Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 38270 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 1
« Reactie #20 Gepost op: 5-09-2011, 21:24:35 »
Ik vond het deels tegenvallen...

Het is leuk gemaakt, en er zit nog best veel humor in bijvoorbeeld de voice-overs. De opdrachten zijn nog steeds erg goed.

Maar waar zijn inderdaad de raadsels en het finalespel met de letters ???
You'll never walk alone

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #21 Gepost op: 5-09-2011, 21:27:19 »
idd, het had spannender gemogen. Die terugblik van "goh laten we eens kijken hoe we aan de sleutels zijn gekomen tot nu toe". Das leuk voor mensen met geheugenverlies, niet voor mensen die 10 min wel kunnen onthouden. Het lijkt meer humor en kijk eens wat leuk we zijn en doen.
Niet echt spannend. En die Ferry bij de spinnen.. Isie homo? come on, schreeuwen als een meisje, maar ja dat zei ie al.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #22 Gepost op: 5-09-2011, 21:27:59 »
Ik had het eigenlijk wel iets epischer verwacht.

Dat is inderdaad het woord waar ik ook naar zat te zoeken.
Ik vind het leuk dat het weer terug is, maar ik ben niet zo gelukkig met de montage. Naar mate de aflevering vorderde werd het voor mijn gevoel beter, maar bijvoorbeeld bij die bungeejump-opdracht en wandeling langs de muur van het fort was er totaal geen sprake van spanningsopbouw. Verder werd er voortdurend een voiceover afgewisseld door een biecht, waardoor je eigenlijk praktisch niet meekreeg wat de kandidaten nu zelf aan het doen waren. Dit was bij Ferry tussen de spinnen al een stuk beter gedaan.
Verder mag het van mij wat mysterieuzer (breng inderdaad die ouwe gek in de toren terug), hoewel ik het commentaar van Gerard vaak ook wel grappig vond. Hilarisch was de opdracht in het museum Dat zag ik echt niet aankomen........ ::rofl::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #23 Gepost op: 5-09-2011, 21:34:07 »
Grappig die duopresentatie, maar het spelletje zelf is wel erg snel snel. En inderdaad raar dat er niet is uitgelegd wat er gebeurt als de teams niet evenveel sleutels hebben ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #24 Gepost op: 5-09-2011, 21:38:53 »
Nou, ik heb de eerste aflevering ook gezien. Moet zeggen dat het me niet echt kan bekoren.

Om een beetje constructief te blijven, hier mijn suggesties ter verbetering.
1. Die lilliputters d'r uit. Sorry, maar ik snap werkelijk niet wat die in dit programma doen. Niets tegen hen persoonlijk hoor, maar in dit programma voegen ze echt totaal niets toe. Lilliputters inzetten omdat dat er zo leuk uitziet (want dat is het)? Kom op zeg, 't zijn toch volwaardige mensen, of niet dan?
2. Alle flashforwards d'r uit. Wat nog moet komen, komt nog. Herhalen = zinloze zendtijdvulling.
3. Alle flashbacks d'r uit. Wat ik gezien heb, heb ik gezien. Herhalen = zinloze zendtijdvulling. Dat meneer bang is voor spinnen van tien centimeter dat hebben we nou wel gezien. Tevens vind ik de reacties in deze topic ook niet je van het want ik denk dat veel van jullie net zo zouden reageren. Ik vind het knap, en ik vind het eerlijk gezegd de grootste prestatie van alle die ik gezien heb in de aflevering.
4. Team zelf laten kiezen. Maakt het wat eerlijker én spannender.
5. Team is geen team! Voor welke van alle opdrachten was het nou zinvol dat er een blauw en een rood team waren? Eigenlijk geen enkel. Het enige waar het uitmaakte wie bij wie hoorde was bij het finalespel waar de prestaties van de individuen werden opgeteld. Voor de rest had het spel net zo goed uit acht "eenmansteams" kunnen bestaan. De beschrijving "twee teams strijden" komt simpelwe niet overeen met wat ik zie
6. Ieder team dezelfde opdracht. Het is niet eerlijk dat beide teams totaal andere opdrachten krijgen.
7. Normaal camerawerk graag. Flitsende beelden vind ik persoonlijk niet zo erg, maar mijn ouders kijken mee en worden gek van al dat gedraai en geflits met de camera. In WIDM kan het toch ook gewoon normaal? Waarom moeten zo veel programma's tegenwoordig versneld worden afgespeeld? Iedereen die niet meer zo vlot is (zeg tenminste alle 50-plussers) worden zo weggejaagd. Mogen die alleen Tussen kunst en kitsch kijken ofzo?
8. Fort wordt niet gebruikt. Juist als je zo'n mooi fort hebt, doe dan een opdracht in het hele fort! Net zoals al die commando- en schiet-opdrachten die in WIDM zitten. Met zo'n fort kun je zo veel doen! Wat ik heb gezien had ook in een studio gekund. Wat voegt het fort dan toe?


