Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 38274 keer)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Gepost op: 4-09-2011, 20:50:16 »
... staat al online: http://avro.nl/fortboyard/video/afl1.aspx

Briljant programma. :D

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #1 Gepost op: 4-09-2011, 21:23:29 »
Zo de eerste aflevering is een feit! Ik heb me zeer vermaakt. Leuke opdrachten en op zich wel leuke kandidaten. Wat is die Ferry Doedens trouwens een schijterd zeg, ongelooflijk! En dan die doos die niet wist wat memory was ::rofl::
Alleen dat met die munten op het einde snap ik niet helemaal? Wordt dat getal gewoon afgerond? Er worden toch niet precies 1050 en 1100 munten gepakt? Sowieso ziet het er niet uit als 1000 munten, maar echt veel minder.

Echt heel leuk programma, ben benieuwd naar volgende week!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 4-09-2011, 21:26:00 »
Na het Lingo from hell bij WIDM, nu de Grabbelton from hell bij FB  ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 4-09-2011, 21:28:25 »
Erg leuke aflevering inderdaad, maar de opdrachten worden wel erg vaak herhaald. Je ziet ze ongeveer 5x per aflevering in herhaling.

Maar toch ben ik enorm blij dat het weer terug is.

Offline ComFORTabel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 4-09-2011, 21:53:53 »
Sowieso super tof dat het terug is. Al mis ik vader Fouras toch wel (die oude man in de toren).
De Franse versie is leuker, maar die hebben ook 2 uur uitzendtijd per aflevering. Goed begin. Art en Gerard ga zo door!!!!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 4-09-2011, 23:42:55 »
De Franse versie is wat uitgebreider, maar ook wat lastiger te volgen (het helpt niet dat ik er niks van versta, maar gelukkig zijn de spelletjes zelf makkelijk te begrijpen). Het codewoord om het goud vrij te laten komen, het spelen voor de hints, de duels tegen de Maîtres des Ténèbres en de nieuwe spelletjes om gevangen genomen kandidaten terug te halen ontbreken. Best jammer, maar eigenlijk ook overbodig. Sommige van de spellen voor hints worden nu voor sleutels gespeeld (spinnen en schorpioenen, bungeejump). Ik mis die elementen dus niet echt.

Het competitie-element vond ik wel erg leuk. Ik heb de originele Nederlandse versie nooit gezien, dus dit was nieuw voor mij. Alleen snap ik nog niet helemaal wat het nut er van is om de meeste sleutels te verzamelen als beide teams goud mogen verzamelen in de schatkamer. Misschien was dat nu alleen omdat er een gelijke stand was. Ach, dat wordt vanzelf nog wel duidelijk, neem ik aan.

Ik heb erg van deze eerste aflevering genoten en kan niet wachten tot meer afleveringen! Met name natuurlijk de afleveringen met Team Wie is de Mol, maar dat lijkt me logisch :P

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 5-09-2011, 06:27:43 »
Volgens mij heb je met meer sleutels meer tijd in de schatkamer  :)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #7 Gepost op: 5-09-2011, 09:55:36 »
huh? Ik dacht dat het pas vanavond kwam

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 5-09-2011, 09:59:25 »
huh? Ik dacht dat het pas vanavond kwam
dacht ik dus ook ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 5-09-2011, 10:01:14 »
huh? Ik dacht dat het pas vanavond kwam

Hij is al online te bekijken ;)
www.avro.nl/fortboyard
...óf niet!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 5-09-2011, 10:37:18 »
Leuk programma, dat zeker. Maar die lilliputters waren echt random.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 5-09-2011, 11:04:05 »
Flitsender dan 20 jaar geleden. Wel prettig dat ie nu al online te bekijken was, ik heb vanavond namelijk ook andere dingen te doen, en het online bekijken kwam dus goed van pas.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 5-09-2011, 11:20:31 »
Leuke eerste aflevering!
Erg leuke aflevering inderdaad, maar de opdrachten worden wel erg vaak herhaald. Je ziet ze ongeveer 5x per aflevering in herhaling.
Bedoel je internationaal? Dat lijkt me logisch, als je eenmaal zo'n cel gereed hebt gemaakt voor een opdracht dan is het zonde om hem niet te hergebruiken.
...óf niet!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 5-09-2011, 13:10:49 »
Flitsender dan 20 jaar geleden. Wel prettig dat ie nu al online te bekijken was, ik heb vanavond namelijk ook andere dingen te doen, en het online bekijken kwam dus goed van pas.


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jawel, er is een keer een apparaat geweest waaraan je draaiend naar beneden ging om een sleutel te halen. En volgens mij moesten ze ook wel het water daar in om sleutels op te halen die naar beneden waren gegooid uit de toren.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 5-09-2011, 16:36:06 »
Citaat
Erg leuke aflevering inderdaad, maar de opdrachten worden wel erg vaak herhaald. Je ziet ze ongeveer 5x per aflevering in herhaling.
Citaat
Bedoel je internationaal? Dat lijkt me logisch, als je eenmaal zo'n cel gereed hebt gemaakt voor een opdracht dan is het zonde om hem niet te hergebruiken.

Nee er wordt bedoeld dat de 'highlights' van de opdrachten zo vaak herhaald worden in de uitzending. Op een gegeven moment heb je de opdracht wel gezien. Ik stoorde me ook een beetje aan al die herhalingen.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 5-09-2011, 17:57:30 »
Leuk programma, dat zeker. Maar die lilliputters waren echt random.

Die waren idd erg irritant. afvoeren die hap!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 5-09-2011, 21:16:57 »
Leuk om te zien dat beide teams bloedje fanatiek zijn, en zo blij met een gewonnen spelletje.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 5-09-2011, 21:19:51 »
Aardig programma, maar voor mij niet meer dan dat.  Ik blijf zeker kijken, dat wel, maar ik weet nu ook weer waarom ik het 20 jaar geleden ook maar een zo-zo-programma vond. Ik keek er wel na, maar het blijft niet hangen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 5-09-2011, 21:21:51 »
iedereen is zoooo lovend over FB. Why?

ze wijken enorm af van het orgineel.

Waar is de oude man in de toren? De hele toren word nu niet gebruikt.
tijdens dat "finalespel" ligt dat letteralfabet er maar dood bij.
Ik heb 1 aflevering gezien van de Franse versie met 1 team, vond ik 10 x leuker dan deze Bn'ers.
Tis echt te commercieel. Jammer.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 5-09-2011, 21:23:22 »
Ik had het eigenlijk wel iets epischer verwacht. En zoveel terugblikken hadden voor mij ook niet gehoeven. En ik had helemaal niks met deze teams, ik had geen voorkeur, dus wat dat betreft miste ik totaal alle spanning of 'mijn' team wel zou gaan winnen.

Maar verder leuk programma, goed gemaakt, leuke opdrachten, mooi in beeld gebracht.
The British are not impressed.