Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 33160 keer)

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2012, 08:01:52 »
Marit zat toch in de Tim tunnel met die code 4263 (of was het een andere volgorde) waarbij ze aan zijn schoenmaat dacht, maand geboren en dat trio...? Hoewel dat natuurlijk voornamelijk naar voren kwam in de aflevering van de rooksignalen (afl.3?)... dus ik geloof eerder dat we Tim kunnen afschrijven als mol! Het oogde niet in de afgelopen afleveringen dat Marit een andere mol heeft gekozen. Sowieso was ze hier niet open in!
Verbeter me als ik het fout heb hoor...!

Oh nee?
- Munitiedepot opdracht (ze ging HÉÉÉL fors tegen AM in)
- Western-Opdracht (ze drukt AM z.s.m. weg zodat ze voor haar geen molacties meer kan uithalen)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2012, 18:12:56 »
Nieuwe lijst!

Frits is een opvallende exit. Hoofdverdachte Liesbeth... verder noemde hij Anne-Marie. Ook bij het verdelen van het penningmeesterschap zei hij dat deze 2 dames in de groep zeer verdacht werden en nooit de pot zouden krijgen (evenmin William).

* William noemt Tim! Dat geeft de mogelijkheid voor een exit (zie afvallerstopic). William had voorheen als verdachten Anne-Marie en Liesbeth.
* Hadewych sloot een pact met Tim en verder met Anne-Marie en Liesbeth maar zei daar niet wijzer van te worden.
* Liesbeth had altijd meerdere verdachten en noemt nu Anne Marie.
* Anne-Marie verdenkt vooral Tim maar op de 2e plaats spreidt ze over Liesbeth.
* Tim verdenkt op Anne-Marie, Liesbeth en William maar komt er niet uit dus denkt 'misschien ben ik wel de mol'.

Anne-Marie&Liesbeth blijven de topverdachten in de groep.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 12-02-2012, 21:59:35 »
Hadewych vertaalt de testvraag van Marit als "Wie is haar moeder?". Verdenkt ze een vrouw? Of sloeg "haar" per ongeluk op Marit?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 12-02-2012, 22:05:55 »
Hadewych vertaalt de testvraag van Marit als "Wie is haar moeder?". Verdenkt ze een vrouw? Of sloeg "haar" per ongeluk op Marit?

Ik vermoed het eerste.

Overigens kan ze zich ook verspreken door dat ze weet dat de mol een vrouw is (lees: ze het zelf is)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 12-02-2012, 22:09:03 »
(lees: ze het zelf is)

"Hoe heet m'n moeder" ... dat zouden ze vast niet uitgezonden hebben  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 15-02-2012, 10:14:14 »
Wat ik wel opvallend vind is de lage verdenking naar Tim. Het was bij de meeste WIDM's zo dat zeker bij de laatste 4 iedereen al op de mol zat. Dat was vaak ook zo treurig, dat die laatste afvaller dan wel goed zat maar net de finale niet haalde. Zoals Doortje, Karin en Dennis (de BNN-Dennis). Bij Isabelle was het eigen schuld want die switchte nog last minute naar Marc-Marie. In seizoen 7 was dit effect er niet doordat ze gewoon alle Inge-verdenkers meenamen in een finale-van-4.

Maar dit seizoen zit alleen AM op mijn mol Tim. Dat geeft dan ook wel weer te denken. Hadewych is natuurlijk sowieso maatjes en sloot een bondgenootschap met de mol. Ik dacht eerst dat Frits hem door zou hebben na de onderhandelingen maar neen hoor. Na de serie is hij pas daadwerkelijk Tim gaan verdenken.

En Liesbeth geeft niet veel prijs maar aan het feit dat zij direct Tim aanwijst om de pot te beheren spreekt mij boekdelen: zij verdenkt hem niet. William evenmin als je hem hoort praten in de preview. Dit is toch een trendbreuk in vergelijking met eerdere jaren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 15-02-2012, 10:17:51 »
William evenmin als je hem hoort praten in de preview. Dit is toch een trendbreuk in vergelijking met eerdere jaren.