Nu geef ik meteen toe dat ik natuurlijk behoorlijk verwend ben met Wie is de Mol. Maar een programma als dit met een geweldig concept zou zo veel beter kunnen zijn als ze er om te beginnen serieus mee omgaan en het dan op een prettige manier aan de kijker presenteren. Neem een voorbeeld aan Spel zonder grenzen. Daar lijkt dit op vind ik, maar daar hebben ze het naar mijn idee beter voor elkaar.

Edit: PS ik ken de oude variant niet.
« Laatst bewerkt op: 5-09-2011, 21:48:42 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #25 Gepost op: 5-09-2011, 21:41:10 »
je hebt schijnbaar minimaal 6 sleutels nodig om de poort te openen.
Wat als je er maar 5 hebt? Heb je dan direct verloren?
Ik mis de opdrachten die ook kunnen mislukken. De opdrachten in aflevring 1 waren gedoemt te lukken. Naja behalve tarzan die van de kast dondert, dat was gewoon dom.
In de franse serie zaten ook opdrachten die erg lastig waren en ook gewoon konden mislukken.
En het is wel leuk dat ze FB nieuw leven hebben ingeblazen, toch verlang ik terug naar de oude elementen zoals bv, de oude man in de toren met zijn raadsels, de woorden die ze moeten vinden die weer tot 1 ander woord leiden, het letteralfabet, ipv de moderne klok het ouderwets klokje in beeld. Dit is wel erg van deze tijd allemaal, jammer
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #26 Gepost op: 5-09-2011, 21:44:45 »
Blij dat Fort Boyard terug is, maar ik vind de Franse versie wel veel leuker. Die flashbacks waren idd behoorlijk kansloos. Denken ze dat heel Nederland het korte termijn geheugen van een amoebe heeft ofzo? Ik heb die opdracht toch net 10 minuten geleden gezien?

Jammer ook dat de deelnemers die opgesloten raken in een kamer er meteen weer uit mogen en niet hoeven te ontsnappen, zoals in de Franse versie. Dat is ook altijd heel vermakelijk om te zien.  ::jaja::

Verder zijn de opdrachten wel heel leuk, maar goed die zijn al bekend van de Franse versie.

Ik moet er nog even aan wennen denk ik, maar ik ga het natuurlijk wel volgen.  ::ok::

Was er trouwens vroeger ook niet een opdracht dat ze een heel eind onder water moesten zwemmen? Volgens mij was dat helemaal aan het einde, vlak voor ze de tijgerkooi ingingen? Dat vond ik altijd zo ontzettend spannend.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #27 Gepost op: 5-09-2011, 21:48:47 »
zwemmen, ja dat mis ik ook...De man in de toren met z'n raadsels, heb je het niet goed? zwemmen!!!is veel spectaculairder.
En ik heb maar 1 aflevering gezien van de Franse serie, maar die is 10 x zo leuk/spannend dan deze NL serie. Weet niet of ik het blijf volgen of dat ik toch terug stap naar RTL 4 en hun CSI
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #28 Gepost op: 5-09-2011, 21:51:28 »
Ik moest door het voiceovercommentaar een beetje aan Wipe-Out denken soms.
The sun came up and reality set in.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #29 Gepost op: 5-09-2011, 21:52:10 »
zwemmen, ja dat mis ik ook...De man in de toren met z'n raadsels, heb je het niet goed? zwemmen!!!is veel spectaculairder.
En ik heb maar 1 aflevering gezien van de Franse serie, maar die is 10 x zo leuk/spannend dan deze NL serie. Weet niet of ik het blijf volgen of dat ik toch terug stap naar RTL 4 en hun CSI
In de oude Nederlandse serie leek ook (althans in mijn herinnering) meer spanning te zitten. Misschien ook omdat het geen BN-ners waren?

