Auteur Topic: [VM3] Het avontuur  (gelezen 22609 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2012, 19:26:36 »
16u00
Rubmol: “Wat een heerlijk weertje!” “Dat hebben we bij ons in België niet hoor” zegt Nys-Fan. “Nou, in Nederland kunnen we ook wel wat meer zon gebruiken” zegt Pac-Mol.  De kandidaten gaan tapas eten. LdHmolletje zit er wat versuft bij. Pac-Mol: “Wat is er?” “Pfoe, niks, we reizen de laatste dagen erg veel.” “Ga nou niet zeggen dat je moe bent, je hebt het langst van ons allemaal geslapen!” “Nee nee, het gaat wel, deze tapas en een colaatje zullen me wel verkwikken.”

18u00
De kandidaten arriveren aan hotel Puerta del Sol. Rubmol: “Mogen we beginnen?” Daisy en Molcrazy schieten in de lach. “Tuurlijk, dit keer mag je zonder opdracht naar binnen” vertelt MC. “Nouja, met jullie weet je nooit” zegt Rubmol. Nadat de kandidaten hun bagage hebben afgeleverd en zich opgefrist hebben, verzamelen ze in de lobby waar Daisy de uitleg geeft voor de nieuwe opdracht. “Deze opdracht kan jullie bekend in de oren klinken. In de eerste reeks wilden MC en ik de Mona Lisa uit het Louvre, nu willen we De Reus uit het Prado. In de eerste serie moest het schilderij alleen gestolen worden, nu moeten jullie ook een replica in de plaats hangen. Jullie kunnen je nu voorbereiden in de lobby van het hotel. Om 20u start de opdracht en hebben jullie een uur de tijd. Er valt €3000 te verdienen. Als jullie vragen hebben, kunnen jullie Molcrazy in de bar vinden. Ik ga de opdracht van morgen voorbereiden. Succes.”

Mollenvanger: “Man man, niets dan opdrachten en reizen hier.” Nys-Fan: “Jah, wat had je dan verwacht?” “Nou, misschien iets meer tijd om van de omgeving te genieten.” LdHmolletje: “Jongens, we verliezen kostbare tijd. Kom, laat ons eens nadenken over de strategie. Ik stel voor dat we drie teams vormen: één om het schilderij te stelen, één om de replica te hangen en één om voor afleiding te zorgen.” Tdietz: “Waar is die replica trouwens?” LdHmolletje: “Goeie vraag.” Pac-Mol: “Anders ga ik wel naar de bar om …” Lucy rent naar de bar. “Ik ben benieuwd wat MC in de bar aan het doen is en ik ga dat uitpluizen” denkt ze. Pac-Mol: “Of niet.” Addie: “Jongens, waar is Rubmol?” Mollenvanger ziet hem iets verder in de lobby zitten en stapt naar hem toe. “Zit je hier nou Pac-Man te spelen?” “Ow, zijn we al begonnen met de voorbereiding dan? Sorry, ik kom.”
Lucy is bij MC gearriveerd. “Jah, waar is die replica ergens?” Molcrazy zet zijn glas Pétrus weg. “Informatie kost geld. Ik heb drie enveloppen: één met info over de beveiliging, één met een plattegrond erin en één met een tip voor de replica. Hoe meer enveloppes je wil, hoe duurder. Per enveloppe €500.” “Kan ik geen jokers kopen?” “Neej, dat gaat niet.” “Spijtig, jah, doe ze maar alle drie.” Lucy rent met de enveloppes terug naar de groep waar Rubmol zich ondertussen heeft bijgevoegd. “Hoe kom je aan die enveloppen?” vraagt Pac-Mol. “Gekocht” antwoordt Lucy. Tdietz: “Gekocht? Hoeveel zijn we kwijt?” “Nou, €1500.” “Jah, lekkere actie Lucy. De pot staat dus terug op €7200” zegt Addie geïrriteerd. “Nou, we hebben het echt nodig.” LdHmolletje maant aan tot stilte. De enveloppen worden geopend. Mollenvanger, Pac-Mol en Rubmol bestuderen de plattegrond terwijl Nys-Fan, tdietz en Addie zich over de beveiliging buigen. “Geen infrarood maar wel heel veel camera’s en maar liefst 5 bewakers!” zegt Addie. LdHmolletje vindt in de derde enveloppe een sleutel met een 3 op. “Hmm, zouden hier ergens kluizen zijn?” Lucy gaat naar de balie en vraagt waar de kluizen zijn. Daar aangekomen, opent ze de kluis en vindt de replica in een doek gewikkeld. Dan is het tijd voor de kandidaten om naar het Prado te gaan.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2012, 19:27:10 »
20u00
De kandidaten hebben zich verdeeld in de volgende teams:

De fraudeurs      Mollenvanger, Nys-Fan en Lucy
De dieven           Pac-Mol, Addie en LdHmolletje
De afleiders       tdietz en Rubmol


De afleiders proberen zo snel mogelijk door verschillende kamers van het museum te lopen. Hun doel is om op te vallen op de camera’s en af en toe lawaai te maken om de aandacht van de bewakers te trekken. In de tussentijd banen de fraudeurs en de dieven zich langs verschillende paden een weg naar het schilderij De Reus van Goya. Alle teams hebben duidelijk de plattegrond goed ingeprent. Het Prado is vertrouwd terrein. Rubmol: “Nog 10 meter en dan kunnen maar liefst 5 camera’s ons zien.” Tdietz: “Mooi, denk eraan om niet te opvallend te doen. We willen in principe niet gezien worden dus sta niet voor de camera te springen of gekke bekken te trekken.” “Nee nee, tuurlijk niet joh.” Tdietz en Rubmol vervullen een glansrol want na een kwartiertje hebben de bewakers in de gaten dat ze niet alleen in het museum zijn. De afleiders weten zich echter zo te bewegen dat ze net niet gepakt worden en de bewakers hen op de hielen blijven zitten. Uiteraard kiezen ze een vleugel weg van De Reus.

Mollenvanger: “Pff, die replica weegt best zwaar.” Nys-Fan: “Precies, misschien had Lucy beter in het team van de dieven gezeten.” Lucy: “Hoe dat zo? Het is niet omdat ik een meisje ben dat ik geen schilderijen kan dragen.” Nys-Fan: “Euhm, neej, maar met iemand anders ging het toch makkelijker.” “Kijk uit, een camera” waarschuwt Mollenvanger.
Pac-Mol: “We zijn er bijna jongens.” LdHmolletje: “Ongelooflijk dat we hier in het Prado aan het inbreken zijn. Spijtig dat we de kunst niet kunnen bewonderen.” “Focus LdHmolletje, focus” zegt Addie.
Met nog een kwartier op de klok vinden eerst de fraudeurs en dan de dieven de juiste kamer. Nadat de klus geklaard is, haasten ze zich naar buiten. Mollenvanger: “Ik ben blij dat wij niet meer met een schilderij moeten sjouwen.” Molcrazy en Daisy wachten de kandidaten buiten op. De afleiders wisten via een zijdeurtje te ontkomen en wachten samen met de fraudeurs op de dieven.
Daisy: “Nipt jongens, nog maar 5 minuten maar jullie zijn er.” De groep is door het dolle: ze zijn €3000 rijker. Molcrazy: “Wacht eens even … Dieven … Jullie hebben de replica meegebracht!” De glimlach van tdietz verdwijnt als sneeuw voor de zon. LdHmolletje: “Hoe kan dat nu? We hebben het schilderij van de muur gehaald en de replica aan de muur gehangen.” Lucy: “Wat? Wij hadden de replica al aan de muur gehangen zodat jullie sneller weg konden met het echte schilderij!” Er ontstaat een hevige discussie over wat het meest logisch, wat het meest handig en wat het meest behulpzaam is maar de opdracht is mislukt. “Wat een teleurstelling” schudt Addie het hoofd.

22u00
In hotel Puerta del Sol gaan de kandidaten meteen naar bed. Daisy en MC praten nog wat na. Daisy: “Het schiet niet echt op.” MC: “Ach ja, zij moeten het geld verdienen. Ik hoop dat ze door ons strakke schema nog energie over gaan hebben.” Daisy: “Mjah precies, ik ga ook onder de wol kruipen, morgen weer een dag.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2012, 19:27:37 »
Dag 8
8u00
Aan het ontbijt is het een drukte en jewelste. Alle mensen willen nog een fruitsapje of croissant. Van de kandidaten arriveert Lucy als laatste aan het ontbijt. “Pfff, ik zou echt nog uren kunnen slapen.” Addie: “Goeiemorgen sunshine, niet mopperen maar eten, omeletje?” Lucy is verrast dat Addie zo aardig doet maar slaat een omeletje niet af. Nadat iedereen gegeten heeft, kondigt MC aan dat ze opnieuw het vliegtuig opstappen. “Jongens, nog één opdracht en dan volgt er weer een test. We vertrekken dadelijk naar Lissabon!” LdHmolletje: “Mooi, dan kan ik wat pitten in het vliegtuig.”


15u00
Molcrazy: “Kandidaten, welkom in het zonnige Portugal. Voordat we naar het hotel gaan, gaan we de laatste opdracht spelen. Jullie gaan portovaten verhandelen. Gedurende twee uur zullen jullie orders binnenkrijgen. Probeer zoveel mogelijk orders af te werken om zoveel mogelijk geld te verdienen.”
Daisy: “Vaten kunnen vervoerd worden op drie manieren: vooruit duwen, via een bestelbusje of via een boot. Een vat handmatig vervoeren kost niets: geen vervoerskosten en geen benzine. Natuurlijk duurt het een stuk langer. Het bestelbusje kost per gebruik €100 en de boot €1000. Het busje kan snel rijden maar als er files zijn, verlies je veel tijd. Op het water heb je dan weer nauwelijks file maar de boot gaat een stuk trager, zeker met een vracht. Wie gaat alles coördineren?”
Nys-Fan: “Ik doe dat wel. Iemand moet een oogje houden op de Nederlanders.”
Molcrazy: “Goed, verdeel de taken maar. Veel succes.”

