Auteur Topic: [Kandidaat] Frits is niet de mol  (gelezen 53824 keer)

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2012, 11:01:08 »
Vooral die met Kennedy for president lijkt me helemaal niets voor Frits. Die wil geen democraat als president.


Nah, de meest linkse democraat in de VS is rechtser dan de gemiddelde VVD'er

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2012, 14:15:40 »
Het viel me op dat Frits na het onderhandelingsspel zei:'ik dacht dat het gelukt was de mol te misleiden. Maar blijkbaar toch niet'. Of iets van die strekking. Wat zou hij precies bedoeld hebben  ???
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2012, 19:59:04 »
-Ik vraag me af waarom Frits zo opzichtig de vraag waar hij één joker voor heeft opgeofferd zo duidelijk aan alle kandidaten stelt? Als hij de mol is-wat ik niet uitsluit- maakt het niets uit of de anderen doorhebben dat dit een vraag voor de volgende test is. Als kandidaat heb je er baat bij deze kennis voor je te houden. Frits is niet dom dus hij doet dit echt opzettelijk zo duidelijk. Wil hij zich als (iets te) fanatieke kandidaat voordoen bij de anderen?
- Waar is foto3 gebleven bij de snorkelopdracht? Heeft Frits daar iets gedaan of William? Hoe kan het dan alleen zij tweetjes deze foto niet hebben gezien? Er langs gezwommen misschien op de één of andere manier want duiken was geen optie. Volgens William zwom Frits ook onnodig om het eilandje heen.
-Bij de onderhandelingen bracht Frits Liesbeth op andere gedachten. Op zich was het wel logisch dat ze niet allemaal groen moesten gaan stemmen, maar Frits brengt ook Tim op het idee om rood te stemmen. Dan hoeft hij alleen nog groen te stemmen. Frits komt erg geloofwaardig over wat een handige eigenschap is als je mol bent. Frits deed bij het fietsen niets verkeerd, maar ja als hij wist dat hij even later de macht van Gorbatsov en Reagan zou krijgen.....
-Het is al eerder gezegd ook in eerder afl. doet hij verdachte dingen. Joker ruilen voor een vraag, wil joker aan Tim geven, de jeepopdracht was slecht, Frits vindt de vrijstellingen, verdedigt zich als een leeuw met het paintballgeweer, zegt in de biecht dat hij 4 keer eerlijk geantwoordt heeft bij de trapopdracht (is dat wel zo?), heeft niet zo'n duidelijk bordje gemaakt (sporters), zet geen joker in bij de test in afl.4.
-Zou Tim Frits verdenken? Toen Frits doorging bij de test en hem een soort van high five wilde geven, weigerde hij die.
-Als hij de mol is probeert hij denk ik goodwill te kweken bij de anderen en dingen goed te doen (zoals Quintus noemen) maar intussen genadeloos toe te slaan..Ik houd hem in de gaten! ::vergroot::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2012, 14:49:41 »
Is Frits de Mol? Hij roept meteen bij het bord 'I Am', 'Ja, dat ben ik!' Hij maakt er dan 'I Amsterdam' van maar misschien roept hij gewoon dat hij de Mol is. Hoe kan hij immers weten dat de locatie voor de onderhandeling de meest historische locatie is die ze die serie gaan aandoen? Bovendien lijkt hij de zwarte schim te zijn die voor de onderhandelingen uit het raam van het huisje kijkt.
2024: wie is de Mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2012, 15:04:22 »
Bovendien lijkt hij de zwarte schim te zijn die voor de onderhandelingen uit het raam van het huisje kijkt.

Klinkt spannend! ::spook:: Was me nog niet opgevallen. Even terugkijken dus.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2012, 15:09:26 »
Is Frits de Mol? Hij roept meteen bij het bord 'I Am', 'Ja, dat ben ik!' Hij maakt er dan 'I Amsterdam' van maar misschien roept hij gewoon dat hij de Mol is. Hoe kan hij immers weten dat de locatie voor de onderhandeling de meest historische locatie is die ze die serie gaan aandoen? Bovendien lijkt hij de zwarte schim te zijn die voor de onderhandelingen uit het raam van het huisje kijkt.

