Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133415 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Sabotage
« Reactie #160 Gepost op: 7-04-2013, 21:08:39 »
maar aan de andere kant wel weer een goede reden om naar het programma te kijken :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #161 Gepost op: 7-04-2013, 21:13:16 »
Dag Lange Frans.  ::zwaai::
Sommige kandidaten zijn niet echt snugger. In de zin zitten de woorden "hangt" en "wand", dus de zin is "Er is iets aan de hand"?  ??? ::rofl::

Hero Brinkman valt me tot nu toe heel erg mee. Zolang hij maar niet over zijn politieke standpunten begint.  ;D

Ik ga dit programma wel volgen. Ik vind het wel een leuk programma.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Sabotage
« Reactie #162 Gepost op: 7-04-2013, 21:16:53 »
Ik moet mijn best doen om niet met een WIDM-bril naar Sabotage te kijken.


En eerlijk is eerlijk: hoewel de politieke standpunten van Brinkman me absoluut niet bevallen, sprong hij er voor mij in positieve zin uit.

Jeffrey Wammes vond ik ook niet verkeerd.


Vanmiddag stond op twitter: ''ik denk dat ik mijn geld op Jeffrey zet als zijnde de saboteur, WANT hij is homo''.


Ehhhhhh, wat heeft DAT er nou mee te maken, dit soort kwalificaties, daar kan ik dus echt niet tegen.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2013, 07:04:50 door Bodejos »

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #163 Gepost op: 7-04-2013, 21:20:46 »
Ja, zij komt zooo gemaakt over ::jaja::.

Onze enige hoop is nog dat ze dat geen 3 weken gaat volhouden (of er vroegtijdig uit wordt gestemd  ;)   )

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sabotage
« Reactie #164 Gepost op: 7-04-2013, 21:22:23 »
Ik vind dr leuk  :(
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Sabotage
« Reactie #165 Gepost op: 7-04-2013, 21:29:08 »
Ik vind dr leuk  :(
::) Omdat ze blond is zeker ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Sabotage
« Reactie #166 Gepost op: 7-04-2013, 21:32:44 »
 ::hypocriet::
You'll never walk alone

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #167 Gepost op: 7-04-2013, 21:34:34 »
::) Omdat ze blond is zeker ::rofl::
Ik vind haar ook leuk  ::hypocriet:: terwijl roodharigen toch meer mijn type zijn.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #168 Gepost op: 7-04-2013, 21:35:53 »
::) Omdat ze blond is zeker ::rofl::

Ik vind haar knap  ::love::

Verder zal ik het programma wel blijven volgen denk ik,
op zondag is er toch niks leuks op tv.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #169 Gepost op: 7-04-2013, 21:42:25 »
Liza is inderdaad een mooie meid, maar ik vind haar niet zo'n interessante kandidaat.
Ik kijk nu al uit naar de bitchfights tussen Sylvia en Rosalie.  >:D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #170 Gepost op: 7-04-2013, 23:47:19 »
Ik ben halverwege de eerste aflevering maar ik vind het echt slecht :P. De opdracht zijn wel goed en het spel is ook wel anders dat widm maar het wordt te veel gebracht alsof het allemaal al heeeeel spannend is (de zoektocht) terwijl dat nog helemaal niet zo is.

Ik weet niet of ik volgende week nog ga kijken

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #171 Gepost op: 8-04-2013, 01:40:09 »
Ik vond het eigenlijk wel vermakelijk. Een beetje een opgezette ruzie tussen Sylvia en Inge, maar ach, dat hoort bij zo'n programma.
Verder was het logisch dat Lange Frans er uit moest aangezien hij met het goede woord kwam boven op die toren. Door Hero hadden ze veel antwoorden goed, dus ook logisch dat hij genomineerd werd. Volgens Liza was het wel slim om als saboteur gelijk in de eerste aflevering jezelf te nomineren. Zou de saboteur dat durven? Zo ja dan zou Sylvia een goede zijn, maar ik zou het raar vinden als die dan meteen zichzelf opzadelt met zo'n opdracht van het verzamelen van was van Rosalie. Dus volgens mij kun je zowel Hero, Sylvia en ook Rosalie uitsluiten.
Ben Saunders is trouwens echt verschrikkelijk dom bleek bij de twee opdrachten. Hij zei meteen dat hij niks wist en maakt af en toe nogal domme opmerkingen. Speelt hij dit om er langer in te blijven, zodat de saboteur hem niet elimineert of is hij echt zo dom?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #172 Gepost op: 8-04-2013, 01:53:09 »
Ik dacht, mooi zonder reclames, maar dan toch nog even. :)

Het viel me alles mee, mis wel een beetje de spanning (vooral de testen + executie), camera- en muziektechnisch is het prima in orde.

