Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125954 keer)

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Aflevering 9
« Reactie #80 Gepost op: 2-03-2012, 12:02:28 »
Seizoen 11 dat Art ontzettend is gaan mollen, kwam doordat hij niet meer wist wie nou de mol was en hij op het punt stond af te vallen. Patrick heeft hem toen jokers toegespeeld om hem in het spel te houden, anders zou het teveel opvallen dat Patrick het was, vanwege dat kandidaten op Art zaten (en hij dus eruit zou gaan). Blijkbaar is de mol niet alleen bezig met saboteren maar ook om niet ontdekt te worden. Alleen dat je dan zo ver gaat om kandidaten in het spel te houden? Dat was de grootste domper vorig jaar. Je trekt als mol zijnde andere kandidaten voor.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 9
« Reactie #81 Gepost op: 2-03-2012, 12:02:37 »
Kandidaten nemen die het geld echt nodig hebben zou al schelen.

Ik wil wel een keer meedoen  ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #82 Gepost op: 2-03-2012, 12:03:45 »
Ik wil wel een keer meedoen  ::ok::
Cool! :D
...maar soms even niet :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Aflevering 9
« Reactie #83 Gepost op: 2-03-2012, 12:08:52 »
Ik wil wel een keer meedoen  ::ok::

 ::rofl::

Dat gaat pas hilarische quotes opleveren :P
You'll never walk alone

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #84 Gepost op: 2-03-2012, 12:10:17 »
Kandidaten nemen die het geld echt nodig hebben zou al schelen.

Zolang je met zelf mollen als kandidaat ver komt zal dat niet schelen denk ik

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Aflevering 9
« Reactie #85 Gepost op: 2-03-2012, 12:16:40 »
Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten. Ook de verschillende montagetrucs die worden uitgehaald om mensen maar te linken aan het mollogo of teksten wordt zo breed ingezet bij de verschillende kandidaten dat de oorsprong van Wie is de mol uit het oog is verloren. Na 12 jaar trouw gekeken te hebben en al een wrange nasmaak na Kim en Patrick, is het toch wel duidelijk nu. Helaas, tijd voor een ander programma.

Het is inderdaad zo, dat kandidaten steeds vaker Mollen om in het spel te blijven. Sociale kandidaten, die geld willen verdienen ten gunste van de groep (zoals Maarten dit seizoen) gaan er daardoor al vrij snel uit. Extreem voorbeeld hoe het ook kan: Arnoud uit seizoen 1, die zich opoffert voor de groep door een tatoeage te laten zetten i.p.v. een villa en een vrijstelling te kiezen!

BN-ers gaan sowieso niet voor het geld, maar voor de ervaring. Misschien zouden ze voortaan kunnen deelnemen om geld te verdienen voor een goed doel ofzo. Waarbij alleen het geld gewonnen wordt waar je als kandidaat een aandeel in hebt gehad. Maar ja, daarmee gaat het originele concept al helemaal verloren....

Ik ben voor het oude concept. Minder jokers(want die horen inmiddels toch écht bij widm) en minder vrijstellingen. Vrijstelling voor de finale was er in de eerste seizoenen ook al, dus hoort er een beetje bij. Bij het kwartetten was het alleen zeker dat één kandidaat de vrijstelling zou winnen, dat is jammer. Het moet ook mogelijk zijn dat de vrijstelling niet door gaat!

Zelf kijk ik na 12 seizoenen NL en 3 seizoenen BE nog steeds met veel plezier naar Wie is...de Mol? en vond ik Patrick wel een goede Mol...Kim wat minder, maar dat is maar een mening ;).

Mollende kandidaten...anno 2012 kan je het niet meer voorkomen, denk ik. Ook niet met 'gewone Nederlanders'. Deze tactiek is tijdens de voorgaande seizoenen gewoon 'uitgevonden'.

Terugkomend op het topic: Ik denk inderdaad dat ze Hadewych omhelzen, omdat ze de winnaar van dit seizoen is. Mocht ze de Mol zijn dan ben ik benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken (niemand heeft op haar gestemd..;))Het wordt nog spannend volgende week!!!