Dit heb ik eerder opgemerkt. Er is toen aangegeven in dit forum dat het een silhouet is van het beeldje dat voor het raam staat. Ik denk dat dit klopt, maar desalniettemin doet het mij ook aan een silhouet van Frits denken. Hoe hij kan weten dat het de meest historische locatie van de serie is? In dat gebouw zijn de eerste stappen gezet waarmee uiteindelijk de Koude Oorlog is beeindigd en een mogelijke derde wereldoorlog is voorkomen. Er zijn wat dat betreft dus maar weinig plekken op de wereld zo historisch als deze.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2012, 15:59:36 »
Er is toen aangegeven in dit forum dat het een silhouet is van het beeldje dat voor het raam staat. Ik denk dat dit klopt, maar desalniettemin doet het mij ook aan een silhouet van Frits denken.

Nou, ik zie er Frits in ::tandpastasmiley::

Citaat van: Tunnelbouwer
Hoe hij kan weten dat het de meest historische locatie van de serie is? In dat gebouw zijn de eerste stappen gezet waarmee uiteindelijk de Koude Oorlog is beeindigd en een mogelijke derde wereldoorlog is voorkomen. Er zijn wat dat betreft dus maar weinig plekken op de wereld zo historisch als deze.

Uiteraard is de kans klein dat er een meer historische plek zal voorkomen maar het kan te interpreteren zijn als Frits die weet wat er nog gaat komen ;D
2024: wie is de Mol?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2012, 16:13:58 »
Als je graag mogelijke verwijzingen naar Frits in de aflevering wilt zien, dan is deze misschien ook leuk :) ::vergroot::

Iemand opgevallen - ik meen tijdens de onderhandelingen met Liesbeth - dat Frits iets zegt als 'daar zou ik wel van uit gaan, dat de mol in ons midden is'. Het volgende shot zie je Frits in de biecht in het midden van het beeld. Ik vind het in ieder geval leuk gemonteerd. Hint, dwaalspoor of toeval, dat zal later blijken.

Edit: Ik vind het briljant! :-D
Op deze youtube versie te zien vanaf 43.25:

http://www.youtube.com/watch?v=K5EqStKS4XI

Wie kan dit fragment er even uit knippen?

Frits zijn exacte woorden: 'als je bedenkt.. dat het toch hoogstwaarschijnlijk is.. dat de mol in ons midden is..'.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #108 Gepost op: 30-01-2012, 16:21:41 »
Als je graag mogelijke verwijzingen naar Frits in de aflevering wilt zien, dan is deze misschien ook leuk :) ::vergroot::

Frits zijn exacte woorden: 'als je bedenkt.. dat het toch hoogstwaarschijnlijk is.. dat de mol in ons midden is..'.

Als dat een hint is, zou het mooi gevonden zijn ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2012, 23:56:45 »
Dat scherm van Art is des duivels!  >:D
« Laatst bewerkt op: 30-01-2012, 23:58:58 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2012, 01:24:00 »
Wanneer Art bij de snorkelopdracht de foto omdraait welke de ouder(s) van Frits zouden moeten zijn roept Frits vrijwel direct: "he, wat doet jouw vader op de plek van mijn moeder Tim?", waarna Art het volgende toevoegt: "Tim, dit is jouw vader?" waarop Tim dan bevestigend antwoord, terwijl tijdens het zwemmen Tim zelf na pas enkele malen kijken zijn eigen vader herkende en Frits dacht dat het de vader van Liesbeth was. 

Dan is dit toch een bijzondere opmerking van Frits mi, helemaal doordat hij zeker kon weten dat deze opdracht met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gedoemd was te mislukken gezien zijn zetje in de verkeerde richting door te vermelden dat zijn combinatie foto/ouder juist was terwijl hij een foto gemist had. Dit riekt enigszins naar een soort van voorkennis, een iets te blije opmerking om zich te kunnen verschuilen, evenals het vinden van de vrijstellingen in aflevering 1 en deze zo met hart en ziel kunnen verdedigen niet puur toeval kan zijn. 