Nys-Fan gaat naar een kantoortje aan de haven. Hij besluit Addie en tdietz bij zich te houden voor eventueel transport van vaten vlakbij. LdHmolletje en Lucy nemen plaats in het busje. Rubmol, Pac-Mol en Mollenvanger zullen de boot bemannen. Al snel lopen de eerste orders binnen:

Nys-Fan: “Addie! Tdietz! Aan het werk, order #1 is het bezorgen van een vat vintage port op volgend adres.” Addie: “Een vat op een particulier adres? Iemand plant een feestje vanavond.” Tdietz en Addie steken de handen uit de mouwen en beginnen het vat naar het adres te rollen. Ook order #2 is binnengekomen. “LdHmolletje en Lucy, tien vaten tawny port naar dit adres, 3 km rijden. Per vat krijgen we €50.” Terwijl LdHmolletje het bestelbusje vollaadt, staat Lucy te kijken. “Kan je even helpen? Dit kost tijd.” “Ik zou wel willen maar die dingen zijn echt te zwaar.”

Op de boot is het heel rustig. Rubmol ligt te pitten, Mollenvanger draait met zijn vingers en Pac-Mol werpt steentjes in het water. Nys-Fan is berekeningen aan het maken. “Goed, we staan nu momenteel dus op -€100 voor het gebruik van het bestelbusje.” Order #3 is een grote klapper: 100 vaten witte port. Dat betekent dat ze €5000 kunnen verdienen. Nys-Fan wordt enthousiast en zenuwachtig tegelijk. Meteen geeft hij de order door aan de boot waar het meteen alle hens aan dek is. Na een snelle berekening merkt Nys-Fan dat het laden, varen en lossen van de portvaten met de boot anderhalf uur zal duren. “De boot kunnen we dus maar één keer inzetten maar als alles goed verloopt, verdienen we wel een hoop geld.” De boot is geladen en vertrekt naar de bestemming.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2012, 19:28:06 »
LdHmolletje en Lucy zijn terug. Ze hebben de eerste lading succesvol afgerond. Lucy zwaait met een biljet van €500. Momenteel staan ze op €400 voor wat het busje betreft. Order #4 is een order voor een vat witte port vlakbij maar Addie en tdietz zijn nog niet terug. “Moeten wij het brengen?” vraagt LdHmolletje. “Neej neej, het busje moet bemand blijven” antwoordt Nys-Fan. Niet veel later komt order #5 binnen wat opnieuw een bestelling voor het busje is. Nog eens tien vaten tawny port, ditmaal op 4,5 kilometer. Lucy en LdHmolletje gaan terug aan het werk. Op de boot loopt alles goed. Het trio doet er alles aan om deze vracht te bezorgen. Ze weten hoe belangrijk de vracht is. “Alles in orde?” vraagt Pac-Mol. “Jep” zeggen Rubmol en Mollenvanger in koor. Addie en tdietz hebben het adres bereikt. Een vriendelijke oude meneer doet open en betaalt de jongens €50 voor het vat. Addie en tdietz kijken elkaar aan. Addie: “Wauw, euh, bedankt meneer.” Het tweetal stapt terug richting het kantoortje. “Dit is toch geen werk” zegt tdietz, “al die moeite voor €50? Dat is het me niet waard.” “Je hebt gelijk, de rest verdient pakken meer geld. Ik heb ongelooflijke trek, gaan we iets eten?” zegt Addie. “Graag.” Tdietz en Addie gaan een restaurant binnen en bestellen een menu.

“Ja lap, daar heb je het al” mompelt LdHmolletje. Het busje is in een file terecht gekomen omdat een andere vrachtwagen een lading aan het lossen is. “Mjah, even wachten dan maar” zegt Lucy. Nys-Fan vraagt zich af waar Addie en tdietz blijven. “Ze hadden toch al terug moeten zijn. Vervelend dat ik geen portofoon heb. Zouden ze verdwaald zijn?” Hij besluit even contact op te nemen met de boot, het enige team met wie hij tijdens de opdracht contact kan maken. Alles verloopt goed: de boot nadert de bestemming.

Addie en tdietz smullen. “Mmm, heerlijk, beter dan die pizza uit Parijs” lacht tdietz. “Reken maar” zegt Addie, “zon, lekker eten en drinken, wat wil je nog meer?” “Nou, deze ronde overleven” zegt tdietz. “Gelijk heb je, maar we redden het vast wel” klinkt Addie positief. De boot heeft haar bestemming bereikt en lost de vaten. Eurotekens verschijnen in Rubmols ogen. “Dit brengt veel op jongens!” Hij geeft het goede nieuws door aan Nys-Fan vooraleer de boot terug richting het kantoortje vertrekt. Nys-Fan is blij, hij rekent en komt op €4000 voor de vaten van de boot. “Goed, orders #1 en #4 zijn nog ‘on hold’ want Addie en tdietz zijn nog niet terug. Orders #2 en #3 zijn gelukt en leveren al €4400 op. Op order #5 is het nog wachten.”

Lucy is het beu. “Ik ga even vragen hoe lang het nog duurt.” Vijf minuutjes later komt ze terug. “En?” vraagt LdHmolletje. “Ze gaan zich aan de kant zetten.” Eindelijk kunnen ze verder maar deze bestelling kostte veel tijd. Nys-Fan krijgt opnieuw een order binnen. “Huh? Wat is dit?” Order #mol is binnengelopen van een particulier: er moet 1 portvat naar de haven aan de overkant voor een rijkelijke beloning. “Verdorie, als de boot hier is, kost dit slechts 10 minuten!” Maar de boot is nog lang niet terug. LdHmolletje en Lucy leveren de tweede bestelling af wat hen opnieuw €400 oplevert. LdHmolletje: “De tijd is bijna om, we rijden maar rustig terug.” Ook tdietz en Addie besluiten terug te keren. Tot slot nadert ook de boot het kantoortje.
Eenmaal bij het kantoor leggen tdietz en Addie uit waar ze bleven en wat ze met de €50 gedaan hebben. Nys-Fan, LdHmolletje en Lucy zijn niet erg blij maar zien het door de vingers omdat de groep maar liefst €4800 heeft binnengehaald. Nys-Fan licht de rest in over de gekke order. “Gek dat er geen portosoort bij staat” merkt LdHmolletje op. De boot komt aan en Rubmol, Pac-Mol en Mollenvanger stappen uit. Helaas is er geen tijd meer voor de laatste order.
Molcrazy: “Proficiat kandidaten, jullie hebben een hoop geld verdiend. De pot staat op €12000.”
Daisy: “Helaas konden jullie de laatste order niet verzilveren. Kijk maar even wat er in het vat zit.”
Nys-Fan opent het vat. De kandidaten kijken vol verbazing naar het vat dat helemaal gevuld is met jokers. “Dit vat is nog beter dan een vrijstelling” zegt tdietz. Molcrazy: “Helaas was de boot niet op tijd terug.” Lucy: “We konden toch niet weten dat er zo’n order zou komen? Moesten we €4000 laten liggen in de hoop dat er een dergelijk order binnenkwam?” Daisy: “Dit is de Virtual Mole Lucy. Niets is wat het lijkt.”

18u00
De kandidaten komen aan in Hotel Bairro Alto en genieten van het avondeten. Er wordt enthousiast gepraat. Na het eten doet Molcrazy de verwachte aankondiging. “Het waren bewogen dagen jongens. We hebben veel plaatsen gezien en veel opdrachten gespeeld. Er is een hoop geld verdiend maar ook een hoop geld verloren. Dit wonderbaarlijke avontuur zetten we morgen verder maar helaas met slechts 7 kandidaten in plaats van 8. Veel succes met de test.”
2024: wie is de Mol?

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #24 Gepost op: 12-02-2012, 17:54:29 »
Aflevering 4

22u30
Er heerst een serene stilte in Hotel Bairro Alto. De meeste gasten zijn al naar bed. Behalve de kandidaten en crew van de Virtual Mole. Terwijl de crew zich voorbereid op de executie, zijn de kandidaten op van de zenuwen. Lucy: “Het wordt steeds spannender.” Addie: “Na de vorige executie is alles mogelijk.” Mollenvanger: “Ik ben heel benieuwd wat er komen gaat.” Daisy: “Het is zover!”

Molcrazy zit achter de laptop. “Kandidaten. De vorige keer hadden jullie een test gemaakt, maar toen bleek de executie niet nodig, Bartjel verliet vrijwillig het spel. Is er nu weer iemand die vrijwillig wil opstappen?” Het blijft stil. Molcrazy: “Dat dacht ik al. Op dit moment zit er €12.000,- in de pot. Een mooi bedrag, maar er kan nog veel meer verdiend worden in de komende dagen. Maar één van jullie gaat zijn of haar steentje daar niet meer aan bijdragen. Laten we beginnen met, laat mij eens kijken, Addie … GROEN! Rubmol … GROEN! Tdietz … GROEN! Mollenvanger … GROEN! LdHmolletje … GROEN! Pac-Mol … GROEN!” En toen waren er nog twee kandidaten over, Lucy en Nys-Fan. Molcrazy: “Nys-Fan, ik ga jou naam nu intypen.” De vingers van Molcrazy glijden langs het toetsenbord. Hij drukt op enter en het scherm kleurt … GROEN!” Nys-Fan slaakt een zucht van verlichting, terwijl de andere kandidaten zich om Lucy bekommeren. Lucy neemt het opvallend gelaten: “Jullie hebben je zin hoor, ik ben weg, jullie zijn met alleen maar mannen over!”, roept ze met een knipoog. Ze omhelst de mannen en verlaat dan samen met Daisy de testruimte. “Veel succes!”, roept ze nog en dan is ze weg. De groep bestaat nog uit zeven mannelijke kandidaten. Daisy: “Wat doe je me aan! Nu zit ik met allemaal kerels opgescheept!” Lucy: “Ik twijfelde al bij de test. Blijkbaar zat ik niet goed of wist ik te weinig.” Daisy: “Je zult het op de reünie te weten komen. Een fijne reis naar huis!” En toen was Lucy echt weg.

