Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 261543 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2012, 12:03:27 »
Ze kan de trekker een beetje indrukken maar is dat echt "overhalen"?

Ze kan inderdaad de trekker een beetje indrukken. Uit de instructievideo begrijp ik dat als de veiligheidspal is ingedrukt, de trekker muurvast zit. Ik kan op mijn opname niet zien of de veiligheidspal inderdaad open staat, daarvoor vertrouw ik op het bericht van EMIBH die schreef dat hij dat wel gezien had.

Het hierboven al genoemde pinnetje zat aan de verkeerde kant, te zien aan het oranje ringetje, dat zou namelijk ingedrukt moeten zitten.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2012, 12:42:54 »
Ik had vannacht een openbaring à la Marion. Ik weet niet of het veel goeds voorspelt, maar ik wil hem toch graag delen.

In Aflevering 1 komen achter elkaar 3 items in een 'sfeershot'. Een oude foto, een boekje over Jezus met Maria, Jozef en de ezel op de voorkant en een programmaboekje van Tivoli.
Ik vond vooral die laatste twee erg opvallend omdat ze zo mooi naast elkaar lagen en ik niet direct de indruk had dat het de standaard opstelling was.

Het tivoliboekje is al vaker gelinkt aan Dio en Hadewych omdat zij daar beide hebben opgetreden. Nu is Dio exit, dus is Hadewych de enige kandidaat die nog een link heeft met Tivoli zover mij bestaat (correct me if I'm wrong).
Het boekje over Jezus toont duidelijk Maria en Jozef opweg naar de stal. Daar begint het kerstverhaal. In veel landen met name Noord-Europa duurt het kerstfeest 12 dagen en 12 nachten. Begint op 25 december en eindigt in de nacht van 5 op 6 januari (driekoningen)
Vanaf 25 december is 5 januari de 12e dag na kerstmis en de 12 nacht is de nacht van 5 op 6 januari.
Op 5 januari was de eerste aflevering van WIDM12 & de verjaardag van Hadewych. Toevallig was/is Hadwych ook nog zwanger net zoals Maria.

Daarnaast viel het me op dat er dit jaar veel vanuit de lucht wordt gefilmd en dat veel 'sfeershots' van vogels zijn. Dit kan 'toeval' zijn, omdat het praktisch is in IJsland om vanuit de lucht de filmen en vogels een van de weinige dingen zijn die er te filmen vallen. Het kan echter ook een motief zijn. Bij toeval kwam ik er achter dat op de 5e dag van de eerste maand (5 januari) Bird day is. Een dag voor vogels. Niet alleen komt er in de aflevering van 5 januari een paar keer expliciet een vogel in beeld, maar een vliegtuig wordt ook wel ijzeren vogel genoemd. Rond het vliegtuig vond de eerste opdracht plaats.
Maar dat alles is niet direct aan Hadewych te linken. Bird day klinkt vrijwel hetzelfde als birthday en wie heeft haar verjaardag op 5 januari? Juist ja Hadewych.

Maar goed dit is alleen vanuit aflevering 1 gezien. Alleen de vogels + birdview shots kwamen terug in aflevering 2.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2012, 14:26:52 »
... Ze klaagt er over dat er geen verf uitkomt (lege drukfles?). Als dat opzet is dan kan alleen maar iemand van de crew daarvoor verantwoordelijk zijn.
[tunnelvisie] ... of Marit! als haar wapen is overgedragen aan Marion. Zij heeft de hele overtoch wel een vinger in de buurt van de trigger (en wisselt daarbij zo nu en dan van hand). Het kan dus dat ze de trigger veelvuldig indrukt. Doordat ze de gun recht omhoog houdt komen de verfbolletjes niet op de goede plek en kan ze dus langzaam de drukfles leegtrekken. Mocht dit geluid maken, dan verwaait dat wel door de afstanden en wind.[/tunnelvisie] Het ligt niet voor de hand, maar het kan.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2012, 15:27:29 »
In de biecht in aflevering 2 zegt Hadewych: "Ik denk dat wij wel geschiedenis schrijven met de pot zo lang mogelijk op 0 te laten staan, dus daar zijn we heel trots op." De mol zal daar zeker trots op zijn  ::vergroot::
mijn verdachten:

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2012, 18:37:28 »
Als je je geweer te schuin omhoog houdt tijdens het schieten kunnen er geen balletjes naar het schietgedeelte komen, schijnt. Kan iemand zien of dit bij Marion het geval is?
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2012, 19:31:24 »
Zit er al iemand in de Hadewych-tunnel? Anders wil ik wel helpen met graven!
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2012, 19:48:43 »
Zit er al iemand in de Hadewych-tunnel? Anders wil ik wel helpen met graven!

 ::joehoe::

Maar ik houd mijn ogen voor andere tunnels goed open, want wat vooral steekt is dat het zeer weinig scheelde of Hadewych verdiende 1000 euro op de brug. Vandaar ook dat ik die discussie over het paintballgeweer zo interessant vind.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2012, 20:25:11 »
 ::zwaai::

Zo diep als vorig jaar in de Anna tunnel zit ik er nog niet in, maar het begint al aardig duister te worden. Al hou ik de andere tunnels nog wel een beetje in het oog =)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2012, 20:25:55 »
::joehoe::

Maar ik houd mijn ogen voor andere tunnels goed open, want wat vooral steekt is dat het zeer weinig scheelde of Hadewych verdiende 1000 euro op de brug. Vandaar ook dat ik die discussie over het paintballgeweer zo interessant vind.