Die biecht "Ik wilde niet dat Tim de pot krijgt, want hij is te slordig", deed me aan George denken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2012, 03:07:09 »
William noemde Tim en ging exit... mooie kloppende theorie! In de test zei hij zeker van Hadewych niet te geloven dat ze de mol is. William had voorheen als verdachten Anne-Marie en Liesbeth.

* Hadewych vertrouwt alleen op haar intuitie.
* Liesbeth had altijd meerdere verdachten en nu noemt ze en klikt ze Anne-Marie aan.
* Anne-Marie zegt wat opvallends, namelijk dat Liesbeth haar all-time-favorite is, verder spreidt ze over Tim.
* Tim verdenkt Anne-Marie en Liesbeth.

Anne-Marie&Liesbeth blijven de topverdachten in de groep.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2012, 11:30:38 »
Wat me opvalt: als het Tim of Hadewych zou zijn verdenkt bijna niemand de mol. Anne-Marie zit op Tim en Liesbeth (het is me nog altijd niet duidelijk wie nu haar hoofdverdachte is, want laatst bij de test zei ze juist dat het Liesbeth was, maar bij de vorige testen kreeg ik eerder de indruk dat ze Tim als hoofdverdachte had), dan Liesbeth en Hadewych zitten allebei op Anne-Marie (en Hadewych ook wel op Liesbeth), Tim lijken ze allebei te vertrouwen, zeker als ik deze aflevering zo eens zie, en Tim zit op Anne-Marie en Liesbeth.
Dat zou dan wel eens wat anders zijn dan de voorgaande jaren, waarin drie mensen het al redelijk vroeg in het spel doorkregen en de afvaller voor de finale afviel wegens een slechtere test. Het zou wel eens leuk zijn als we een finale hebben waarin de winnaar en de verliezer op elkaar zitten en dus niemand het goed heeft. Of dat er maar één finalist de juiste mol heeft, dat is ook al van Dennis geleden. Hoe dan ook, als het Tim of Hadewych is vind ik het knap dat ze zo buiten de verdenkingen kunnen blijven.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2012, 12:37:44 »
Nou precies Alek, dat zeg ik hier vlak boven dus ook
Wat ik wel opvallend vind is de lage verdenking naar Tim. Het was bij de meeste WIDM's zo dat zeker bij de laatste 4 iedereen al op de mol zat

Fantastisch dus als we een finale hebben waarin de winnaar en de verliezer op elkaar zitten, dat is nog nooit vertoond ::bravo::. Maar ik denk dus dat wel één finalist de juiste mol heeft, nl. Liesbeth, de hints wijzen daar ook op. En dat Tim en Hadewych dan beiden op Liesbeth zullen stemmen in de slot test.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 18-02-2012, 18:16:24 »
Hmmm... jokers zoeken in hooi? En vergeef me de parallel: Jan Hooiman ::) ;D

 ::rofl::Wat twitter William net: ::rofl::

WilliamSpaaij Realiseer me dat ik eigenlijk een slechte imitatie van@Jan_Kooijman was,eerst met hooi spelen en dan met jokers het spel verlaten#widm
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2012, 01:00:04 »
Wat ik wel opvallend vind is de lage verdenking naar Tim. Het was bij de meeste WIDM's zo dat zeker bij de laatste 4 iedereen al op de mol zat. Dat was vaak ook zo treurig, dat die laatste afvaller dan wel goed zat maar net de finale niet haalde

Zonde dus dat het Tim niet was maar dit was wel weer een betrouwbare leidraad! De lage verdenking naar Tim sprak boekdelen maar wie was dan degene waarop de laatsten zaten? Het meeste neigt toch naar AM. William had als verdachten Anne-Marie en Liesbeth, Tim ook (met Anne-Marie als nr 1).

* Hadewych vertrouwt alleen op haar intuitie.
* Liesbeth stemde op Anne-Marie.

Anne-Marie heeft niet getest.

Ik denk dat je nog iets verder terug moet gaan om de mol te vinden. Als William en Tim eruit gaan door te spreiden over Anne-Marie en Liesbeth, en Hadewych en Liesbeth meer focussen op AM dan blijven zij erin. Dus dan klopt het en dan is Frits het bewijs dat zijn test het slechtst was want hij spreidde eerst over Liesbeth en pas als 2e AM.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2012, 12:51:25 »
Is er iemand die een concreet idee heeft wie Hadewych nu verdenkt, want daar kan ik geen hoogte van krijgen.