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Aflevering 9
« Reactie #86 Gepost op: 2-03-2012, 12:17:17 »
Het Frapante is dat ze zeggen dat het om tijd gaat en Liesbeth en Hadewych zitten op Annemarie als mol en Annemarie denkt gewoon dat het Liesbeth is als ik die dagboek lees heeft ze het over straks weten de meisjes dat ik het ben en in de aflevering zegt ze topwijven, ik zit op Hadewych als mol toen Marit eruit ging maar zo te zien lijkt het dat Annemarie de mol is en Hadewych wint ben benieuwd naar volgende week!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #87 Gepost op: 2-03-2012, 12:37:28 »
Wat een geteut nou weer over kandidaten die niet zouden moeten mollen en een mol die alleen maar saboteren mag...ja sorry hoor...dan weten we bij afl.2 gewoon toch al wie de mol is?
En wat betreft het geld, ik heb het idee dat de makers een soort ideale eindpot in gedachten hebben en dat die ook gehaald wordt, kan heel gemakkelijk door als er veel mislukt de opdracht hoger te belonen en als er juist veel lukt vaker geld uit de pot te halen als een odracht mislukt.
Die laatste opdracht, ik dacht echt dat halen ze nooit meer, dat klokje was gewoon fake. Blijkbaar mocht dat geld dus gewoon erbij nog, maar wel een beetje spannend natuurlijk.

WIDM is prima zoals het is : niets is wat het lijkt.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #88 Gepost op: 2-03-2012, 12:44:33 »
Wat een geteut nou weer over kandidaten die niet zouden moeten mollen en een mol die alleen maar saboteren mag...ja sorry hoor...dan weten we bij afl.2 gewoon toch al wie de mol is?

Kan me de eerste seizoenen toch niet herrineren dat de mol al in afl 2 bekend was. saboteren moet je ongezien doen toch. Wat valt er voor een kijker te speuren als kandidaten meer gaan mollen dan de mol zelf? Juist dat is toch echt niet leuk lijkt me. of we stoppen 9 mollen in het programma en 1 kandidaat en gaan Wie is de kandidaat spelen ;-)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #89 Gepost op: 2-03-2012, 12:50:31 »
Wat een geteut nou weer over kandidaten die niet zouden moeten mollen en een mol die alleen maar saboteren mag...ja sorry hoor...dan weten we bij afl.2 gewoon toch al wie de mol is?

(..)

WIDM is prima zoals het is : niets is wat het lijkt.

Mee eens. Misschien wordt het achterhalen van de identiteit van de mol dit jaar als te moeilijk ervaren? Ik vind het ook moeilijk te zeggen of Anne-Marie echt minder geld uit de pot heeft gehouden dan Liesbeth. Het is mij wel duidelijk dat Anne-Marie in veel opdrachten niet de enige mol was, maar onbewust werd geholpen door mollende kandidaten. Zoals gezegd: dat hoort er bij.

Wat betreft het aantal hints.. Heeft de regie er meer hints ingestopt ter afleiding? Of is onze fantasie inmiddels zo groot dat we ieder shot kunnen associeren met een kandidaat? Vogels, geel, kruizen, muziektonen, cijfers, letters, uitspraken, kleding etc.. Misschien moeten ze volgend jaar benadrukken dat 'niets is wat het lijkt' niet 'alles lijkt iets' betekent.

Daarnaast is het mogelijk om het concept gelijk te houden, maar de beelden anders te monteren. Bedenk wel dat, mocht Anne-Marie de mol zijn, er waarschijnlijk veel kandidaten al vroeg 'goed' zaten. Logisch dus dat ze het beschikbare materiaal zo knippen en plakken dat meerdere kandidaten verdacht over komen..

--

Ik vond dit seizoen in ieder geval nog steeds erg leuk om te kijken. Aflevering 9 vond ik wat minder. De tijd lijkt inderdaad niet te kloppen. Toen Anne-Marie voorstelde dat ze misschien in de brug moesten zijn dacht ik ook gelijk 'de tijd zal wel voorbij zijn'. Ik ben ook benieuwd of ze zich daadwerkelijk aan de 10 telefoontjes hebben gehouden. Misschien dat ik dit nog eens terug zoek.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #90 Gepost op: 2-03-2012, 12:52:37 »
Iedereen heeft het over de vooruitblik, waarin Liesbeth en Annemarie Hadewych knuffelen. De meeste trekken daar meteen de conclusie uit: Hadewych = winnaar of Hadewych = mol. Maar dit vind ik niet terecht. Ik denk dat de makers daar heus wel over nadenken. Je weet toch niet wanneer dit 'geknuffel' zich plaats vind? Het kan direct nadat Art alles bekendmaakt zijn, maar ze kunnen daarvoor ook al bijvoorbeeld Liesbeth geknuffeld hebben. Ik zeg maar wat. Het is toch niet zo dat ze de verliezer nooit zouden knuffelen?
Bijvoorbeeld:
Hadewych: verliezer
Annemarie: winnaar
Liesbeth: mol
Eerst wordt Annemarie gefeliciteerd, dan wordt Liesbeth geknuffeld omdat ze het goed gedaan heeft en dan zegt Hadewych 'en ik dacht nog zo dat ik goed zat'; Liesbeth en AM kijken Hadewychs kant op en knuffelen haar, zeggen iets en Hadewych zegt 'dank je' (dit kan je liplezen)(het dikgedrukte is in beeld)

Dit hierboven is helemaal verzonnen, en het hoeft niet zo te zijn. Het zou best kunnen dat Hadewych de winnaar/mol is. Maar de makers proberen ons op het verkeerde spoor te zetten en daardoor kun je, zeker niet in de vooruitblik, overal conclusies uit trekken.

