Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 261542 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2012, 17:49:26 »
Hadewych rende Tim voorbij bij het paintballen. Zou Marion Tim hebbben afgeschoten, dan had Hadewych voor 1000 euro in de pot gezorgd. Marion slaagde hier niet in omdat haar wapen weigerde.

Zou het niet mooi zijn als Mol Hadewych het paintballgeweer van Marion "gesaboteerd" heeft? Bijvoorbeeld door middel van een veiligheidsvergrendeling. Misschien is het niet heel waarschijnlijk, maar aan de andere kant is het ook gek dat het wapen van Marion weigerde, en dat zij de Mol niet is weten we al vast.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2012, 17:58:47 »
Heinz, kan jij gedachten lezen of zo? :o Ik was net hetzelfde aan het intikken. ;D

Letterlijk mijn bericht:
Citaat
Zou Hadewych geprutst hebben met dat paintballgun van Marion, Zij zaten immers in hetzelfde team. Dat zou wel een valse streek zijn. Lijkt me weer iets voor de laatste aflevering, "whahaha, en toen ze even niet keek saboteerde ik haar paintballgeweer en Marion had het niet eens door, ze dacht waarschijnlijk gewoon dat ze er niet mee overweg kon. Ze stond erbij en ze keek ernaar!" waarop de hele groep in lachen uitbarst.

Geef toe, zou wel een toffe scène zijn bij de reünie-aflevering! Ik vind ze sowieso veel te veel op de achtergrond blijven, al probeert ze hier en daar wat te manipuleren door de opmerkingen die ze geeft (ben ze nog allemaal op een rijtje aan het zetten). En dat ze zo weinig wordt verdacht pleit nog meer voor Hadewych als een zeer geniepige Mol.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 18:00:25 door FenikXII »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2012, 18:01:19 »
Heinz, kan jij gedachten lezen of zo? :o Ik was net hetzelfde aan het intikken. ;D

 ::helderziend:: ::rofl:: (Doe je trouwens wel lang over het tikken van een bericht. :P)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #23 Gepost op: 8-01-2012, 18:11:02 »
Marion slaagde hier niet in omdat haar wapen weigerde.

Ja, ongelooflijk!

En bij Liesbeth zat de klep niet goed vast. Zou de mol daar ook een hand in hebben gehad?

En Marit deed haar handen omhoog. Normaal schiet je niet op iemand die zich overgeeft. Ook vreemd.

Zou de mol zich als "paintballexpert" hebben opgeworpen en als zodanig de dames een handje hebben "geholpen"?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #24 Gepost op: 8-01-2012, 18:15:13 »
Hadewych rende Tim voorbij bij het paintballen. Zou Marion Tim hebbben afgeschoten, dan had Hadewych voor 1000 euro in de pot gezorgd. Marion slaagde hier niet in omdat haar wapen weigerde.

Zou het niet mooi zijn als Mol Hadewych het paintballgeweer van Marion "gesaboteerd" heeft? Bijvoorbeeld door middel van een veiligheidsvergrendeling. Misschien is het niet heel waarschijnlijk, maar aan de andere kant is het ook gek dat het wapen van Marion weigerde, en dat zij de Mol niet is weten we al vast.

Ja viel mij ook op. Heb ik ook aan zitten denken. Vooral omdat Hadewych ook echt degene is die de touwtjes in handen neemt; ze stuurt Marion duidelijk aan op de brug.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #25 Gepost op: 8-01-2012, 18:46:34 »
Hadewych rende Tim voorbij bij het paintballen. Zou Marion Tim hebbben afgeschoten, dan had Hadewych voor 1000 euro in de pot gezorgd. Marion slaagde hier niet in omdat haar wapen weigerde.

Zou het niet mooi zijn als Mol Hadewych het paintballgeweer van Marion "gesaboteerd" heeft? Bijvoorbeeld door middel van een veiligheidsvergrendeling. Misschien is het niet heel waarschijnlijk, maar aan de andere kant is het ook gek dat het wapen van Marion weigerde, en dat zij de Mol niet is weten we al vast.
Maar hoeveel kans heeft Hadewych gehad om zonder dat Marion het ziet haar wapen te saboteren? Het lijkt me dan eerder dat Marit dit in het geniep gedaan heeft, om vervolgens met handen omhoog de brug over te lopen en na de opdracht haar geweer over te dragen aan Marion.

Ik vind Hadewych niet heel verdacht overkomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2012, 18:52:34 »
Maar hoeveel kans heeft Hadewych gehad om zonder dat Marion het ziet haar wapen te saboteren?

