Auteur Topic: [Kandidaat] Hadewych is de winnares  (gelezen 261547 keer)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2012, 17:20:55 »
Ik heb niet zo'n verstand van paintballgeweren maar zou het niet een kwestie van een pinnetje indrukken kunnen zijn? Dan pak je gewoon twee wapens, drukt bij de een snel het veiligheidspinnetje in en geeft die aan Marion.
er zit inderdaad een soort pinnetje in zon geweer, als beveiliging
ik heb laatst nog gepaintballd en dan moet je een pin naar rechts duwen om te kunnen schieten als je deze weer terug duwt (naar links) zit er geen druk op en kan je niet meer schieten. officieel mag je die pin pas naar rechts duwen als je op het schietveld staat, maar de crew zou dit van te voren wel voor hun kunnen doen.

zeer waarschijnlijk had marion deze pin verkeerd staan zodat er geen druk op het geweer zat en ze niet kon schieten.
ze kan dit per ongeluk zelf hebben gedaan (kan makkelijk gebeuren nl) of de mol(lees: Hadewych) kan dit hebben gedaan, niet heel moeilijk als je die pin weet te zitten (voorkennis) en dicht bij/naast diegene staat.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2012, 17:24:32 »
of de mol(lees: Hadewych) kan dit hebben gedaan, niet heel moeilijk als je die pin weet te zitten (voorkennis) en dicht bij/naast diegene staat.

Dat geeft alleen nog geen antwoord op mijn vraag wanneer en waarom Hadewych het geweer van Marion in handen gehad zou moeten hebben. Als deze daadwerkelijk is gesaboteerd, is het veel logischer dat William, Dio of Marit dit heeft gedaan.

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2012, 17:40:11 »
Dat geeft alleen nog geen antwoord op mijn vraag wanneer en waarom Hadewych het geweer van Marion in handen gehad zou moeten hebben. Als deze daadwerkelijk is gesaboteerd, is het veel logischer dat William, Dio of Marit dit heeft gedaan.
ze hoeft hem hiervoor niet in handen hebben gehad als ze vlakbij elkaar stonden en aant praten waren ofzo, dan hoeft ze alleen maar snel en ongezien die pin hebben ingedrukt. als ze de mol is weet ze die natuurlijk precies te vinden

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2012, 18:12:08 »
ze hoeft hem hiervoor niet in handen hebben gehad als ze vlakbij elkaar stonden en aant praten waren ofzo, dan hoeft ze alleen maar snel en ongezien die pin hebben ingedrukt. als ze de mol is weet ze die natuurlijk precies te vinden

En zelfs dan is het nog steeds aannemelijker dat een van die andere 3 het gedaan heeft.

*mompelt iets over Ockham's Razor*

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2012, 18:34:41 »
Ik kijk het fragment trouwens net even terug, maar ik kan eigenlijk niet goed opmaken of Marion in het geheel niet geschoten heeft (ik zie haar alleen mikken), of in het begin wel schiet en later niet meer kan schieten.

Als Marion aan het begin wel kon schieten, gaat mijn theorie dat William, Dio of Marit ermee geknoeid kan hebben de mist in. Echter is het wel zo dat Hadewych op dat moment een meter of 10 voor Marion loopt. Als haar geweer het ineens niet meer doet, is dat zeker niet Hadewych die ineens een pinnetje indrukt ofzoiets, want ze staan niet bij elkaar in de buurt. 

Resten nog 2 mogelijkheden:
- Het geweer doet het echt niet
- Marion wilde zichzelf verdacht maken


(en een vergezochte derde optie: iemand haalt een deel van de patronen eruit, waardoor ze maar een paar keer kan schieten. Als dat zo is, is een van de 1e drie wederom logischer dan Hadewych)




Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2012, 19:04:39 »
Is het niet zo'n beetje je morele plicht om ons hierover in te lichten? :P

Hier wil ik toch het fijne van weten want ik blijf twijfelen. Moet de aflevering nog een tweede keer zien, misschien zie ik het dan ook? Ben sowieso heel geïnteresseerd in jouw aanpak, lichaamstaal enz... Hopelijk is het niet al te duidelijk en nog een klein beetje voor eigen interpretatie vatbaar! ;)

Niet echt  ;), daarbij heb ik wel gemerkt dat dit soort details een beetje voor de liefhebber zijn en dat niet iedere molfan hier op zit te wachten, niet weet wat hij/zij ermee aanmoet, of denkt dat iedere reactie zomaar te spelen is. Dat is natuurlijk niet zo. Een reflex heet niet voor niets zo en bij emoties heb je die ook.

Moment van Hadewych laat weinig (lees: geen) ruimte voor interpretatie en is heel simpel: je gelooft hier in.. of niet.  ::tandpastasmiley::

Bericht met uitleg is verstuurd.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2012, 19:35:33 »
Dit topic is op slot tot donderdagavond 20.30 uur.
Degene die de internet uitzending bekijken kunnen hun bevindingen kwijt in het speciaal daarvoor aangemaakte Aflevering 2: spoilertopic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #47 Gepost op: 12-01-2012, 22:23:15 »
zal m ook hier ff posten:

Oke na deze afl toch nog een klein theorietje.
Het gaat namelijk om de achternaam van Hadewych: Minis.

