Auteur Topic: Bar: De Olympische Vlam  (gelezen 9130 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #20 Gepost op: 28-07-2012, 09:46:44 »
An sich was het een hele mooie opening, maar (hoewel de belangrijkste dingen nog gedaan moesten worden) ik ben na de binnenkomst van de atleten naar bed gegaan. Dat vind ik toch altijd het leukste van de opening.

De show was verrekte mooi, met voor mij als 2 hoogtepunten: James Bond die de Queen ophaalde in Buckingham Palace en Mr Bean als toetsenist... De rest was ook heel erg mooi, alleen had het van mij wel een stuk korter gemogen. Maar dat vind ik überhaupt al tijden van de showgedeelten bij de openingen van grote sportevenementen: ze duren veel te lang. Het belangrijkste van de opening zit immers aan het einde: de binnenkomst van de landen, de vlag, de eed enz... Die lengte maakt het op een gegeven moment dat men afgeleid kan raken. Waarom moet het bijna 2 uur duren voor het 'echte' gedeelte begint?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #21 Gepost op: 28-07-2012, 10:13:58 »
Voor zover je onder het echte gedeelte de serieuze elementen bedoelt (binnendragen vlag, afleggen eed, spelen van de hymne en de toespraken): je kan ervoor kiezen om die als eerste te doen.

Hou me ten goede, maar daar kiest de organisatie zelf voor. Maar hoe hou je de aandacht van de kijker vast, dat is maar steeds de vraag. Het officiele deel het eerst, en daarna showtime? Wie weet. Maar volgens mij haken veel mensen dan ook voortijdig af.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #22 Gepost op: 28-07-2012, 10:19:38 »
OK, bedankt, dan ga ik vandaag het laatste stuk bekijken en eens zien en horen hoe Paul het deed.
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #23 Gepost op: 28-07-2012, 10:31:52 »
Ik ben bij Paul afgehaakt trouwens. Ik kon m'n ogen niet meer open houden. Maar het leek wel of het geluid daar niet synchroon liep. Of lag dat aan mij?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #24 Gepost op: 28-07-2012, 10:34:03 »
Waar het mij omgaat is de totale tijdsduur van het geheel. Ik vind 3,5 a 4 uur veel te lang voor een opening. En dat komt met name door het showgedeelte. (al zou je ook best kunnen snijden bij het binnenlopen van de sporters, door geen officials mee te laten lopen) 2 uur show is toch wel erg veel in mijn ogen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #25 Gepost op: 28-07-2012, 10:58:26 »
Ik ben bij Paul afgehaakt trouwens. Ik kon m'n ogen niet meer open houden. Maar het leek wel of het geluid daar niet synchroon liep. Of lag dat aan mij?
Nee, lag niet aan jou, het leek wel of er ergens anders iemand mee stond of zat te zingen.

Er zullen best meer onvolkomenheden in de show hebben gezeten, maar dit was er inderdaad een van.



Het viel me op dat het soms leek alsof er twee groepen deelnemers het stadion binnenliepen.
« Laatst bewerkt op: 28-07-2012, 11:00:33 door Bodejos »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #26 Gepost op: 28-07-2012, 12:43:21 »
Ik ben bij Paul afgehaakt trouwens. Ik kon m'n ogen niet meer open houden. Maar het leek wel of het geluid daar niet synchroon liep. Of lag dat aan mij?
::ohno:: dat gevoel had ik ook. Verder leuke opening waarin de typisch Britse eigenschappen werden benadrukt. Dat mr Bean en james Bond nog even op kwamen draven helemaal top  ::ok:: En ook het aansteken van de vlam was best origineel, alleen ik vraag me af waar die vlam heen gaat want normaalgesproken staat de vlam ergens boven aan de rand van het stadion.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #27 Gepost op: 28-07-2012, 13:32:05 »
Het lijkt me ook, en dat werd al eens aangestipt, nogal lastig voor de atleten. Stel: je bent speerwerper, en je ziet je speer in die vlam verdwijnen.

Simpel gezegd: Atletiek staat pas volgende week op het programma, en ze hebben nog een week om het stadion leeg te ruimen, dan zal ook de vlam haar definitieve plek krijgen.