Ik heb niet zo'n verstand van paintballgeweren maar zou het niet een kwestie van een pinnetje indrukken kunnen zijn? Dan pak je gewoon twee wapens, drukt bij de een snel het veiligheidspinnetje in en geeft die aan Marion.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2012, 18:54:25 »
Ik heb niet zo'n verstand van paintballgeweren maar zou het niet een kwestie van een pinnetje indrukken kunnen zijn? Dan pak je gewoon twee wapens, drukt bij de een snel het veiligheidspinnetje in en geeft die aan Marion.
Ik heb er ook geen verstand van... als het inderdaad zo simpel is, dan zou het best kunnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2012, 18:56:13 »
Het wachten is dus op iemand die wél verstand heeft van paintballgeweren. ;)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #29 Gepost op: 8-01-2012, 18:56:50 »
::helderziend:: ::rofl:: (Doe je trouwens wel lang over het tikken van een bericht. :P)

Hehe, zou wel eens kunnen kloppen (niet zozeer het tikken, wel het editen). ;) Soms duurt het vreselijk lang voor ik iets online zet, omdat ik wel zeker wil zijn voor ik iets post, onmogelijk bij dit programma overigens. ;D Meestal is het hier een minuut later al tijd om je vorige bericht te verantwoorden dusja dan probeer ik dat een beetje voor te zijn. Technisch gezien stond het al een tijdje te pronken op mijn kladblok-document over Hadewych... maar zit ook niet constant aan het scherm gekluisterd en stel het dan meestal wat uit tot ik een langer bericht kan schrijven. Dan heb je meteen alle standpunten in één bericht. Maar zal in het vervolg wat sneller proberen te posten, je weet nooit wat anderen ermee kunnen hè.

In ieder geval hebben dus wel meer mensen bedenkingen bij de rol van Hadewych bij het paintballen. Dat stemt tot nadenken over haar rol in de hele aflevering. Btw, mijn eerste molkeuze viel op Hadewych. Al heeft ze wel een hoog profiel heb ik al gemerkt, 't is bijna een van de superkandidaten die iedereen kent van films, muziek etc... iets in de trant van 'iedereen verwachtte haar als Mol, dus schrijft iedereen haar af na de eerste aflevering, terwijl ze uiteindelijk toch de Mol is'... Het is zeker mogelijk hoor dat ze het is, dus laat ik haar maar staan op mijn verdachtenlijstje, op dit moment zou het te zot zijn om haar weg te strepen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #30 Gepost op: 8-01-2012, 19:45:27 »
Oké, dit vind ik wel een leuk scenario. Marit geeft het "ongebruikte" wapen aan Marion. Maar de luchtdruk is er (ver) uit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte, of zo.

(Marit komt nu met stip op mijn verdachtenlijstje achter Maarten.)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 19:48:38 door Avogadro »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #31 Gepost op: 8-01-2012, 19:50:25 »
Oké, dit vind ik wel een leuk scenario. Marit geeft het "ongebruikte" wapen aan Marion. Maar de luchtdruk is er (ver) uit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte, of zo.

(Marit komt nu met stip op mijn verdachtenlijstje achter Maarten.)
Ik heb al gekeken, en het is niet heel duidelijk of Marit haar vinger op de trigger heeft. Ze zit wel af en toe met haar andere hand aan het geweer. Laten we deze discussie in het Marit topic voortzetten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #32 Gepost op: 8-01-2012, 20:02:24 »
Oké, dit vind ik wel een leuk scenario. Marit geeft het "ongebruikte" wapen aan Marion. Maar de luchtdruk is er (ver) uit omdat Marit op de brug de trigger continu indrukte, of zo.

(Marit komt nu met stip op mijn verdachtenlijstje achter Maarten.)

Maar dan had Hadewych Tim nog kunnen afknallen. Als echter Hadewych de Mol is die het geweer van Marion heeft gesaboteerd was er niemand meer die toch voor dat geld in de pot had kunnen zorgen. Ja, Marion had Tim voorbij kunnen rennen, maar Hadewych hield haar achterin en verrichte zelf deze "heldenactie" die niks opleverde.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #33 Gepost op: 8-01-2012, 20:08:56 »
Maar dan had Hadewych Tim nog kunnen afknallen.

Ja, het zou allemaal kunnen. Er is op die brug 3 keer een "wonder" gebeurd. En Hadeych verdenk ik niet op basis van de andere opdrachten.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #34 Gepost op: 8-01-2012, 21:18:37 »
Heb even getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar het is nou eenmaal ook zoals ik naar de mol kijk, dus... Na grondig opnieuw kijken en bestudering van gedrag/reacties/uitdrukkingen van de kandidaten heb ik, opvallend zo snel eigenlijk, al iemand absouluut zeker kunnen doorstrepen. Drie momenten waarvan een 'n tekstboekgeval zoals bij Anna vorig jaar in aflevering 2, mooier en duidelijker krijg je het niet. Voor de pooldeelnemers, je bent gewaarschuwd.


Hadewych: NIET de mol!  ::vergroot::


Mocht iemand geinteresseerd zijn waarom, dan kan je me een privebericht sturen. Deze details heb ik bewust weggelaten. Kunnen degenen die dat willen, blijven twijfelen ;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 21:20:16 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #35 Gepost op: 8-01-2012, 21:35:45 »

Zou het niet mooi zijn als Mol Hadewych het paintballgeweer van Marion "gesaboteerd" heeft? Bijvoorbeeld door middel van een veiligheidsvergrendeling. Misschien is het niet heel waarschijnlijk, maar aan de andere kant is het ook gek dat het wapen van Marion weigerde, en dat zij de Mol niet is weten we al vast.

