Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125915 keer)

Offline hoihoi123

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #60 Gepost op: 2-03-2012, 11:18:56 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deze vraag kreeg Liesbeth. Overal zie je gewoon drie antwoorden, dus ook het antwoord van de maker van de test op dat moment zelf, maar Liesbeth krijgt vreemd genoeg niet haar eigen antwoord te zien bij de vraag...

Al hoorde ik dat er bij AM ook iets vreemds was, namelijk die vraag over het doolhof. Daar stond namelijk niet het bedrag van AM, maar van Tim als derde antwoord. Dit heb ik echter nog niet geverifieerd. Die van Liesbeth viel mij in ieder geval op.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 15:25:30 door Lukie4, Reden: spoiler tags toegevoegd ivm afmeting foto »

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #61 Gepost op: 2-03-2012, 11:19:21 »
Op het einde hoorde ik nog wel een leuke opmerking van Liesbeth: "Ik heb alles eruit gehaald wat erin zat..."
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #62 Gepost op: 2-03-2012, 11:22:46 »
Die blik van Hadeywch, in het volgende week-filmpje, sprak toch boekdelen? Overduidelijk de winnares. Jammer dat ze dit nu al tonen, want nu kan het niet anders dan dat Anne-Marie de mol is  ::ohno::

...en als dit toch anders blijkt, vergeet dat ik dit gezegd heb  :P

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #63 Gepost op: 2-03-2012, 11:24:08 »
Deze vraag kreeg Liesbeth. Overal zie je gewoon drie antwoorden, dus ook het antwoord van de maker van de test op dat moment zelf, maar Liesbeth krijgt vreemd genoeg niet haar eigen antwoord te zien bij de vraag...

Al hoorde ik dat er bij AM ook iets vreemds was, namelijk die vraag over het doolhof. Daar stond namelijk niet het bedrag van AM, maar van Tim als derde antwoord. Dit heb ik echter nog niet geverifieerd. Die van Liesbeth viel mij in ieder geval op.

Er stond niet het bedrag van Tim bij die vraag, er stond zelfs een bedrag dat helemaal niet in de enveloppen bleek te zitten op het einde (Tim had 1000 euro, AM had 1250 euro, en de keuzemogelijkheden waren 500/750/1500)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #64 Gepost op: 2-03-2012, 11:25:35 »
deze aflevering vond ik echt tegenvallen het is echt duidelijk dat anne marie de mol is en dat hadewyce de winnaar is. weer een fout net als de vooruitblik van marit met de roodscherm.    

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Aflevering 9
« Reactie #65 Gepost op: 2-03-2012, 11:27:23 »
beetje een doormodder-aflevering.. veel leuteren en herhalen, weinig nieuws. ::ohno::

Potentieel nog het meest informatief de paar omhelzing-shots van volgende week.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #66 Gepost op: 2-03-2012, 11:30:18 »
beetje een doormodder-aflevering.. veel leuteren en herhalen, weinig nieuws. ::ohno::

Potentieel nog het meest informatief de paar omhelzing-shots van volgende week.

Inderdaad heel jammer.. veel terugblik en bla die bla.
Eigenlijk alleen de eerste 20 minuten en de test met objecten die wel aardig waren.

Jammer dat ze niet gewoon nog een tweede opdracht doen dit wordt zo'n opvullingsaflevering altijd.  :-\\
Wat is er mis met nog een kleine opdracht zoals bijvoorbeeld dilemma's of een psychologisch spelletje van hoe goed kennen ze elkaar en hoe schatten ze de mol in?? Altijd goed toch??  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #67 Gepost op: 2-03-2012, 11:31:25 »
Die klok was fake en hebben ze er alleen ingestopt om het spannend te maken.