- In aflevering 1 zagen we de klok al een uur achteruit worden gezet: - 1 dus.
- In aflevering zagen we een negatief geldbiljet -500 , iets wat ik zelf nog nooit heb gezien.
- Een tweet van Ikbendemol luidt: "Temperatuur: -10. Kandidaten: 9. Mol: 1. Klok: -1. Ik heb er zin in. Jullie? Ned. 1, 20:30 uur"
- Een andere tweet luidt: "-500 € en alle servers overbelast. Voor mij is #widm nu al een succes."
- In dagboek 1 schreef de mol: "De eerste klap is een daalder waard en in dit geval min 500 euro! Is dat wel eens eerder gebeurd? Ik bedoel: dat de pot in de min ging? "
Hier wordt dus de min benadrukt.
- De titel van aflevering 2 is 'In de min'
- bij de trappenopdracht in aflevering 2 moest er gerekend worden. - (de min is een rekensymbool) de = (de is is een rekensymbool) dan krijg je Minis
- De link van afl 2 zonder executie is http://avro.nl/wieisdemol/Player/wieisdemol_afl2_min_ex

Toch wel opvallend toch?


Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #48 Gepost op: 12-01-2012, 22:26:04 »
Het viel me op dat de aflevering 'In de Min.' heette. Maar min dus met een hoofdletter. Je zou toch eerder zeggen 'In de min.'? Hadewych's achternaam is Minis en wordt dus ook met een hoofdletter geschreven.

Worden alle afleveringen met hoofdletter geschreven? Zoniet, dan kan het natuurlijk iets betekenen.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #49 Gepost op: 12-01-2012, 22:35:08 »
Minis. Klaar. Volgende serie aub.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #50 Gepost op: 12-01-2012, 22:35:15 »
Worden alle afleveringen met hoofdletter geschreven? Zoniet, dan kan het natuurlijk iets betekenen.

Nee. "De eerste 2 uur" heet aflevering 1. In die letters.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #51 Gepost op: 12-01-2012, 22:43:06 »
Yeah!  :D Mijn aller-eerste waarschijnlijke-hint gevonden!

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #52 Gepost op: 12-01-2012, 22:48:19 »
Maar hij was wel zo obvious (om met Yvon te spreken) dat het voor mij juist afbreuk doet aan het idee dat Hadewych de Mol is. Maar verdenken doe ik haar nog zeker.

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #53 Gepost op: 12-01-2012, 22:49:41 »
Maar hij was wel zo obvious (om met Yvon te spreken) dat het voor mij juist afbreuk doet aan het idee dat Hadewych de Mol is. Maar verdenken doe ik haar nog zeker.

Agree  ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2012, 23:06:21 »
Nee. "De eerste 2 uur" heet aflevering 1. In die letters.
Dus nu hebben we "2 Min..."
Wordt vast een rekensommetje.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2012, 23:09:05 »
JEEEEEJ Ze zit er nog in!!!  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Polargust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Chinese dierenriem mist de mol die ik zoek!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2012, 23:11:01 »
JEEEEEJ Ze zit er nog in!!!  :D
We hadden het niet verwacht he?

maar ze weet piep! hoe een portofoon werkt.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2012, 23:13:45 door Polargust »

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2012, 23:52:38 »
Zoals ik [hier] al in het aflevering 1 topic vermeldde (Heinz verwees me [hier] daarna wel naar dit topic, maar ik had tot nu toe niet hier gekeken): Marions wapen stond op de beveiligingsstand, dit was te zien toen ze in de lucht schoot. Het hierboven al genoemde pinnetje zat aan de verkeerde kant, te zien aan het oranje ringetje, dat zou namelijk ingedrukt moeten zitten.

Het is enorm makkelijk om dit als Mol bij een ander te doen, je hoeft maar even in de buurt te staan en je hoeft het wapen letterlijk slechts aan te raken om hem op deze manier te saboteren. Ik spreek uit ervaring en dat is ook waarom het me opviel ;D ik heb in een paintballwedstrijd zo een van mijn tegenstanders een halve pot laten schieten met beveiliging erop zonder dat hij het door had. (Na ongeveer de helft van de tijd riep hij naar de Marshall (scheidsrechter/technische hulp/bijvuller) en die ontgrendelde het wapen). Gewoon met het naar de 'arena' lopen even tegen hem aan lopen om een plasje water te ontwijken gaf me genoeg tijd en ruimte om op het pinnetje te drukken. Ik zou niet weten waarom Hadewych dit niet zou kunnen.
臥底 是 谁?

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2012, 11:06:50 »
Marions wapen stond op de beveiligingsstand, dit was te zien toen ze in de lucht schoot. Het hierboven al genoemde pinnetje zat aan de verkeerde kant, te zien aan het oranje ringetje, dat zou namelijk ingedrukt moeten zitten.

Dit klopt niet: het ringetje geeft juist aan dat er geschoten kan worden. Het wapen is een Tippmann 98 Rental. Hieronder staat een link naar een instructievideo van een vergelijkbaar wapen, de Tippmann 98 Custom, waarbij wordt uitgelegd dat als je de veiligheidpal indrukt, je de trekker niet meer kan overhalen. Maar Marion kan de trekker wel overhalen (47:40) dus de veiligheidpal is niet het probleem. Ze klaagt er over dat er geen verf uitkomt (lege drukfles?). Als dat opzet is dan kan alleen maar iemand van de crew daarvoor verantwoordelijk zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=YNPkLW9N_rM#t=3m10

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Hadewych is (niet) de mol
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2012, 11:19:12 »
Maar Marion kan de trekker wel overhalen (47:40) dus de veiligheidpal is niet het probleem.

Ze kan de trekker een beetje indrukken maar is dat echt "overhalen"?