23u45
De kandidaten babbelen nog wat na in de bar van het hotel. Rubmol: “We zijn dus met nog alleen maar mannen over.” Mollenvanger: “De Mol is dus een man.” Pac-Mol: “Hopelijk krijgen we die vraag in de test, dan hebben we die in ieder geval goed, haha!” LdHmolletje: “Zo makkelijk zullen ze het ons niet maken.” Dan verschijnt Molcrazy ten tonele: “Heren, pak jullie koffers, we gaan weer op reis.” Tdietz: “Nu? Het is bijna middernacht!” Molcrazy: “Ja, nu ja. Ik heb goed en slecht nieuws. Ik hoop dat jullie genoten hebben van de zon de laatste dagen, want we gaan de kou weer opzoeken. Het goede nieuws is dat als jullie dat overleven jullie een mooie verrassing wacht.” Addie: “Nog meer kou? Kan ik dat wel aan.” Molcrazy: “Lucy’s vliegtuig naar huis is nog niet vertrokken, wil je ruilen?” Addie: “Nee nee, dat niet hoor, ik blijf.” Nys-Fan: “Waar gaan we naartoe?” Molcrazy: “Dat zeg ik nog niet. En hoe langer jullie vragen blijven stellen, hoe langer het duurt voordat we op de plaats van bestemming zijn!” De kandidaten hollen naar hun hotelkamer, pakken hun koffers en stappen de bus in naar het vliegtuig. Een uur later stijgt het toestel op. Bestemming onbekend…

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #25 Gepost op: 12-02-2012, 17:54:46 »
Dag 9

03u20 locale tijd
Het toestel zet voet aan de grond. De kandidaten hebben toch wat uurtjes geslapen in het vliegtuig, maar zijn verbaast als ze naar buiten kijken. Het is aardedonker. Addie: “Waar zouden we zijn?” LdHmolletje: “Gezien het feit dat we een uurtje of 11 gevlogen hebben.” Mollenvanger: “Pfff … voor m’n gevoel duurde het anders zo'n 10 uur langer.” Nys-Fan: “Ik denk Noord-Amerika ofzo, als we naar het oosten gevlogen waren, was het nu dag geweest.” Pac-Mol: “Ik denk het ook.” De kandidaten pakken hun handschoenen, sjaals en mutsen, er is immers kou voorspeld. Maar als de kandidaten uitstappen, valt het qua kou alleszins mee. Wel verwelkomt een frisse regenbui de kandidaten. Rubmol: “Bah, regen.” Molcrazy: “Kandidaten, welkom in Vancouver, Canada!” Helaas gaan we deze fantastische stad alweer verlaten, maar we komen zeker nog terug. We gaan namelijk eerst met de bus een stukje rijden. En ik beloof jullie, het wordt echt wel kouder.” De groep stapt de bus in.

06u00
De bus stopt. Daisy: “We zijn er!” De kandidaten, die toch weer een beetje waren weggedoezeld, kijken naar buiten. Tdietz: “Kijk, een bordje!” LdHmolletje zet zijn leesbril op: “Welkom in Whistler!” Rubmol: “O, daar skiën ze altijd, dat zie ik altijd op Eurosport.” Molcrazy: “Klopt, een wintersport plaats. Ik weet dat het vroeg is, daarom gaan we eerst goed ontbijten. Daarna gaan we wat spullen halen en daarna beginnen aan de eerste opdracht!”

09u00
Na een uitgebreid ontbijt in het luxueuze Fairmont Whistler hotel verzamelen de kandidaten buiten het hotel. Daisy: “Kandidaten welkom. Hier is het nog prima uit te houden, ze zon breekt langzaam door. Maar we gaan dadelijk de bergen in, en daar wacht sneeuw en kou op ons. Voor de opdracht die we dadelijk gaan spelen zoek ik een sportieve en iets minder sportieve kandidaat. Wie?” LdHmolletje: “Ik ga niet skiën ofzo, dat kan ik echt niet.” Addie: “Ik ben niet zo sportief.” De rest van de kandidaten is echter wel redelijk sportief aangelegd. Mollenvanger: “Gezien we in een wintersport oord zitten, verwacht ik dat we wellicht gaan skiën of langlaufen. Iemand ervaring? Ik wel een beetje.” Rubmol: “Ik heb heel vaak geskied.” Mollenvanger: “Wij dan?” Daisy: “Rubmol, ben jij de sportieve kandidaat?” Rubmol: “Ja.” Daisy: “Mooi, dan mogen jullie met Molcrazy mee, jullie moeten namelijk wat spullen gaan passen. De rest mag met mij mee.

10u00
Na een ritje in de gondel bevinden Addie, Nys-Fan, Pac-Mol, LdHmolletje, Tdietz en Daisy in de sneeuw. Pac-Mol en Tdietz beginnen een sneeuwballen gevecht. Nys-Fan: “Dit is toch wel leuk.” Maar Daisy onderbreekt de pret. Daisy: “Kandidaten, ik wil dat jullie je in twee groepen verdelen, een trio dat een gevoel voor ritme heeft en een duo dat goed kan schatten.” Na kort overleg bestaat het trio uit Addie, Nys-Fan en Tdietz en LdHmolletje en Pac-Mol vormen het duo. Daisy: “LdHmolletje en Pac-Mol, jullie mogen even het resort chocolademelk gaan drinken, de rest mag meelopen met mij.” LdHmolletje en Pac-Mol zwaaien de rest uit.

Daisy: “Kandidaten, welkom in het  Whistler Blackcomb Ski Resort. Twee kilometer verderop maken Mollenvanger en Rubmol zich klaar om een parcours te gaan skiën. Wij staan nu bij de finish. Jullie gaan het parcours uitzetten. Jullie hebben 30 poortjes die jullie onderweg kunnen neerzetten. Zet ze strategisch neer, dat kan later nog van pas komen. Succes, jullie hebben een uur de tijd!”

Addie en Tdietz pakken de spullen, terwijl Nys-Fan vast een stukje vooruit loopt. Addie: “Ik denk dat we wat ruimte tussen de poortjes moeten laten, mocht het mis gaan hebben ze ruimte om zich te herstellen.” De rest is het daar mee eens. Tdietz: “Als we in de bochten een paar poortjes zetten, weten ze dat ze daar moeten remmen.” Nys-Fan: “Volgens mij kunnen ze beiden best skiën, dus ik denk dat het wel lukt.” Het trio werkt goed samen en binnen no-time staat het parcours uit. Bovenaan komen ze Molcrazy tegen. “Heren, goedemorgen, is het een beetje gelukt?” Tdietz: “Ik hoop het, wij hebben onze taak volbracht, ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.” Molcrazy: “Neem hier plaats, dan haal ik Mollenvanger erbij.”

Terwijl Molcrazy op zoek gaat naar Mollenvanger, is Daisy bij LdHmolletje en Pac-Mol aangeschoven in het resort. Ze heeft een TV meegenomen. “Heren, het trio dat hier net beneden stond heeft net een parcours uitgezet op de piste en Mollenvanger gaat zo dadelijk dat parcours skiën. Eens kijken we wat hij er van bakt. Willen jullie een stuk appeltaart?” Pac-Mol: “Lekker!” Het drietal smult van de lekkernijen, terwijl ze wachten op wat komen gaat.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #26 Gepost op: 12-02-2012, 17:55:05 »
Inmiddels staat Mollenvanger bovenaan op de piste klaar. Molcrazy: “Mollenvanger! Sorry dat ik moet schreeuwen, maar anders kan je me niet verstaan! Addie, Nys-Fan en Tdietz hebben een parcours uitgezet. Dit mag jij gaan skiën. Zorg dat je binnen de poortjes blijft, anders moet je terug. Succes en probeer heelhuids de finish te halen!” Mollenvanger zet zich schrap. Molcrazy: “Vijf, vier, drie, twee, één … START!” Mollenvanger knalt direct er vandoor.

De kandidaten kijken de verrichtingen van Mollenvanger. Hij gaat goed naar beneden. Halverwege raakt hij even in onbalans en mist hij een poortje. Molcrazy schreeuwt door de megafoon: “Terug!” Mollenvanger skiet een stukje terug en vervolgt zijn weg. Hij gaat als een trein. Vlak voor de finish zit echter een scherpe bocht naar rechts. Mollenvanger komt met te hoge snelheid aan. In een poging de laatste poging de bocht te halen gaat Mollenvanger vol onderuit. Hij blijft binnen de poortjes, maar hij komt rollebollend over de finishlijn. Daisy, Pac-Mol en LdHmolletje komen aangesneld, maar gelukkig blijkt hij niks te markeren. Mollenvanger: “Dit was supergaaf.” Daisy: “Oké, Mollenvanger, je liet ons even schrikken, maar je bent heelhuids over de finish gekomen. Je hebt een tijd neergezet van 2 minuten en 46 seconden.” Mollenvanger: “Ik ben kapot.” Hij valt weer achterover in de sneeuw.

Daisy: “Pac-Mol en LdHmolletje. Nu is het jullie beurt. Jullie hebben de rit van Mollenvanger kunnen volgen. Ik heb hier 6 zakken met elk een envelop. En dat zijn niet zomaar enveloppen: een envelop met €500,-, een envelop met €1000,-, een envelop met €1500,-, een zak met 10 jokers, een mysterieuze envelop en een envelop met een niets!” Hang deze enveloppen op een strategisch punt op het parcours aan een poortje, zodat Rubmol, die straks ook dit parcours gaat skiën, ze kan oppikken. Want als Rubmol eenmaal een poortje voorbij is, mag hij niet meer terug om de gemiste zak alsnog te pakken.”

Pac-Mol en LdHmolletje lopen het parcours op. Pac-Mol: “Rubmol zal zeker afremmen in de laatste bocht. Als we daar nu een zak ophangen, die zal hij zeker zien.” LdHmolletje. Slim idee. Er wordt een zak aan het voorlaatste poortje opgehangen. Ze lopen verder. Ze besluiten de zakken in bochten op te hangen, omdat daar de snelheid het laagst is. Halverwege het parcours zit LdHmolletje helemaal stuk. LdHmolletje: “Pfff, ik kan niet meer.” Pac-Mol: “We moeten nog een stukje.” LdHmolletje: “Als we nu alle zakken vlak achter elkaar ophangen, dan kunnen we hier stoppen.” Pac-Mol: “Dat verwacht hij niet, we moeten door.”  Ze lopen nog een stuk door. Na 1,5 kilometer hebben ze alle zakken opgehangen. LdHmolletje stort ter aarde, hij kan bijna niet meer ademen door de ijle lucht. Hij wordt door de EBHO ploeg en Daisy opgepikt. Samen met Pac-Mol voegt hij zich bij Mollenvanger, Addie, Tdietz en Nys-Fan, die inmiddels ook in het resort zitten. LdHmolletje: “Ik heb cafeïne nodig.” Een mooie bardame brengt wat koffie en thee rond.

Molcrazy staat nog boven met Rubmol. Molcrazy: “Rubmol! Jij hebt zojuist Mollenvangers verrichtingen kunnen volgen. Jij gaat zo dadelijk hetzelfde parcours skiën. Echter, jij kan dadelijk het geld verdienen. Aan 6 poortjes hangt een zak met daarin een envelop. Probeer zoveel mogelijk zakken te verzamelen. Let wel, als je eenmaal een poortje met een zak voorbij bent, kan je niet meer terug. Echter, omdat je de meest sportieve kandidaat bent, zal je wel een snellere tijd neer moeten zetten. Ben je sneller dan Mollenvanger beneden, gaan we de enveloppen openmaken, en het eventuele geld wat erin zit, komt dan in de pot. Alles duidelijk?” Rubmol knikt. Molcrazy: “Daar gaan we! Vijf, vier, drie, twee, één … START!”