Ben alleen benieuwd hoe ze ze gaan doven over twee weken.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #28 Gepost op: 28-07-2012, 13:37:51 »
Ach, daar zal een regenbui wel voor zorgen. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #29 Gepost op: 28-07-2012, 13:55:11 »
Een spetterend slot, dus. En kost ook niet zoveel.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #30 Gepost op: 28-07-2012, 14:28:07 »
Misschien dat Wet Wet Wet wel komt optreden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #31 Gepost op: 28-07-2012, 18:49:58 »
Lullig is het wel: je traint jaren voor een Olympisch ticket. Je mag naar Londen, en komt de eerste dag in actie. Na 3 minuten of soms al minder, is je droom voorbij en kun je al naar huis.

Hoeveel sporters is dit intussen vandaag al overkomen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #32 Gepost op: 28-07-2012, 22:16:37 »
Wel lullige bosjes bloemen daar in Londen. In de bloemenbranche heeft de crisis zo te zien ook toegeslagen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #33 Gepost op: 28-07-2012, 22:44:02 »
Ze hebben wel medaille plaza weggedaan zie ik. Was aan de ene kant wel indrukwekkend, aan de andere kant, wil je die plak natuurlijk het liefst zo snel mogelijk hebben.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #34 Gepost op: 28-07-2012, 23:18:16 »
hmmm medaille plaza vond ik ook niks. Dan doen ze zo'n bloemen ceremonie direct na de wedstrijd en later pas de echte medaille. Ben je als supporter bij de wedstrijd aanwezig, zie je niet eens dat de medaille wordt uitgedeeld.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #35 Gepost op: 29-07-2012, 10:31:33 »
Medal Plaza schrappen vind ik een goede zaak. Je moet apart betalen om erbij te kunnen zijn, en waarom zou je twee keer willen betalen. Zoals Lukie aangeeft: je gaat naar een sport-evenement, en wil dan ook als er medailles te vergeven zijn de uitreiking daarvan meemaken. (Een kaartje is al duur genoeg.....).

Aan de andere kant: wat kost het beveiligen van een aparte plek dan nog eens.


Over dat beveiligen gesproken: helaas is het een noodzakelijk iets geworden. Los van de algemene dreiging met aanslagen, Londen zal nooit vergeten hoe het werd opgeschrikt, daags na het bekend worden van de stad als organisator van deze editie.


Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #36 Gepost op: 29-07-2012, 12:07:23 »
Ik ben bij Paul afgehaakt trouwens. Ik kon m'n ogen niet meer open houden. Maar het leek wel of het geluid daar niet synchroon liep. Of lag dat aan mij?

De autotune liep voor op Paul, dus dat was inderdaad een foutje.

Ik vond het een mooie ceremonie om te zien. Een vriendin van mij heeft eraan meegewerkt. Ik zag d'r heel in het begin kort in beeld met de die wolken lopen, dus dat was wel heel gaaf haha.

Die vlam wordt verplaatst. Het stond tijdens de opening op een platform en die wordt uit het stadion gehaald als ik het goed heb begrepen. Dit was puur voor de show :).


Ik vind het een goede zet dat medal plaza is afgeschaft inderdaad. Veel leuker om de medailles ter plekke uitgereikt te zien worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #37 Gepost op: 1-08-2012, 15:02:33 »
Ik vond het echt geniaal hoe ze die vlam hadden gemaakt. De hele tijd die kinderen die met die rare dingen liepen bij de landen. Het was zeer onduidelijk wat dat was, tot die jonge sporters bij de nog niet ontstoken vlam aan kwamen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #38 Gepost op: 2-08-2012, 23:03:51 »
Ik wil ook zo'n Mini-Big Ben. Zouden ze die gaan veilen?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Bar: De Olympische Vlam
« Reactie #39 Gepost op: 6-08-2012, 00:30:22 »
Zag ik dat goed? Zat Mart Smeets nou Ranomi ''in de markt'' te plaatsen?


Dat een ondernemer iets met Ranomi wil doen, dat staat vast, maar dat hoeft Mart Smeets toch zeker niet voor haar te regelen?

Dat een contract, als het ervan komt, minimaal 5 nullen bevat: dat halen ze er wel uit. Maar is het wel verstandig?