Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 109422 keer)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Vragenvuur
« Reactie #340 Gepost op: 16-03-2012, 18:27:58 »
De vragen van het vragenvuur liggen uitgeprint klaar.
Hier nog nieuwe vragen neerzetten heeft dus geen nut meer. Die worden in ieder geval niet op de MFD gesteld.
Wel heb je op de MFD nog de mogelijkheid om een vraag te stellen.
Bij de quiz zit een formulier waar je een vraag op kunt schrijven. Een selectie daarvan zal ook gesteld worden.



 ::rofl:: had geen idee dat de vragen op de fandag worden gesteld  ::) leuk!
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragenvuur
« Reactie #341 Gepost op: 16-03-2012, 18:41:17 »
Een vast onderdeel van de molfandag is het vragenvuur.
De aanwezige kandidaten nemen dan de tijd om allerlei vragen te beantwoorden.
Ook vragen voor de productie en de presentator zijn dan mogelijk.

In dit topic kun je je vragen kwijt. Wij zullen ze dan verzamelen en dan hopen we dat we veel antwoorden krijgen.

Wil je wel duidelijk aangeven van wie je het antwoord wil op je vraag?



handig zo'n eerste post, daar staat vaak wat informatie in ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragenvuur
« Reactie #342 Gepost op: 16-03-2012, 22:07:53 »
Het was niet 'wie ben ik'! Anne-Marie wist het zelf niet meer zo goed, maar ze dacht volgens mij dat het Lingo was. :P
'Lingo' en 'Wie ben ik?' zijn beiden GEEN quizzen, maar spelletjes ;)

Een quiz is een spel, maar een spel hoeft geen quiz te zijn :P
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Vragenvuur
« Reactie #343 Gepost op: 16-03-2012, 23:16:01 »
Heeft iemand al gevraagd hoe william zijn joker kwijt is geraakt?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Vragenvuur
« Reactie #344 Gepost op: 17-03-2012, 18:48:34 »
Ben zowaar mijn lijst vergeten te posten, stond als reminder in de computer maar die heb ik amper opengehad de voorbije week. Hele week na de onknoping ziek geweest, heb eindelijk de strijd gewonnen tegen dat gemene verkoudheidsvirus. Dus ik post hem alsnog, jullie zien maar of jullie er nog iets van gebruiken! Staan wel een paar leuke vraagjes tussen, mijn favorieten zijn wel duidelijk denk ik: Marit, Hadewych, Ann-Marie en Liesbeth.

@Anne-Marie/Mol: 
- Waarom wou je de Mol zijn? En heb je er ooit over nagedacht om gewoon kandidaat te zijn? Zoja, waarom heeft 'Mol zijn' het daarvan gehaald?
- Waar lag je droombestemming om je als Mol in te begeven? Toch IJsland?
- Wie van deze groep kandidaten had jij een goeie Mol gevonden? Wie zou daar het best voor in aanmerking zijn gekomen? - Of wie had jij voor die rol gekozen?
- Wie is jouw favoriete Mol ooit?
- Ben je ooit op heterdaad betrapt tijdens het mollen?
- Waarom liet je Frits passeren met 1500 euro's in het westerdorp. Je vraagt als Mol toch niet om het geld te zien, iemand met veel geld schiet je toch meteen af?
- Jij had ook vaak rode items bij tijdens de executie. Was daar een reden voor? Denk maar aan je rode hoed, sjaal, molboekje, handtas, schoenen,...
- En wat te denken over je fascinatie met zwart-witte kledij, in het bijzonder zwarte kledingstukken met witte bollen? Zat daar iets achter, of draag je gewoon graag zwart-witte outfits? Het heeft anders wel genoeg speculatie teweeggebracht om er een hint achter te zoeken.