Annemarie verdenkt Liesbeth
Liesbeth verdenkt Annemarie
Hadewych verdenkt ??
Tim verdacht Liesbeth en Annemarie. 

Als Annemarie de mol is en Hadewych ook Annemarie verdenkt is het best mogelijk dat Tim (deels) op de goede mol zat. Hiervoor moet je echter wel aannemen dat Marit NIET in een Anne-Marie tunnel zat.

Andersom kan het ook zo zijn dat Hadewych op Liesbeth zit, en Tim die voornamelijk op Annemarie zit dus de verkeerde mol te pakken heeft.


Echter weten we qua verdenkingen bijna zeker dat Frits op Liesbeth zat. Daarmee zou je misschien Liesbeth af kunnen schrijven. Is het echter mogelijk dat in die aflevering iedereen deels op Liesbeth zat?
- William: Noemt in aflevering 6 Tim, maar in molmailgesprek met Frits bij de mijn is duidelijk dat ze beiden ook Liesbeth verdenken. Plus dat William verrast is door het vertrek van Frits. Mogelijk ging William pas in afl 7 definitief naar Tim.
- Tim: Noemt consequent Liesbeth en Annemarie
- Annemarie: Noemt steeds Liesbeth en Tim
- Hadewych: Noemt in deze aflevering Annemarie en Liesbeth en klikt (schijnbaar) op Liesbeth



Als ik naar verdenkingen kijk
- Hadewych is de meest logische mol. Geen van de afvallers noemt haar in de aflevering waarin ze afvallen.
- Annemarie kan de mol zijn, maar dan zat Marit in een andere tunnel. (of maakte de test echt slecht)
- Liesbeth kan de mol zijn, maar dan zaten alle 5 de kandidaten in aflevering 6 (deels) op haar. (of maakte Frits de test echt slecht)


Wat dan wel weer opmerkelijk is, is dat de qua verdenkingen meest logische mol qua acties en verdiend geld dan weer de minst logische is.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2012, 12:53:31 door Qper »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2012, 16:38:12 »
Als ik naar verdenkingen kijk
- Hadewych is de meest logische mol

Ja... of juist niet he. De gedroomde mol. Net als Tim dus volslagen onverdacht door het leven gaan en de finale halen. En volslagen onverdacht blijven aangezien Am op Lies zit en omgekeerd. Dat is te mooi om waar te zijn vrees ik na de exit van Tim.

Verder eens met je analyse, alleen je vergeet de problemen bij Marion (naast William en Frits). Er zijn er 3 geweest die exit gingen na spreiden over Liesbeth en hoe vroeger in het spel hoe harder het bewijs. Ik moet wel erg vergoeilijken om dit recht te praten. Aan de andere kant spreken de feiten wel weer voor Liesbeth. Feiten in de zin van molacties, die liggen ver in het voordeel van Lies naar mijn smaak.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Melvin94

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2012, 16:45:16 »
Er zijn er 3 geweest die exit gingen na spreiden over Liesbeth en hoe vroeger in het spel hoe harder het bewijs.

Mee eens, hoe vroeger in het spel, hoe geloofwaardiger het is. Of er moet wel erg gesjoemeld zijn met de beelden, maar die van Frits liep toch wel in één keer duidelijk over -> van de visopdracht tot de verdenking naar Liesbeth. Voor mij blijven Hadewych en Annemarie over. Hadewych lijkt me wel een leuke mol, maar heeft toch wel wat geld binnengehaald. Annemarie? Eigenlijk geen bewijs voor het binnenhalen van geld. Ik zie Annemarie overigens nog wel vijf puntjes op de map van de gletsjer zetten, terwijl er geen kokers liggen. Mogelijk dat we daar nog mooie beelden van krijgen (Op de beelden zie je Annemarie vijf stippen zetten, maar er wordt geen blik geworpen op het ijs). 8)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 24-02-2012, 17:01:34 »
Volgensmij is heeft elke kandidaat nu dezelfde kans om de mol te zijn :