In de derde opdracht van deze aflevering nam en kreeg Frits zowaar het voortouw, het zou mij niets verbazen dat hij in plaats van rood toch groen gestemd heeft. Daarnaast doet hij het overkomen alsof hij de eerlijke kandidaat is tijdens de onderhandelingen maar letterlijk genomen spreekt hij zijn eigen stem nooit uit, noch in de onderhandelingen noch in de biecht daarna. Frits (of Tim, maar dat is niet mijn tunnel ;) ) is niet fair geweest bij de onderhandelingopdracht.

Daarnaast is die zwarte schim bij de onderhandelingsopdracht volgens mij een ingezoomd shot van het beeldje dat op de vensterbank staat, te zien tijdens de onderhandelingen zelf. 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 01:40:36 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2012, 01:47:37 »
Bovendien lijkt hij de zwarte schim te zijn die voor de onderhandelingen uit het raam van het huisje kijkt.

Dat is niet Frits, die heeft niet zoveel haar. Ik denk net als Pharos dat het silhoulet van 38:52 het beeldje is van bijvoorbeeld 39:48, niet van Gorbatsjov of Reagan maar mogelijk van Einar Benediktsson, een vroegere bewoner van het huis.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2012, 02:26:51 »
Nou, die schim het beeldje, ik weet het niet :-\\
2024: wie is de Mol?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2012, 07:51:39 »
-Bij de onderhandelingen bracht Frits Liesbeth op andere gedachten. Op zich was het wel logisch dat ze niet allemaal groen moesten gaan stemmen, maar Frits brengt ook Tim op het idee om rood te stemmen.
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. Liesbeth is degene die het oppert, Frits steunt het wel.
Ik denk wel dat als Liesbeth er niet over begonnen was, Frits er wel over was begonnen, omdat unanimiteit simpelweg een utopie was met de Mol die meedoet. Dus dat is zowel voor Frits als slimme speler (die ook graag een concurrent ziet vertrekken) als voor Frits als mogelijke mol uit te leggen.
Citaat
-Het is al eerder gezegd ook in eerder afl. doet hij verdachte dingen. Joker ruilen voor een vraag, wil joker aan Tim geven, de jeepopdracht was slecht, Frits vindt de vrijstellingen, verdedigt zich als een leeuw met het paintballgeweer, zegt in de biecht dat hij 4 keer eerlijk geantwoordt heeft bij de trapopdracht (is dat wel zo?), heeft niet zo'n duidelijk bordje gemaakt (sporters), zet geen joker in bij de test in afl.4.
1. Dat jokergedoe is nieuw dit jaar, althans het weg willen geven/ 'niet nodig hebben' etc. Ik denk dat dit door het gedoe van vorig jaar komt. De mol willen spelen. Werkt aardig want William trapt er alvast in. ::)
Als mol vind ik het nog steeds een rare zet (zowel van Frits als van Tim) omdat dit bij iedereen argwaan wekt zeker na wat er vorig jaar is gebeurd.

2. De jeepopdracht had sws weinig kans van slagen maar persoonlijk denk ik dat de mol in principe liever achter het stuur zit. Aanstuurder zijn kan je wel natuurlijk maar je hebt zoals we al zagen, weinig controle over wat er feitelijk in de auto gebeurt. Liesbeth en Tim veroorzaakten het grootste probleem daar door veel te vroeg de onderste helft van de K in te zetten, daar waar de andere auto nog met de N bezig was, en ze dus moesten overlappen. Dat was duidelijk het deel waar de meeste verwarring kon ontstaan en de mol zou dit geweten hebben mi. Iedereen die daarbij betrokken was is dus ip verdacht voor wat betreft die opdracht.
Frits had hierbij wel een rol, maar nogmaals, de opdracht was sws lastig haalbaar gezien alle coordinatie die er plaats moest vinden tussen twee aanstuurders en twee auto's op de grond.

