Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125951 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2012, 10:56:34 »
De mol zit voor zover ik me kan herinneren, altijd op één van de plaatsen het dichtst bij de presentator.  ::jaja::
In dit geval denk ik dus de twee hoofdverdachten want de winnares, Hadewych, wordt het eerst bekend gemaakt denk ik.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #41 Gepost op: 2-03-2012, 10:58:07 »
Een unieke serie "Wie is de mol 2012".
1. Uitsluitend vrouwen in de finale.  
2. De mol wordt niet ontmaskerd. Dan is Hadewych de mol en de beide andere dames hebben elkaar gekozen als mol.
3. De penningmeester (de mol) is de grote winnaar en gaat er met het geld vandoor.

Overigens zit ik al van voor de uitzendingen op Liesbeth en aangezien ze nog steeds niet eruit ligt is er hoop, maar bijna alle seinen staan op rood.

Overigens heeft Anne-Marie dan wel een voordeel, omdat bij de Jeepopdracht Hadewych en Liesbeth in dezelfde Jeep zaten.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #42 Gepost op: 2-03-2012, 10:59:49 »
Waar komt het idee vandaan dat wanneer de mol niet ontmaskerd wordt, hij of zij het geld wint ? Ik heb dit nergens zo gehoord ooit hoor
You'll never walk alone

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #43 Gepost op: 2-03-2012, 11:00:23 »
Ze kunnen het maar 1 keer opnemen dus ze moeten van te voren bedenken wat ze doen lijkt me, vorig jaar was er ook gekozen voor de verliezer eerst ipv de winnaar.
Ja en??
Die winnaar wordt ook wel bekend.
Dat is het eerste wat ze kiezen te doen afhankelijk van het aantal verdenkingen lijkt me.
Dat weten ze in principe al wel bij de finale.

Vorig jaar hebben ze er ook voor gekozen om Soundos eerst te laten gaan, toen was er dus al de keuze gemaakt om haar als verliezer te tonen aan de kijker.  ::)

Kennelijk hebben ze besloten dit jaar niet de winnaar te tonen al had dat wel gekund lijkt me want uit de beelden op te maken en de hartelijke omhelzing + verrassing van Hadewych lijkt me op te maken dat zij de winnares is. Ze hebben gekozen dit niet te doen, for whatever reason. Had wel gekund want ze wisten toch al wel dat Liesbeth veel meer verdenking op zich had dan Hadewych tegen die tijd.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 9
« Reactie #44 Gepost op: 2-03-2012, 11:00:28 »
In een shot van Liesbeth in de brug, was het afscheidsmuziekje te horen. Ik dacht meteen; Liesbeth is de verliezer.

Edit: het begint rond 12:24 op uitzendinggemist.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 11:11:51 door iTeruri »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #45 Gepost op: 2-03-2012, 11:00:55 »
Waar komt het idee vandaan dat wanneer de mol niet ontmaskerd wordt, hij of zij het geld wint ? Ik heb dit nergens zo gehoord ooit hoor

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #46 Gepost op: 2-03-2012, 11:02:00 »
Waar komt het idee vandaan dat wanneer de mol niet ontmaskerd wordt, hij of zij het geld wint ? Ik heb dit nergens zo gehoord ooit hoor

Het is volgens mij ook nog niet voor gekomen dat de mol niet ontmaskerd is.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #47 Gepost op: 2-03-2012, 11:02:45 »
In een shot van Liesbeth in de brug, was het afscheidsmuziekje te horen. Ik dacht meteen; Liesbeth is de verliezer.
Klopt, Hade dus de winnaar en AM de Mol. Vandaar die omhelzing van Liesbeth en Hadewych, de verliezer omhelst de winnaar meestal..
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #48 Gepost op: 2-03-2012, 11:03:17 »
Klopt, Hade dus de winnaar en AM de Mol. Vandaar die omhelzing van Liesbeth en Hadewych, de verliezer omhelst de winnaar meestal..
Precies!  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2012, 11:04:13 »
Het is volgens mij ook nog niet voor gekomen dat de mol niet ontmaskerd is.

klopt.... Maar stel deze regel is er, zoals hier nu een paar keer gezegd is en wat ik overigens totaal niet geloof....

Dan zou je als mol toch gewoon keihard je best kunnen doen... De pot wordt lekker hoog, niemand verdenkt je dan, en er zelf lekker met de poen vandoor gaan ;) Lijkt me niet heel logisch ;)

Maaaar weer terug naar aflevering 9 : De ontvoeropdracht vond ik wel erg tof, maar ik blijf in elke serie de finale-aflevering een beetje saaistjes vinden. Meestal maar 1 opdracht en verder niks spectaculairs, dit mag van mij wel een keer veranderen ;)
You'll never walk alone

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2012, 11:05:27 »
Ik vind dat dit ook boekdelen spreekt:

Liesbeth en Anne-Marie omhelsen Hadewych omdat ze de winnaar is.
Liesbeth en Hadewych zaten beiden op Anne-Marie
Liesbeth heeft minder vragen goed en is de verliezer.
Anne-Marie is de Mol!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2012, 11:07:01 »
Meestal maar 1 opdracht en verder niks spectaculairs, dit mag van mij wel een keer veranderen ;)

Mee eens. Liever nog 1 extra opdracht dan al die beelden waar we toch niet zo veel aan hebben.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2012, 11:07:51 »
Ik vind dat dit ook boekdelen spreekt:

Liesbeth en Anne-Marie omhelsen Hadewych omdat ze de winnaar is.
Liesbeth en Hadewych zaten beiden op Anne-Marie
Liesbeth heeft minder vragen goed en is de verliezer.
Anne-Marie is de Mol!

