Auteur Topic: Dagelijkse bezigheid (occupation)  (gelezen 17190 keer)

Offline Kukai

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Dagelijkse bezigheid (occupation)
« Reactie #20 Gepost op: 15-05-2003, 22:59:17 »
en ga komend jaar klassieke talen studeren in Nijmegen, oftewel Griekse en Latijnse Taal en Cultuur

Krek sinon veritas est.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline pimwiz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #21 Gepost op: 16-05-2003, 00:30:22 »
Via 12 banen en 13 ongelukken ben ik uiteindelijk terechtgekomen bij mijn huidige werkgever: een grote softwareuitgeverij. Hier doe ik momenteel 2e en 3e lijns ondersteuning, repareren van beschadigde databases, testen van nieuwe releases en schrijven van documentatie.
Zo af en toe knutsel ik mee aan een website.

Lowprofile

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: 16-05-2003, 09:29:19 »
Wat een leuk topic en wat een verrassende antwoorden.

Tijgertje: dat moet niet altijd evident voor je geweest zijn, zo'n beroepskeuze. Je had er zelf misschien wel zin in maar ik kan me inbeelden dat je omgeving (ouders, vrienden) soms nogal raar reageerden.
gelukkig komen er meer en meer vrouwen in de typische 'mannenberoepen'. Zo zijn er nu al jaren vrouwelijke autobergers en vrachtwagenchauffeurs maar ze worden toch als 'rare' vogels bekeken.

En Verdi: jouw beroep had ik ook niet verwacht. Ik dacht toch meer aan de culturele sector. Ik vind het moedig werk. Ik weet niet of ik dag in dag uit dat werk zou aankunnen.

En Cora Bora van sociaal werk (veel contacten, veel mensen) naar een geisoleerd kantoortje, niemand meer zien en met computers prutsen.
het loopt eigenlijk zelden zoals je verwacht had, hè.

En voor alle studerenden: ik vind dat super-moedig, hoor. Op school haalde ik gemiddeld 60 % en vond dat heel keurig van mezelf. Ik heb een jaar universiteit in Brussel geprobeerd: pers- en communicatiewetenschappen (alweer ... 30 jaar geleden). Er was een vak 'Nederlands opstel' en dat betekende eigenlijk 4 uur per week analyse van gedichten van Marsman en Vondel ... Aan het einde van het jaar heb ik 5 op 20 gehad voor dit examen en toen vond ik het welletjes. Ik ben gaan werken.
Maar Amnesty International in Vlaanderen heeft dat studiejaar een flinke boem gekend, want ik was meer daarmee bezig (beginfase in Vlaanderen) dan met mijn studies.
En als ik nu moet opscheppen, dan wijs ik maar naar Bernadette. Die is altijd eerste van de klas geweest en heeft een licentiaat Germaanse talen met glans gehaald. En nu werkt ze in een kindercreche gewoon als kinderverzorgster. Ze heeft daar heel bewust voor gekozen en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om daar aangenomen te worden, want ze was natuurlijk veel te hoog opgeleid voor zo'n baan.
Maar ze is er supergelukkig mee en dat is wat telt natuurlijk.

Wie is er eigenlijk niet gelukkig met zijn werk ?

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #23 Gepost op: 16-05-2003, 10:56:27 »

En Cora Bora van sociaal werk (veel contacten, veel mensen) naar een geisoleerd kantoortje, niemand meer zien en met computers prutsen.
het loopt eigenlijk zelden zoals je verwacht had, hè.

in het leven loopt het zelden zo als je het plant lowprofile. ik vond (en vind nog steeds) welzijnswerker het mooiste beroep ter wereld. na mijn studie heb ik het ook een aantal jaren geprobeerd in de verslavingszorg en in de crisisopvang voor kinderen, maar bleek helaas niet geschikt te zijn voor het werk. ik kwam iedere dag huilend thuis, en heb op een dag besloten om alleen nog maar lachende en blije kinderen te willen zien. vandaar.....

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #24 Gepost op: 16-05-2003, 11:42:01 »
Wie is er eigenlijk niet gelukkig met zijn werk ?

Nu wel redelijk, maar jarenlang niet geweest.