Dat denk ik nu ook ja. Want anders dan ter decoratie had die klok geen zin :P

En het blijft leuk hoe Art jongens blijft zeggen, zelfs nu nog. Al bewaarde hij hem voor het laatst  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #68 Gepost op: 2-03-2012, 11:37:10 »
Ik vond deze aflevering ook een beetje saai door de herhalingen.Het eerste spel vond ik wel leuk met alleen ja en nee antwoorden en de beperkte beltijd. Grappig om A-M en Hadewych in de auto te zien.Dat klungelen van A-M met de versnelling en het verkeerd rijden, waren dat nog de laatste molle-acties? Mooi beeld ook van Liesbeth daarboven in dat kamertje.
...maar soms even niet :)

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #69 Gepost op: 2-03-2012, 11:37:43 »
Wat mij opviel; Liesbeth legde aan ons als kijkers het ontvoeringsspel uit, maar noemde níet als spelregel dat zij alleen JA of NEE mocht antwoorden.. Een molactie waarbij de mol zelf extra spelregels toevoegt? Volgens mij is zoiets al vaker gebeurt  ::jaja::

Offline needemeu

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #70 Gepost op: 2-03-2012, 11:40:44 »
Liesbeth heeft duidelijk een verliezersblik. Zo'n blik van: 'Wat leuk voor je!'
Erg herkenbare blik, spreekt boekdelen.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #71 Gepost op: 2-03-2012, 11:43:54 »
Ja en??
Die winnaar wordt ook wel bekend.
Dat is het eerste wat ze kiezen te doen afhankelijk van het aantal verdenkingen lijkt me.
Dat weten ze in principe al wel bij de finale.

Vorig jaar hebben ze er ook voor gekozen om Soundos eerst te laten gaan, toen was er dus al de keuze gemaakt om haar als verliezer te tonen aan de kijker.  ::)

Kennelijk hebben ze besloten dit jaar niet de winnaar te tonen al had dat wel gekund lijkt me want uit de beelden op te maken en de hartelijke omhelzing + verrassing van Hadewych lijkt me op te maken dat zij de winnares is. Ze hebben gekozen dit niet te doen, for whatever reason. Had wel gekund want ze wisten toch al wel dat Liesbeth veel meer verdenking op zich had dan Hadewych tegen die tijd.  :)

Het zou me niet verbazen dat ze de laatste zin van Art (dat zien we volgende week...) gewoon apart hebben opgenomen om later in de montage te kijken hoe het het spannendst gemonteerd kan worden. Op die manier kun je alle kanten op, ook als de onmthulling om wat voor reden dan ook zou tegenvallen...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #72 Gepost op: 2-03-2012, 11:45:12 »
Wat mij opviel; Liesbeth legde aan ons als kijkers het ontvoeringsspel uit, maar noemde níet als spelregel dat zij alleen JA of NEE mocht antwoorden.. Een molactie waarbij de mol zelf extra spelregels toevoegt? Volgens mij is zoiets al vaker gebeurt  ::jaja::

Dit zou echt een geniale molactie zijn. Ik had ook het idee dat zij Hadewych en Anne-Marie steeds opbelde. Dat is al kandidaat toch niet het slimste om te doen, want dan kan het zijn dat Hade en AM nog geen vragen bedacht hebben.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline avonasac

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik kwam, ik zag en ik molde
Re: Aflevering 9
« Reactie #73 Gepost op: 2-03-2012, 11:46:53 »
Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten. Ook de verschillende montagetrucs die worden uitgehaald om mensen maar te linken aan het mollogo of teksten wordt zo breed ingezet bij de verschillende kandidaten dat de oorsprong van Wie is de mol uit het oog is verloren. Na 12 jaar trouw gekeken te hebben en al een wrange nasmaak na Kim en Patrick, is het toch wel duidelijk nu. Helaas, tijd voor een ander programma.
Tunnel in, Tunnel uit, Tunnel in, Tunnel uit. Maar ik zal je krijgen, jij Molletje

Offline Annek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #74 Gepost op: 2-03-2012, 11:48:33 »
Er stond niet het bedrag van Tim bij die vraag, er stond zelfs een bedrag dat helemaal niet in de enveloppen bleek te zitten op het einde (Tim had 1000 euro, AM had 1250 euro, en de keuzemogelijkheden waren 500/750/1500)

Misschien heeft de Mol een deel van het geld weggegooid? Zou ook nog kunnen...Maar zou wel raar zijn. In de andere enveloppen zat maar 1 briefje met een bedrag...

