Auteur Topic: Zelf WIDM organiseren help!!!!  (gelezen 46483 keer)

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Zelf WIDM organiseren!!!!
« Reactie #40 Gepost op: 3-06-2012, 16:57:45 »
Ik ga eind deze maand zelf WIDM spelen en ik had een ideetje dat misschien ook leuk is voor andere doe-het-zelf-WIDM's:
De Mollar!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een munteenheid voor het nepgeld in de spelletjes :P

Wat ik zelf gedaan heb is het geld dat ik gekocht heb op de veiling van 1 van de fandagen gekopieerd. Het is Molgeld van de serie in Japan. ik heb er 10 briefjes van met verschillende waardes tussen de 5 en 5000 euro. Dus dan heb je echt molgeld.
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #41 Gepost op: 3-06-2012, 19:33:06 »
Scan ze eens en zet ze op het forum hier.
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #42 Gepost op: 4-06-2012, 00:45:57 »
Scan ze eens en zet ze op het forum hier.
alsjeblieft

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #43 Gepost op: 4-06-2012, 01:12:21 »
Was ook bedoeld als vriendelijk verzoek.  ;)
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #44 Gepost op: 4-06-2012, 23:22:10 »
ik zal eens kijken wat ik kan doen voor jullie. Hoe had men dat gedacht dan? Hoe wil je ze geupload hebben?
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #45 Gepost op: 4-06-2012, 23:33:34 »
Ik neem aan dat als je dat doet zoals Pac-Mol dat heeft gedaan, je daar een aantal mensen echt blij mee maakt.

Zie Pac-Mols postje: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44953.20.msg1423373#msg1423373
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Silleke

  • Forumlid
Wie is de mol spel zelf organiseren - wie heeft ideën
« Reactie #46 Gepost op: 21-11-2012, 19:06:38 »
Beste Formleden,

Ik wil 23 december voor een bedrijfsuitje met aanhang het spel wie is de mol zelf gaan spelen met totaal 10 personen.
Ik heb diverse evenementenbureaus gevonden die dit organiseren, maar vind het erg duur en de locatie erg onpersoonlijk.

Nu heb ik een thuiskok gevonden waar wij in huiselijke sfeer uitgebreid gaan dineren, maar daar de mensen qwa persoonlijkheid, leeftijd en intresses erg uiteenlopen wil ik een spel eromheen gaan maken.
Ik zit dus te denken aan wie is de mol spel daar dit voor iedereen interressand is/kan zijn.
 
Nu heb ik wel een paar ideën, zoals teksten doorfluisteren, dingen uitbeelden, maar ik kom maar niet verder en mijn vraag is nu; heeft iemand een draaiboek, script, ideeen of zoiets om mij hiermee te helpen?

Dank jullie enorm bij voorbaat!
Groetjes Michelle

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol spel zelf organiseren - wie heeft ideën
« Reactie #47 Gepost op: 22-11-2012, 18:34:20 »
Beste Formleden,

Ik wil 23 december voor een bedrijfsuitje met aanhang het spel wie is de mol zelf gaan spelen met totaal 10 personen.
Ik heb diverse evenementenbureaus gevonden die dit organiseren, maar vind het erg duur en de locatie erg onpersoonlijk.

Nu heb ik een thuiskok gevonden waar wij in huiselijke sfeer uitgebreid gaan dineren, maar daar de mensen qwa persoonlijkheid, leeftijd en intresses erg uiteenlopen wil ik een spel eromheen gaan maken.
Ik zit dus te denken aan wie is de mol spel daar dit voor iedereen interressand is/kan zijn.
 
Nu heb ik wel een paar ideën, zoals teksten doorfluisteren, dingen uitbeelden, maar ik kom maar niet verder en mijn vraag is nu; heeft iemand een draaiboek, script, ideeen of zoiets om mij hiermee te helpen?

Dank jullie enorm bij voorbaat!
Groetjes Michelle


Als je het rondom een diner doet is het misschien leuk om een variant op de diner-opdracht uit seizoen 6 in Argentinie te doen. Dat elke deelnemer tijdens het diner een opdracht moet voltooien (ruil van plaats met de mol, vertel een mop, wees 10 minuten stil, eet linkshandig als je rechts ben zonder dat het iemand opvalt etc.)

Daarnaast heb ik ooit eens een lijstje gemaakt met van echt gespeelde opdrachten die je ook zelf kan doe. Onder andere deze kun je vrij eenvoudig zelf spelen enmee varieren