Toen ik nl. 16 was en van de Havo kwam had ik echt geen idee wat ik wilde. Nou ja, ik wilde altijd stewardess worden, of iets in toerisme. Dus maar een secretaresse opleiding en een hostess opleiding gedaan. Een paar jaartjes bij de ANWB aan de balie gezeten en daarna jarenlang secretaresse geweest. In 1999 (geloof ik) was ik dacht echt zooooooo zat, dat ik erg heb lopen nadenken wat ik dan eigenlijk wel wilde.
Toen ben ik een basisopleiding fotografie gaan doen op zaterdag, en het jaar daarna nog een vervolgcursus ‘s-avonds. Maar m’n carriere in de fotografie ging me te langzaam en ik was het secretaresse zijn echt spuugzat, dus ben ik een avondopleiding webdesign gaan doen. Dat vond (vind) ik nl. ook wel leuk.

Een paar jaar geleden kwam ik, na een aantal jaren job-hoppen als secretaresse bij Akzo Nobel terecht, waar ze net een e-business project gingen starten. Daar ben ik toen bijgekomen als project medewerker. Binnenkort ga ik de internet en intranet taken overnemen van de huidige webmaster, dus wordt ik eigenlijk webmaster van de Business Unit.
Bovendien mag ik sinds kort 1 keer per week een foto maken voor het plaatselijke suffertje! Dus, hoewel ik nog niet helemaal tevreden ben (qua werkzaamheden en reisafstand), ga ik zeker de goede kant op!

Zo zo, wat een lang en open betoog van Tweety...

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #25 Gepost op: 16-05-2003, 11:42:44 »
ik werk als database reporter bij marktonderzoekbureau gfk. Misschien heeft een van jullie of familie/kennissen wel een scanapparaat van ons thuis staan waarmee de dagelijkse boodschappen gescand worden, of vult iemand maandelijks of driemaandelijks een boekje in. (ook in belgie!)

al die aankopen die wij zo binnenkrijgen verwerk ik in een klantspecifieke database. Dat levert tabellen met cijfers op die dan door onze marktanalisten geanalyseerd worden.

je hebt voor dit werk geen specifieke opleiding nodig, alleen een goede kop verstand (wiskundig inzicht op vwo-nivo)

voordat ik ging werken heb ik Beleidswetenschappen gestudeerd in Nijmegen met als afstudeerrichting Sociale Geografie.
Ik heb die studie helaas niet afgemaakt, achteraf was het voor mij totaal de verkeerde keuze.
Ik zie het verder niet als verloren tijd, want ik heb heel veel levenservaring en bestuurservaring opgedaan (faculteitsraad, verschillende commissies en het bestuur van het popkoor waarvan ik lid was)

we're back :(

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #26 Gepost op: 16-05-2003, 11:46:08 »
Toen ben ik een basisopleiding fotografie gaan doen op zaterdag

tweety, waar heb je die cursus gedaan? bij wat voor instelling?
Ik vind fotografie hartstikke leuk, en ik ben zelf wat aan het hobbyen, maar dat schiet nog niet echt op. Ik zou er graag wat begeleiding bij willen hebben.

we're back :(

Offline Zaartje

• Forumlid
  • Simoontje!
« Reactie #27 Gepost op: 16-05-2003, 14:52:59 »
Ik zit ook in 4vwo, en als alles goed blijft lopen heb ik als ik 17 ben mijn diploma! Nou, daarna weet ik nog niet wat ik ga doen eigenlijk... het liefst zou ik iets met musical gaan doen, maar ja dat is een droom, als ik naar de toekomst kijk...., je weet daarbij echt nooit zeker of je werk vindt, je moet zó goed zijn wil je daar je brood mee kunnen verdienen... en bovendien willen er nog veel meer mensen dat, de kans dat je erdoorheen komt is minimaal. Maar toch blijft er altijd een stille hoop  :-\
Ik ben een paar maanden geleden bij de Haagse Hogeschool geweest waar ik voorlichting heb gekregen over bepaalde opleidingen, onder andere communicatie en criminologie. Communicatie leek me wel leuk, maar hetzelfde verhaal als die musicals, zoveel mensen die dat willen enzo  :-\ Criminologie leek me ook erg leuk, daar moet ik me maar eens nader in gaan verdiepen  :)

In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #28 Gepost op: 16-05-2003, 14:58:01 »
zaar, wat is criminologie ongeveer? weet nl. niet echt wat t inhoudt.

dat met die musicals heb ik ook, al ben ik dr nu wel een beetje vanaf. je moet dr idd onwijs goed voor zijn, en t vreet ook echt tijd. ik heb zelf in n paar producties gespeeld en ook getourd hier in de omgeving, en dat vond ik al heel erg vermoeiend. professioneel moet t nog zwaarder zijn.
maareh... ik zou denk k nooit tevreden kunnen zijn met altijd maar rollen in t ensemble, al is dat natuurlijk ook al heel wat. ik weet zeker dat k t maar bij dromen laat :) maar k hoop voor je dat jou droom ooit nog uit komt en als je t echt heel graag wil kan dat ook nog wel s gebeuren ook :) heb je welles auditie gedaan voor sound of music ofzo?