Als Hadewych Marion's geweer gesaboteerd had en daarna gewoon deed alsof ze hard rende maar ondertussen zo langzaam mogelijk bij de vrijstelling te komen, vind ik het juist een verachte actie.  ::vergroot:: Goed je best doen, maar het net niet halen.

Hadewych staat momenteel op nummer 2/3 mol-potentie, achter Liesbeth en samen met Maarten.  ::jaja::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2012, 20:47:21 »
@heinz, ik heb net eventjes je molprofielen gekeken op je site. Mag ik bij Hadewych aanvullen dat ze expliciet zegt tegen frits dat ze 3 kokertjes heeft gevonden (in tegenstelling tot de 5 die de anderen vinden)Ik weet niet of ze uiteindelijk op haar kaart er wel 5 heeft getekend, maar als er maar 3 liggen komen deze alle 3 mee naar beneden dankzij Marit en kan het zijn dat Hadewych buitenbeeld de +500 en een lege eruit heeft gevist.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2012, 21:04:54 »
@heinz, ik heb net eventjes je molprofielen gekeken op je site. Mag ik bij Hadewych aanvullen dat ze expliciet zegt tegen frits dat ze 3 kokertjes heeft gevonden

Staat erbij hoor in het geel: "Hadewych roept naar Frits dat ze drie blauwe kokers gevonden heeft." De mogelijkheid dat ze er twee weggedaan heeft kan ik nog eventueel bij de opmerkingen zetten.

Ontopic: de rol van Hadewych in de opdracht op de trap vind ik verdacht. Ze neemt het voortouw bij veel vragen waardoor je ook makkelijker verwarring kunt zaaien. Zie dit bericht van me in het afl. 2 topic.

Offline ER fanaatje

  • Forumlid
  • Nog geen tunnels ontdekt!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2012, 22:21:11 »
 :-X misschien moet ik een volgende keer nog iets beter lezen  ::vergroot::

ps. Ik ben zojuist finaal m'n Hadewych tunnel ingedoken  :)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 22:31:38 door ER fanaatje »

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2012, 01:51:43 »
Ik kom jullie vergezellen. ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2012, 15:39:42 »
Ik wilde de volgende reactie op iets uit het grappige momenten topic daar plaatsen, maar hier staat ie beter:

anne-marie: dio, wat is de hoogste notering van tijdmachine in de top 40? dio: eeuuuu... twaalf denk ik.
de rest: hoezo denk je? denk eens na man! dio: eeeuuu... de HOOGSTE notering? de rest beetje geiriteerd: JA! dio:... eu... in de top 40..? iedereen nu enorm geirriteerd: JA!!!

Klopt niet helemaal zo, want het was Hadewych die aan Dio vroeg wat de hoogste notering van tijdmachine was, en vermeldde daar niet bij dat het om de top 40 moest gaan! Pas na bijna een halve minuut wordt dat voor Dio duidelijk. Mogelijk een subtiel molactietje van Hadewych dus.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2012, 15:53:25 »
Zit er al iemand in de Hadewych-tunnel? Anders wil ik wel helpen met graven!

Jazeker!! Maar ben alleen niet zo actief dit jaar (helaas)... Maar lees alles en ben benieuwd naar wat er aan haar gelinkt kan worden  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2012, 15:56:56 »
Wat mij opviel (sorry als het al eerder gezegd is) is dat Hadewych een groene rugzak heeft. Iedereen heeft (volgens mij) een andere kleur, en zij heeft de groene. Kan dat inhouden dat zij als mol altijd een groen scherm krijgt?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2012, 18:22:42 »
Ik bedacht nog een manier om 4263 aan Hadewych te koppelen. Als je deze reeks afmaakt krijg je 8-4:

8 = H (spreek uit als HA)
4 = D (spreek uit als DE)

Ja hoor Hadewych, ik herken jou in deze reeks!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2012, 18:29:00 »
@Kagiso: dan moet je ook consequent zijn en er "HADEE" van maken. En dan klopt ie dus niet meer.

Offline :Selmar:

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2012, 18:31:15 »
@Kagiso: dan moet je ook consequent zijn en er "HADEE" van maken. En dan klopt ie dus niet meer.

 ::hypocriet::

Ach ik wacht eigenlijk nog op de 23 = W en 7 = G, dan staat er fonetisch toch zo ongeveer Hadewych, laat mij nou lekker in mijn nieuwe tunnel  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 16-01-2012, 18:45:27 door Kagiso »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2012, 18:52:49 »
@Kagiso: dan moet je ook consequent zijn en er "HADEE" van maken. En dan klopt ie dus niet meer.

Onzin natuurlijk. Als ZCT hetzelfde is als Zet Ze Thee, dan kan HD ook makkelijk Hade zijn.  ;D
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!