Rubmol start voorzichtig. “Als ze slim zijn, hebben ze in het begin een aantal zakken opgehangen, want dan is de snelheid het laagst.”, denkt hij. Maar hij vind niks. Hij besluit dan maar gas te geven, want Mollenvanger ging redelijk rap omlaag. Halverwege het parcours ziet hij een zak hangen, hij pakt ‘m op. Snel daarop ziet hij weer een zak hangen, maar hij kan niet tijdig afremmen en mist hem net. “Waarom hangen ze de zak dan aan de buitenkant op, terwijl ik een binnenbocht neem!” Hij skiet snel verder. Rubmol gaat rap, dat zien ook de overige kandidaten. Nys-Fan: “Ik had dit hem niet nagedaan.” LdHmolletje is weer bijgekomen. “Kijk, een zak!” Rubmol pikt zijn tweede zak op. Hij nadert de finish. Mollenvanger: “Pas op die bocht!” Maar Rubmol heeft iets anders aan zijn hooft. Hij ziet namelijk een klok bij de finish hangen die al 2 minuut 20 aangeeft. Rubmol besluit voor de tijd te gaan, skiet zonder de laatste poortjes te bekijken naar de finish en komt binnen de tijd over de streep: 2 minuten en 31 seconden.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2012, 17:55:24 »
De groep wacht Rubmol op. Daisy: “Rubmol, hoeveel zakken heb je verzameld.” Rubmol: “Twee.” Molcrazy: “Dat is jammer, want er hingen er 6 op het parcours. Je hebt er dus 4 gemist.” Rubmol: “Ik heb er maar 4 gezien. De laatste moest ik laten gaan en eentje hing in een buitenbocht, die kon ik onmogelijk pakken.” Daisy: “Maar het goede nieuws is dat je wel binnen de tijd bent gebleven, dus mocht er geld gepakt zijn, komt het in de pot.” Rubmol overhandigt de zakken aan Daisy. Die haalt de eerste envelop te voorschijn. Daisy: “Eens kijken … €500,-!” Ze geeft het geld direct aan Rubmol, die nog steeds de pot beheert. Daisy: “En dan de tweede envelop. Het is een dunne envelop, dus zeker geen jokers … “ Daisy laat de inhoud zien. Het is een briefje met een vraagteken. Molcrazy: “Kandidaten, Rubmol heeft de mysterieuze envelop te pakken gekregen. Jullie mogen overleggen voor wie deze envelop is.” Rubmol: “Ik heb hem gepakt, dus ik vind dat hij voor mij is.” LdHmolletje: “Pac-Mol en ik hebben er anders voor gezorgd dat je die envelop te pakken kreeg.” Mollenvanger: “Ik vind dat ik hem verdiend heb.” Uiteindelijk wordt er geloot en is Tdietz de winnaar. Tdietz: “En nu?” Daisy: “Dat merk je vanzelf. Wat vast staat is dat jullie €500,- verdiend hebt. Dit is niet onaardig, maar jullie hebben €2500,- en een hoop jokers laten liggen. Ontzettend jammer. De pot stijgt naar €12.500,-. Maar geen tijd om te treuren. Tijd om naar beneden gaan, we gaan terug naar Vancouver!”

17u00
De groep arriveert in Vancouver. De mutsen en handschoenen hebben weer plaatsgemaakt voor regenjacks en paraplu’s. Het water komt met bakken uit de lucht. De kandidaten schuilen in de plaatselijke McDonalds en eten ondertussen een hapje. Molcrazy en Daisy gaan even apart zitten. Daisy: “Pff, wat een dag, en vooral koud.” Molcrazy: “Wat een opdracht. Er is weer flink gemold.” Daisy: “Ja, er is weer flink wat geld verloren ge … HATSJOE!” Molcrazy: “Heb je een koudje gevat.” Daisy: “Ja, ik ben toe aan de zon.” Molcrazy: “Niet lang meer.” Daisy: “Ik weet het. Maar hopelijk kunnen we morgenochtend in Vancouver droog de opdracht spelen. Want dit is een fantastische stad.”

Die avond slapen de kandidaten in het Comfort Inn Downtown. De kamerindeling is als volgt.

Kamer 101: Mollenvanger en Nys-Fan
Kamer 102: Rubmol en Addie
Kamer 103: LdHmolletje, Tdietz en Pac-Mol
Kamer 121: Daisy
Kamer 122: Molcrazy


Dag 10

07u30
De kandidaten zitten al vroeg aan het ontbijt, ze hebben duidelijk nog een jetlag. Nys-Fan: “Ik was om 3 uur al klaar wakker.” LdHmolletje baalt ervan dat Tdietz en Pac-Mol heb uit zijn slaap hielden. LdHmolletje: “Volgende keer maar met anderen een kamer delen.” Daisy: “Hopelijk hebben jullie van het ontbijt genoten, want we gaan zo meteen direct een opdracht spelen. Maak jullie klaar. HATSJOE.”

08u30
De kandidaten verzamelen bij de ingang van hotel. Gelukkig is het gestopt met regenen. Molcrazy: “Kandidaten, goedemorgen. We zijn in Vancouver. Een aantrekkelijke stad voor toerisme, maar ook voor de film en televisie industrie. Na Los Angeles en New York worden er ook in Vancouver heel veel televisie series opgenomen. Jullie zijn wellicht bekend met Smalville, Stargate Universe en natuurlijk de X-Files. Vandaag worden er ook twee bekende series opgenomen: Once Upon a Time voor de zender ABC en Supernatural voor de zender CW. En het toeval wil dat er vandaag buiten scenes worden opgenomen. Jullie doel is, proberen een rol te scoren in één van de series. Wordt je ingehuurd als extra, oftewel een rol zonder tekst, verdien je €500,- voor de pot. Scoor je een rol met tekst, win je €1000,-, en natuurlijk de bijbehorende roem. Één van onze camera teams moet je filmdebuut vastleggen en je moet om 17.00 uur terug zijn in het hotel, anders gaat het geld aan je neus voorbij. Jullie mogen zelf bepalen of jullie allemaal individueel op pad gaan, of in groepjes. En o ja, we zeggen niet waar de opnames zijn, dat moeten zelf uitvogelen. Jullie krijgen 15 dollar de man aan zakgeld mee voor de lunch, eventuele Skytrain of taxi vervoer of wat dan ook nog meer. Je mogen nu beginnen!”

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2012, 17:55:41 »
Addie: “Zullen we…” Maar voor hij zijn zin uit kan spreken zijn Nys-Fan en Pac-Mol er al vandoor. Addie: “He, wacht eens!” Maar ze horen het niet. De overige 5 treden in overleg. Addie: “Ik wilde wel voorstellen splitsen.” LdHmolletje: “Lijkt me wel verstandig, stel je voor je loopt met 5 en je vindt niks, komt er niks in de pot.” Uiteindelijk gaan Addie, Tdietz en Mollenvanger samen op pad en ook LdHmolletje en Rubmol vormen een duo. Nys-Fan en Pac-Mol zijn individueel de hort op.

Nys-Fan is een internetcafé ingegaan. Hij geeft daar 1 dollar uit. “Kijk, ze nemen op in Stanley Park!” denkt hij in zichzelf. Hij vraagt de snelste route aan één van de medewerkers en gaat op pad. Hij loopt langs het hotel om te kijken of er nog kandidaten zijn, maar die zijn al weg. Pac-Mol is ook in de buurt van Stanley Park beland, maar puur toevallig. Hij loopt wat platen en cd zaken binnen of zij wellicht weten waar de opnames zijn, maar niemand kan hem helpen.

Rond half 12 is niemand nog een steek verder. Nys-Fan is in Stanley Park, maar ziet niemand. Pac-Mol dwaalt in de buurt van het hotel en ook de rest loopt ergens in de stad. Addie, Tdietz en Mollenvanger besluiten maar te gaan lunchen. Terwijl Tdietz en Addie een tafel opzoeken, haalt Mollenvanger een paar broodjes. Hij besluit de winkeleigenaar te vragen of hij wat weet. Die zoekt wat op op zijn Black Berry en geeft een adres aan Mollenvanger. “Ik heb een adres waar Supernatural vaak opneemt, is het kijken waard!” Het 3-tal eet snel hun broodjes op en gaat op pad. Ze besluiten, om tijd te winnen, de Skytrain te nemen.

LdHmolletje en Rubmol zijn verdwaald. Ze staan ergens in een vage buurt, maar hebben geen idee waar ze zijn. Ze besluiten uiteindelijk maar een taxi naar het hotel te nemen. Rond half 3 komen ze daar aan en komen Molcrazy tegen. “En, gelukt?” Rubmol: “We hebben helemaal niks gevonden. De mensen die we op straat tegen komen weten niks.” LdHmolletje: “Ik ben het wel een beetje zat.” Molcrazy: “Maar jullie hebben nog 2,5 uur?”  Rubmol: “Het zal wel, we vinden toch niks, ik stop ermee, jij LdHmolletje?” LdHmolletje: “Yep!” Molcrazy: “Nou kom dan maar naar binnen.”

De rest zoekt nog wel verder. Mollenvanger, Tdietz en Addie zijn bij het opgegeven adres aangekomen. Dit blijken de opname studio’s van Supernatural te zijn, maar daar is niemand, behalve een stel schoonmakers. Tdietz wint informatie bij ze in. Tdietz: “Ze blijken hier vandaag niet te zijn, maar in Queen Elizabeth Park.” Addie pakt de kaart erbij. Addie: “Dat is wel een eindje, maar we moeten het maar proberen, niet geschoten altijd mis. Laten we een taxi nemen!” Het 3-tal houdt een taxi aan en gaan op weg naar Queen Elizabeth Park.

Pac-Mol doolt nog steeds rond in de stad als hij plots Nys-Fan tegen komt. Pac-Mol: “Heb jij al iets gevonden.” Nys-Fan: “Once Upon a Time zou vandaag in Stanley Park moeten filmen, maar ik heb nog niets gezien. Misschien komen ze nog.” Pac-Mol: “Laten we samen gaan zoeken, misschien zien we ze.”

Addie, Tdietz en Mollenvanger zijn in Queen Elizabeth Park aangekomen, waar ze inderdaad een opname bord zien. Mollenvanger:”Yes, gevonden!” Addie: “En nu?” Tdietz: “Ik denk maar even met een bewaker praten.” Addie praat met een bewaker en legt de situatie uit. Na 5 minuten komt hij terug? Mollenvanger: “En?” Addie: “We mogen wel ergens door beeld lopen. Dan hebben we €1500,-!” Tdietz: “Lijkt me goed, beter iets dan niets.” Het 3-tal wordt naar de set gebracht. Er wordt een park scene opgenomen. Het 3-tal mag al voetballend in beeld komen. De scene moet wel 4x in worden opgenomen, omdat de acteurs een aantal keren hun tekst kwijtraken en de scene uit verschillende hoeken opgenomen wordt. Mollenvanger kijkt om zijn horloge. “Half 5, we zullen met een taxi terug moeten.” Het 3-tal holt naar de ingang van het park. Addie: “Hebben jullie nog geld, ik heb de vorige taxi betaald.” Mollenvanger en Tdietz checken hun broekzakken, maar die zijn leeg! Mollenvanger: “Ik heb het eten en de Skytrain betaald. Tdietz, waar is jouw geld?” Tdietz: “Ik heb geen idee!” Addie: “Dit gaan we nooit halen!”

Pac-Mol en Nys-Fan hebben inmiddels ook de filmset gevonden, maar helaas, ze komen er niet in. Pac-Mol: “Why not?” De bewaking legt de situatie uit. Nys-Fan: “En?” Pac-Mol: “Ze nemen blijkbaar scenes op in kostuums en ze hebben geen extra kostuums voor gastspelers. In deze kleren passen we niet op de set.” Het 3-tal druipt teleurgesteld af. Nipt voor 5en komen Pac-Mol en Nys-Fan aan bij het hotel. Daisy: “En, gelukt?” Nys-Fan: “We mochten de set niet op. Ze hadden geen kostuums.” Daisy: “En ze hadden niks anders.” Pac-Mol” Nee.” Daisy : “Nou kom maar binnen dan.” Daisy kijkt op haar horloge, 3 minuten voor 5, dat gaat krap worden voor de rest.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2012, 17:56:02 »
Addie, Mollenvanger en Tdietz rennen zo hard ze kunnen. Ze konden met iemand meerijden naar het centrum, maar het laatste stuk moesten ze lopen. Uiteindelijk komen ze kapot en wel bij het hotel. Molcrazy: “Welkom heren. En succes gehad?” Tdietz: “Ja *hijg*, we staan op beeld.” Molcrazy: “Dat is goed nieuws. Het slechte nieuws, het is 5 minuten over 5, jullie zijn te laat.” Mollenvanger: “Dat meen je niet.” Addie stort ter aarde, hij zit helemaal stuk. Ook de rest van de groep komt erbij. Daisy: “Jongens, dat was me een dagje, maar niet echt een succesvol dagje. Er is geen geld verdiend voor de pot. De pot blijft op €12.500,- staan. Rust vanavond goed uit ,want morgenochtend vroeg gaan we weer op reis!”

Die avond werd de kamerindeling gewijzigd naar:

Kamer 101: Mollenvanger en LdHmolletje
Kamer 102: Rubmol en Nys-Fan
Kamer 103: Addie, Tdietz en Pac-Mol
Kamer 121: Daisy
Kamer 122: Molcrazy


Dag 11

05u30
Met kleine oogjes zitten de kandidaten in het vliegtuig naar de volgende bestemming. Rubmol en Nys-Fan slapen nog, Mollenvanger en LdHmolletje leggen een kaartje en de rest luistert wat naar hun mp3-spelers. Tdietz dwaalt nog eens door zijn mollenboekje. Je kunt maar beter goed voorbereid zijn op de test. Daisy en Molcrazy hebben zich apart van de groep gestelled. Molcrazy: “Hoe is het met je verkoudheid?” Daisy: “Ja, gelukkig beter.” Molcrazy: “En trek je het wel, met allemaal kerels op stap.” Daisy: “In eerste instantie dacht ik, wat moet ik met allemaal kerels, maar ik denk nu, ach wat zal het, ik mag niet klagen haha.” Molcrazy kijkt verbaast zijn medehost aan, terwijl Daisy nog wat te drinken haalt.

07u00
Mollenvanger gaat naar het toilet. Als hij terug komt, tikt hij LdHmolletje aan. Mollenvanger: “Kijk eens wat ik hier gevonden heb, een zakje met twee jokers. Er ligt er nog eentje.” LdHmolletje besluit een kijkje te nemen en komt prompt terug met een joker. Het duo lacht in hun vuistje. Tdietz valt op dat het duo wat aan het smoezen is, maar hij laat het rusten.

09u00 locale tijd
Het vliegtuig zet voet aan de grond. De kandidaten kijken naar buiten. Nys-Fan: “Wow, wat is het hier mooi!” Pac-Mol: “En de zon schijnt.” Molcrazy: “Ja kandidaten, ik zei al, als jullie door zetten, worden jullie beloond. Welkom op Hawaii!”

De kandidaten rijden met de bus het eiland rond. Ze genieten van het uizicht. Rubmol: “Zou wel gaaf zijn als we zouden gaan surfen.” Addie: “Ik hoop wel op iets minder sportiefs hoor, heb de afgelopen dagen genoeg gehold en gesprint.” De rest geniet van het uitzicht. Na een tijdje rijden stopt de bus eindelijk. Daisy: “We zijn er.” De kandidaten stappen uit. Na een korte wandeling stopt Molcrazy. Molcrazy: “Kandidaten, welkom bij de locatie van de laatste opdracht van deze aflevering. De kandidaten draaien zich om. Ze schrikken zich rot. Mollenvanger: “O mijn god.” Rubmol: “Pff…” LdHmolletje: “Dit meen je niet.”

11u30
Molcrazy: “Kandidaten, welkom! We staan hier bij de Coco Krater, een overblijfsel uit de tweede wereldoorlog. Op deze heuvel ligt een spoorrails, die tegenwoordig dienst doet als trap om de top te bereiken. En ja, jullie moeten omhoog, alle 1048 treden. Addie: “Allemaal?” Molcrazy: “Ja, allemaal, want zoals ik al zei, op het einde worden jullie beloond met een prachtig uitzicht. Als jullie met zijn allen de top halen ligt er €3000,- te wachten. Maar er liggen verleidingen op de loer. Jullie hebben 2 uur de tijd. Hopelijk tot straks, de opdracht begint nu!” Daisy en Molcrazy pakken een jeep om via de andere kant naar de top te rijden. De groep begint, met lichte tegenzin, aan de lange klim. Rubmol: “Three thousand euro’s, here we come!”

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2012, 17:56:26 »
De kandidaten lopen de trap op. Rubmol, Tdietz en Nys-Fan lopen voorop, Mollenvanger en Pac-Mol daar kort achter. Addie en LdHmolletje lopen nu al achteraan. Na 50 treden stopt Tdietz plots. “Kijk, een envelop!” Hij maakt de envelop open. Tdietz: “Kandidaten. Er zitten vast kandidaten tussen die de wandeling niet zien zitten. Er mag er eentje achterblijven. In plaats daarvan moeten jullie wel een rugzak vol met stenen mee omhoog sjouwen. Die ligt achter de gele rots iets verderop. Succes met dit dilemma.” Nys-Fan: “Ik ga geen zak vol stenen sjouwen.” LdHmolletje: “En ik ga niet 1048 treden omhoog. Dus nu de keuze. Of de opdracht mislukt nu direct of je sjouwt die rugzak.” Uiteindelijk besluiten Mollenvanger en Rubmol de rugzak maar te gaan zoeken en laten ze LdHmolletje achter. Mollenvanger: “Pff, die is best zwaar!”

De rest van de groep zet de wandeling voor. Rumbol en Nys-Fan hebben een lichte voorsprong genomen. Mollenvanger: “Jongens, wacht even, vooruit lopen heeft geen zin!” Ze wachten even op de rest. Ze zijn ruim 300 treden ver. Tdietz draagt op dit moment de rugzak. Hij gaat er even bij zitten. Tdietz: “Hij is loodzwaar, wie wil hem overnemen?” Nys-Fan neemt de rugzak over. Na een paar treden ziet Mollenvanger een nieuwe envelop hangen. Hij maakt hem open en leest voor. “Kandidaten. Volgens mij zitten er vast wel een paar doorheen. Jullie kunnen wederom iemand achter laten, maar dan moeten jullie wel het volgende raadsel correct oplossen.

Er zijn vijf huizen in vijf verschillende kleuren. In ieder huis woont iemand met een verschillende nationaliteit. De vijf personen drinken ieder iets verschillend, roken allemaal een ander type sigaar en hebben ieder een verschillend huisdier.
Een iemand heeft een vis. De vraag is: wie?

Aanwijzingen:

- De Brit woont in het rode huis.
- De Zweed heeft honden als huisdier.
- De Deen drinkt thee.
- Het groene huis staat naast en links van het witte huis.
- De eigenaar van het groene huis drinkt koffie.
- De man die Pall Mall rookt houdt vogels.
- De eigenaar van het gele huis rookt Dunhill.
- De man die in het middelste huis woont drinkt melk.
- De Noor woont in het eerste huis.
- De man die Blends rookt woont naast degene die katten heeft.
- De man die een paard heeft woont naast degene die Dunhill rookt.
- De persoon die Blue Master rookt, drinkt bier.
- De Duitser rookt Prince.
- De Noor woont naast het blauwe huis.
- De man die Blends rookt heeft een buurman die water drinkt.


Rubmol: “Dat hebben we zomaar niet even opgelost.” Nys-Fan: “We kunnen het de weg naar boven oplossen.” Mollenvanger: “Dan moeten we het wel oplossen, want als we boven komen met het verkeerde antwoord, dat hebben we niets.” Addie: “Dat risico moeten jullie dan maar nemen, want ik kan niet meer.” De rest besluit dan maar zonder Addie door te wandelen. Nys-Fan draagt de zware rugtas, terwijl Tdietz, Mollenvanger en Pac-Mol zich op het raadsel storten.

12u45
Na 750 treden hebben de kandidaten het raadsel nog niet opgelost. Iedereen zit er wel een beetje doorheen. Ze besluiten een korte pauze in te lassen. Nys-Fan’s rug kan de rugzak niet meer aan, Rubmol heeft deze inmiddels overgenomen, maar ook hij zit aardig stuk. Mollenvanger heeft last van een blaar. Tdietz en Pac-Mol ruziën over de puzzel. “Dat kan niet.” “Wel waar!” Mollenvanger besluit de puzzel overnemen met Nys-Fan, terwijl Tdietz en Pac-Mol samen de rugtas dragen. Na 800 treden hangt daar weer een envelop.

Nys-Fan maakt de envelop open. “Kandidaten, jullie zijn een aardig eind gekomen. Tijd om jullie fitheid te testen. Iemand van jullie die nu nog over is moet weer naar beneden. En mochten jullie de rugtas meegenomen hebben, moet die rugtas ook mee! Deze kandidaat moet binnen de tijd beneden zijn en de rest boven. Succes!” Tdietz: “Naar beneden is een eind!” Pac-Mol: “Maar makkelijker dan omhoog, ik ga wel.” Rubmol: “Ik ben nog redelijk fit.” Maar Pac-Mol is er al vandoor met de tas. Rubmol: “Ik denk dat we even moeten wachten tot Pac-Mol een eindje gevorderd is, voordat we verder gaan.” Mollenvanger: “Slim plan.”

13u10
Pac-Mol is bijna beneden, en de rest zit hun wandeling voort. LdHmolletje en Addie hangen beneden wat in het gras. “Respect hoor als ze het halen.” Dan zien ze Pac-Mol lopen. Addie: “Wat doet hij nou hier?” Ze zwaaien naar Pac-Mol, maar die ziet de andere twee niet. Hij verdwijnt uit zicht en stort zich op de tas. Pac-Mol denkt namelijk dat er jokers in de tas met stenen zit. “Er lagen immers verleidingen op de loer.” Maar helaas komt hij bedrogen uit, geen jokers voor Pac-Mol.

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2012, 17:56:46 »
13u20
Net binnen de tijd komen Mollenvanger, Tdietz, Rubmol en Nys-Fan bij Daisy en Molcrazy aan. Daisy: “Kandidaten. Ik zie dat jullie mooi op tijd binnen zijn. Maar jullie zijn maar met 4?” Mollenvanger: “Klopt. LdHmolletje bleef achter, waardoor we de tas met stenen mee moesten nemen. Vervolgens hebben we getracht het raadsel op te lossen ,waardoor we Addie konden achter laten. Pac-Mol is vervolgens met de rugtas met stenen weer helemaal naar beneden gegaan, waar hij nu al is.” Molcrazy: “Dat klopt, Pac-Mol is beneden. Maar om de opdracht te laten slagen heb ik wel het antwoord op het raadsel nodig.” Nys-Fan: “We hebben er lang over nagedacht, maar volgens ons is het antwoord de Noor.” Molcrazy kijkt naar Daisy. Daisy: “Kandidaten. Ik hoop dat jullie nog lang durven te genieten van het uitzicht. Want het antwoord is namelijk fout. Geen €3000,-.” De kandidaten storten in bij het horen van het verdikt. Alles voor niets geweest.

15u00
De kandidaten zijn aangekomen in het Hilton Waikiki Resort. Ze studeren allemaal hun molboekjes, er staat immers weer een test voor de deur. Mollenvanger wandelt langs Tdietz. Tdietz: “Wat was er nu met jou en LdHmolletje in het vliegtuig.” Mollenvanger: “Ehm, niets hoor.” Tdietz: “Volgens mij heb jij jokers.” Mollenvangers: “Hoe kom jij daarbij?” Tdietz: “Ik heb in de tas van LdHmolletje een joker zien zitten.” Mollenvanger zucht. “Nou vooruit dan. Ik heb twee jokers gevonden. En ik wil er best eentje aan jou geven, als jij mij vertelt wat dat vraagteken inhoudt.” Tdietz denkt na. “Oke, is goed.” Mollenvanger overhandigt Tdietz een joker en Tdietz fluistert Mollenvanger iets in zijn oor. Terwijl Tdietz verder wandelt denk Mollenvanger nog na over wat hij zojuist te horen gekregen heeft. Maar lang om na te denken heeft hij niet, want Molcrazy roept om: “Kandidaten, het is tijd voor de test!”

Wordt vervolgd…

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2012, 21:09:18 »
Aflevering 5

15u00
De kandidaten maken één voor één de test en verzamelen zich in de lobby van het Hilton Waikiki Resort. Molcrazy staat hen in zomerse outfit op te wachten. “Zo jongens, volg me maar.” De groep heeft geen idee wat dit nu weer te betekenen heeft maar ze volgen Molcrazy naar buiten. Ze lopen het strand op. Daisy wacht hen op achter de laptop. “Welkom kandidaten, zet jullie.” Eén voor één nemen ze plaats op de strandstoelen die voor de executietafel staan. LdHmolletje: “Pfoe, wat is het warm, zijn hier nergens lekkere frisse cocktails?” Tdietz kijkt hem verward aan. Daisy: “Addie, zenuwachtig?” Addie: “Verschrikkelijk zenuwachtig, ik hoop dat ik door ben maar ja, dat hoopt iedereen hier wel.” Molcrazy: “Hoe schat jij je kansen in Rubmol?” Rubmol: “Stilaan wordt het belangrijk om niet meer te spreiden maar voluit voor één of twee personen te gaan. De executie zal leren of ik goed zit of niet.” Daisy: “Nys-Fan, velen beschouwen jou als een outsider. Hoe komt het dat je toch telkens door gaat naar de volgende ronde?” Nys-Fan: “Je tegenstander onderschatten is een veelgemaakte fout. Ik weet wie de Mol is … of misschien ben ik het zelf wel.” Molcrazy: “Okee jongens, het is zover, tijd voor de executie.” Daisy: “Wie wil?” Na enkele seconden steekt LdHmolletje zijn hand in de lucht. Daisy typt zijn naam in. L-d-H-m-o-l-l-e-t-j-e … GROEN! “Yes!” LdHmolletje is enorm blij en laat zich zakken in zijn strandstoel. Daisy: “We gaan verder.” M-o-l-l-e-n-v-a-n-g-e-r … GROEN! “Hoe zou onze Belg het gedaan hebben?” N-y-s-f-a-n … GROEN! Drie opgeluchte gezichten en vier gespannen gezichten zijn onder de brandende zon benieuwd wie de volgende afvaller wordt. T-d-i-e-t-z … GROEN! A-d-d-i-e … GROEN! Nog twee kandidaten over. Iedereen kijkt naar Rubmol en Pac-Mol. Daisy kijkt hen beide aan. “Ik ga verder met jou Pac-Mol.” P-a-c-m-o-l … ROOD … Zeven monden vallen open. De groep lijkt in shock te zijn. Rubmol: “Huh? H-hoe kan dat nou?” Pac-Mol: “Nou euhm, dan ga ik maar. Pac-Mol neemt afscheid van de groep die met verstomming geslagen is. Dit hadden ze niet verwacht.

“HALLO!” De groep schrikt op door de stem van Molcrazy. “Het is tijd voor een volgende opdracht.” De kandidaten zijn nog volop aan het bekomen van de executie maar meteen moeten ze de knop weer omdraaien. “Jullie gaan dadelijk 100 meter het water van de Grote Oceaan in. Daar duiken jullie om parels op te vissen uit het water. Per parel verdienen jullie €100 voor de pot. Jullie hebben in totaal een uur de tijd en mogen gebruik maken van drie rubberbootjes: een gele, een paarse en een zwarte. Succes.” LdHmolletje: “Waar moeten we precies gaan duiken?” Daisy: “Na 100 meter ligt een boei, achter die boei liggen de parels.” “Wat als we verkeerd kijken?” “Geen nood, er liggen er meer dan jullie kunnen verzamelen.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2012, 21:09:48 »
Nys-Fan en Mollenvanger hebben het gele rubberbootje gepakt en peddelen naar de boei. Tdietz en Rubmol springen in de paarse … SPLASH! Rubmol: “Owkeej, iets minder enthousiast tdietz.” Even later is het duo op weg naar de boei. “Addie, kom je nog?” Addie schrikt wakker. “Euh … jah … tuurlijk LdHmolletje.” “Alles goed?” “Ja hoor, gewoon, die executies de laatste tijd. Lucy weg, Pac-Mol weg, … het hoort erbij zeker?” “Precies, het is niet leuk maar beter iemand anders dan jezelf moet je maar denken in dit spel.” Uiteindelijk vertrekt ook het zwarte rubberbootje. Nys-Fan en Mollenvanger zijn bij de boei. Mollenvanger: “Ja en nu?” Nys-Fan: “Nu moet je duiken.” “Ja joh, ga lekker zelf. We hebben geen duikgerief.” “Nederlanders” mompelt Nys-Fan en hij springt in het water. Na tien seconden is hij terug boven. “En?” “Ik zie niks hoor.” “Belgen” mompelt Mollenvanger. “Goed, ik ga wel Nys-Fan.” Ook Mollenvanger neemt een duik. Hij zwemt zo diep hij kan en dan ziet hij iets glinsteren. Hij zet door en door en heeft een parel te pakken maar moet nu snel terug naar boven! Gelukkig valt de druk mee. Nys-Fan: “Hoera, je hebt er één!” “Jah, maar dit is niet te doen man, zo diep dat ze liggen!”

Ook Rubmol en tdietz zijn gearriveerd. Samen springen ze het water in. Tdietz komt vast te zitten in zeewier. Als een wilde slaat hij om zich heen! Rubmol merkt niks en zwemt door op weg naar een parel. Eenmaal bij de parel merkt hij dat er vlakbij nog één ligt, en nog één. Hij verzamelt drie parels en zwemt terug naar boven. Dan merkt hij dat tdietz vast zit en bevrijdt hem. Dit manoeuvre zorgt er echter voor dat twee parels uit Rubmols armen glippen. *WEWOMME!* (watertaal voor ‘verdomme’) Terug boven zijn beide heren uitgeput: Tdietz van het gevecht met het zeewier en Rubmol van het zwemmen en bevrijden van tdietz. Tdietz spuwt een sliert zeewier uit. “St*m zeewier!” Addie en LdHmolletje moeten nog aan hun duik beginnen. Ze hoeven nauwelijks te zwemmen: ze hebben een echte parelmijn ontdekt! Snel transporteren ze de parels naar hun bootje.