-beetje vaag getypt, ik krijg niet helemaal op papier wat ik precies bedoel :'), ik hoop dat jullie het snappen -
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Aflevering 9
« Reactie #91 Gepost op: 2-03-2012, 12:53:31 »
Wat een geteut nou weer over kandidaten die niet zouden moeten mollen en een mol die alleen maar saboteren mag...ja sorry hoor...dan weten we bij afl.2 gewoon toch al wie de mol is?
En wat betreft het geld, ik heb het idee dat de makers een soort ideale eindpot in gedachten hebben en dat die ook gehaald wordt, kan heel gemakkelijk door als er veel mislukt de opdracht hoger te belonen en als er juist veel lukt vaker geld uit de pot te halen als een odracht mislukt.
Die laatste opdracht, ik dacht echt dat halen ze nooit meer, dat klokje was gewoon fake. Blijkbaar mocht dat geld dus gewoon erbij nog, maar wel een beetje spannend natuurlijk.

WIDM is prima zoals het is : niets is wat het lijkt.

Natuurlijk is WIDM prima zoals het is ;). Ben ik met je eens tureluurs. Maar als trouwe kijker mag je naast super enthousiast zijn over het programma(wat ik nogal vaak ben op Twitter bijv.)af en toe best kritiek hebben op het programma. Ik vind bijvoorbeeld PJ een betere presentator voor Wie is...de Mol? dan Art. Maar van mij mag Art het nog jaren presenteren. Het is gewoon een persoonlijke voorkeur :P. Geldt ook voor mijn opmerkingen over nieuwe tactieken etc. Ik vond de eerste seizoenen gewoon geweldig.


Natuurlijk moeten kandidaten weleens Mollen (zeker de laatste seizoenen). De Mol spelen is wat anders. Dan zijn er gewoon meer Mollen en dat is niet de bedoeling. Maar dat je als kijker door kandidaten soms op het verkeerde been wordt gezet is alleen maar leuk ;)!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #92 Gepost op: 2-03-2012, 12:54:23 »
Kan me de eerste seizoenen toch niet herrineren dat de mol al in afl 2 bekend was. saboteren moet je ongezien doen toch. Wat valt er voor een kijker te speuren als kandidaten meer gaan mollen dan de mol zelf? Juist dat is toch echt niet leuk lijkt me. of we stoppen 9 mollen in het programma en 1 kandidaat en gaan Wie is de kandidaat spelen ;-)
Ok vooropgesteld: we weten nog niet zeker wie de mol is nu. Maar ongeacht wie het is dit seizoen:

Waarom komt deze vraag uitgerekend nu? (Of eigenlijk moet ik misschien liever zeggen, wederom nu?). Ik denk dat die punten van kritiek eigenlijk meer van toepassing waren op bijv. serie 9 of serie 11 waar de Mol soms echt enorm achterover leunde en geen zak deed?  :-\\

Ik vind eigenlijk voor zover ik kan zien dat de mol deze serie het heel goed gedaan heeft, wie het ook mag zijn (en ja de een iets meer dan de ander sws..). Als Liesbeth het is heeft ze toch veel mensen op een dwaalspoor gezet, als Hadewych het is heeft ze het perfect gespeeld (hoewel met wat onnodig geld in de pot) en als Anne-Marie het is heeft ze zich heel moedig staande gehouden in een club mensen die enorm veel informatie deelden, waardoor ze duidelijk geïsoleerd werd .
Ze heeft toch menigeen doen twijfelen en op het verkeerde been gezet en zeker ook veel kijkers blijkt zelfs veel molfans waaronder mij iig, want ik geloofde haar bijna volledig in de biechts.  ::rofl::
Terwijl ze volgens mij, alles opnieuw bekijkend, behoorlijk actief is geweest. Goed, we wachten de ontknopingsaflevering af maar ik kan me wel wat voorbeelden voor de geest halen iig, en zeker niet zo lullig als bijvoorbeeld een Patrick die maar een kandidaat bevoordeelt omdat ie liever een bliksemafleider heeft. Ze gaat zelfs heel moedig twee maal een kruisverhoor aan.

