10 gezet.
Dat lijkt me de puurste en simpelste middenweg om deze situatie achter ons te laten.


Ik zal in toekomstige speelrondes weer beter opletten dat wedstrijden niet naar andere dagen zijn verschoven. De eenvoudigste manier om onduidelijke situaties te voorkomen, is te zorgen dat ze niet kunnen gebeuren ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2190 Gepost op: 22-04-2018, 11:14:19 »
 ::ok:: overigens, het is dat Kwkw op 1 staat ver van ons vandaan, maar anders zouden we 2 speelronden voor het einde echt een bizarre ontknoping krijgen...

2.   Tristan      502
3.   KingLennart   501
4.   Mollenvanger20   501
5.   Timvdons   500
6.   G-root      500

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2191 Gepost op: 22-04-2018, 11:14:31 »
 ::niet-ok::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2192 Gepost op: 22-04-2018, 17:53:55 »
Aan de ene kant eens, aan de andere kant had ik zaterdag al aangekondigd dat er een ronde aan zou komen. Dat het forum eruit lag is overmacht, maar ook daar zitten naar mijn mening 2 kanten aan. Mensen hadden de tijd de voorspellingen in te vullen, maar als je niet online bent geweest en niet wis dat er midweeks was, is dat weer lullig.
Je had ook gewoon e uitslagen al ruim van tevoren in kunnen vullen, zodat je in ieder geval al iets had staan. Zo kan je in ieder geval niet door wat voor iets vergeten uitslagen in te vullen, en door situaties als deze ook geen uitslagen te hebben. Aanpassen kan altijd nog (als het internet werkt)
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2193 Gepost op: 24-04-2018, 22:36:48 »
het is dat Kwkw op 1 staat ver van ons vandaan, maar anders zouden we 2 speelronden voor het einde echt een bizarre ontknoping krijgen...
2.   Tristan      502
3.   KingLennart   501
4.   Mollenvanger20   501
5.   Timvdons   500
6.   G-root      500

Wow !  :o
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2194 Gepost op: 25-04-2018, 11:39:33 »
::ok:: overigens, het is dat Kwkw op 1 staat ver van ons vandaan, maar anders zouden we 2 speelronden voor het einde echt een bizarre ontknoping krijgen...

2.   Tristan      502
3.   KingLennart   501
4.   Mollenvanger20   501
5.   Timvdons   500
6.   G-root      500

Op deze manier ziet het er wel erg spannend uit ja...
Maar het klopt niet vind ik.

Natuurlijk had ik vooraf iets in kunnen vullen. Snap ik helemaal.
Maar feit is dat ik wel degelijk mijn voorspellingen op tijd heb doorgegeven? Uit nood op de FB pagina van Realitynet omdat de site zelf problemen had. En van een beheerder van die pagina heb ik ook een antwoord ontvangen met excuses voor het ongemak etc. Wie beheert die pagina dan?

Ik heb er alles aan gedaan om mijn voorspellingen tijdig door te geven. En dat is gelukt, het is geregistreerd. Zij het niet op de pagina zelf. Ik had (inclusief de gewijzigde uitslag van WII-FEY) weliswaar een schamele 13 punten behaald, maar dan had ik met 514 punten nog een kansje gehad om de nummer 1 te achterhalen. Die kans is nu nihil.

Ik zou er behoorlijk van balen als het zo blijft. Ik vind dat dit een centraal probleem is dat alle spelers aangaat. Klassiek geval van onvoorziene omstandigheden!

Derhalve wil ik toch nadrukkellijk vragen om deze ronde 32 te schrappen, dat is echt het eerlijkste. Het invullen van een fictieve uitslag is namelijk ook niet eerlijk: als je een uitslag op 10-10 zet dan hebben alle spelers die daar een gelijkspel hebben ingevuld toch nog 2 punten.

Geloof me, ik ben geen slechte verliezer. Zeker niet.
Ik ben voor eerlijk spel. En als op deze manier er een vertekende stand ontstaat dan betreur ik dat. Zou ik echt heel jammer vinden!

Je zou nog kunnen overwegen om bij uitzondering voor de 6-7 mensen die nog kans maken op de top 3 een gemiddelde per wedstrijd uit te rekenen en om met die gemiddeldes dan een eindstand te maken. Dan is het probleem van Tristan ook opgelost en hebben we een echt faire eindstand. Dit zal niet veel verschuivingen tot gevolg hebben... maar is wel zo eerlijk.

Is dat een optie? En dit zeg ik niet omdat ik er dan mogelijk beter uit kom, maar omdat dit het eerlijkste is.

Groet,
Lennart

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2195 Gepost op: 27-04-2018, 21:03:04 »
Hi Lennart,

Ik snap je grieven, en zal proberen om ze puntsgewijs te behandelen.

- Na overleg ook achter de schermen, is besloten om de ronde gewoon mee te laten tellen.
Doorslaggevend hierbij was het dat wedstrijden weken, en vaak maanden, voordien invulbaar zijn.

- Hoe zeer ik ook je creativiteit waardeer om je voorspellingen via facebook door te geven: ook dan zou ik niet vervolgens zelf jouw voorspellingen aan hebben kunnen gepast, om ze zo mee te laten tellen.

- Ik snap dat deze beslissing niet jouw voorkeur heeft. We zijn zelf ook niet gelukkig met de hele situatie, en onderzoeken momenteel of de softwarekant van de toto kan worden vernieuwd. Hopelijk is dat mogelijk, en hopelijk kan dat dergelijke situaties voorkomen.