En natuurlijk Liza, wat een beauty en hopelijk zit ze nog lang in het spel. ::love::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #173 Gepost op: 8-04-2013, 08:14:59 »
Slechts 339.000 kijkers, ik ben benieuwd hoe dit verder zal verlopen....
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #174 Gepost op: 8-04-2013, 09:35:26 »
Dat is niet best.. Misschien een tussentijdse overstap naar SBS6?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #175 Gepost op: 8-04-2013, 09:57:00 »
Ik vond het een beetje een warrige aflevering eerlijk gezegd. Ik snap niet zo goed hoe de groepen zijn ingedeeld en ook niet waarom de ene groep slechts een aanwijzing kon winnen en de andere groep de sleutel om 3500 euro te verdienen. En waar is het een aanwijzing voor? (Ik gok naar de identiteit van de saboteur, maar zeker weten doe ik dat niet). Ik vond de eerste opdracht erg leuk, maar niet echt moeilijk. De weg vinden naar de toren was gemakkelijk, want aan beide groepen werd de naam van de toren gegeven (inclusief het nummer van de verdieping). De opdrachten zelf waren ook niet bijster moeilijk. Het zand overgooien was gewoon tweemaal de 10kg emmer vullen, overgieten in de 6kg emmer en de resterende 4kg in de kokers gooien (veel gemakkelijker dan de raadsels in WIDM). Ook het woord dubbelspel was erg gemakkelijk; ik zag het zelf al vrij snel en met deze letters was ook niets anders te maken. Het klimmen vond ik erg leuk :).

De tweede opdracht vond ik erg leuk, maar leek ook niet enorm moeilijk te zijn (ik had verwacht dat de tekens slecht te zien zouden zijn, maar de kandidaten zagen zelfs met het blote oog de juiste plaatjes). Wederom was er één groep met een minieme invloed op de proef en één groep die de proef kon maken of breken.

Het reality aspect vond ik minder goed uit de bus komen bij dit programma. Weer zien we neppe ruzies (Sylvia, Inge en Rosalie lijken het er echt om te doen), deelnemers samen eten en in een zwembad liggen (en Liza die verwoede pogingen doet om haar microfoonband niet haar zongebruinde buik te laten verpesten). Hebben de kandidaten trouwens gewoon contact met het thuisfront? We zien laptops en telefoons in beeld, die ook nog aanstaan.

Opvallende zaken per kandidaat:
- Liza: leuke kandidaat, stoer dat ze ondanks haar hoogtevrees toch die toren inklom (ja ze heeft echt hoogtevrees, dat is niet gespeeld), wel apart dat ze werd geïntroduceerd als winnares van Sterren Springen ipv als actrice, wordt erg verdacht door de medekandidaten wat ik niet zo goed snap
- Manuel: leuke en lieve kandidaat, weinig verdachts kunnen ontdekken
- Hero: veel leuker dan ik had verwacht, heeft de opdracht op het dak echt gered (hij was de enige die de antwoorden wist, al lagen ze gezien zijn politieke verleden ook erg in zijn straatje), ook de ballon redde hij, daarentegen verpestte hij bewust de opdracht met het zand
- Ben: niet echt in beeld geweest, maar komt niet echt slim over
- Edith: leuke en stoere kandidaat, leuk om haar eens te leren kennen, geeft de goede rebusoplossing maar weet dit niet door te drukken
- Jeffrey: heb ik nog niet echt een oordeel over, maar lijkt wel leuk, geeft ook de goede rebusoplossing
- Inge: komt niet echt sympathiek over, eigenlijk heb ik het nu al wel gezien met haar
- Rosalie: tja, ik vind haar ook niet echt een geweldige persoonlijkheid, ze lijkt er op uit te zijn dat andere mensen haar raar aankijken (zoals ze Manuel haar schatje noemde), ook duwt ze haar mening erg door zoals met de foute rebus (en waarom moesten haar kleren verdwijnen van de saboteur?)
- Sylvia: ook weinig sympathiek in dit spel, voert een opdracht van de saboteur uit (waarom?), speelt het rebusspel enorm slecht (maar wel weer zo opvallend slecht dat de andere kandidaten haar ook niet geloven), haar rol bij de keuze van de rebus is niet duidelijk
- Lange Frans: ik vond hem leuk in dit spel, jammer dat hij meteen het veld moest ruimen (zelf vond ik Hero veel meer goede dingen doen, maar kennelijk dacht de saboteur daar anders over)