Maar ook als een van de andere dames het is vind ik het dit jaar juist wel een goede prestatie..
Dus waarom nou juist nu deze kritiek??  ???
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 13:02:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #93 Gepost op: 2-03-2012, 12:56:16 »
Eerst wordt Annemarie gefeliciteerd, dan wordt Liesbeth geknuffeld omdat ze het goed gedaan heeft en dan zegt Hadewych 'en ik dacht nog zo dat ik goed zat'; Liesbeth en AM kijken Hadewychs kant op en knuffelen haar, zeggen iets en Hadewych zegt 'dank je' (dit kan je liplezen)(het dikgedrukte is in beeld
Als dat zo was zou Hadewych volgens mij minder verbaasd kijken.   :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #94 Gepost op: 2-03-2012, 12:58:16 »
Dus waarom nou juist nu deze kritiek??  ???
Ze zijn de wanhoop nabij omdat ze gewoon niet uitkomen wie de mol is. Grapje.

De pot staat historisch laag dus ik denk dat we blij moeten zijn met iedere mol. Het lijkt misschien of dit grotendeels komt doordat veel kandidaten wannabe-mollig doen, maar dat weet je niet. Misschien heeft de mol wel sneaky dingen uitgevoerd. Dit weten we pas na volgende week!
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline GeorgeisdeMol

  • Forumlid
  • @GeorgeisdeMol (Twitter)
Re: Aflevering 9
« Reactie #95 Gepost op: 2-03-2012, 12:58:42 »
of we stoppen 9 mollen in het programma en 1 kandidaat en gaan Wie is de kandidaat spelen ;-)

Dat Wie is...de Mol? Wie is de Kandidaat? wordt moet dus voorkomen worden ;)! Want daar begint het al een beetje op te lijken. Maakt het spannend voor ons (de kijker), maar misschien net iets té.


Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #96 Gepost op: 2-03-2012, 12:59:15 »
Als dat zo was zou Hadewych volgens mij minder verbaasd kijken.   :)

Dus ze zou minder verbaasd kijken als ze haar Mol fout had?  lijkt me net andersom toch  ;D

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2012, 12:59:47 »
Als dat zo was zou Hadewych volgens mij minder verbaasd kijken.   :)
Misschien wel, maar Hadewych is, zoals we gezien hebben, altijd enthousiast en als blijkt dat ze al die tijd op de verkeerde mol zat, dan kijkt ze volgens mij ook zo: van opluchting en blijheid  ;)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2012, 13:01:36 »
(..)

Maar ook als een van de andere dames het is vind ik het dit jaar juist wel een goede prestatie..
Dus waarom nou juist nu deze kritiek??  ???

Kritiek hebben hoort bij Nederlanders :)

Anyway, als we willen discussieren hoe 'leuk' WIDM nog is kan dat misschien beter in een ander topic.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2012, 13:02:32 »
ik hoop dat jullie het snappen -

Ik snap waar je het over hebt :) En ja, het credo bij WIDM is niet voor niets: niets is wat het lijkt. Bovendien zou het wel een slip of the tongue zijn van de montagecrew als dit laatste shot uit de sneakpreview gewoon de ontknoping al prijs geeft. Dus in die zin vind ik het ook slordig. Immers, zei Art luttele seconden daarvoor nog: dat ziet u volgende week.. krijg je een paar secondes later als nog te zien hoe het echt zit. En toch.. gezien je Dio als afvaller kon ontcijferen n.a.v. een slecht geshopt laptopscherm, Marit als afvaller weten dankzij een HD-recorder met print screen.. zo kan dit fragment uit de sneakpreview ook heel goed tonen hoe het echt zit.

Het kan allebei. En gezien het bij de exits onverbloemd weergaf hoe de zaken er voor stonden, zo denk ik met deze sneakpreview hetzelfde. We zullen het pas volgende week definitief weten. Maar tot die tijd kun je toch wel met grote zekerheid er vanuit gaan dat iets is wat het lijkt. (die hebben ze al eens als ondertitel gehad en gebruikt als hint notabene!) Overigens, zie voorgaande series, omhelzen de winnaar en verliezer elkaar dikwijls als eerste. Natuurlijk mag je er zelf een conclusie aan verbinden, er inzien wat je er in wilt zien.. Dat doe ik net zo goed. ;) Soms zitten er achter dingen die wij zien geen achterliggende gedachte en zien we gewoon wat echt zo is. Daarom ga ik ook nooit zoeken naar aanwijzingen/hints en daar een centraal thema om heen verzinnen. Juist omdat keer op keer blijkt dat ze bij WIDM 4/5 hints erin stoppen van het kaliber: recht toe, recht aan.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan