Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 32882 keer)

Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #80 Gepost op: 24-02-2012, 18:33:30 »
Dat kan :)
Ik zit natuurlijk in een vrij diepe Hadewychtunnel, dus zie haar graag als mol.
Dit is voor mij alleen maar een kleine bevestiging, als die tests inderdaad naar waarheid worden laten zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #81 Gepost op: 26-02-2012, 13:25:19 »
bij spreiden vind ik het nog iets moeilijker om in te schatten of en hoever iemand fout zit. Marion noemt 3 namen, je hebt geen idee hoe ze haar antwoorden over die 3 namen verdeelt. Mss wel 90% op Tim en Frits en 10% op Liesbeth. Geert Hoes noemde Milouska en was toch de eerste afvaller

Nee dat denk ik dus niet. Ik ben het met Melvin eens: hoe vroeger in het spel, hoe geloofwaardiger het is. Zelfs al zette Marion maar 10% in op Liesbeth, dan nog zou het genoeg hebben moeten zijn om te blijven. Enne, dat Geert-verhaal is al wel een paar keer eerder hier besproken; de gouden troef is toch dat iemand noemen niet hetzelfde is als op iemand testen.

vermoed ik dat Hadewych Liesbeth verdenkt (op basis van afl 6, wie ze nu verdenkt kan ik niet hard maken)

Eens met Joey, dit had ik elders ook al gepost. Dus dat Hade Lies noemde als haar maatje, ook sloot ze eerder al een bondje met haar.

Tja en waar die muisklikken heen gaan in de test, DAT is m.i. nu echt iets wat totaal gemanipuleerd wordt. Zoals de mol ook de dagboeken en tweets niet schrijft, zijn die muisklikken ook totaal onwaarachtig naar mijn smaak... zeker als je ziet wat voor rare dansjes die muis meestal maakt haha, lijkt wel een door een hond achternagezeten mol :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #82 Gepost op: 9-03-2012, 11:21:22 »
Een samenvatting:

Sowieso zijn Anne-Marie en Frits blijkbaar de 2 topverdachten in de groep
Heeeeeel vroeg in het spel, afl. 2, was AM dus al topverdachte. Wat is er toch gebeurd ??? Dit moet al VOOR het traplopen gebeurd zijn??? Het gaf in elk geval reden voor Maarten om al exit te zijn in afl. 3. Je ziet bij de lijstjes verdenkingen dat de regie de spanning laat bestaan door feitelijk nog weinig AM te laten noemen. Bijv. Lies en William hebben ongetwijfeld bij hun top-3 steeds ook AM zitten maar dat wordt geheim gehouden zodat het 'nog meevalt' al hebben we er nu al uit geconcludeerd dat ze zeer verdacht werd.

Er was iemand die toch uitvond dat Lies al vroeg op AM zat:
noemt Liesbeth dat de mol 1 keer op de tandem zit. Dat is in elk geval niet Frits. Dan zou ze Hadewych, Annemarie of zichzelf verdenken

Daarna wordt het al snel erg:
* William heeft 3 verdachten, Frits minder nu, Anne Marie juist meer en de 3e is Liesbeth.
* Hadewych lijkt naar Anne-Marie te gaan en zelfs als haar enige op wie ze inzet....Anne-Marie&Liesbeth zijn de topverdachten in de groep

En dit is een mooie:
William:
Zegt in afl. 1 al dat hij het weet
En hij staat bekend als zeer-zeker-weter door geeneens jokers te gebruiken.

Dan nog een vroege verdenkingslijst:
Even een opgeschoond lijstje. Marit lijkt mij in een Anne Marie-tunnel te hebben gezeten maar dat blijft gissen.

William bekijkt het nu breder.....Hadewych lijkt nog steeds naar Anne-Marie te gaan ......
Anne-Marie&Liesbeth blijven de topverdachten in de groep.

Na Hofdi is het 'gebeuren' denk ik wat weggeebd bij Frits en William die wat gaan spreiden naar Liesbeth en daarom hun waterloo vinden, wat trouwens ook Tim op die manier gebeurt.

Meer bewijs dat er iets gebeurd is waarna Hadewych steeds zei alleen op haar intuitie te vertrouwen:

Hadewych vertaalt de testvraag van Marit als "Wie is haar moeder?". Verdenkt ze een vrouw?

En tot slot
Frits is een opvallende exit. Hoofdverdachte Liesbeth... verder noemde hij Anne-Marie. Ook bij het verdelen van het penningmeesterschap zei hij dat deze 2 dames in de groep zeer verdacht werden en nooit de pot zouden krijgen



« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 11:32:44 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #83 Gepost op: 9-03-2012, 11:49:42 »
Een samenvatting:
Heeeeeel vroeg in het spel, afl. 2, was AM dus al topverdachte. Wat is er toch gebeurd ??? Dit moet al VOOR het traplopen gebeurd zijn???

Dit vind ik inderdaad ook opvallend. Het is na de terugblik gisteren helaas niet duidelijk geworden.
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #84 Gepost op: 9-03-2012, 11:53:05 »
Na Hofdi is het 'gebeuren' denk ik wat weggeebd bij Frits en William die wat gaan spreiden naar Liesbeth en daarom hun waterloo vinden, wat trouwens ook Tim op die manier gebeurt.

Volgens mij is William uiteindelijk op Tim eruit gegaan. voor het Hofdihuis verdenkt hij Frits en Annemarie, waarbij hij opmerkt Annemarie verdachter te vinden. Na het hofdihuis spreidt hij denk ik nog op Annemarie en Liesbeth (gezien Marit eruit vliegt). Vervolgens stemt hij -afgaande op het molmailfilmpje met zijn gesprek met Frits bij de mijnen- op Liesbeth. Frits die ook op Liesbeth stemt valt hieraf. Op de brug bij het abseilen krijgt hij van Tim ("ik had verwacht dat jij niet zou gaan") de bevestiging dat Tim de mol is. Hij zat voor het Hofdihuis goed met Annemarie. Hierna komt hij tot 2 keer toe (eerst Liesbeth dan Tim) op het verkeerde spoor terecht.


Terugkijkend vermoed ik:
Afl 9 Liesbeth en Hadewych op Annemarie
Afl 8: Liesbeth en Hadewych op Annemarie, Tim deels op Annemarie
Afl 7: Liesbeth en Hade op Annemarie, Tim deels op Annemarie, William op Tim
Afl 6: Liesbeth en Hade op Annemarie, Tim deels op Annemarie. Frits op Liesbeth, William op Liesbeth

Afl 5: Hade op Annemarie, Tim deels op Annemarie. Marit op Annemarie, Liesbeth stapt van Frits af en noemt Hadewych. Frits spreidt nog over Liesbeth en Annemarie (afgaande op terugblikaflevering), William: onduidelijk, maar lijkt hier juist van Annemarie af te stappen.

William en Liesbeth komen hier goed weg dankzij de slechte test van Marit.

Afl 4: Hade, William en Marit op Annemarie. Tim deels op Annemarie. Liesbeth lijkt hier juist van Frits af te stappen. Frits vermoedelijk op Liesbeth/Annemarie.  Indien Marit en William daadwerkelijk de test het slechtste maakten, mogen we ervan uit gaan dat iedereen -inclusief Liesbeth- hier Annemarie deels verdacht.

Aflevering 3: Hade, William, Marit en Tim geheel of deels op Annemarie. Liesbeth op Frits. Frits op Liesbeth/Annemarie.  Maartens tactiek legt het af tegen Liesbeth die met de foute mol meer goed heef.

Aflevering 2: Dio stemde vermoedelijk op Marit, William, Hadewych of Tim. Hij zei vol voor 1 persoon te gaan. Dit zal niet Annemarie geweest zijn. Onderaan de brug wordt al duidelijk dat Annemarie hoofdverdachte in de groep is. Bij het seinen wordt dit door Liesbeth bevestigd.

Aflevering 1: Marion spreidde over Tim, Frits en Liesbeth en zat totaal verkeerd.


Annemarie werd dus in bijna alle afleveringen door het merendeel van de kandidaten verdacht. Dit verklaart ook waarom Maarten met een op papier goede tactiek zo vroeg eruit moest en Marit met de goede mol er toch uit kon gaan. Met name Liesbeth heeft tot 2 keer toe geluk gehad door met een foute mol toch van Maarten en Marit te winnen.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2012, 11:55:18 door Qper »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #85 Gepost op: 9-03-2012, 12:00:34 »
En dit is een mooie:
Citaat van: móðir mól
William:
Zegt in afl. 1 al dat hij het weet
En hij staat bekend als zeer-zeker-weter door geeneens jokers te gebruiken.
Hij zat volledig op Frits in eerste instantie.
Daara noemde hij Liesbeth als aanstormende tweede en dat hij drie hoofdverdachten had.
Wrsch bedoelde hij daarmee Anne-Marie.
Hij zei in afl 4 juist dat hij steeds minder het idee had dat het Anne-Marie was en dat Frits met name zich erg raar had gedragen.

Verder een leuke samenvatting dat een aardig beeld schetst.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #86 Gepost op: 9-03-2012, 12:19:52 »
Marit op Annemarie
William en Liesbeth komen hier goed weg dankzij de slechte test van Marit

Ik denk dat Lies steeds wel op AM heeft ingezet en William dat na Hofdi ook meer is gaan doen, dat hij dus anders eigenlijk rood zou hebben gehad bij doorgaan executie. Maar hoe kan bijv. Frits winnen van Marit, hij zet maar DEELS in op haar, zoals zovelen... misschien toch wat rondslingerende jokertjes her en der die Marit genekt hebben ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #87 Gepost op: 9-03-2012, 14:52:12 »
Heb nog even het gesprekje terug gekeken uit aflevering 2 tussen Dio en Tim.

Tim zegt hierbij heel duidelijk, ik zou Anne Marie meenemen in je test tegen Dio ::oink::
Dio zelf verdacht vooral Hadewych en Liesbeth. Had hij dit gedaan dan had hij het ver kunnen schoppen.
Tim zat dus al wel snel op het goede spoor.

Hij heeft denk ik hierdoor juist vooral Tim verdacht en wellicht ook Hadewych die even polshoogte kwam nemen waarom hij Anne Marie naar boven riep met de Jeepopdracht.