3. De felgroene vrijstellingen zouden in de witte sneeuw wel gevonden worden als die plek bezocht werd door iemand (het leek iig niet een van de moeilijkste plekken om te zoeken). Zo niet dan was er vast een plan B. (Leuke voor het vragenvuur misschien.  ;) )

4. Zich verdedigen op de brug zou ook iedere kandidaat doen. Hij is fel maar met een vrijstelling in zicht om de gevreesde eerste executie niet te hoeven doorstaan is dat ook wel begrijpelijk.

5. Sporters was weliswaar vreemd opgeschreven maar niemand had moeite met het te lezen.
Daarnaast lijkt hij constructief bezig bij het verzinnen van bandnamen oa. Nu kan een mol prima af en toe kleine dingen goed doen (zeker als hij weet dat er een grote slag loert de volgende afl al is dat geen vrijbrief om nooit te mollen uiteraard).
 
Citaat
-Zou Tim Frits verdenken? Toen Frits doorging bij de test en hem een soort van high five wilde geven, weigerde hij die.
Tim noemde Frits als 1 vd drie omdat hij geen tunnel visie wilde hebben, in de test van afl 3 althans. Wie hij nu heeft als hoofdverdachte weten we niet. Hij begint alleen bij Anne-Marie over haar veronderstelde molschap en hoe dit de stemming beinvloedt.
Dat doet hij overigens als in de eerste ronde, dus als hij Anne-Marie zo wantrouwt is het op zich wel vreemd dat hij tegen Frits beweert dat hij van plan was voor 'iedereen groen' te gaan stemmen.  ::)

Die high five werd niet zozeer geweigerd volgens mij, het kwartje viel pas laat bij Tim. Wel een opmerkelijk moment trouwens. Het is niet uitgesloten dat Tim Frits niet vertrouwde en daarom wellicht groen heeft gestemd - maar ik kan dat niet helemaal rijmen met zijn naar het schijnt nog sterkere verdenking van Anne-Marie die zegt groen te stemmen.
Ook als hij denkt dat Anne-Marie daar gelogen heeft en ze rood stemt, zou hij nog altijd beter af zijn rood te stemmen (kandidaat exit en kleinere kans op al het geld verliezen). Kortom, Tim als kandidaat die noch Anne-Marie noch Frits vertrouwt klopt sws niet volgens mij.


For the record: Ik zou Frits een leuke mol vinden,hoor!  ;D
Van mij mag het.. Maar eerlijk gezegd zie ik het nog niet zo.
Vooralsnog staat hij wel bij de mogelijke verdachten maar (helaas) nog niet bovenaan.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #114 Gepost op: 31-01-2012, 15:04:19 »
Wanneer Art bij de snorkelopdracht de foto omdraait welke de ouder(s) van Frits zouden moeten zijn roept Frits vrijwel direct: "he, wat doet jouw vader op de plek van mijn moeder Tim?", waarna Art het volgende toevoegt: "Tim, dit is jouw vader?" waarop Tim dan bevestigend antwoord, terwijl tijdens het zwemmen Tim zelf na pas enkele malen kijken zijn eigen vader herkende en Frits dacht dat het de vader van Liesbeth was. 
 

Wow dit is idd wel heeeeel erg opvallend!!!!
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2012, 16:49:01 »
Wanneer Art bij de snorkelopdracht de foto omdraait welke de ouder(s) van Frits zouden moeten zijn roept Frits vrijwel direct: "he, wat doet jouw vader op de plek van mijn moeder Tim?", waarna Art het volgende toevoegt: "Tim, dit is jouw vader?" waarop Tim dan bevestigend antwoord, terwijl tijdens het zwemmen Tim zelf na pas enkele malen kijken zijn eigen vader herkende en Frits dacht dat het de vader van Liesbeth was. 

Wow dit is idd wel heeeeel erg opvallend!!!!

