Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 33203 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie verdenkt wie?
« Gepost op: 6-01-2012, 11:35:17 »
Net als verleden jaar wil ik dit weer een beetje gaan bijhouden. Er valt toch altijd wel wat uit te halen. Ditmaal vielen mij 2 dingen op:

1-William heeft maar 1 verdachte
2-Marion gokte op 3 en ligt eruit. Liesbeth, Tim en Frits zijn dus de mol niet en waarschijnlijk liggen zij aangezien dit uitgezonden is er ook snel uit.

Verder bekend:
3-AnneMarie zit op Hadewych en William
4-Maarten spreidt alles dus is een blijvertje
5-Dio zit op Marit en Tim
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2012, 12:36:17 »

2-Marion gokte op 3 en ligt eruit. Liesbeth, Tim en Frits zijn dus de mol niet en waarschijnlijk liggen zij aangezien dit uitgezonden is er ook snel uit.
Marion gokte op de vrijstelling-eigenaren: Frits, Tim en Marit. Maar je hoeft maar net de foute vraag op de foute persoon te beantwoorden en je kan afvallen. Vorig jaar spreidde de eerste afvaller toch ook op Patrick? Volgens haar dagboek had ze volgens de productie de snelste test ooit gemaakt, waardoor ze bovendien nog eens fouten kon maken en per ongeluk moeilijke vragen toch nog op iemand anders in kunnen vullen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2012, 15:15:19 »
Marion gokte op de vrijstelling-eigenaren: Frits, Tim en Marit

Nee hoor, kijk maar eens na, zij gokte op de vrijstellingsveroorzakers Frits en Tim en pakte er Liesbeth bij. En verleden jaar zette Hanna niet in op Patrick hoor (of verkeerd).

Ik heb ook nog wat aan te vullen:

Tim zegt in de voorbeschouwing op afl. 2 vol voor Anne-Marie te zijn gegaan in zijn gesprek met Dio. Dio zat wel op Marit en Tim maar wordt in dit gesprek wellicht omgepraat ook voor A-M te gaan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2012, 15:23:01 »
Waar merken jullie dat Dio op Marit en Tim zit ? ;)
Lomperik..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2012, 15:29:35 »
Zegt ie zelf...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2012, 12:49:40 »
Marion gokte op 3 en ligt eruit. Liesbeth, Tim en Frits zijn dus de mol niet en waarschijnlijk liggen zij aangezien dit uitgezonden is er ook snel uit

Ik denk dat we de afvallers beste even 'vast' kunnen klikken. De rest switcht nog.

Dio zat afl. 1 op Marit en Tim maar heeft afl. 2 alles op 1 persoon ingezet. Moeilijk te zeggen wie dat is. Hij lijkt Marit en William nog te verdenken maar Tim ook. Helaas minder makkelijk afstrepen dan bij Marion want we wisten al dat er maar 1 mol is en dus zeker 2 van deze de mol niet is.


William heeft 3 verdachten; topverdenking blijft Frits, verder oa Liesbeth
Liesbeth ook 3 verdachten
Frits ?
AnneMarie zit op Frits... en Hadewych en William afl 1
Maarten spreidt, en in elk geval over Tim
Tim verdenkt Anne-Marie en totaal niet Hadewych
Marit op Tim
Hadewych ?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 10:54:28 door Lukie4, Reden: quote gefixt »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #6 Gepost op: 13-01-2012, 13:04:03 »
Dio zat afl. 1 op Marit en Tim maar heeft afl. 2 alles op 1 persoon ingezet. Moeilijk te zeggen wie dat is. Hij lijkt Marit en William nog te verdenken maar Tim ook. Helaas minder makkelijk afstrepen dan bij Marion want we wisten al dat er maar 1 mol is en dus zeker 2 van deze de mol niet is.
Ik moet dit echt even terugkijken... ik kreeg de indruk dat Dio op Liesbeth, Anne-Marie en een beetje op Tim zat. Ook nog eens de test van aflevering 1 terug kijken.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #7 Gepost op: 13-01-2012, 13:17:01 »
Rat,
Zegt ie zelf...

Zie zijn executiebiecht, dat zijn zijn genoemde namen .. op 53±24.

Komt bij dat hij bij de auto's niet wilde dat Marit of William kwamen 'lezen'.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #8 Gepost op: 13-01-2012, 13:26:49 »
Rat,
Zie zijn executiebiecht, dat zijn zijn genoemde namen .. op 53±24.

Komt bij dat hij bij de auto's niet wilde dat Marit of William kwamen 'lezen'.
Zoals gezegd, ik moet dit zeker even terugkijken, het zit om één of andere reden heel anders in mijn hoofd. Ik dacht dat hij eerst gezegd had dat hij Anne-Marie juist koos omdat ze haar verdacht vond (tegen ?). Later tegen Hadewych liegt hij volgens mij. Maar ik zie nog wel eens dingen over het hoofd de eerste keer dat ik de aflevering zie.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #9 Gepost op: 13-01-2012, 13:39:14 »
Zoals gezegd, ik moet dit zeker even terugkijken, het zit om één of andere reden heel anders in mijn hoofd. Ik dacht dat hij eerst gezegd had dat hij Anne-Marie juist koos omdat ze haar verdacht vond (tegen ?). Later tegen Hadewych liegt hij volgens mij. Maar ik zie nog wel eens dingen over het hoofd de eerste keer dat ik de aflevering zie.
Zo herinner ik het me ook hoor. William wilde hij zeker niet, want die ging toch wel molachtig doen, onafhankelijk of hij de mol is of niet en van Anne-Marie was hij heel benieuwd wat ze zou doen. Hij hoopte iets opvallends te zien.
Dio snapte blijkbaar toch wel íets van het spel. En dat wordt alleen maar benadrukt door het feit dat hij daarna tegen Hadewych liegt, ipv open kaart te spelen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #10 Gepost op: 13-01-2012, 13:55:27 »
moet dit zeker even terugkijken

Hoeft niet hoor, had ik al gedaan na die 1e post die het niet geloofde  :P.

Het klopte wat ik in 1e en daarna ook 2e en 3e instantie zei wat ook logisch is want ik post zulke dingen pas in deze thread als ik de biechten er op TV ook bij heb opstaan zodat ik geen fout kan maken.

Wat betreft Ycaris: jij snijdt wat anders aan, namelijk niet sec wat hij in de biecht zegt. Daarover gesproken krijg ik de vibe dat hij William weldegelijk als topverdachte heeft ingevuld. Bewijs daarvoor bij de auto-opdracht en uit het feit dat ik Marit als mol geloof dus blijft alleen William over.

Anne-Marie noemt hij wel. Vervolgens heeft hij blijkbaar een hele dikke streep door de naam gezet en haar als 1e vertrouweling uitgekozen bij het lezen. Ik geloof niet dat hij daarna tegen Hadewych liegt, wel tegen Tim. Want die vertrouwde hij zelf al niet helemaal dus zat hij wat mee te dollen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #11 Gepost op: 13-01-2012, 15:04:05 »
(verdenkingen Dio)
Ik dacht dat hij meer op Anne-Marie was gekomen doordat Tim hem op dat idee bracht? En in dat gesprek tegen Tim zei dat hij vooral Hadewych verdacht, waarbij Tim zegt dat hij Hadewych wel kan doorstrepen.
Maar ja hij vertrouwt Tim ook niet, dus hij zit in een dilemma wat of hij er mee moet.

Het lijkt mij niet dat Tim de mol kan zijn. Waarom zou de mol iemand die al fout zit op een ander fout idee brengen? Zinloos toch? Als kandidaat kan Tim er natuurlijk erg baat bij hebben de concurrentie op (volgens hemzelf) verkeerde gedachten te brengen.
Dus zal Tim wsch. juist Hadewych erg verdenken?

(die dingen die bij de test gezegd worden geloof ik niet zo, plakwerkjes van de makers)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2012, 15:26:07 »
(verdenkingen Dio)Ik dacht dat hij meer op Anne-Marie was gekomen doordat Tim hem op dat idee bracht?

Ja dat dacht ik in het stukje van de voorbeschouwing na afl. 1 ook maar als ik het hele stuk zie dan lijkt hij Tim eerder te dollen.

Tim is sowieso vaag. Hij gaf als reden naar Frits om Marit de 3e vrijstelling te geven dat hij haar niet verdacht. Ja... dan moet je haar dus juist NIET de vrijstelling geven... duh. Volgens mij snapt Tim het spel niet zo en vliegt hij er donderdag uit (zie ook de hints die daarop wijzen).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2012, 10:53:48 »
Citaat van: Lo
William heeft 3 verdachten; topverdenking blijft Frits, verder oa Liesbeth
Liesbeth ook 3 verdachten
Frits ?
AnneMarie zit op Frits... en Hadewych en William afl 1
Maarten spreidt, en in elk geval over Tim
Tim verdenkt Anne-Marie en totaal niet Hadewych
Marit op Tim
Hadewych ?

Dank je voor het lijstje Lo, dat scheelt mij weer werk voor Alles Combineren.
Hadewych stemt als eerste voor het idee om de verdachte Anne-Marie achter te laten onder de trap, dus misschien zit ze een beetje op AM ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2012, 14:51:59 »
Ik heb even een overzichtje gemaakt na aanleiding van Lo...

Dit is wie waarschijnlijk wie verdacht tijdens de test (overzicht naar Lo):
* Dio heeft waarschijnlijk alles op 1 persoon ingezet. Niet duidelijk wie; hij lijkt Marit, William en Tim nog te verdenken.
* William heeft 3 verdachten, vooral Frits en verder oa Liesbeth.
* Liesbeth heeft 3 verdachten.
* Anne-Marie verdenkt Frits.
* Maarten spreidt, en in elk geval over Tim.
* Tim verdenkt Anne-Marie (totaal niet Hadewych).
* Marit verdenkt Tim.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2012, 15:25:52 door bartjel »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2012, 22:18:16 »
Hadewych stemt als eerste voor het idee om de verdachte Anne-Marie achter te laten

Ja, deze is correct. En Liesbeth heeft duidelijk Frits als 1 van haar verdachten bij nadere beschouwing.

Sowieso zijn Anne-Marie en Frits blijkbaar de 2 topverdachten in de groep.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2012, 13:52:12 »
Een een opgeschoond lijstje:

* Maarten spreidde over de grote groepen en is ondanks de joker exit.

* William heeft 3 verdachten, vooral Frits en verder oa Liesbeth.
* Hadewych lijkt naar Anne-Marie te gaan en noemt William (maar zegt Marit niet te verdenken)
* Liesbeth heeft 3 verdachten waarbij Frits prominent.
* Anne-Marie verdenkt Frits en noemt nu ook William.
* Tim verdenkt Anne-Marie, Liesbeth en Frits (maar totaal niet Hadewych).

Marit had een vrijstelling. Marion gokte op Liesbeth, Tim en Frits; Dio heeft waarschijnlijk alles op William ingezet.

Anne-Marie, Liesbeth en Frits zijn de topverdachten in de groep. William wordt ook dikwijls genoemd maar dat lijkt vooral te zijn vanwege zijn extreme spel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #17 Gepost op: 20-01-2012, 14:51:58 »
Hmm altijd een hoop knip en snijwerk hoor in die biechts sws.
Misschien is iedereen wel gevraagd om over alle anderen wat te zeggen en hebben ze dat erin geplakt om het te doen schijnen of William verdacht is, ergens.

Ik blijf toch denken dat als Marit de mol zou zijn er toch tenminste nog iemand af en toe eens op haar zou stemmen.  ::) Nu kreeg een Dennis ook weinig stemmen maar da's een heel ander type.

* Tim verdenkt Anne-Marie, Liesbeth en Frits (maar totaal niet Hadewych).
Hij heeft dat alleen tegen Dio gezegd. Ik geef toe dat het als kandidaat wel raar zou zijn om in een biecht enkele malen te herhalen dat je hem de goede kant uit wilde helpen als hij Anne-Marie niet verdenkt..
Maar aan zijn gedrag is verder weinig af te leiden. Hij probeert niet in dezelfde groepjes terecht te komen als zijn mol lijkt het (komt het toevallig wel zoals bij de riverjet, of misschien met opzet maar dan krijgen we dat niet te horen in elk geval).
Citaat
Marit had een vrijstelling. Marion gokte op Liesbeth, Tim en Frits; Dio heeft waarschijnlijk alles op William ingezet.
Waarop baseer je dat Dio op William in zou hebben gezet??
Ik heb hem daar voor zover ik me kan herinneren niks over horen zeggen.
Zijn hoofdverdachten in afl 1 waren Marit en Tim.
Ondanks zijn gesprekje met Tim heeft hij gezegd dat hij op 1 van die twee in wilde zetten voor zover ik uit zijn exit interviews begrijp. Hij kan nog plotseling voor Liesbeth gegaan zijn die hij ook zei niet te vertrouwen maar uit zijn exitverhaal lijkt het me logischer dat hij doorgebouwd heeft op zijn eerdere test en nu vol op een van zijn twee eerdere verdachten gegaan is?
Citaat
Anne-Marie, Liesbeth en Frits zijn de topverdachten in de groep. William wordt ook dikwijls genoemd maar dat lijkt vooral te zijn vanwege zijn extreme spel.

Na tweede maal bekijken van de aflevering kan ik niet anders constateren dan dat Liesbeth wel enorm naar voren wordt geschoven als verdachte terwijl ik haar nog weinig echt verdachts heb zien doen.  ::)
Behalve wat suggesties zie ik eigenlijk weinig concreets, behalve dan dat ze geen €1000 pakt dit maal.

Ik bedoel, ze krijgt de regie van de hele indeling van de derde opdracht in handen en wie kiest ze op de toren?? Twee mensen die het minst verdacht worden tot nu toe lijkt het..??
Moest die opdracht dan slagen ofzo.. Dan had ze net zo goed zelf die €1000 kunnen pakken.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 20-01-2012, 15:03:51 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #18 Gepost op: 20-01-2012, 15:11:20 »
hoop knip en snijwerk hoor in die biechts

Jawel, vandaar maak ik echt onderscheid tussen 'noemen' en 'verdenken'. Dat doe ik al jaren dus toen ik geloof in het jaar met Dennis mol er een kandidaat uitging (Patrick?) en Chandrika in het eerste jaar mensen zo boos werden omdat die toch op de mol getest zouden hebben was ik dat niet. Omdat het erg dubieus was of dat wel echt zo was. Ze hadden alleen de naam van de mol genoemd. That's all.

Als Marit de mol zou zijn is de regie-focus normaliter dat zij zogenaamd niet verdacht wordt. Dus dat strookt helemaal met de beelden.

Tim verdenkt Anne-Marie, Liesbeth en Frits letterlijk in de testbiecht. Dus dat noem ik geen name-dropping meer. Hij heeft wel (oa tegen Dio) gezegd dat hij totaal niet Hadewych verdenkt.

Dat Dio op William ingezet zou hebben is mijn gok, is een goede vraag voor het Vragenvuur! Het is 1 van zijn 3 verdenkingen en ik vind het de kant van William opgaan als je al zijn uitlatingen richting einde beluistert. Het is wel meer zweverig maar ik had het verleden jaar bij Jan bijv. ook goed die vol op Art had ingezet.

Met Anne-Marie, Liesbeth en Frits de topverdachten in de groep bedoel ik dus het daadwerkelijke testen he (turven). Eens dat Liesbeth ook naar voren wordt geschoven als verdachte in de regie maar dat staat hier op zich buiten. Maar ben het met je eens dat ik haar ook maar weinig verdachts zie doen en als ze in de positie zit om bijv. een koker van -500 te pakken of de trap oploopt met megafoon of zoals jij mag aanwijzen bij de toren dan gebruikt ze die positie niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #19 Gepost op: 20-01-2012, 15:17:21 »
Als Marit de mol zou zijn is de regie-focus normaliter dat zij zogenaamd niet verdacht wordt. Dus dat strookt helemaal met de beelden.
Een beetje in de luwte houden of nooit laten weten dat ook maar iemand haar wat verdenkt vind ik toch wel twee verschillende dingen..  ::)
Mja de edit is vreemd dit jaar lijkt het dus.. We zullen zien.
Citaat
Het is wel meer zweverig maar ik had het verleden jaar bij Jan bijv. ook goed die vol op Art had ingezet.
Tja maar dat was een heel andere zaak..
Jan zat al vanaf het begin heel duidelijk op Art, niet alleen in zijn tests maar in zijn hele doen en laten. Dat straalde er gewoon van af. Bij Dio kan ik me niet direct iets herinneren wat ook maar enigszins erop zou duiden dat hij William daar verdacht. Lijkt me ook vreemd om plotseling op 1 persoon te gaan die hij de keer ervoor helemaal niet noemde dus dat lijkt me pure speculatie en ook nergens op gebaseerd imo.
Citaat
Maar ben het met je eens dat ik haar ook maar weinig verdachts zie doen en als ze in de positie zit om bijv. een koker van -500 te pakken of de trap oploopt met megafoon of zoals jij mag aanwijzen bij de toren dan gebruikt ze die positie niet.

Daarover zijn we het idd dan weer wel eens.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)