Nys-Fan: “Euhm, gaan we nog eens?” Mollenvanger: “We? Jij hebt nog niks gedaan.” “Jah sorry, dit is echt geen opdracht voor mij. Mollenvanger duikt nog eens het water in en komt terug boven met een parel. “Goed, ik stop er ook mee. Wat een vermoeiende opdracht!” De inzittenden van het paarse bootje liggen nog steeds uit te puffen. “Pfff, dit kan toch niet de bedoeling zijn, zo diep duiken om een parel op te vissen?” “Je weet wat ze zeggen Rubmol, niets is wat het lijkt.” Addie en LdHmolletje blijven de parels in hun bootje leggen. Het gele bootje besluit terug te keren. De tijd begint stilaan te tikken. Tdietz begint richting strand te peddelen maar hij is niet goed gezind. Rubmol blijft uitgeteld liggen. LdHmolletje en Addie keren ook terug, ze hebben maar liefst 23 parels verzameld. Rustig peddelen ze terug tot er plots een vis in hun bootje springt. “Kijk LdHmolletje, die vis is verdwaald!” LdHmolletje draait zich om en kijkt Addie met grote ogen aan. “Euh … wat is er … waarom kijk je zo raar?” “Gooi die vis in het water!” roept LdHmolletje. Dan ziet Addie dat LdHmolletje niet naar hem maar over hem kijkt. Langzaam draait Addie zich om. Drie zeemeeuwen voeren een luchtaanval uit op het zwarte bootje. Addie probeert de vis te grijpen maar die is zo glibberig dat hij hem niet te pakken krijgt. “Weg!” roept LdHmolletje. Het duo springt net over de rand wanneer de zeemeeuwen het zwarte rubberbootje doorboren in hun strijd om de vis. In de onderwaterwereld regent het parels. “Help! Help!” roepen ze maar de andere bootjes zijn al te ver weg om hen te horen.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2012, 21:10:20 »
Daisy: “Nys-Fan en Mollenvanger, welkom, hoeveel parels hebben jullie?” “Twee” zegt Mollenvanger half beschaamd. Rubmol en tdietz komen aan. Kwaad werpt tdietz hun parel op het strand. “Eén parel, dat is het, één!” Rubmol: “Maak je niet druk joh.” Tdietz gaat wat afkoelen. Molcrazy: “Waar blijven de andere twee nu?” Tien minuten later hijsen Addie en LdHmolletje zich op het strand. Ze zijn bekaf. “Boot vol parels … vis … zeemeeuwen … boot kapot … alles kwijt” hijgt LdHmolletje. Tdietz is ondertussen terug. “Dus jullie hebben niets? En ik die dacht dat wij het slecht gedaan hadden.” “Hebbie een nieuw motiefje in je haar tdietz?” grinnikt Addie. Tdietz verwijdert een laatste sliert zeewier uit zijn haar en kijkt Addie boos aan. “Eeeeeeuh, dus hoeveel hebben we dan jongens?” vraagt Addie. Daisy: “Simpel, jullie hebben drie parels. Dat betekent €300 voor de pot. Een totaal van €12.800 dus.” De kandidaten gaan naar het hotel en frissen zich snel op want ze moeten dringend het vliegtuig op.

18u00
De groep hangt in de lucht. LdHmolletje geniet van een grote frisse cocktail, uiteraard niet-alcoholisch. “Mmm lekker zeg, ananas, sinaasappel, limoen, kiwi en kokossap.” Addie ligt te slapen: hij is uitgeput van het zwemmen. Nys-Fan zit te noteren in zijn molboekje en ook Mollenvanger schrijft. Hij is echter bezig met een volgende editie van De Sp!tse Mol. Rubmol vult een kruiswoordraadsel in en tdietz kijkt een CSI in het vliegtuig samen met Daisy. Molcrazy maakt een praatje met de stewardess en bestelt ook een cocktail. “Doe mij maar hetzelfde als LdHmolletje maar met een vleugje Malibu en Blue Curaçao.” Na CSI kijkt de hele groep naar de finale van Big Brother die tussen hillo en Vieffan gaat. LdHmolletje: “Robbie weet de opdrachten ook altijd wel pittig te maken.”

21u00
Het vliegtuig landt in Rio De Janeiro en de kandidaten en crew checken in in het Sofitel. Iedereen gaat vroeg onder de wol. De kamerverdeling is als volgt:

Kamer 418   LdHmolletje en Rubmol
Kamer 419   Tdietz en Nys-Fan
Kamer 420   Mollenvanger en Addie
Kamer 444   Daisy
Kamer 445   Molcrazy
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2012, 21:10:39 »
Dag 12
9u00
“Lekker geslapen, lekker ontbijt, rustig op het gemak, dit lijkt luilekkerland wel!” LdHmolletje is blij. Molcrazy: “Iemand nog wat fruitsap?” Daisy: “Ja, graag.” Addie: “Ik mis Lucy dan wel, haar ochtendhumeur mis ik niet!” “Haha, als ze hier was, zou ze je nu een slag geven” zegt tdietz die weer goedgemutst is na een goede nachtrust.

10u00
Molcrazy: “Kandidaten, jullie gaan naar Cristo Redentor stappen. Onderweg krijgen jullie vlindernetten mee. Vang zoveel mogelijk vlinders.” Daisy: “Jullie verdienen €50 per vlinder, succes.” Het presentatieduo verlaat de kandidaten. Addie: “Wauw, vlindertjes vangen, spannend … not.” LdHmolletje: “Ach ja, het hoeft niet altijd moeilijk te zijn.” De groep begint de tocht naar Cristo Redentor. Mollenvanger heeft er één, en nog één, en nog één. “Dit gaat goed!” Stilaan beginnen alle kandidaten vlinders te vangen. Halfweg botst Rubmol tegen Nys-Fan waardoor hun vlinders weer gaan vliegen. “Kijk toch uit man!” zegt Nys-Fan. Al snel vangen ze nieuwe vlinders. De kandidaten zetten de reis verder en sneller dan verwacht bereiken ze de top. Molcrazy: “Zo, laat ons eens tellen hoeveel we er hebben.” Na een korte telling is het resultaat bekend. “Jullie hebben maar liefst 60 vlinders gevangen, dat betekent dat er €3000 in de pot bijkomt!” De pot staat op €15.800.

13u00
De kandidaten eten een hapje in het hotel. Addie geniet van feijoada, tdietz van churrasco, Nys-Fan van vatapa, Mollenvanger van moqueça, Rubmol van pirarucu en LdHmolletje van patono-tucupi. Molcrazy en Daisy houden het bij zalm.

20u00
Daisy: “Kandidaten, dadelijk begint er door de straten een sambastoet te lopen. De stoet bestaat uit muzikanten, artiesten, dansers, praalwagens en performers. Licht, geluid en confetti zullen het hele gebeuren opfleuren samen met bloemen en kleuren. Het is jullie taak om iets of iemand dat niet in de stoet past te ontmaskeren. Als het jullie lukt, verdienen jullie €2000. De stoet legt een parcours af van 5 km. Jullie hebben tijd tot het einde van het parcours. De stoet start over 5 minuten in het centrum.”
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2012, 21:10:58 »
De groep bedenkt snel een strijdplan. LdHmolletje: “Verspreiden, dat moeten we doen. Let op alles wat verdacht is.” Tdietz: “Het moeilijke is dat we niet weten wat we zoeken.” Nys-Fan: “Gewoon onze ogen open houden. Laat ons vertrekken, we moeten nog in het centrum geraken.” Samen lopen ze het hotel uit en zoeken de startplaats van de stoet. Moeilijk is dat niet want er staat heel veel volk langs de straten om de stoet te bekijken. Nog steeds als groep zoeken ze waar de stoet vertrokken is. Het feestgedruis wordt duidelijker. Ze slaan een bocht om en komen midden in de stoet terecht! Mollenvanger: “Wat nu?” Rubmol: “Gewoon verspreiden en zoeken!” Omdat ze zich verspreiden, vallen ze niet meer op en gaan helemaal op in de stoet. Tdietz krijgt een bal van een jongleur tegen zijn hoofd. Hij gooit de bal terug waardoor de jongleur omvalt. “Oei, snel weg” denkt tdietz. LdHmolletje komt in een groep Braziliaanse danseressen terecht. Spontaan begint hij mee te shaken. “Heej, dit is best leuk!” De opdracht vergeet hij compleet. Mollenvanger bevindt zich bij een orkest. “Ik word hier horendol, zie je, ik versta mezelf niet eens meer.” Addie is omgeven door een waas van kleuren. “Groen, rood, blauw, oranje, geel, paars, roos, … het lijkt wel een op hol geslagen flikkerlicht …” Nys-Fan inspecteert de grond. “Iedereen kijkt rond maar misschien moeten we zoeken op de grond” denkt hij. Veel meer dan kauwgom ontdekt hij echter niet. Rubmol krijgt een Aha-Erlebnis. “Verdorie, we vallen natuurlijk zelf op, wij passen niet in de stoet!” Hij gaat op zoek naar de anderen.

Tdietz komt bij de Braziliaanse danseressen terecht en gelooft zijn ogen niet. “LdHmolletje, wat doe je?!” “Kom dan, dit is echt heel leuk!” “En de opdracht dan?” vraagt tdietz terwijl hij op LdHmolletje afstapt. Hoe dichter hij echter komt, hoe meer hij in het ritme komt en voor hij het weet, staat ook hij mee te dansen. *BATS!* Mollenvanger valt op de grond. “Auw! Nys-Fan, wat kruip je voor mijn voeten?” “Misschien moeten we iets op de grond zoeken?” “Dat lukt toch nooit met deze mensenmassa?” “Tsja, niets is wat het lijkt.” Addie is intussen volgeplakt met kleurrijke veren. Plots staat Rubmol voor hem. “Ik weet wat het is!” “Net op tijd” zegt Addie, “want over 25 meter eindigt de stoet.” De kandidaten verzamelen bij Molcrazy en Daisy. Molcrazy: “Zeg het maar jongens.” Rubmol: “We konden moeilijk vinden wat we zochten want hetgene wat niet past in de stoet, zijn wij zelf.” Daisy: “Mooie poging maar helaas fout, geen geld verdiend.” Mollenvanger: “Ow, wat was het dan?” Er verschijnt een Braziliaanse sambadanseres met grote oranje veren. LdHmolletje en tdietz komen alweer in het ritme. De danseres veegt haar gezicht af. “Lucy?!” zegt Addie stomverbaasd.  “Jep, jullie moesten mij vinden. Ik mocht niet opvallend zwaaien maar probeerde je een tip te geven door je vol te plakken met voornamelijk oranje veren.” “Wauw, wat een tip Lucy.” “Oranje? Nederland? Als je dat niet doorhad …” “Dat is wel heel ver gezocht hoor!” “Ach ja, meer kon ik niet doen. O en Addie, ik heb geen ochtendhumeur hoor.” Na een knipoogje verlaat Lucy de groep weer. “Wat mag ik die meid” denkt Addie.
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2012, 21:11:19 »
23u00
Terug in het hotel wordt er nog een spelletje trivial pursuit gespeeld in teams. Molcrazy en Daisy winnen uiteindelijk voor LdHmolletje/Mollenvanger, tdietz/Addie en Nys-Fan/Rubmol. Dan gaan ze slapen.