Mijn verdenkingen:
- Ben
- Rosalie
- Inge

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #176 Gepost op: 8-04-2013, 10:46:00 »
Wat mij opvalt aan het programma is dat het spel goed in elkaar zit maar dat ze het niet goed in beeld brengen. Ze proberen de reality kant én de opdrachten goed in beeld te brengen maar eigenlijk lukt dat allebei maar half.
Ik vind een programma als big brother erg leuk en vind het dus echt totaal geen probleem als ze lekker op de drama focussen en een beetje stoken (zoals ze nu tussen Sylvia en Rosalie deden) maar op mij komt het heel erg over alsof de voice over / Erik alles dramatischer en spannender probeert te maken. Het programma moet van zichzelf goed/dramatisch/spannend/wat dan ook zijn en dat zou je niet met een voice-over er in moeten proberen te proppen. Want dat werkt ook helemaal niet. Ik heb daar persoonlijk echt een gruwelijke hekel aan.
Ik vind Erik ook helemaal niet passen bij dit programma eigenlijk. Hij presenteert het helemaal niet mysterieus.

Ze hadden trouwens ook beter moeten uitleggen waar die opdracht van Sylvia nou voor diende, want nu lijkt het erop dat het alleen maar was om te stoken... Want als het alleen maar was om er voor te zorgen dat zij juist verdacht werd en niet de saboteur dan moet je haar niet vervolgens gaan nomineren. Tenzij liza de enige is die goed zit en die denkt juist dat de saboteur zichzelf zou nomineren.

Nog een laatste opmerking. Het programma heeft wel raakvlakken met WIDM, maar ik vind het zeker niet hetzelfde. De manier van in beeld brengen is heel anders en de spelregels zijn ook gewoon heel anders. Eigenlijk is alleen het onderdeel van we doen opdrachten voor een pot en iemand probeert dat te laten mislukken hetzelfde. En zowel WIDM als Saboteur hebben hier nog veel meer omheen. Natuurlijk is dit het beginsel van beide programma's maar ze  hebben er wel iets anders mee gedaan.

In conclusion, will I be watching? Ik ga nog 1 aflevering kijken maar daarna is het denk ik afgelopen.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #177 Gepost op: 8-04-2013, 11:09:17 »
Je kunt nu eigenlijk de conclusie al trekken dat Liza het heel ver gaat schoppen/in de finale komt.

Ze is de mol saboteur --> ze gaat er niet uit
Ze is niet de mol saboteur --> ze is een goede hulp saboteur en wordt erg verdacht. Die gaat de echte saboteur er niet uit sturen.

Maar even nog wat verdere gedachten over de eerste aflevering:
- De biechten kwamen nogal heel erg (geen ander woord voor  ::rofl::) nep over.
- De opdrachten waren erg simpel.
- De kandidaten zijn dom (m.u.v. Hero, Edith en Jeffrey).
- Het was net iets te snel gemonteerd.
- Erik was erg goed.
- Er was in zekere mate spanning.

Dus, krijgt het nog een tweede kans? Het antwoord is ja.
Maar ik blijf het nog steeds een rip-off vinden van WIDM en BB.
En ach, mocht het toch slecht uitpakken de komende week (de kans acht ik heel groot), dan hoeven we ons met deze kijkcijfers i.i.g. niet op te maken voor een tweede seizoen!

PS: ik moest wel lachen toen Ben op die knop drukte en je toen dat typische The Voice of Holland geluidje hoorde als een stoel omdraait.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2013, 11:37:14 door Jordyep »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #178 Gepost op: 8-04-2013, 12:18:40 »
Leuke eerste aflevering! Je kon (zoals al gezegd) merken dat er zeker goed over het programma is nagedacht, alleen was het niet allemaal even goed en duidelijk in beeld gebracht. De meeste kandidaten lijken inderdaad niet de allerslimsten, maar dat geeft wel leuke televisie. Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik blij was dat Lange Frans mocht inrukken. Nu Ben Saunders nog...
Ich bin ein Bärliner!

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Sabotage
« Reactie #179 Gepost op: 8-04-2013, 12:37:19 »
Terugkijken: kijk.nl/video/kb...

Downloaden met nieuwsgroepen: binsearch.info/?b=Sabot... (create nzb)

Downloaden met torrents: pirateproxy.net/torrent/835... of torrentz.eu/ca41625ac87c...