Auteur Topic: Aflevering 2 - maandag 12 september  (gelezen 17995 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 2 - maandag 12 september
« Gepost op: 9-09-2011, 17:56:24 »
Geef hier je commentaar op alle zaken die aflevering 2 betreffen.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #1 Gepost op: 12-09-2011, 20:36:29 »
beginnen we weer met klimmen aan de buitenkant? erruggg orgineel. Ik hoop niet elke aflevering op elkaar gaat lijken
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2011, 20:39:22 »
Misschien dat jij wat originele opdrachtjes kan insturen Rick?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2011, 20:41:09 »
haha...naja je vroeg om commentaar op de 2e aflevering. Zeg ik wat krijg ik zelf commentaar.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2011, 20:47:24 »
Mooie opdracht voor Hugo Metsers. Lijkt me niet lekker om zo in dat koude water te springen
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2011, 20:48:25 »
goh weer de draaideur...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #6 Gepost op: 12-09-2011, 20:51:51 »
Het is Fort Boyard. De opdrachten komen altijd terug. Dat kan ook niet anders, want je kan natuurlijk maar een x aantal vaste spellen in zo'n fort kwijt. De spellen die in onze versie gespeeld worden, zijn allemaal spellen die al aanwezig zijn en in de Franse versie ook worden gespeeld. Wen er maar aan dat sommige opdrachten vaker gespeeld worden. Sommige opdrachten komen bijna elke aflevering terug in de Franse versie.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #7 Gepost op: 12-09-2011, 20:54:08 »
mmm jammer om dat te horen....er is dus niks orgineels aan als je maar 7 a 8 opdrachten hebt, jammer.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #8 Gepost op: 12-09-2011, 21:21:13 »
Ik stoor me nu eigenlijk alleen nog maar aan het hippe taalgebruik. Dat het programma wat hipper en sneller moet, begrijp ik. Maar ik vind het toch jammer dat het taalgebruik niet bij het mysterie van het fort past.

Franse versie > Nederlandse aflevering
Monsieur La Boule, le gong! > Tik 'm aan ouwe!
C'est partie > Go! (twijfel gevalletje, maar ik vind C'est partie gewoon mooi klinken xD)
Felindra, le tête de tigre! > Monique, draai de geldkraan open.

Daar hadden ze volgens mij wat mysterieuzere vertalingen voor kunnen bedenken. Bijvoorbeeld; Monique, de kop van de tijger!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #9 Gepost op: 12-09-2011, 21:23:50 »
Ik ben ook teleurgesteld. Er zaten 2 mensen van team wit opgesloten. Eerst Negativ in het riool en later Daryl bij die explosievenproef. Maar schijnbaar mocht die laatste wel, want daar werd niets over gezegd en ze kregen ook maar 1x 50 punten aftrek op het laatst.

En als ik me niet vergis is er steeds gezegd: Je hebt 6 sleutels nodig om de tijgerkooi te openen.

Team wit heeft er 5, maar mag er wel gewoon in, maar met 10 seconden aftrek.

Ik heb het idee dat de regels gewoon aangepast worden naar hoe het de produktie uitkomt. Niet leuk om te kijken en ik pas dus vanaf volgende week.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #10 Gepost op: 12-09-2011, 21:26:45 »
Dat ze maar 50 munten aftrek kregen vond ik ook heel raar. Die ander was ook gewoon te laat. En die 10 seconden vond ik ook wel erg weinig. Maar voor de rest vond ik deze aflevering wel leuker dan de vorige.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #11 Gepost op: 12-09-2011, 21:27:14 »
Wat Cynneke zegt klopt wat mij betreft. Er wordt erg gekeken naar hoe het loopt.
Maar ik blijf het leuke tv vinden. Leuke opdrachten, een beetje kort in beeld gebracht. De deelnemers waren ook deze aflevering weer leuk en fanatiek.
Ik vermaak me volgende week ook wel weer !
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #12 Gepost op: 12-09-2011, 21:30:02 »
mmm jammer om dat te horen....er is dus niks orgineels aan als je maar 7 a 8 opdrachten hebt, jammer.

Het fort is enorm groot, dus je hebt natuurlijk wel meer dan 7 of 8 opdrachten. In deze 2 afleveringen hebben we er al meer dan 10 gezien en dan hebben we misschien nog niet eens de helft van het fort gehad. Er zijn nog genoeg leuke opdrachten.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #13 Gepost op: 12-09-2011, 21:31:37 »
Het concept is ook wel leuk, maar ik erger me dood aan het veranderen van regels omdat er toevallig een team is dat even niet zo goed presteert en dus "geholpen" moet worden.