@Hadewych:
- Ik ben er dagenlang naar op zoek gegaan, maar wat stond er nu eigenlijk op het hangertje dat je de hele serie omhad.
- Stel dat je was gekozen als Mol? Een dag voor vertrek verneem je dat je zwanger bent, zou je dan alsnog gegaan zijn?
- Had je met wat je nu weet nog altijd groen gestemd bij de onderhandelingen? Want hoewel je de winnares bent, ben jij nu één van diegenen die verantwoordelijk is voor het dramatisch legen van de pot. Met een rode stem had je nu dubbel zoveel prijzengeld gewonnen. Maar dan had Marit er misschien toen al uitgelegen!
- Vanaf wanneer durfde je eindelijk vol op Anne-Marie inzetten?
- Geloofde je nu echt dat de dropping 3 uur tijd in beslag heeft genomen?
- Vanaf wanneer had je Anne-Marie door?
- Wat heb je allemaal gedaan met het gewonnen bedrag?
- Eén van de redenen waardoor ik je verdacht was je personalityswitch die je doormaakte tussen IJsland en Spanje. Van lieve teamplayer ontaardde je in een wilde, bloedfanatieke sniperdodende maniak, schietend op alles wat maar bewoog. Is dat echt alleen maar te wijten aan opflakkerende hormonen door je prille zwangerschap? Ik zag er nl. meer een Mol in die nogal inconsequent gedrag vertoonde!
- Die strikjes en je vlecht, was dat gewoon een of andere modetrend? Zelfs je groene pet had een strik eromheen gebonden. Het leek wel de rode draad te worden, want elke aflevering had je er een om. Ik was er echt van overtuigd dat er iets meer achter zat! Maar het betekende dus niks?
- Retired Mamalou? Zeker dat het geen anagram was voor 'Ma Mol Trudie'? ;p

@Liesbeth:
- Vanaf wanneer had je Anne-Marie door? Wat gaf voor jou de doorslag?
- Wat ging er door je heen toen de pot naar 0 ging? Wetende dat jijzelf rood hebt gestemd.
- Heb je ooit het gevoel gehad dat je anders werd afgeschilderd dan dat je het spel in werkelijkheid speelde.
- Heb je ooit doelbewust zitten mollen of had je gewoon vaak de pech dat een opdracht alsnog grandioos de mist inging?
- Hoe voelde je je toen net Anne-Marie, jouw Mol, je als eerste uit het kwartetspel kegelde. Of zag je dat meer als een eerlijke kans om in de finale te geraken.

@Marit:
- Hoe ben je op die geniale actie gekomen om je over te geven op de brug? Schijnbaar was dat de perfecte verwarring zaaiende tactiek voor een Mol!
- Door je over te geven op de brug leek het alsof je geen behoefte had aan die vrijstelling. Wou je die niet, of ging je radicaal voor het geld?
- Hoe vond je achteraf bekeken de Molactie van Anne-Marie bij het snorkelen. Daar heeft ze jou en Hadewych volgens mij toch heel goed om de tuin geleid of niet?
- Ben je soms geschrokken van je eigen wantrouwigheid, op de tandem bv.? Daarmee mislukte bijna de hele opdracht, en bleek jij zowaar even de Mol ad interim!
- Ben je er nu eindelijk achter wat de code 4263 betekent? Indien ja, altijd welkom op het forum om mee te speuren. Volgens mij ben jij één van de eerste kandidaten, misschien wel de eerste, die openlijk een hint probeerde te linken aan De Mol.
- Waarom denk je dat Tim je de vrijstelling gunde?
- Werd Marit ooit verdacht als Mol?

@Marit en Hadewych: Had je zelf de Mol willen zijn? En hoe had je het dan aangepakt?

@Marit en William: Misschien interessant voor ons om te weten. Hadden jullie zelf rood of groen gestemd bij de onderhandelingen? En waarom?
@En Hadewych: Had je echt pas door op het einde dat unanimiteit niet ging lukken.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2012, 19:06:27 door FenikXII »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Vragenvuur
« Reactie #345 Gepost op: 17-03-2012, 18:48:51 »
@Tim:
- Hebben je medekandidaten ooit vermoed dat jij degene was die groen had gestemd? En hoe heb je hen het tegendeel kunnen voorhouden?
- Heb je bij de onderhandelingen groen gestemd om je Mollen uit te testen?
- Gunde je Marit écht de vrijstelling of gaf je die net aan haar omdat je haar ervan verdacht de Mol te zijn.

