Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 125669 keer)

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Aflevering 7
« Reactie #100 Gepost op: 16-02-2012, 23:20:15 »
23:18:22 gepost in het Tim-topic.
23:18:43 drukte ik hier op enter. Dezelfde gedachtengang geloof ik. ::vergroot:: :P
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #101 Gepost op: 16-02-2012, 23:20:38 »
Oh my God zou hier inderdaad ook weer logischer zijn geweest.
Klopt, had ik in het tim topic ook al gepost. Heinz voegde daar nog aan toe dat hij in afl 1 zei 'praise the lord' en 'oh my god' En dan is de link met die kruizen snel gelegd zoals je in de vorige post zegt

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #102 Gepost op: 16-02-2012, 23:21:01 »
23:18:22 gepost in het Tim-topic.
23:18:43 drukte ik hier op enter. Dezelfde gedachtengang geloof ik. ::vergroot:: :P
Haha en nu weer  ::rofl:: zie de post eroboven

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Aflevering 7
« Reactie #103 Gepost op: 16-02-2012, 23:22:14 »
 ::rofl:: ;D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #104 Gepost op: 16-02-2012, 23:27:19 »


... en toen hadden we nog Art's Angels  ::blond::  ::brunette::    ... en de Mol   ;D
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #105 Gepost op: 16-02-2012, 23:30:39 »
Klopt, had ik in het tim topic ook al gepost. Heinz voegde daar nog aan toe dat hij in afl 1 zei 'praise the lord' en 'oh my god' En dan is de link met die kruizen snel gelegd zoals je in de vorige post zegt

Die kruizen link was ook al gelegd met het orginele kruis namelijk het T (tau kruis) de T van Tim en de naam Tim betekend Gods trotsmakend..

Oh My lord zitten idd wel de M O L in.. dus zou goed kunnen idd, maar hij zegt dat soort dingen wel vaker.. volgens mij ook buiten WIDM
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #106 Gepost op: 16-02-2012, 23:31:15 »
 

... en toen hadden we nog Art's Angels  ::blond::  ::brunette::    ... en de Mol   ;D
 ::rofl::  ::ok::  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #107 Gepost op: 16-02-2012, 23:32:07 »
... en toen hadden we nog Art's Angels  ::blond::  ::brunette::    ... en de Mol   ;D

Als Joeri dit nu zou willen meenemen in een tussenstukje v/d vodcast  ::rofl:: *ziet het al zo voor zich*  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7
« Reactie #108 Gepost op: 16-02-2012, 23:38:59 »

... en toen hadden we nog Art's Angels  ::blond::  ::brunette::    ... en de Mol   ;D
::rofl::

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #109 Gepost op: 16-02-2012, 23:46:43 »
Geen idee of het al gemeld is, maar vond het wel ontzettend onmols van Tim dat hij ontdekte dat het hoofd van de stier los kon... Had toch veel problemen opgeleverd anders.

En kunnen we Hadewych afschrijven? Zou die als mol zeggen dat ze niet zou gaan en dan toch echt willen? Denk het niet...
Voor het tillen is het misschien wel handig, maar vervolgens schrijven ze daar de woorden op en moeten ze die weer overschrijven als ze boven aan de berg zijn.

Verder viel mij ook wel op dat Tim het hardst lijkt te zeuren hoe zwaar het is. Ook bij het overschrijven van de woorden staan Tim en A-M er nogal nutteloos bij als William de woorden opleest en Hadewych en Liesbeth aan het schrijven zijn.

Heb nooit gedacht dat Liesbeth de mol is, maar als mol ga je toch ook niet zo gehaast over lopen schrijven, veel te veel moeite  >:D

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #110 Gepost op: 16-02-2012, 23:51:12 »
ook zijn het de vrouwen weet alleen niet precies wie wel en wie niet.. maar volgens mij sowieso liesbeth ook die kiezen voor de veilige 50 woorden.. dus geld in de pot bij die opdracht,,.
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline xaniapops

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #111 Gepost op: 16-02-2012, 23:56:20 »
wie is de mol zo meteen bij RTL boulevard
Ik denk Finale met mijn 3 hoofdverdachte: Tim, Liesbeth & William

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #112 Gepost op: 16-02-2012, 23:57:06 »
ook zijn het de vrouwen weet alleen niet precies wie wel en wie niet.. maar volgens mij sowieso liesbeth ook die kiezen voor de veilige 50 woorden.. dus geld in de pot bij die opdracht,,.
Heb net zelf inderdaad ook dat moment terug zitten kijken, maar ze roepen allemaal zo tegelijk dat ik niet echt kan zien/horen wie wel of niet 50 roept.