Dag 13
8u00
Iedereen zit aan het ontbijt. Molcrazy: “Doorwerken jongens, we moeten dadelijk het vliegtuig nemen!” Een bus vervoert hen naar de luchthaven Santos-Dumont. Nys-Fan bladert in zijn mollenboekje. Ook LdHmolletje en Mollenvanger maken aantekeningen. Addie en tdietz spelen een partijtje schaak maar het gaat Addie niet zo goed af. “Pff, het is echt nog te vroeg voor zo’n strategisch spel.” “Kom nou, als je tegen Lucy moest spelen, zou je wel aandachtig zijn.” “Precies, maar jij bent Lucy niet.” Rubmol kijkt door het raam naar buiten. Waar zouden ze nu weer naartoe trekken? Eenmaal op de luchthaven checken ze in voor hun vlucht. Nys-Fan: “Een korte vlucht als ik het goed heb?” Daisy: “Zo is dat.”

13u00
De kandidaten arriveren in Lima, Peru. In een plaatselijk restaurant eten de kandidaten allemaal Ocopa, een traditioneel Peruviaans gerecht. Vervolgens checken ze in in hotel Miraflores Park. Daisy: “Jongens, we gaan vandaag naar Machu Picchu. Vooraleer we vertrekken, kunnen jullie al geld verdienen voor de pot. Molcrazy gaat jullie een enveloppe geven met een vraag. Zonder jullie af en schrijf het antwoord op. Per juist antwoord verdienen jullie €100.” De kandidaten openen allemaal hun enveloppe. ‘Machu Picchu is een stad van welke beschaving?’ Ze schrijven hun antwoord op en leveren de antwoorden in. Daisy: “Goed, laat ons eens zien. Addie, van de menselijke beschaving schrijf jij. Dat is juist maar niet het antwoord dat we zochten. Tdietz, volgens jou zijn het de Inca’s, dat is correct. Mollenvanger, helaas zijn de Maya’s fout. LdHmolletje, ook jij had met Inca’s het correcte antwoord gegeven. Rubmol, de aardse beschaving is helaas fout. Nys-Fan tot slot, ook jij zat er naast met de Azteken. Er is dus €200 verdiend waardoor de pot op €16.000 staat. Op naar Machu Picchu!”

16u00
De groep arriveert in Machu Picchu. Addie: “Waar zijn Daisy en MC nou?” Nys-Fan: “Geen idee. Misschien moeten we ze zoeken in één van de huisjes.” Plots zien ze een figuur in een zwart gewaad. De figuur zegt niets maar geeft hen allemaal een enveloppe. In stilte lezen de kandidaten de brief die erin zit:

Beste kandidaat,

Als je het spel saboteert, dan word je beloond. Indien jullie geld inleveren, kunnen jullie jokers verdienen. Let echter goed op hoe dit in zijn werk gaat.

De persoon die het eerste reageert op dit aanbod krijgt 1 joker én er gaat €250 uit de pot.
De tweede persoon die ingaat op het aanbod krijgt 2 jokers én er gaat €500 uit de pot.
Dit kan dus oplopen tot 6 jokers voor de laatste persoon én €8000 uit de pot.

Het huisje waar jullie moeten zijn, staat aangegeven op de bijgevoegde plattegrond. Jullie hebben tijd tot 21u00 vanavond.
De Mol
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2012, 21:11:46 »
De kandidaten kijken elkaar aan maar zeggen niets. Addie: “Dus die persoon in het zwart is de Mol?” Tdietz: “Nee Addie, dat kan toch helemaal niet?” Addie: “Met dit spel weet je het nooit. Misschien is Pac-Mol wel de Mol en komt hij straks terug in het spel.” LdHmolletje: “Ik ga even wandelen jongens.” Rubmol: “Goed idee, ik ook.” De kandidaten zonderen zich af. Allemaal denken ze na over het aanbod van de Mol. In de tussentijd genieten ze van het uitzicht en bewonderen ze het complex van de Incastad. Stilaan maar zeker wordt het donker.

20u15
Een eerste kandidaat komt binnen in het huisje waar de figuur in het zwarte gewaad zit. “Ik ga in op het aanbod.” De figuur in het zwarte gewaad zegt niets maar geeft de kandidaat een joker. “Hmm, beter één joker dan geen jokers.”

20u59
De figuur in het zwarte gewaad schuift jokers naar voor. “Bedankt.”

21u00
Daisy: “Zo jongens, jullie hebben lang kunnen nadenken over het aanbod van de Mol. Jullie konden jokers krijgen in ruil voor geld uit de pot. Is er iemand met exact één joker?” Even blijft het stil, dan stapt Mollenvanger naar voor. “In deze fase wordt het belangrijk om extra zekerheid te hebben, daarom heb ik voor een joker gekozen.” Daisy: “Dat is je goed recht, er gaat wel €250 uit de pot.”

Molcrazy: “Iemand met exact twee jokers?” Rubmol meldt zich. “€500 minder.” Daisy: “Exact drie jokers?” LdHmolletje meldt zich. “€1000 minder.” Molcrazy: “Exact vier jokers?” Addie stapt naar voor. “€2000 minder.” Daisy: “Exact vijf?” Nys-Fan zwaait. “€4000 minder.” Molcrazy: “Zes?” Tdietz komt naar voren. “Nou jongens, jullie verliezen maar liefst €8000. Dat betekent dat de pot halveert!”

22u30
De kandidaten zijn terug in Miraflores Park. De pot is teruggevallen tot €8000 maar de kandidaten klagen er niet over. Hoe kunnen ze ook? Allemaal zijn ze ingegaan op het aanbod van de Mol, allemaal hebben ze geld uit de pot gehaald. Vooral tdietz voelt zich machtig want met zes jokers heeft hij een serieuze streep voor op de andere kandidaten, zeker op diegenen die slechts één of enkele jokers wisten te bemachtigen. Alle kandidaten gaan vroeg slapen: allemaal doen ze alsof ze erg moe zijn maar in werkelijkheid willen ze ervoor zorgen dat hun jokers goed en veilig opgeborgen zitten.

Molcrazy: “Wat een actie, de halve pot leeg en de Mol moest er nauwelijks iets voor doen.” Daisy: “Dat mag je wel zeggen. Iedereen kiest voor zichzelf. Ach, ik zou het ook gedaan hebben. Vooral de Mol is erg in zijn nopjes.” Molcrazy: “Jep, nog één opdracht en dan een nieuwe test. Ik ben erg benieuwd hoe ze die gaan invullen en hoeveel jokers er ingezet gaan worden.” De presentatoren drinken hun cocktails leeg en gaan naar hun kamer:

Kamer 105   Mollenvanger en Rubmol
Kamer 106   LdHmolletje en Nys-Fan
Kamer 107   tdietz en Addie
Kamer 110   Daisy
Kamer 111   Molcrazy
2024: wie is de Mol?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [VM3] Het avontuur
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2012, 21:12:06 »
Dag 14
6u00
*BONK BONK* LdHmolletje opent langzaam zijn ogen. “Hmm?” “Wakker worden, je hebt een uur de tijd om je klaar te maken, je spullen te pakken en te ontbijten” roept Daisy hem toe. “Nys-Fan, wakker worden.” Alle kandidaten schieten in actie om tijdig klaar te staan. In kamer 107 zit Addie in te pakken met een lach op zijn gezicht. Tdietz: “Wat is er zo grappig?” “Wel, stel je voor dat Lucy er nog was, ik zie haar al helemaal in paniek roepen waar haar tandenborstel is en haar kam en …” “Hehe, ik zie het zo voor me.” Uiteindelijk zijn alle kandidaten keurig op tijd klaar. Na het ontbijt stappen ze naar de lobby om uit te checken. Met de bus rijden ze naar de luchthaven van Lima.
8u00
Molcrazy: “Kandidaten, jullie gaan naar Ushuaia in Vuurland vliegen op een wel hele speciale manier. Straks stappen jullie allemaal in een afzonderlijke tweedekker. Een piloot zal jullie naar Ushuaia brengen. Wat moeten jullie dan doen? Jullie zullen niet over het water vliegen maar boven de Andes. Op vijf plaatsen komen jullie een groot vierkant tegen dat verdeeld is in negen kleinere vierkanten. Elk klein vierkant correspondeert met een bepaald geldbedrag. Vanuit de lucht kunnen jullie onder jullie stoel een luikje openen om een verfbom te laten vallen. Raak de kleine vierkanten om geld voor de pot te verdienen. Echter zijn niet alle bedragen positief. Jullie kunnen dus ook geld verliezen. Indien jullie geen verfbommen op een bepaald vierkant gooien of naast het grote vierkant gooien, verliezen jullie automatisch €100. Veel succes.”

Nys-Fan vertrekt als eerste. Al snel ziet hij het eerste vlak. Gelukkig vliegen ze niet te hoog zodat hij de bedragen goed kan lezen en de verfbommen goed kan mikken. Hij opent het luikje onder zijn stoel en gooit een eerste bom. *PLOF* Hij scoort €200. Dan ziet hij lange tijd niks. Het tweede vierkant is hij voorbijgevlogen wat dus -€100 is. Op het derde vierkant scoort hij €100 en op het vierde €500. Bij het laatste vierkant gaat het helaas mis en raakt hij -€300. Uiteindelijk verdient hij €400.

Als tweede gaat Rubmol. Terwijl hij aan het uitzoeken is hoe hij het luikt moet openen, vliegt hij het eerste vierkant voorbij, -€100. Het tweede en derde vierkant leveren hem echter elk €300 op. De vierde worp is een zure want hij raakt de -€500. Op tien kilometer van Ushuaia werpt hij magistraal mis, -€100. Hij komt uit op -€100.

Dan is het de beurt aan LdHmolletje. Hij vindt het erg spannend want hij heeft nog nooit gevlogen. Nadat de eerste kriebels zijn weggetrokken, zit hij echter op zijn gemak. Helaas vliegt ook hij het eerste vierkant voorbij omdat hij nog moest wennen aan het vliegen, -€100.  Daarna gaat het heel wat beter, hij scoort achtereenvolgens €200, €1000 (recht op het middelste vierkant!), -€100 en €500. Hij verdient dus €1500.
2024: wie is de Mol?