@William:
- In de eerste aflevering ga je nog zoeken om jokers, in je laatste aflevering heb je als enige kandidaat twee jokers waar je niks mee doet. Hoe is het zo ver kunnen komen?
- Hoeveel geld is een joker waard?
- Vind je het achteraf gezien nog altijd zo slim bekeken om in het Westerndorp Anne-Marie, nota bene de Mol, te kiezen als duelpartner? Je bedoeling was toch om haar extra verdacht te maken?

@Frits:
- Dacht jij zelf ook dat Tim geswitcht was van rood naar groen? Of heb je altijd gedacht dat het Liesbeth was?
- Ben jij door die 'rake' pijl van Anne-Marie van haar afgegaan als Mol? M.a.w. lig je door dat voorval uit het spel?
- Toen je eruitlag en je jezelf hoorde zeggen dat de Mol een vrouw was, ben je altijd bij dat standpunt gebleven of heb je toch nog even getwijfeld?

@Art:
- Heb je zelf ervoor gekozen om te weten dat Anne-Marie de Mol was, of was dat gewoon nodig voor het spel?
- Vond je het even spannend als Anne-Marie om een gesprek met de Mol te voeren voor de ogen van de kandidaten? Was je niet bang dat je iets ging prijsgeven? Heb je dat op een speciale manier aangepakt?
- Nu je het zelf presenteert, wat zou je ervan vinden als je goeie vriendin Roos Van Acker zou deelnemen aan dit programma? Is dat een goed idee denk je? Of is een puur Vlaamse kandidaat/Mol compleet uitgesloten? Jullie hebben nl. ook heel wat trouwe Vlaamse kijkers!

@Kandidaten in het algemeen:
- Wie leest er af en toe mee op het forum? Wat is zoal het grappigste dat jullie over jezelf hebben gelezen?
- Wie wou er graag de Mol zijn?
- Hoe komt het dat Anne-Marie toch nog zo ver is geraakt op de trap? Want Hadewych en Marit wilden haar nl. als eerste persoon achterlaten.
- Wat vonden jullie van Retired Mamalou? Zagen jullie er ook iemand bekend in?
- Had er iemand gezien dat het niet Anne-Maries pijl was die het vlot raakte.
- Worden de hints ook door jullie, de kandidaten, opgepikt. De I AM-hint bv. in het minutiedepot
- Heeft er iemand van jullie ooit geprobeerd een valse hint de wereld in te helpen?

@Crew:
- Wie lag er uit het spel indien de groep 'meerderheid rood' had gestemd? Marit of William?

@De mannen:
- Wat vinden jullie van het feit dat de vrouwen jullie dit jaar hebben afgedroogd? Zoiets is nooit eerder gebeurd, wel bijna in het jaar van Yvon en Inge als Mol, maar nu is het eindelijk dus zover. Wat zijn jullie gedachten hierbij?

@De vrouwen:
Wat hadden jullie gevonden van een mannenfinale?



Omdat ik begrepen heb dat zij niet aanwezig zijn, maar indien ze er wel zijn:

@Maarten:
- Ken je ondertussen je Olympische tijd van Peking alweer vanbuiten?
@Anne-Marie:
- Kende jij Maartens tijd zelf wél vanbuiten?

@Dio:
- Bij de opdracht met de jeeps kies je uitgerekend Anne-Marie, De Mol, eruit om de oplossing 'Viking' te raden. Leg de logica daarvan nog eens uit.

@Marion:
- Heb je nu zelf je paintballgun gesaboteerd of heeft de Mol dan toch een aandeel daarin gehad?
- Zit er spannend boek in deze reeks, of heb je net als Hanna vorig jaar niet echt veel inspiratie kunnen opdoen?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vragenvuur
« Reactie #346 Gepost op: 17-03-2012, 19:04:56 »
ehm ::)....