Daryl was duidelijk de zwakste schakel en ze liepen al behoorlijk achter bij het andere team. Dus plotseling hoeft er bij hem dan maar geen 50 punten aftrek meer bij.

En ze hebben nu toevallig eens geen 6 sleutels, dus dan mogen ze toch maar meedoen. Want 1 team dat de tijgerkooi ingaat is niet leuk?

Als je op die manier wilt spelen, moet je geen spelregels bedenken. Als je steeds met alles de hand licht, vind ik er niets aan om naar te kijken.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #14 Gepost op: 12-09-2011, 21:33:52 »
Ik neem aan dat ze die regel van 10 seconden aftrek al hadden, want er zijn altijd wel teams die het niet halen. Dat hadden ze alleen wel eerder mogen uitleggen inderdaad. In de Franse versie moeten er geloof ik voor elke sleutel die ze tekort komen mensen achterblijven. Dus kunnen ze dan met minder mensen de kooi in. Maar dat er maar 50 punten werden afgetrokken is inderdaad wel erg raar.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #15 Gepost op: 12-09-2011, 21:35:48 »
Zou gewoon wel eens duidelijkheid willen over dingen. Niet dat je er pas achter moet komen als het al zo is....

Had het idee dat de flashbacks wat minder waren. Hopenlijk verdwijnen ze er helemaal uit :) De lollige commentaren van vooral Gerard kunnen me gestolen worden. Nee, het is geen wipe-out!!! Ik dacht dat het een programma was met enig aanzien, maar Gerard maakt het soms al even ordinair als dat programma....
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #16 Gepost op: 12-09-2011, 21:37:15 »
uberhaupt uitleg mag wel...die zwaardopdracht kende ik van de franse versie maar ligt het aan mij of kregen we hier geen uitleg wat ie moest doen? uberhaupt vind ik ze erg makkelijk met de regels omgaan....tis wel leuk opgezet maar t boeit me lang niet zo erg als die ene aflevering die ik van de franse serie gezien heb. Ben bang dat ik volgende week weer gewoon terug zap naar rtl 4 en diens csi
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #17 Gepost op: 12-09-2011, 21:59:39 »
En bij die koorddansact was voor het gemak ook maar geen tijdlimiet? Of hoort dat bij die opdracht? Nu was het geen kwestie meer of ze de sleutels zouden pakken, maar wanneer.
Ik had trouwens ook het idee dat het filmteam met de munten te laat uit de tijgerkooi weg ging. Met nog 5 seconden op de klok stonden ze nog te graaien en ineens stonden ze buiten.
The British are not impressed.

Offline anouchka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #18 Gepost op: 12-09-2011, 22:12:32 »
En bij die koorddansact was voor het gemak ook maar geen tijdlimiet? Of hoort dat bij die opdracht? Nu was het geen kwestie meer of ze de sleutels zouden pakken, maar wanneer.
Ik had trouwens ook het idee dat het filmteam met de munten te laat uit de tijgerkooi weg ging. Met nog 5 seconden op de klok stonden ze nog te graaien en ineens stonden ze buiten.

zeker, het viel mij ook op dat ze ineens buiten stonden... raar...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - maandag 12 september
« Reactie #19 Gepost op: 12-09-2011, 22:18:31 »
Over het algemeen vond ik deze aflevering vermakelijker dan de vorige. Maar die 10 seconden was echt kul. Het filmteam ging bukkend naar binnen (dat gaat niet zo snel natuurlijk) en 10 seconden later is het hek helemaal open en kan het z.g. benadeelde team zo naar binnen rennen.
Het zou idd. beter zijn als het team dat sleutels tekort komt voor elke sleutel te weinig iemand moet laten staan. Dan kun je beduidend minder graaien, lijkt mij eerlijker.

En ik was ook heel verbaasd dat er geroepen werd dat het filmteam te laat uit de kooi was maar toch gewoon eruit was. Je verwacht ook daar een sanctie, maar nee.

En die flauwekulspelletjes op het eind (vorige week memory en nu balansje) mogen van mij ook wel achterwege blijven. Laat dan die oude man een raadsel opgeven en het team dat het eerste het antwoord roept wint. Kunnen wij kijkers ook nog even meedoen.