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Zaartje

• Forumlid
  • Simoontje!
« Reactie #29 Gepost op: 16-05-2003, 15:03:47 »
criminologie daarkan je grofweg 2 kanten mee op; de statistische kant (even heel zwart-wit: 'hoeveel moorden werden er afgelopen jaar in Den Haag gepleegd'), of de psychologische (wat zette Pietje aan tot de moord op Klaasje?) dat was t zo'n beetje héél snel uitgelegd ;)
Dat van die audities: nee eigenlijk niet, gewoon omdat, wat je zelf al zei, het zo enorm veel tijd en energie vreet. Ik hou het voor voorlopig gewoon bij de schoolproducties (behalve als de begeleiders zeggen dat ik wel een auditie moet gaan doen ofzo...)  :)

In elke tijd probeert de mens een werk te scheppen dat zowel gigantisch is als onmogelijk...

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #30 Gepost op: 16-05-2003, 15:07:39 »
aha... nou, klinkt eik wel leuk dat criminologie :) ga daar ook maar s naar kijken dan :)

Offline Jet

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 16-05-2003, 19:27:27 »
Oke na een aantal jaren rondgezworven te hebben op de middelbare school en de MEAO ben ik terecht gekomen op de leraaropleiding Engels. Maar tijdens mn stage werd mij wel duidelijk dat het leraarschap niet echt voor mij was weggelegd... dus ik heb de engelse vakken nog wel gedaan maar in plaats van de didactische vakken ben ik toen communicatie bij de faculteit Nederlands gaan doen. In het kader daarvan ben ik gaan stage lopen bij de VVV Rotterdam op de pers/pr afdeling.Ik ben vervolgens niet meer weggegaan en beland op de plaats van accountmanager buitenland: ofwel Rotterdam promoten in het buitenland, contact met touroperators, busondernemingen en reisagenten in het buitenland! ;D Maar na zeven jaar trouwe dienst werk ik inmiddels twee weken bij Rotterdam Airport op de afdeling Marketing en Communicatie waar ik mij bezig ga houden met de internetsite, intranet, salesmissies en beurzen....

Hallohallo is u nog wakker????

When God created man, she was only joking!

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 16-05-2003, 20:04:26 »
Nou, ik werk dus nu zo'n 9 maanden bij de gemeente Heerlen. Ik ben inkomensconsulent bij de sociale dienst. Dat wil zeggen dat ik onder andere bijstandsaanvragen beoordeel. Verder werken we met een vaste 'caseload' (klantenbestand) waar ik dus alles van bijhoud (voor de Belgen: de sociale dienst is zoiets als het OCMW). Het is leuk en afwisselend werk. Zoals een aantal hier wel weet is het ook heel druk bij ons. Niet het standaard ambtenarenbaantje dus...
Hiervoor heb ik 7 jaar gestudeerd. Eerst drie jaar rechten aan de universiteit in Maastricht. Daarna Facility Management aan de Hogeschoool Zuyd. Van deze laatste sudie heb ik ook het diploma binnengehaald  ;D.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #33 Gepost op: 16-05-2003, 20:16:11 »
tweety, waar heb je die cursus gedaan? bij wat voor instelling?
Ik vind fotografie hartstikke leuk, en ik ben zelf wat aan het hobbyen, maar dat schiet nog niet echt op. Ik zou er graag wat begeleiding bij willen hebben.

Bij de Academie voor Fotografie in Amsterdam. Maar je kunt het op elke straathoek doen hoor, gewoon bij de volksuniversiteit of bij een kunstencentrum ofzo. Waarschijnlijk krijg je dan nog beter les ook, want m'n leraar daar was een erg lekker ding, maar niet bepaald gemotiveerd als leraar.....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Groenenman

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 16-05-2003, 20:36:10 »
Ik zit in 3 gymnasium en vanaf volgend jaar moet ik gaan werken voor mn diploma en als alles goed gaat ben ik 18 als ik mn diploma heb. Ik weet nog niet wat ik gedaan dus heb ik maar de richting Natuur en Techniek gedaan omdat die het leukst leek.

Ik werk in het weekend bij mn buurman. Hij zit in de bloemen en ik werk meestal in de kas.

Voor de rest heb ik alleen nog maar te vertellen dat ik veel zin heb in morgen.