Aan de andere kant, ze hadden 91 woorden, misschien dacht de mol wel dat ze 100 zouden halen, en dan kun je juist weer 50 roepen en zo geld uit de pot houden zonder verdacht over te komen.


Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #113 Gepost op: 17-02-2012, 00:02:03 »
'Jokers, ik heb ze gemist'.

Letterlijk genomen hadden William, Tim en Marit de jokers 'gemist' :P

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #114 Gepost op: 17-02-2012, 00:02:33 »
Heb net zelf inderdaad ook dat moment terug zitten kijken, maar ze roepen allemaal zo tegelijk dat ik niet echt kan zien/horen wie wel of niet 50 roept.

Aan de andere kant, ze hadden 91 woorden, misschien dacht de mol wel dat ze 100 zouden halen, en dan kun je juist weer 50 roepen en zo geld uit de pot houden zonder verdacht over te komen.


Dat gevoel had ik dus een beetje bij Anne-Marie, omdat ze het er zo duidelijk over had in haar (nep-?)biecht. Dat ze er in gedachten rijtjes van 10 van maakte en zo zag dat ze de 100 nooit gingen halen. Maar aangezien het er 91 bleken te zijn, kun je je afvragen hoe duidelijk het was. Kan natuurlijk goed zijn dat ze juist dacht dat het er wel minstens 100 waren.

Offline Jeaujeau

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #115 Gepost op: 17-02-2012, 00:09:40 »
Jungis

 ::schaam::


"Breng de schilderij tot leven"
Expres een fout?

'Schilderij' is in principe en vanoudsher een feminien woord en krijgt als zodanig het lidwoord 'de', evenals alle andere woorden in het Nederlands die op '-erij' of '-arij' eindigen, bijvoorbeeld 'de boerderij', 'de hekserij' of 'de kanselarij'.
Echter, in het geval van 'schilderij' is de nadruk in de loop der tijd meer op het resultaat der handeling komen te liggen, op het eindproduct, dan op het handelingsproces zelf. Om dat uit te drukken is vermoedelijk ook het lidwoord 'het' in zwang geraakt bij 'schilderij'. Van Dale vermeldt beide lidwoorden, ook het Groene Boekje volgt die lijn.
Dus hoewel Arts spelling sommigen ongebruikelijk voor zal komen, is het zeker niet foutief.

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #116 Gepost op: 17-02-2012, 00:20:00 »
La persistencia de la memoria, de volharding van de herinnering, en dat dan in combinatie met die klokken op het schilderij: klinkt als een aansporing voor de kijkers en de kandidaten. "Jongens, denken jullie wel aan die klok van het begin?"
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 00:52:16 door jumper »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7
« Reactie #117 Gepost op: 17-02-2012, 00:36:17 »
Trouwens even los van alle theorieen die we vandaag hebben bedacht, ik vond dit echt een super super leuke aflevering. Met leuke opdrachten, die ook een soort van opdrachten uit eerder seizoen in nieuw jasje zijn. (het abseilen deed me aan George afl 1 denken, en de kunstopdracht aan de theater op het plein opdracht van vorig jaar, waarin de kandidaten lekker los konden gaan met hun creativiteit en de mensen op straat 'vermaken'). Verder de vele grappige quotes in deze aflevering echt veel gelachen en ook dat heerlijke spaanse sfeertje, de Spaanse muziek, de stad Sevilla helemaal top  ::ok::

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #118 Gepost op: 17-02-2012, 00:42:24 »
hoewel Arts spelling sommigen ongebruikelijk voor zal komen, is het zeker niet foutief.
Dank voor het taallesje! Weer wat geleerd. Wel heel ouderwets, dan, deze spelling. Zoals Anne-Marie ook al zegt: jonge mensen weten dat niet! :D
Wel staat er een fout in de spelling van het Mollendagboek: "Het wordt wel magertje met de mannen." De letter es (magertjes) ontbreekt. "Es" is "is" in het Spaans. Min is, dus.
Dit hebben we ook al eerder in een Mollendagboek gezien geloof ik? La persistencia de la memoria...
« Laatst bewerkt op: 17-02-2012, 01:00:27 door jumper »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7
« Reactie #119 Gepost op: 17-02-2012, 00:56:43 »
In de Tim tunnel:

Op de hotel kamer duwt William Tim op het kleine bed, duikt op het grote en zegt "De Mol krijgt altijd luxere dingen dan de kandidaten" (of zoiets). Op dat moment staat Tim op en werpt zich (ook) op het grote bed. Daarmee is dit nu al de derde aflevering op rij waarin Tim zichzelf koppelt aan de mol.

m0ll0m