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #75 Gepost op: 2-03-2012, 11:49:05 »
Dit zou echt een geniale molactie zijn. Ik had ook het idee dat zij Hadewych en Anne-Marie steeds opbelde. Dat is al kandidaat toch niet het slimste om te doen, want dan kan het zijn dat Hade en AM nog geen vragen bedacht hebben.

Als Liesbeth gewoon alles mocht zeggen (en ze is niet de mol) was de opdracht wel heel simpel: rijdt even naar Ronda, ik zit in die oude brug ...

Ga er dus maar vanuit dat het echt bij de opdracht hoorde. ::jaja::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #76 Gepost op: 2-03-2012, 11:52:26 »
Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten. Ook de verschillende montagetrucs die worden uitgehaald om mensen maar te linken aan het mollogo of teksten wordt zo breed ingezet bij de verschillende kandidaten dat de oorsprong van Wie is de mol uit het oog is verloren. Na 12 jaar trouw gekeken te hebben en al een wrange nasmaak na Kim en Patrick, is het toch wel duidelijk nu. Helaas, tijd voor een ander programma.

Die laatste conclusie wil ik nog niet gelijk trekken. Er moet inderdaad wel iets bedacht worden om het voor kandidaten wat minder aantrekkelijk te maken om te mollen en voor de mol juist wel aantrekkelijk te maken om zelf te mollen. (beloning per echte molactie en niet doordat anderen de opdracht verkloten of zoiets)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #77 Gepost op: 2-03-2012, 11:53:40 »
Ik heb wat reacties gelezen dat het een zinloze aflevering was, maar ik had echt meerdere malen kippenvel tijdens de aflevering. Toen die terugblikken begonnen naar de afgevallen kandidaten zat ik echt te rillen. Op een gegeven moment duurde het misschien iets te lang, maar ik heb echt genoten!

De "jong es" tijdens de finale is echt grappig!  ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #78 Gepost op: 2-03-2012, 11:55:41 »
Wat heel duidelijk is geworden, Wie is de mol heeft zijn beste tijd gehad. De mol zelf is niet meer het hoogtepunt, maar de mollende kandidaten.

Ik ben met je eens dat de saboteerruimte die de mol heeft afhangt van hoe mollerig de kandidaten zich opstellen. Zoals je in serie 11 Art met name duidelijk mollenstreken zag leveren, heeft ie in feite zijn eigen glazen ingegooid. Hij won de pot, maar de pot had veel hoger kunnen staan als ie als kandidaat gewoon vaker geen mollenstreken had geleverd. Goed, Liesbeth (onder voorbehoud, want niets is wat het lijkt en zelfs dan is het nog niks met WIDM :P) heeft verloren van Hadewych, maar toch heeft Liesbeth deze serie de meeste mollenstreken op haar naam staan. En in serie 10 haalde Sanne meer streken uit dan Kim, in serie 9 haalde Anniek meer streken uit dan Jon. Dus het is iets wat zich de laatste paar series heeft herhaald. :)

Helaas, tijd voor een ander programma.

En toch vind ik het niet tijd voor een ander programma. ;) Want het blijft mooi om de wisselwerking van een groep te zien, het psychologisch effect maakt WIDM zo'n mooi programma. Verder de prachtige montage met al die sfeerbeelden van de landen die ze aan doen.  ::bravo:: Het enige waar het tijd voor is, is dat kandidaten terug gaan naar kandidaten zijn, zodat de mol vrij spel heeft te doen waar hij/zij voor is aangesteld: de saboteur uithangen!  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #79 Gepost op: 2-03-2012, 11:59:24 »
Kandidaten nemen die het geld echt nodig hebben zou al schelen.
...maar soms even niet :)