De vragen van het vragenvuur liggen uitgeprint klaar.
Hier nog nieuwe vragen neerzetten heeft dus geen nut meer. Die worden in ieder geval niet op de MFD gesteld.
Wel heb je op de MFD nog de mogelijkheid om een vraag te stellen.
Bij de quiz zit een formulier waar je een vraag op kunt schrijven. Een selectie daarvan zal ook gesteld worden.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragenvuur
« Reactie #347 Gepost op: 17-03-2012, 19:13:48 »
Je hebt aardig wat te schrijven tijdens die quiz Feniks ;D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #348 Gepost op: 18-03-2012, 12:51:03 »
Zie afl 10/ finale topic maar ook even hier, ik hoop dat iemand deze vraag stelt vandaag, in één of andere vorm.  ;)

Waarom is Hadewych in het bijzonder zo 'in the loop' gehouden dit jaar als 'gewone' kandidate?
Kan iemand dat even vragen aan haar of iem. van productie vandaag ajb?  ;)

Alleen al daarom wist ze dat bepaalde mensen 'onwaarschijnlijker' leken als Molskandidaat dit jaar..?
Immers mensen die last minute toegevoegd worden na schrapping zijn het welhaast zeker niet.  :P
Zij beweerde dat ze vanaf dag één op de juiste mol zat..

Kennlijk door intuïtie maar in welke mate heeft voorkennis omtrent wie pas veel later mee zou doen hiermee te maken gehad en waarom heeft zij deze insider info gekregen?  ???
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #349 Gepost op: 18-03-2012, 17:17:33 »
Zie afl 10/ finale topic maar ook even hier, ik hoop dat iemand deze vraag stelt vandaag, in één of andere vorm.  ;)

Waarom is Hadewych in het bijzonder zo 'in the loop' gehouden dit jaar als 'gewone' kandidate?
Kan iemand dat even vragen aan haar of iem. van productie vandaag ajb?  ;)

Alleen al daarom wist ze dat bepaalde mensen 'onwaarschijnlijker' leken als Molskandidaat dit jaar..?
Immers mensen die last minute toegevoegd worden na schrapping zijn het welhaast zeker niet.  :P
Zij beweerde dat ze vanaf dag één op de juiste mol zat..

Kennlijk door intuïtie maar in welke mate heeft voorkennis omtrent wie pas veel later mee zou doen hiermee te maken gehad en waarom heeft zij deze insider info gekregen?  ???


Welke insider info doel je nu op Supernova??  ???

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #350 Gepost op: 18-03-2012, 17:40:10 »
Ik ben wel benieuwd of mijn vragen nog beantwoord zijn? Dat er naar gevraagd werd vermoed ik zeker maar of de kandi's openheid van zaken durfden te geven... ::)
Ik heb een top-3 van (reeds gestelde) vragen maar ze moeten wellicht meermaals op andere wijzen gesteld worden, en ook in de onderonsjes na afloop, om er echt antwoord op te krijgen omdat ik wijk-gedrag verwacht:

1 Wat was nu de ware reden van het vroege verdenken van AM > spoiler? Verkeerd (acteer-)gedrag van AM?

2 Hoe kon het zijn dat Marit ondanks vol op AM gaan exit was?

3 Wat was nu de ware reden van het groen stemmen van Tim?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #351 Gepost op: 18-03-2012, 18:50:47 »
worden de vragen met antwoorden hier gepost? ik wil de antwoorden graag weten
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Vragenvuur
« Reactie #352 Gepost op: 18-03-2012, 21:14:17 »
Ik ben wel benieuwd of mijn vragen nog beantwoord zijn? Dat er naar gevraagd werd vermoed ik zeker maar of de kandi's openheid van zaken durfden te geven... ::)