Hadewych : Niemand heeft ooit op haar gestemd. 33 %
Anne-Marie : Omdat Liesbeth, Hadewych (Tim ook) op haar zitten. 33 %
Liesbeth : Omdat Anne-Marie, Hadewych op haar zitten. 33 %
Art : Omdat hij de opdrachten verkeerd uitlegt. 1 %

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 24-02-2012, 17:04:36 »
Verder eens met je analyse, alleen je vergeet de problemen bij Marion (naast William en Frits). Er zijn er 3 geweest die exit gingen na spreiden over Liesbeth en hoe vroeger in het spel hoe harder het bewijs. Ik moet wel erg vergoeilijken om dit recht te praten. Aan de andere kant spreken de feiten wel weer voor Liesbeth. Feiten in de zin van molacties, die liggen ver in het voordeel van Lies naar mijn smaak.

Klopt, maar bij spreiden vind ik het nog iets moeilijker om in te schatten of en hoever iemand fout zit. Marion noemt 3 namen, je hebt geen idee hoe ze haar antwoorden over die 3 namen verdeelt. Mss wel 90% op Tim en Frits en 10% op Liesbeth. Geert Hoes noemde Milouska en was toch de eerste afvaller.

Pas als je redelijk zeker bent dat iemand vol of grotendeels voor 1 persoon gaat, wat bij Frits op Liesbeth duidelijk het geval lijkt kun je er echt conclusies aan verbinden.




Overigens vermoed ik dat Hadewych Liesbeth verdenkt (op basis van afl 6, wie ze nu verdenkt kan ik niet hard maken).

Dit zou inhouden:
- Tim verdenkt Liesbeth en Annemarie
- Hadewych verdenkt Liesbeth
- Liesbeth verdenkt Annemarie
- Annemarie verdenkt Liesbeth.

Als Annemarie de mol is, moet Hadewych afvallen ipv Tim. (Indien Hadewych daadwerkelijk Liesbeth stemt, hier ben ik niet zeker van.

Als Liesbeth de mol is, valt Tim af.

Als Hadewych de mol is, hadden Tim en Liesbeth evenzogoed kunnen afvallen.


Voor het afvallen van Tim zou dus Liesbeth of Hadewych de mol moeten zijn. Tenzij Hadewych dus niet op Liesbeth stemde, maar op Annemarie.

Zou Hadewych op Annemarie stemmen krijg je:
Hadewych stemt op Annemarie
Liesbeth stemt op Annemarie
Tim stemt op Annemarie en Liesbeth.
Annemarie verdenkt Liesbeth (maar heeft vrijstelling)

Tim kan afvallen met Annemarie als mol, omdat hij nog over Liesbeth spreid maar Hadewych en Liesbeth beiden vol voor Annemarie gaan. Liesbeth als mol is niet waarschijnlijk als Hadewych ook op Annemarie stemt, want dan had Tim niet af moeten vallen.




Conclusie:
- Als Hadewych op Liesbeth stemt is Liesbeth of Hadewych waarschijnlijk de mol
- Als Hadewych op Annemarie stemt is Annemarie of Hadewych waarschijnlijk de mol


En als Hadewych op Tim of zichzelf gestemd heeft is ze zeker de mol :P






Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 24-02-2012, 17:06:39 »
Hadewych zegt trouwens wel aan het einde van de aflevering dat Tim en Liesbeth haar maatjes waren en zijn. Is het dan niet logisch dat ze op AM zit ?

Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 24-02-2012, 18:25:26 »
Hadewych vulde in haar test het antwoord in wat op Tim sloeg.
Neem aan dat iedereen voor de finale toch wel op 1 persoon de test invult.
Gezien Tim niet de mol is, zou Hadewych haar test toch slecht moeten maken, dus eruit moeten gaan?

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 24-02-2012, 18:26:51 »
Ik denk sowieso dat die tests niet helemaal klopt. Hadewych zat denk ik ook niet op Tim, omdat ze een 'bond' hadden en goede maatjes waren. Tim zegt ook duidelijk dat Hadewych niet de Mol is en ik denk dus omgekeerd ook.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.