Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 38273 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 5-09-2011, 22:16:57 »
na nog een x dan voor onze kabouter, 2 kleine mensen. Nu tevreden?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Sarita

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 5-09-2011, 22:20:04 »
Het leek me een leuk programma maar ben na 4 of 5 opdrachten afgehaakt.Er was gewoon totaal geen spanning in de opdrachten en ze waren supersnel voorbij, met nog veel tijd over op de klok.

De kleine mensen voegden ook niets toe.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 6-09-2011, 06:56:16 »
Ik vond gisteravond nog niet echt bijzonder....in mijn beleveing was het vroeger allemaal veel spannender en ik heb ben inmiddels ook wel een beetje BN-ers moe!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 6-09-2011, 08:13:37 »
Ben ik nou de enige die het gewoon heel erg leuk vond?
Ik heb dan wel de vroegere versie niet gezien, dus ik heb geen vergelijk, maar ik vind het een super leuke serie! Ik blijf het zeker volgen!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 6-09-2011, 08:53:19 »
@Sprien: Dat had ik ook en dat stond me eigenlijk wel tegen.

Verder:
- Jammer dat de toren er niet was maar dat gemis vond ik nog niet zo erg.
- Het alfabet waar de teams normaal een woord mee moesten maken miste ik wel. Pas als ze dat codewoord goed hebben, valt het goud. Dat is toch spannender!
- 1 uur was te kort. Misschien dat 1,5 uur beter geweest was? 2,5 uur had ik teveel gevonden denk ik.
- Teveel terugblikken en vooruitblikken. Dat slurpt allemaal tijd op van de gewone uitzending.
- De hele uitzending deed me eigenlijk wel aan wipe-out denken. Niet alleen die, soms, irritante voice-overs, ook die constante zogenaamde terugblikken; Ron Link die op zijn ****** ging en Ferry D. die zo zat te gillen bij de spinnen. 1x leuk, geen 5x!

Jammer, want ik had best uitgekeken naar de terugkomst van Fort Boyard, maar hebben het behoorlijk vern*****!
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 6-09-2011, 10:08:55 »
- 1 uur was te kort. Misschien dat 1,5 uur beter geweest was? 2,5 uur had ik teveel gevonden denk ik.
- Teveel terugblikken en vooruitblikken. Dat slurpt allemaal tijd op van de gewone uitzending.
Ik denk als je al die onnodige en overbodige flashbacks/vooruitblikken weg zal laten dan zou je best in 1 uur wel een leuke aflevering kunnen krijgen, lijkt mij. 2 en een half uur lijkt mij wel heel erg lang...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 6-09-2011, 11:28:01 »
Ik heb oude versies niet gezien, toen kwam ik niet uit mijn mama's buik.
Ik vond het erg leuk, maar zoals velen ook vonden iets te snel. Er was nauwelijks tijd voor een opdracht.
Misschien dat ze volgend jaar een uitzending langer kunnen maken. Of een uitzending in twee splitsen.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 6-09-2011, 13:41:16 »
Vooralsnog vond ik het erg tegenvallen... om redenen die allen al genoemd zijn... te snel, te veel herhaling, en geen enkele binding met de teams (die inderdaad eigenlijk geen echte teams zijn)...

Ze hadden er iets meer backbone in mogen brengen wat mij betreft, iemand schreef hierboven dat het net zo goed in een studio opgenomen had kunnen worden en dat klopt m.i. jammer, dat ze niet meer gebruik van de lokatie maken.

Gemiste kans, ik denk niet dat ik het ga volgen.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 6-09-2011, 15:16:25 »
Ik vond het persoonlijk wél erg leuk.
Verder:
- Jammer dat de toren er niet was maar dat gemis vond ik nog niet zo erg.
Ik merkte er niks van
- Het alfabet waar de teams normaal een woord mee moesten maken miste ik wel. Pas als ze dat codewoord goed hebben, valt het goud. Dat is toch spannender!
Misschien wel, maar ik vond het nu ook al mooi.
- 1 uur was te kort. Misschien dat 1,5 uur beter geweest was? 2,5 uur had ik teveel gevonden denk ik.
Ik vond het wel een mooie tijd, voor mij n gevoel heb ik de opdrachten in hun volledige lengte gezien.
- Teveel terugblikken en vooruitblikken. Dat slurpt allemaal tijd op van de gewone uitzending.
Dit merkte ik pas toen ik er op ging letten, je hebt wel een beetje gelijk maar voor mij was het niet zo erg.
- De hele uitzending deed me eigenlijk wel aan wipe-out denken. Niet alleen die, soms, irritante voice-overs, ook die constante zogenaamde terugblikken; Ron Link die op zijn ****** ging en Ferry D. die zo zat te gillen bij de spinnen. 1x leuk, geen 5x!
 
Voice-Overs: best oké. Terugblikken: Tja... Je moet er maar niet te veel op letten. Ron Link: Dat hij viel kunnen ze ook niks aan doen, de herhalingen wel natuurlijk. Gillen: Tis maar wat je leuk vindt :)

Waarschijnlijk denk ik zo omdat ik het 20 jaar terug niet gezien heb, en dus ook geen heel hoge verwachtingen had.
...óf niet!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 6-09-2011, 15:53:49 »
Ik was 20 jaar geleden al een trouwe kijker :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 6-09-2011, 16:00:27 »
Misschien had ik me er teveel op verheugd want ik was destijds dol op de serie maar ik vond het nu zelfs dermate tegenvallen dat ik nog tijdens de afl. ben afgehaakt.

Ik kreeg het idee dat de producenten als doelgroep "geriatrische patienten" voor ogen hebben gehad, ik bedoel, hoeveel previews, flashback, voice-overs en "wat ging er door de kandidaat heen" momenten heb je nodig om een opdracht te duiden!?

Als je daarentegen dan weer wel verzuimd om uitleg te geven wanneer dat juist nodig is wordt het wel erg onlogisch allemaal, want waarom er ineens 2 sleutels bij een opdracht verdiend konden worden of hoe bepaalde opdrachten tegen elkaar worden afgemeten (handboeien/akrobatiek) is mij althans volstrekt onduidelijk.

Jammer, het had zo leuk kunnen zijn.  ::jaja:: ::zwaai::


Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 6-09-2011, 18:38:52 »
iedereen heeft het over "20 jaar geleden". Ik was toen 7 en heb daar dus niet zoveel herinneringen aan. Maar ik heb via youtube de Franse serie gezien, naja 1 aflevering als voorproefje.
Die vond ik ge-wel-dig, alle facetten van het ford werden gebruikt.
Hier maakt men amper gebruik van het o zo mooie fort!
Men had zo mooi die oude man in de toren kunnen gebruiken, los een raadsel op: degene die het als 1e goed heeft wint de sleutel, weet niemand het gooi dat ding uit het raam en laat er 2 mensen naar zwemmen. Dan heb je nog actie ook!
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 6-09-2011, 18:42:05 »
Weet iedereen hier al hoe de afleveringen 2 t/m 10 gaan verlopen?

Het lijkt er in ieder geval wel op....
waar kan ik die downloaden?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 6-09-2011, 18:44:00 »
Ik heb vroeger wel eens gekeken maar dat is niet blijven hangen.
Ik ken de Franse serie niet maar...

Ik heb net gekeken en ik heb genoten!
Tuurlijk is er wel wat op aan te merken.  We hebben Tarzan denk ik 13x zien vallen. 12x was ook genoeg geweest. De spellen kunnen misschien spectaculairder (graaien in een pot met verf.....) en de functie van de twee kleine mensen is me ook niet helemaal duidelijk.

Toch door de deelnemers (lekker fanatiek) door de spellen (leuk gevonden allemaal) door de presentatie (de woordgrappen, soms zo flauw dat ze echt leuk zijn) en door hoe het gebracht wordt (lekker snel gesneden) vind ik het een leuk programma en zal ik ook het vervolg kijken.

We hebben in de vooruitblik al kunnen zien dat er dan weer andere spellen zijn, dus om nu al te zeggen dat " het fort niet gebruikt wordt" vind ik dus wat voorbarig.

Volgende week kijk ik weer ::trots::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 6-09-2011, 19:06:59 »
in de franse serie en volgens mij vroeger ook, had de oude man in de toren een prominente rol elke serie. Dus dat gedeelte word echt niet gebruikt. De spellen zijn niet goed gevonden, die bestonden al, het fort is er speciaal voor ingericht. Er worden zooooveel series daar op genomen door zoveel landen. De spellen zijn dus standaard.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 6-09-2011, 19:08:31 »
Hmmmm dan begrijp je me verkeerd. Ik snap dat ze ze niet zelf hebben bedacht.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 6-09-2011, 19:13:37 »
in de franse serie en volgens mij vroeger ook, had de oude man in de toren een prominente rol elke serie. Dus dat gedeelte word echt niet gebruikt. De spellen zijn niet goed gevonden, die bestonden al, het fort is er speciaal voor ingericht. Er worden zooooveel series daar op genomen door zoveel landen. De spellen zijn dus standaard.


Hoe groot zal het percentage Nederlanders zijn dat kijkt naar de Franse serie? Ik heb 20 jaar geleden ook flarden van FB gezien. Ik wil het niet vergelijken met de serie die nu loopt, en ook niet met de serie die in Frankrijk loopt. Ik heb gisteravond gekeken naar deze serie, zonder enig vooroordeel en zonder verwachtingen. En ik heb er van genoten! De rest van de afleveringen zal ik zeker ook gaan kijken.
Geen complotjes, geen vervelend gedoe, maar gewoon kijken naar leuke televisie en naar leuke mensen (tenminste, als de rest van de teams ook zo is als de eerste 2 teams).
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 6-09-2011, 19:28:14 »
Is het trouwens niemand opgevallen dat WIDM tot vorig óók vol met flashbacks zat? (maar dat lag soms eraan dat het een aflevering ervoor was geweest)
...óf niet!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 6-09-2011, 19:37:15 »
Ik heb vroeger wel eens wat gezien, maar kan me er ook niet heel veel van herinneren. Ik heb me ook erg vermaakt. Art en Gerard zijn leuk, en deze teams waren ook leuk, lekker fanatiek.

Enige wat me echt irriteerde was het begin shot, die camera wiebelde nogal heen en weer (dat viel mij dan weer op), maar misschien stond er veel wind. En wat van die flasbacks/flashforwards mogen er wel uit, dan maar 5 minuten minder zendtijd. Maar ik blijf zeker kijken. ::jaja::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 6-09-2011, 19:58:37 »
De memorie had trouwens spannender gekund, bijvoorbeeld dat als je ze omdraait dat er dan een échte vogelspin komt :P
...óf niet!