- Blinddoekspel (seizoen 4 Canada).  Hang ergens geld op en laat de kandidaten het geblinddoekt binnen de tijd terugvinden.  (Leuke extra: zet een parcours uit, en haal onderdelen uit het parcours weg)
- Memoryspel (seizoen 6 Argentinie): Eenvoudig na te maken op een aantal bierviltjes
- Liedjes zingen: (seizoen 4 Canada) Noteer 3 bekende artiesten op een papier en doe die in een envelop  , binnen een bepaalde tijd moet men -delen van- liedjes zingen. Voor elke artiest die voorbijkomt die in de envelop zit krijgt men geld
- Ik ga op reis en neem mee (Seizoen 4: Canada).  Groep 1 speelt ik ga op reis en ik neem mee. Groep 2 moet zoveel mogelijk genoemde items vinden (of: groep 2 moet ze tekenen/uitbeelden en groep 3 moet ze raden)
- Gedicht+foto's  (Seizoen 11): 1 kandidaat moet een gedicht/lied uit het hoofd leren. De overige kandidaten maken foto's van een woord uit de tekst
- Contactadvertenties: Seizoen 11. Iedereen maakt een omschrijving van zichzelf en men moet raden welke omschrijving bij wie hoort.
- Dilemma's, (diverse seizoenen). Elke kandidaat beantwoordt een paar vragen, waarna de mede-kandidaten moeten raden wat diegene geantwoord heeft.




Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Zelf WIDM organiseren help!!!!
« Reactie #48 Gepost op: 25-11-2012, 17:48:38 »
Ik heb een tijdje geleden zelf WIDM georganiseerd met vrienden. Daarbij had ik onder andere deze opdrachten gebruikt:

- De kandidaten komen één voor één bij de spelleider en maken dan een keuze uit tien verschillende items; geld (verschillende bedragen), jokers (verschillende aantallen) of iets anders (ik had bijvoorbeeld 2 enveloppen met onbekende inhoud). Als iedereen gekozen heeft komen alle kandidaten bij elkaar en maakt de spelleider bekend wie wat gekozen heeft. De kandidaten die als enige voor een bepaald item hebben gekozen, krijgen dat item. Bijvoorbeeld; één iemand kiest voor twee jokers (die kandidaat krijgt twee jokers), twee mensen kiezen voor één joker (niemand krijgt die ene joker).

- Neem een aantal ondoorzichtige bakjes en doe hier verschillende dingen in (geld, jokers, kaartjes dat er geld uit de pot gaat, etc.). Laat het eerste bakje zien (de kandidaten mogen er niet inkijken, er aan voelen, schudden, etc.) en geef de kandidaten een keus; dit bakje open maken of voor de volgende gaan. Dit gaat door totdat de kandidaten een bakje hebben gekozen (en de inhoud, wat het ook is, voor hun is) of tot alle bakjes op zijn (het is belangrijk dat de kandidaten niet weten hoeveel bakjes er zijn.)

- Laat de kandidaten een puzzel maken. Zelf deed ik dit met een variatie op de bekende sudoku, de binaire puzzel. Geef ze een bepaalde tijd om de puzzel op te lossen (bijvoorbeeld 5 minuten). Als ze de puzzel hebben opgelost staan ze voor een keuze; ze kunnen nu een bepaald bedrag krijgen of doorspelen. Als ze doorspelen verdienen ze twee keer zo veel, maar moeten ze een nieuwe (grotere) puzzel oplossen in de helft van de tijd. De mol weet echter dat de tweede puzzel een stuk makkelijker is dan de eerste.

- Een quiz waarbij de kandidaten zelf per vraag mogen bedenken welk bedrag ze inzetten. Ik deed dit met vragen als ('wat vulde persoon x in bij vraag y op de test?'). De bedragen kunnen positief of negatief zijn, en kunnen allemaal maar één keer ingezet worden (maak van te voren een lijstje, met -500, -250, -100, -50, -25, 25, 50, 100, 250, 500). Als een vraag goed is beantwoord en het ingezette bedrag is positief, dan wordt dat bedrag verdient. Als een vraag goed is beantwoord en het ingezette bedrag is negatief, dan gaat het van de pot af. Is een vraag fout en het ingezette bedrag positief, dan gaat het wederom van de pot af. Tot slot geldt dat een negatief bedrag en een fout antwoord juist geld oplevert. (Geheugen steuntje: ++ = +, +- = -, -+ = -, -- = +).

- Neem één kandidaat apart, die mag tijdens de volgende opdracht iets anders doen. De andere kandidaten krijgen een lijst met twintig alledaagse voorwerpen die ze moeten vinden. Hier hebben ze beperkt de tijd voor. De persoon die niet mee doet krijgt de opdracht uitgelegd; deze persoon moet aangeven of hij/zij denkt hoeveel voorwerpen de anderen vinden (meer of minder dan tien). Als deze persoon het goed heeft, dan wordt er geld verdient.

Misschien heeft iemand wat aan deze opdrachten? Het lijkt me sowieso wel leuk als er een topic met allerlei opdrachten komen die je thuis makkelijk kunt doen. Ik denk dat veel mensen daar wat aan hebben.

(Als jokers gebruikte ik trouwens sjoelschijven met daarop een sticker met WIDM logo. Ik geloof dat ik hier ooit een foto ervan heb gepost. Dit vonden de deelnemers allemaal erg leuk!)
Edit: gevonden! Ze staan in deze post; http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=44846.msg1389136#msg1389136
« Laatst bewerkt op: 25-11-2012, 17:50:52 door hetoord »