Tim stemde groen omdat: Tim: "tja... het was gewoon... eumm... gewoon een enorme domme actie. het was gewoon puur dom"
de andere vragen waren niet gesteld
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #353 Gepost op: 18-03-2012, 21:19:26 »
Welke insider info doel je nu op Supernova??  ???
De term is een beetje ambivalent in dit geval, maar ik vroeg me dus af waarom zij zo in de loop gehouden werd met betrekking tot wie wel of niet mee zou gaan.
Alleen al daardoor werd bijv iemand als Dio (die last minute ter vervanging kwam lijkt het?) al zeer onwaarschijnlijk omdat de Mol liefst wel wát voorbereiding heeft.

Ik kan me niet herinneren dat ik een andere kandidaat ooit heb horen zeggen dat ze zo in heel dat proces betrokken zijn namelijk.
Dat bedoelde ik in dit geval dus met 'insider info'.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #354 Gepost op: 18-03-2012, 21:29:06 »
Tim stemde groen omdat: Tim: "tja... het was gewoon... eumm... gewoon een enorme domme actie. het was gewoon puur dom"
Tja ik was er dus al bang voor dat als je de vraag niet goed stelt hij er zo mee wegkomt :(.
ze moeten wellicht meermaals op andere wijzen gesteld worden, en ook in de onderonsjes na afloop, om er echt antwoord op te krijgen omdat ik wijk-gedrag verwacht

Hij kan moeilijk heen om een directe vraag als: dacht jij aan groen stemmen toen Frits jou op het hart drukte voor 'doorgaan' te stemmen?

De andere vraag, 'Wat was nu de ware reden van het vroege verdenken van AM', zal uit tactische of schaam-overwegingen altijd wel mistig blijven.

Ik had wel echt gehoopt helderheid te krijgen over de vraag hoe het kon zijn dat Marit ondanks vol op AM gaan exit was. HET hete hangijzer van de serie. Gelukkig kreeg ik vanochtend van William wel deels antwoord hierop. Uit zijn verhaal maak ik op dat hij rood zou hebben gehad na Hofdi en door zijn voor AM gaan in Spanje hij het toch nog een tijdje uithield. Marit moet die test dan gewoon verrekte slecht gemaakt hebben en met pech rood hebben gehad.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Vragenvuur
« Reactie #355 Gepost op: 18-03-2012, 22:00:11 »
enn blijkbaar hadden hadewych en Liesbeth allebei maar 2 vragen fout bij de laatste test!!!
hadewych dat trouwens weer haar leuke gitaar-oorbelletjes in  ::tandpastasmiley::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragenvuur
« Reactie #356 Gepost op: 18-03-2012, 22:12:26 »
hadewych dat trouwens weer haar leuke gitaar-oorbelletjes in  ::tandpastasmiley::
Op deze foto is dat goed te zien:
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #357 Gepost op: 19-03-2012, 10:40:21 »
Leuk dat Anne-Marie nog even per Skype aanwezig was! Mijn vraag werd aan haar gesteld maar het antwoord was helaas niet helemaal goed te verstaan. Of ze zich wel eens had versproken of in een hachelijke situatie was geraakt.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Vragenvuur
« Reactie #358 Gepost op: 19-03-2012, 11:17:57 »
Leuk dat Anne-Marie nog even per Skype aanwezig was! Mijn vraag werd aan haar gesteld maar het antwoord was helaas niet helemaal goed te verstaan. Of ze zich wel eens had versproken of in een hachelijke situatie was geraakt.
Dat was toch dat ze in een busje met de kandidaten zat en gesmst werd door de productie? En dat ze toen net deed alsof d'r vriend smste?
Molloot sinds seizoen 4

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #359 Gepost op: 19-03-2012, 11:19:12 »
Dat was toch dat ze in een busje met de kandidaten zat en gesmst werd door de productie? En dat ze toen net deed alsof d'r vriend smste?

Ja, omdat de opdracht plots was gewijzigd, maar voor ze verder kon vertellen werd ze afgekapt.