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 16-05-2003, 20:38:06 »
Ik zit in 3 gymnasium en vanaf volgend jaar moet ik gaan werken voor mn diploma en als alles goed gaat ben ik 18 als ik mn diploma heb. Ik weet nog niet wat ik gedaan dus heb ik maar de richting Natuur en Techniek gedaan omdat die het leukst leek.
en met Grieks of met Latijn? ;)

Groenenman

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 16-05-2003, 20:41:10 »
Ik heb nu nog Grieks en Latijn maar volgend jaar alleen Latijn. Grieks vind ik veel lastiger door het participium en de medium werkwoorden.

Offline Charlotte989

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 16-05-2003, 21:14:30 »
okeej... er werd in de bar gevraagt of k hier iets over me zelf wou vertellen..en dat leek me wel leuwk:):)

nou ik ben dus charlotte...k ben 15 en ik zit op 3 havo..ik werk elk weekend in duinrell en dat is heeel erg gezellig:) euhm...me haar is van nature blond...maar ik heb sinds een half jaar van die dreads die dewi ook heeft ( ik omschrijf ze maar ff zo, anders weet niemand wat ik bedoel). na school ben ik of aant sporten of naar vrienden en dat is allebij heel gezellig. verder wil ik ook net zoals doris na m'n school een jaartje ( of langer ) naar de VS....nou verder weet ik niet egt meer iets te vertellen...misschien voeg k er zo nog iets aan toe...

yeey!! nog maar 2 daagjes!!

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 16-05-2003, 21:16:41 »
oké, ik leef/woon in België dus mijn studiekeuze heet anders. Ik volg Latijn-wiskunde. Logisch: mijn 2 voornaamste vakken dus :) Ik heb 4u latijn in de week en 6u wiskunde. Op één week tijd heb ik 33 uur les en die 2 vakken nemen daar dus al ongeveer 1/3 van in :) Ik zit in mijn 5e jaar. Het verschil met Nederland is dat ik 3x op 1 jaar examens heb (wat ook wel nodig is met die pakken leerstof  :-\)

Als baantje werk ik in de zomervakantie als monitrice op een speelplein. Liefst van al kleuters. Dit doe ik 6 van de 8 weken. Het betaalt heeel weinig maar het is superleuk.

En als ik nu moet opscheppen, dan wijs ik maar naar Bernadette. Die is altijd eerste van de klas geweest en heeft een licentiaat Germaanse talen met glans gehaald.

dit is dus mijn droom. Ik hou van Nederlands en ik wil dolgraag Germaanse gaan studeren alleen weet ik nog niet of ik Nederlands met engels wil combineren of met duits  :-\ en ik zou me eik ook dringend beter moeten informeren want ik weet niet precies of ik als licentiaat Germaanse het onderwijs in kan of als ik iets anders moet doen rond Germaanse om het onderwijs in te stappen.

banaan begint met een b, soms met een s

Offline Annemieke

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 16-05-2003, 22:46:01 »
Groenenman: Latijn heeft net zo goed participia hoor ;) maar het werkwoord is idd wel een stuk moeilijker bij Grieks ja. Veel succes met Latijn dan, en ik hoop ook veel plezier! :) Dat je het ook een beetje leuk zult vinden... ::)

nou ik ben dus charlotte...k ben 15 en ik zit op 3 havo..ik werk elk weekend in duinrell en dat is heeel erg gezellig:)
Ah zo te horen ben je idd die Charlotte van een tijdje geleden die altijd in regenboogkleurtjes schreef! Want die werkte dacht ik ook bij Duinrell ;) en hoeveel Charlottes van rond de 15 werken daar nou he... :P

na school ben ik of aant sporten of naar vrienden en dat is allebei heel gezellig. verder wil ik ook net zoals doris na m'n school een jaartje ( of langer ) naar de VS....
waarom willen jullie toch naar de andere kant van de wereld, als je het hier zo gezellig hebt met al je vrienden etc? Dan zie je die dus ook vrijwel een jaar lang niet... :-\ Ik kan me wel voorstellen dat je het een uitdaging vindt, en juist nieuwe mensen en een nieuwe cultuur wilt leren kennen, zeker, maar dat je dat er dan voor over hebt, pff... vind ik dan wel knap van jullie. Kijk dat je het graag wilt kan ik goed begrijpen maar je moet er toch wel heel goed over nagedacht hebben, dat je het ervoor over hebt om al je vrienden en familie vrijwel een heel jaar lang (of zelfs langer, zegt Charlotte :o) niet te zien... :-\