Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 109418 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #360 Gepost op: 19-03-2012, 11:23:07 »
Er is maar een enkele vraag uit dit topic beantwoord, was het Vragenvuur dit jaar erg kort? Of is er wel eea. beantwoord, kan iemand verslag doen? Verleden jaren waren er altijd filmpjes van, dan kon je het zelfs integraal nog meemaken, zijn er dit jaar ook filmers geweest?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Vragenvuur
« Reactie #361 Gepost op: 19-03-2012, 11:53:06 »
Er is maar een enkele vraag uit dit topic beantwoord, was het Vragenvuur dit jaar erg kort? Of is er wel eea. beantwoord, kan iemand verslag doen? Verleden jaren waren er altijd filmpjes van, dan kon je het zelfs integraal nog meemaken, zijn er dit jaar ook filmers geweest?

Volgens mij was het niet bijzonder kort. Het viel mij ook op dat er nog niet zo uitgebreid over gepost is. Ik zag Erik TKS meeschrijven dus ik dacht dat hij erover zou posten ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #362 Gepost op: 19-03-2012, 11:54:45 »
Volgens mij was het niet bijzonder kort. Het viel mij ook op dat er nog niet zo uitgebreid over gepost is. Ik zag Erik TKS meeschrijven dus ik dacht dat hij erover zou posten ...

Precies wat ik ook dacht: "ach, dat zet Erik wel online". ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #363 Gepost op: 19-03-2012, 12:18:21 »
Volgens mij was het niet bijzonder kort. Het viel mij ook op dat er nog niet zo uitgebreid over gepost is. Ik zag Erik TKS meeschrijven dus ik dacht dat hij erover zou posten ...

Precies wat ik ook dacht: "ach, dat zet Erik wel online". ;D

Wat Erik heeft opgeschreven staat al online :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #364 Gepost op: 19-03-2012, 12:21:51 »

 zijn er dit jaar ook filmers geweest?
Er zijn mensen geweest die hebben gefilmd. Het ''team'' van Joeri, en het redactieteam dat de molmail verzorgt. Ik zag althans Janneke Ongering van de Avro (die de sessies op 16 februari heeft gedaan) samen met een cameraman rondlopen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #365 Gepost op: 19-03-2012, 12:39:44 »
''team'' van Joeri, en het redactieteam
Okay, ik bedoelde eigenlijk meer de welbedoelende amateur  ::rofl:: zoals ik wel een kort beeldje zag in het topic maar ik wacht de profi's af  ::bravo:: (ik beschouw Joeri complimenteus even als professional ::regenboog::). Ik had ook de tekst van Erik wel gelezen maar als dat alles was dan kwamen de meeste vragen die hier gesteld zijn dus niet aan bod en ik denk dat Erik ook niet aanvult want hij heeft afscheid genomen op zijn blog zag ik. Ik kijk gewoon even wat er nog aan beelden komen en dan ga ik aan de hand daarvan nog eens even door dit Vragenvuur spitten om nog openstaande vragen te vinden want wellicht zijn daar wel de antwoorden van te krijgen door molloten die in een-tweetjes met de kandidaten nog vragen hebben gesteld.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Vragenvuur
« Reactie #366 Gepost op: 19-03-2012, 12:56:47 »
Ik had ook de tekst van Erik wel gelezen maar als dat alles was dan kwamen de meeste vragen die hier gesteld zijn dus niet aan bod [...]

Er is flink meer gevraagd dat alleen dat lijstje  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Vragenvuur
« Reactie #367 Gepost op: 19-03-2012, 13:19:27 »
Ik heb alle vragen aan Anne-Marie in ieder geval gefilmd, wil vanmiddag aan de slag met editten. Ik heb de rest niet gefilmd omdat ik nogal last van mijn armen had en ik hoopte dat iemand anders 't ook wel zou filmen.

Misschien moet ik voor volgend jaar eens overwegen alles iig qua audio op te nemen. Kun je er nog een leuke podcast van maken. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #368 Gepost op: 19-03-2012, 14:01:08 »
Als kleine correctie op Erik: de hint was 'jungens' en niet 'jung es'.

Wat ik zelf gister nog heb ontdekt is dat Woestijnvis dwarsligt in het uitbrengen van de Nederlandse seizoenen op dvd en dat Vietnam of een ander Aziatisch land als molland heel onwaarschijnlijk is. Het seizoen in Thailand heeft ze heel veel moeite gekost.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #369 Gepost op: 20-03-2012, 15:01:31 »
Als kleine correctie op Erik: de hint was 'jungens' en niet 'jung es'.

Wat ik zelf gister nog heb ontdekt is dat Woestijnvis dwarsligt in het uitbrengen van de Nederlandse seizoenen op dvd en dat Vietnam of een ander Aziatisch land als molland heel onwaarschijnlijk is. Het seizoen in Thailand heeft ze heel veel moeite gekost.