Trouwens, voor de keuze met CSI heb ik de oplossing: opnemen (jaja, ik heb nog steeds een videorecorder...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #30 Gepost op: 5-09-2011, 21:52:56 »
Ik mis de opdrachten die ook kunnen mislukken.
Nu je het zegt, zitten er in de Franse versie niet ook meer opdrachten waar je iets voor moet weten of waar je een raadsel moet oplossen? Nu hadden we dan die memory-opdracht, maar met vrij weinig kaartjes en dan hoeft er maar één fout gemaakt te worden om de ander te laten winnen, wat nu dus ook gebeurde. Maar verder geen raadsels, testen van algemene kennis, alleen maar rennen, klimmen, hangen en springen.
Mag van mij dus ook nog wel iets intellectueler worden.
The British are not impressed.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #31 Gepost op: 5-09-2011, 21:55:25 »
CSI zijn toch herhalingen of niet? Anders moet ik ook een van de twee gaan opnemen.  ;)

In de Franse versie (en de vroegere Nederlandse versie) zitten altijd wel een of twee raadsels idd die opgelost moeten worden voor een sleutel. En die zijn altijd nog best pittig. Misschien komen die opdrachten nog. Dat zou wel leuk zijn. Sowieso komen er nog wel moeilijkere opdrachten aan denk ik. Er zijn in de Franse versie echt opdrachten die bijna nooit iemand haalt. Jack Wouterse krijgt volgende week een van die opdrachten. Trouwens die opdracht die Ferri had met die buizen, die haalt in de Franse versie ook bijna nooit iemand.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #32 Gepost op: 5-09-2011, 21:57:01 »
naja er zat een opdracht bij in de Franse serie waarin dan een dame over 3 rollende rollers, of hoe je dat ook mag noemen, moest schuiven. Heb niet gezien dat iemand dat haalde.
Dit was te makkelijk, en idd iets meer intellect mag wel.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #33 Gepost op: 5-09-2011, 22:02:00 »
De opdracht met de rollers komt ook nog wel hoor. Ze hebben in de Nederlandse versie te weinig tijd, dus ik denk dat we elke opdracht misschien maar een keer langs zien komen. De Franse versie duurt iets van 2,5 uur. Dus veel meer opdrachten en dan moeten ze nog een extra woord raden om de tijgerkooi in te komen. En de deelnemers die opgesloten raken, moeten zichzelf dan ook nog eerst bevrijden. Maar goed, als je dat allemaal in een uur moet proppen, dan wordt het pas echt een snel programma.  ;)

Ik ben trouwens idd benieuwd wat er gebeurd als een team te weinig sleutels heeft? Dan kunnen er denk ik extra sleutels gekocht worden ofzo...

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #34 Gepost op: 5-09-2011, 22:06:29 »
Het viel me ook een beetje tegen in vergelijking met de franse versie.
Er was veel minder spanning. Waarom bleef Ron niet opgesloten toen hij de opdracht verloor? De teamleiders vond ik ook softys.

En ik mis de raadsels en het finalespel met de letters.


Misschien komen er andere opdrachten bij de volgende teams?



Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #35 Gepost op: 5-09-2011, 22:08:51 »
oke oke van 2,5 uur naar 1 uur is onmogelijk maar dat maakt het ook minder aantrekkelijk. Vind de long version veel beter. dit is minder aantrekkelijk en blijft veel minder hangen, bij mij dan iig.
maar volgens mij, als ze elke week dezelfde opzet hebben, komt die toren er nooit in voor, de oude man niet en het letteralfabet ook niet. Ze gebruiken het halve fort maar.
Kunnen ze die 2 kleuters die net tot 6 kunnen tellen niet vervangen door de oude man in de toren met z'n opdrachten? Dan gebruik je hem ook nog nuttig. Die 2 kleuters spoken niks uit.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #36 Gepost op: 5-09-2011, 22:12:31 »
Verzoek:  zou je jezelf met iets andere bewoordingen kunnen uitdrukken Rick De Molloot?
Het is niet nodig om kwetsende opmerkingen te plaatsen op het forum.
Die "2 kleuters" zoals jij ze noemt, zijn gewone mensen, zoals jij en ik.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1
« Reactie #37 Gepost op: 5-09-2011, 22:12:46 »
Helaas suggesties die vast pas vanaf volgend seizoen tot aanpassingen kunnen leiden ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #38 Gepost op: 5-09-2011, 22:13:42 »
sorry, de 2 lilliputters/ 2 kleine mensen.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #39 Gepost op: 5-09-2011, 22:15:38 »
Kunnen ze die 2 kleuters die net tot 6 kunnen tellen niet vervangen door de oude man in de toren met z'n opdrachten? Dan gebruik je hem ook nog nuttig. Die 2 kleuters spoken niks uit.


Het woord kleuters vind ik niet leuk.

In de franse versie zijn de 2 mannen wel meer aanwezig.