En waarom en wanneer zou Hadewych het geweer van Marion in handen gehad moeten hebben?  heeft ze er twee aangepakt en een hiervan heel snel ongemerkt vergrendeld (of anders gesaboteerd) alvorens deze door te geven aan Marion?

Als het geweer van Marion is gesaboteerd, is het niet veel logischer dat Dio, William of Marit dit gedaan zou hebben? Die hebben in de eerste battle geen van allen geschoten en hebben dus minder opvallend een geweer kunnen saboteren.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2012, 21:37:24 door Qper »

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2012, 00:00:18 »

Hadewych: NIET de mol!  ::vergroot::
Tuurlijk niet, want volgende week vliegt ze er uit.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2012, 20:42:43 »
Met de bedoeling Marions woorden tijdens de test te wikken en wegen viel mijn oor over Hadewych. Aanhoor haar kleine nogal sterk ik-gerichte monoloog, te horen tijdens het maken van de test.

“Oh ik ben echt zenuwachtig voor die test.  Pfff ik zit de hele tijd in mijn molboekje te kijken maar daardoor onthou ik ook heel weinig omdat ik alleen maar denk .... dit moet ik onthouden, ik lees het en ik moet het onthouden, ik moet alles onthouden waardoor ik dus helemaal niks onthou.”

Ik vond het al zo’n eigenaardige passage toen ze haar hele tekstje aframmelde maar ze zegt werkelijk 12 x ik … opvallend 10 x zegt ze 'ik', 2x in een weliswaar verdoken vorm –ig voor vrije interpretatie vatbaar (ik weet wel dat het strikt genomen uitgesproken dient te worden met een doffe -e maar op papier lijkt het meer op de dialectvorm -ich zoals in het dialect van waar ze vandaan komt) Als jullie twijfelen aan één van de twee keer -ig, er is nog altijd haar eigen naam Hadewych. Die kan desnoods ook tellen. En dat linkt haar meteen ook aan waarom ze zoveel keer 'ik' zou zeggen.

Het lijkt wel alsof heel die woordenvloed absoluut moest worden uitgesproken. Wil ze ons iets duidelijk maken? IK ben de MOL? ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2012, 08:56:28 »
Tja.. Moeilijk te beoordelen aan de hand van slechts 1 aflevering.

Er is mijns inziens een verschil tussen 'de mol wat op de achtergrond houden' en iemand nauwelijks een edit geven omdat je er niet in investeert.

Tot nu toe krijg ik meer het gevoel dat het het laatste is bij Hadewych (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maarten).

Wellicht verandert dit nog hoor in aflevering 2, zou kunnen. Ik krijg bij haar reacties sterker de indruk dat ze primair zijn tot nog toe.

Even los daarvan heb ik al eerder opgemerkt dat het merkwaardig is dat ze de associatie 'De mol- meisjesfoto- Hadewych' twee maanden voor aanvang van de serie zouden laten circuleren door opzettelijk de leader vrij te geven en zo een dermate voordehandliggende conclusie een hint naar de mol zou blijken.

Als er al een hint in zit dan vermoed ik (of laat ik zeggen: hóóp ik) dat die niet dermate kort door de bocht is dat alle mensen genaamd spuit 11 dit nav aflevering 1 alsnog gaan opmerken.  ::)

Verder komt het me voor dat ze te 'lief' is voor de rol. Yvon kwam lief over maar was keihard als het erop aankwam bijvoorbeeld, Inge en Kim ook op hun manier. Dat zie ik Hadewych vooralsnog niet direct doen. Maar wellicht doet aflevering 2 me van gedachten veranderen.  :)
« Laatst bewerkt op: 11-01-2012, 09:04:08 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #39 Gepost op: 11-01-2012, 14:25:00 »
Heb even getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar het is nou eenmaal ook zoals ik naar de mol kijk, dus... Na grondig opnieuw kijken en bestudering van gedrag/reacties/uitdrukkingen van de kandidaten heb ik, opvallend zo snel eigenlijk, al iemand absouluut zeker kunnen doorstrepen. Drie momenten waarvan een 'n tekstboekgeval zoals bij Anna vorig jaar in aflevering 2, mooier en duidelijker krijg je het niet. Voor de pooldeelnemers, je bent gewaarschuwd.


Hadewych: NIET de mol!  ::vergroot::


Mocht iemand geinteresseerd zijn waarom, dan kan je me een privebericht sturen. Deze details heb ik bewust weggelaten. Kunnen degenen die dat willen, blijven twijfelen ;)

Is het niet zo'n beetje je morele plicht om ons hierover in te lichten? :P

Hier wil ik toch het fijne van weten want ik blijf twijfelen. Moet de aflevering nog een tweede keer zien, misschien zie ik het dan ook? Ben sowieso heel geïnteresseerd in jouw aanpak, lichaamstaal enz... Hopelijk is het niet al te duidelijk en nog een klein beetje voor eigen interpretatie vatbaar! ;)