Vreemd want als je de landenstrategie volgt dan is Azië nu weer aan de beurt:
2007: Thailand
2010: Japan
2013: ???

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #370 Gepost op: 20-03-2012, 16:12:32 »
Vreemd want als je de landenstrategie volgt dan is Azië nu weer aan de beurt:
2007: Thailand
2010: Japan
2013: ???

Dat is denk ik geen strategie maar toeval. Het lijkt me in ieder geval niet waarschijnlijk, na wat ik gister hoorde, dat ze snel weer naar een Aziatisch land zullen gaan.

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #371 Gepost op: 20-03-2012, 17:28:17 »
Dat is denk ik geen strategie maar toeval. Het lijkt me in ieder geval niet waarschijnlijk, na wat ik gister hoorde, dat ze snel weer naar een Aziatisch land zullen gaan.

Denk het ook niet. Hadden ze in Japan ook niet te maken met hele strenge regels enzo? Kan me goed voorstellen dat ze wat vrijer willen zijn met filmen en dergelijke.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #372 Gepost op: 20-03-2012, 17:38:15 »
Denk het ook niet. Hadden ze in Japan ook niet te maken met hele strenge regels enzo? Kan me goed voorstellen dat ze wat vrijer willen zijn met filmen en dergelijke.

Azië is inderdaad erg streng en zorgt ervoor dat er veel regels moeten worden opgesteld. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #373 Gepost op: 20-03-2012, 18:11:08 »
Ik nomineer nogmaals Madagascar als locatie voor het volgende seizoen.

Afwisselende landschappen, unieke flora/fauna, weinig toeristisch, en mits goed aangepakt ook nog eens educatief. Ik zou bijvoorbeeld naast de vaak terugkerende adrenaline-opdracht/hoogte-opdracht voorstellen om ook terug te vallen naar 2 andere soort opdrachten: 1) interactie met de lokale bevolking. 2) educatie over een lokaal gebruik. Het is zelfs mogelijk om de 2 te combineren: een aantal 'feiten' over de lokale gebruiken, waarvan er bijvoorbeeld 2 onjuist zijn. Het is dan aan de kandidaten om er - door navraag aan de bevolking - achter te komen welk beweringen onjuist zijn.

Ook zou ik graag een stuk 'goodwill' zien. Laat de kandidaten bijvoorbeeld helpen met het maken van een waterput/school/iets anders..

Zomaar wat wilde ideeen, waardoor het behalve een interessant spelletje ook nog eens educatief wordt :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #374 Gepost op: 20-03-2012, 19:01:57 »
Madagascar zou inderdaad geweldig zijn. Het is echt zo mooi daar.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Vragenvuur
« Reactie #375 Gepost op: 20-03-2012, 19:44:10 »


Ook zou ik graag een stuk 'goodwill' zien. Laat de kandidaten bijvoorbeeld helpen met het maken van een waterput/school/iets anders..


Het vervelende is dat de mol dat dan moet saboteren...?  :-\\
No Milk today???

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragenvuur
« Reactie #376 Gepost op: 20-03-2012, 19:50:13 »
Ook zou ik graag een stuk 'goodwill' zien. Laat de kandidaten bijvoorbeeld helpen met het maken van een waterput/school/iets anders..
Dus jij wil eigenlijk meer opdrachten zoals in seizoen 6, toen Frédérique, Milouska en Roderick met geld uit de pot spullen gingen kopen voor een schooltje?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #377 Gepost op: 20-03-2012, 19:51:49 »
Het vervelende is dat de mol dat dan moet saboteren...?  :-\\

Bij de opdracht die Tristan bedoelt lukte het Milouska ook nog eens om te saboteren, terwijl de school wel spullen kreeg. Dus een combinatie kán wel.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #378 Gepost op: 20-03-2012, 20:37:48 »
Zitten altijd haken en ogen aan, maar het lijkt me niet verkeerd om over dergelijke opdrachten/mogelijkheden na te denken. Er is ongetwijfeld ook een gepaste rol voor de mol te bedenken. Ik denk dat het leuke beelden oplevert, kijkers meer bewust maakt van andere culturen en leefomstandigheden, indruk zal maken op de kandidaten en de lokale bevolking vooruit helpt. Het hoeft natuurlijk niet de overhand te krijgen, maar een paar van dit soort opdrachten ter afwisseling zou ik graag zien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #379 Gepost op: 21-03-2012, 09:46:44 »
Volgens mij gaan we een beeeeeeeeeeeeeetje offtopic hier, kunnen jullie niet een Madagascartopic openen ofzo? Ik ben zeker voor, fantastisch land ::ok::. Maar nu belangrijke zaken :o

Aangezien Anton's dochter afgezwommen is nu, zou hij dan bereid zijn alsnog onze vragen te beantwoorden?

Wie heeft een hotline met Anton of de productie?

Want er blijft veel onbeantwoord staan uit dit topic :\'(.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)