Misschien iets minder opvallend als je bedenkt dat hij op dat moment al 4 van de 7 fotos heeft gezien, waarbij een van deze laatste 3 foto's van zijn moeder is (het is dus een gok tussen Tim of Liesbeth). Ik heb de aflevering er niet voor terug gekeken, maar uit het overzicht zoals in dit topic wordt gegeven: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=45429.320 lijkt het erop dat Frits en William de foto wel aan Tim hebben gekoppeld. Omdat ze de trouwfoto na de foto van William hebben gemist (om wat voor reden dan ook) komen deze fotos echter op de verkeerde plek terecht.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2012, 16:53:42 »
 De jeepopdracht had sws weinig kans van slagen maar persoonlijk denk ik dat de mol in principe liever achter het stuur zit. Aanstuurder zijn kan je wel natuurlijk maar je hebt zoals we al zagen, weinig controle over wat er feitelijk in de auto gebeurt.(Supernova)

Aan de andere kant heb je als bestuurder wel veel meer ogen die op je kunnen letten. Frits had alleen Dio naast zich die ook druk bezig was.

-Die high five werd niet zozeer geweigerd volgens mij, het kwartje viel pas laat bij Tim. Wel een opmerkelijk moment trouwens.
(Supernova)

Volgens mij wijst hij Frits hier wel af, Tim kijkt er ook een beetje raar bij.

-Inderdaad heeft Frits wel goed bijgedragen aan de namen ook de Q (Quintus) had hij goed.
 
-Frits lijkt mij ook vaak in de biecht voor te komen, vaak wijst hij op verdachte handelingen van zijn medekandidaten.

- Hij houdt van deals en onderhandelen. Met Tim (de vrijstellingen, bij het pakken van de jokers of envelop), met William (ruilt joker voor vraag) maar of dit mollengedrag is weet ik niet, zou wel een leuke tactiek zijn. Past natuurlijk wel bij zijn beroep.

- Mocht ie het zijn dan kan hij ook aardig acteren. Hij huilde zelfs volgens mij toen Dio eruit ging. Hij komt ook behoorlijk oprecht over als hij een test overleeft. Politiek is toch ook vaak een act opvoeren.

- Ik vind de hint bij de snorkelopdracht van Pharos ook wel sterk gevonden ::ok::.

-Ik zat nog eens te denken. Hij vond de vrijstellingen in afl.1 en neemt dan zelf die voor afl.1. Als ik kandidaat was had ik eerder die van afl. 2 of 3 genomen..

Ga later weer verder puzzelen eerst lasagne maken...



Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2012, 17:49:26 »
-Ik zat nog eens te denken. Hij vond de vrijstellingen in afl.1 en neemt dan zelf die voor afl.1. Als ik kandidaat was had ik eerder die van afl. 2 of 3 genomen..

Als mol heb je 2 keuzes volgens mij als je de vrijstelling mag kiezen:
- Aflevering 1, want daarmee kun je 1500 euro uit de pot houden
- Aflevering 2, want daarmee krijg je waarschijnlijk maar 2 tegenstanders. Dit is makkelijker en je kunt er 1000 mee uit de pot houden.

Aflevering 3 zal de mol in elk geval niet zelf voor kiezen, want die is te weinig waard op de brug.


Probleem met het feit dat Frits de vrijstelling pakt is echter: Frits stuurt Annemarie in de richting van de vrijstellingen. Doordat Annemarie de verkeerde richting uitloopt, pakt Frits alsnog de vrijstelling. Als Frits de mol is, zou hij de vrijstelling dus oorspronkelijk niet willen hebben.

Als Annemarie en Hadewych de vrijstelling voor aflevering 1 en 2 hadden moeten verdedigen, dan was de kans op geld in de pot denk ik groter. Waarom zou mol Frits dan Annemarie naar de vrijstelling sturen? 
« Laatst bewerkt op: 31-01-2012, 17:52:46 door Qper »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2012, 19:49:11 »
Als Annemarie en Hadewych de vrijstelling voor aflevering 1 en 2 hadden moeten verdedigen, dan was de kans op geld in de pot denk ik groter. Waarom zou mol Frits dan Annemarie naar de vrijstelling sturen? 

Hier op voortbordurend: Waarom zal mol Frits Marit de derde vrijstelling gunnen? Beter was toch iemand die de vrijstelling beter zou verdedigen? Bijvoorbeeld William?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Frits is (niet) de mol
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2012, 20:51:17 »
Ik heb dat beeldje ook zitten bestuderen, ik dacht misschien is het Frits wel?!?!?!