Kan er eigenlijk alles wel van maken wat ik zou willen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2012, 11:08:15 »
Mee eens. Liever nog 1 extra opdracht dan al die beelden waar we toch niet zo veel aan hebben.

ja of een verrassingseffect erin stoppen. Zoals in Argentinië , dat ze opeens naar die rechtzaal moesten en daar nog even flink aan de tand gevoeld werden door Karel, dat vond ik ook wel leuk
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2012, 11:08:44 »
Klopt, Hade dus de winnaar en AM de Mol. Vandaar die omhelzing van Liesbeth en Hadewych, de verliezer omhelst de winnaar meestal..

En zo hebben ze indirect toch in aflevering 9 de ontknoping getoond  :D  ::joehoe:: Ik vond het overigens wel typisch te noemen hoe het klokje op 5 minuten stond toen Hade/A-M Ronda binnenreden. Ze parkeerden de auto en hij stond op 3 minuut 30. Ze gingen rondvragen waar ze precies moesten zijn. Vervolgens vroegen ze aan mensen hoe ze bij Liesbeth uit konden komen en toen stond het klokje op 1 minuut 30. En dat terwijl ze hemelsbreed toch echt te ver verwijderd waren van de brug van Ronda waar Liesbeth in vast zat. Kortom.. hoe kon die opdracht ooit gehaald worden binnen de tijd?  ::)

Denk meer dat de crew/Art besloten heeft, omwille van het feit dat de pot al historisch laag staat, het cru zou zijn om die laatste 2500 euro hen niet te gunnen. Maar in feite had Art een Kareltje moeten doen door heerlijk streng en onverbiddelijk te meldden: "Jongens of wacht.. kandidaten, helaas.. jullie waren te laat. En dan is het nu tijd voor de test!"  >:D Ja, die manier van presenteren was toch wel een genot om naar te kijken in seizoen 6  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline jorge

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2012, 11:10:52 »
Op één of andere manier vond ik het verdacht toen AM het potbedrag noemde dat ze bij die 1 euro aan het eind haar vinger opstak. Zo van ik ben het, alsof het met opzet was.

Aan de andere kant, ze deed het wel het meest haar best bij de enige opdracht.
Kortom ik weet het niet. Spannendste finale sinds lange tijd.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2012, 11:10:58 »
Kan er eigenlijk alles wel van maken wat ik zou willen.

Wat wil je er van maken dan als je er van uit gaat dat Hadewych niet de verliezer is en je weet dat Liesbeth en Hadewych de test op AM hebben ingevuld en AM op Liesbeth. Kom maar met een ander scenario zou ik zeggen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #57 Gepost op: 2-03-2012, 11:12:05 »
En zo hebben ze indirect toch in aflevering 9 de ontknoping getoond  :D  ::joehoe:: Ik vond het overigens wel typisch te noemen hoe het klokje op 5 minuten stond toen Hade/A-M Ronda binnenreden. Ze parkeerden de auto en hij stond op 3 minuut 30. Ze gingen rondvragen waar ze precies moesten zijn. Vervolgens vroegen ze aan mensen hoe ze bij Liesbeth uit konden komen en toen stond het klokje op 1 minuut 30. En dat terwijl ze hemelsbreed toch echt te ver verwijderd waren van de brug van Ronda waar Liesbeth in vast zat. Kortom.. hoe kon die opdracht ooit gehaald worden binnen de tijd?  ::)

Denk meer dat de crew/Art besloten heeft, omwille van het feit dat de pot al historisch laag staat, het cru zou zijn om die laatste 2500 euro hen niet te gunnen. Maar in feite had Art een Kareltje moeten doen door heerlijk streng en onverbiddelijk te meldden: "Jongens of wacht.. kandidaten, helaas.. jullie waren te laat. En dan is het nu tijd voor de test!"  >:D Ja, die manier van presenteren was toch wel een genot om naar te kijken in seizoen 6  ;D

Die klok was fake en hebben ze er alleen ingestopt om het spannend te maken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #58 Gepost op: 2-03-2012, 11:14:01 »
Wat wil je er van maken dan als je er van uit gaat dat Hadewych niet de verliezer is en je weet dat Liesbeth en Hadewych de test op AM hebben ingevuld en AM op Liesbeth. Kom maar met een ander scenario zou ik zeggen.

Los van het feit of Hade, liebeth of AM de Mol is, wat je niet uit een glimlach kunt afleiden en dus alles kan "bedenken"  waarom iemand blij is of iemand omhelst. Is de aller makkelijkste dat Liebeth en AM Hadewych feliciteren omdat ze bekend maakt dat ze zwanger is daar. Niet is wat het lijkt ;-)

edit: en als het perse moet, Hadewych lacht omdat ze de winnaar is of de Mol, kan allebei ook prima als de verliezer dus niet mag. dan wordt het dus:

Liesbeth en Anne-Marie omhelsen Hadewych omdat ze de Mol is...
Liesbeth zat op AM en AM zat op LB......
Liesbeth of Anne-Marie wint omdat haar antwoorden het meeste raakvlak hadden met de Mol
Hadewych is de Mol!
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 11:17:25 door Eddie_V »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #59 Gepost op: 2-03-2012, 11:18:23 »
Ik vond de aflevering niet geweldig, helaas maar 1 opdracht. Wel een leuke gelukkig.

Zelf blijf ik in de Liesbeth-tunnel, maar heb een voorgevoel dat ik helemaal fout zit. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...