Dan nog twee specifiekere punten:
- Er had niemand een gelijkspel bij Willem2 - Feyenoord ingevuld - dat had ik vooraf gecheckt.
Zodra een wedstrijd bezig is, en nadien, zijn de voorspellingen van iedereen in te zien via het statistieken gedeelte rechtsboven. Als je dan via de Vorige-knop naar Willem2-Feyenoord gaat, en je klikt op de wedstrijd, dan krijg je de volgende pagina: http://www.realitynet.org/toto/index.php?cmd=matchpreds&matchid=2721&date=2018-04-29%2014:30:00 Je kunt hier zien dat niemand een gelijkspel had, dus met 10-10 verdient iedereen 0 punten.

- Gemiddeldes zijn te vinden bij Statistieken in de linkermenubalk. Als je daarop klikt krijg je http://www.realitynet.org/toto/index.php?cmd=stats
Natuurlijk moet je hier wel zelf mentaal even over gebruikers met maar enkele ingevulde wedstrijden heen kijken, die vertekenen hun gemiddelde ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2196 Gepost op: 28-04-2018, 10:30:42 »
Hi Lennart,

Ik snap je grieven, en zal proberen om ze puntsgewijs te behandelen.

- Na overleg ook achter de schermen, is besloten om de ronde gewoon mee te laten tellen.
Doorslaggevend hierbij was het dat wedstrijden weken, en vaak maanden, voordien invulbaar zijn.

- Hoe zeer ik ook je creativiteit waardeer om je voorspellingen via facebook door te geven: ook dan zou ik niet vervolgens zelf jouw voorspellingen aan hebben kunnen gepast, om ze zo mee te laten tellen.

- Ik snap dat deze beslissing niet jouw voorkeur heeft. We zijn zelf ook niet gelukkig met de hele situatie, en onderzoeken momenteel of de softwarekant van de toto kan worden vernieuwd. Hopelijk is dat mogelijk, en hopelijk kan dat dergelijke situaties voorkomen.

Dan nog twee specifiekere punten:
- Er had niemand een gelijkspel bij Willem2 - Feyenoord ingevuld - dat had ik vooraf gecheckt.
Zodra een wedstrijd bezig is, en nadien, zijn de voorspellingen van iedereen in te zien via het statistieken gedeelte rechtsboven. Als je dan via de Vorige-knop naar Willem2-Feyenoord gaat, en je klikt op de wedstrijd, dan krijg je de volgende pagina: http://www.realitynet.org/toto/index.php?cmd=matchpreds&matchid=2721&date=2018-04-29%2014:30:00 Je kunt hier zien dat niemand een gelijkspel had, dus met 10-10 verdient iedereen 0 punten.

- Gemiddeldes zijn te vinden bij Statistieken in de linkermenubalk. Als je daarop klikt krijg je http://www.realitynet.org/toto/index.php?cmd=stats
Natuurlijk moet je hier wel zelf mentaal even over gebruikers met maar enkele ingevulde wedstrijden heen kijken, die vertekenen hun gemiddelde ;)

Dank voor je heldere antwoord HDD!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Baal er flink van kan ik je zeggen. Het argument dat het geheel al lang van tevoren is in te plannen snap ik ergens wel, maar vind ik ook ergens onzin. Ik probeer juist erg kort van tevoren de standen in te geven ivm de vorm van het moment, missende spelers door schorsingen/blessures etc. Ik ken mezelf: als ik alle 34 rondes vooraf ga invullen word ik gemakzuchtig en kijk ik er niet meer naar om. Ook om die reden vul ik alles pas vlak van tevoren in.

Voor waardering voor mijn poging de scores door te geven koop ik niet zoveel, sorry. Ik wil hier niet boos over blijven maar leuk vind ik het niet. Gebeurt dit ergens in ronde 10 of 20 of zo dan is dat lang niet zo erg als 2 ronden voor het einde.

Ik heb ronde 33 ingevuld. For what it's worth.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2197 Gepost op: 29-04-2018, 20:24:02 »
1 speelronde nog, heel wat punten ingehaald (o.a door mijn 3-3 bij ADO - PSV die nog echt 3-3 werd ook  ::rofl::), maar 17 punten achter, gaat net niet genoeg zijn ben ik bang... :(

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2198 Gepost op: 5-05-2018, 23:35:10 »
1 speelronde nog, heel wat punten ingehaald (o.a door mijn 3-3 bij ADO - PSV die nog echt 3-3 werd ook  ::rofl::), maar 17 punten achter, gaat net niet genoeg zijn ben ik bang... :(
In een ultieme poging die eerste plek nog te veroveren wat rare uitslagen ingevuld, want het is de laatste speeldag en daar wordt door vrij spel soms ook veel gescoord (met als risico plek 2 te verspelen), maar ik moet echt de speelronde van mijn leven scoren als ik Kwkw nog van het hoogste podium wil stoten ;D
« Laatst bewerkt op: 5-05-2018, 23:45:33 door MollenvangR-Art »

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Toto eredivisie
« Reactie #2199 Gepost op: 7-05-2018, 10:47:32 »
Op de laatste speelronde nog 3 plekken gezakken ::oink::
Daar gaat mijn podiumplaats

Maar: kwkw Gefelicteerd ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela