Poll

Wie is de Saboteur

Lisa
2 (6.5%)
Sylvia
3 (9.7%)
Hero
3 (9.7%)
Edith
23 (74.2%)

Totaal aantal stemmen: 30

Auteur Topic: Sabotage  (gelezen 133404 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Sabotage
« Reactie #320 Gepost op: 21-04-2013, 22:32:00 »
Nou, in de preview is al te zien dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
eruit gaat.
Dat van die twee mensen met het mes kan verschillende dingen betekenen. Liza en Edith hebben het mes allebei in hun hand gehad, dus dan zou een van hen de saboteur moeten zijn. Maar het is een aanwijzing voor de kandidaten, die niet weten dat Liza het mes heeft gestolen. Misschien dat de aanwijzing daarnaar verwees.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Sabotage
« Reactie #321 Gepost op: 22-04-2013, 00:24:19 »
Viel me op dat we aan het begin van de rijstopdracht Lisa vaag in beeld zien. Is dit de manier waarop ze tonen wie de hulpsaboteur is? Misschien doen ze het ook als de kijkers nog niet weten wie de saboteur helpt, zou nuttig kunnen zijn  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #322 Gepost op: 22-04-2013, 09:25:23 »
Ik erger me echt kapot aan die voice-over. Maar voor de rest vind ik het een leuk programma.
Deze aflevering niemand naar huis, maar in de preview al verraden wie eruit is.  ::)
Ben met z'n "lompe oude boer"  ::ohno::
Kon iemand lezen wat er op het raam stond in het terugblikstukje?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Sabotage
« Reactie #323 Gepost op: 22-04-2013, 09:39:28 »
Wat is er dan zo erg aan die voice-over? Ik irriteer me er namelijk totaal niet aan. In mijn ogen voegt het aan dit programma zelfs wel wat toe!

Overigens, een interessante aflevering, met een opdracht (de rijst) die bij de echte WIDM niet zou misstaan (alleen dan natuurlijk zonder mes)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #324 Gepost op: 22-04-2013, 09:54:11 »
Voornamelijk de manier waarop de voice-over praat. Hij praat op een overdreven "spannende" manier.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Sabotage
« Reactie #325 Gepost op: 22-04-2013, 11:02:17 »
Met de week vind ik Erik minder geschikt worden voor dit programma, sorry Erik.  ::ohno::

Ik vond het ook niet zo'n geslaagde aflevering. Te veel sensatie zoeken, de opdrachten zijn rete-makkelijk, en ik vond het wel eens tijd wat meer met dat zwembad te zien. :P
Ze geven inderdaad wel lekker veel weg met de preview.

Ik denk dat ik wel blijf kijken, al is het maar omdat er op zondag bijna niets op tv is.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Sabotage
« Reactie #326 Gepost op: 22-04-2013, 17:47:32 »
Ze geven inderdaad wel lekker veel weg met de preview.
Iets te veel idd. Zo goed als weggeven wie geëlimineerd wordt en helemaal weggeven wat er gebeurt nadat de klok op 0 komt.
De preview van de klok had eigenlijk uit beeld moeten gaan op het moment dat het nog 1 seconde zou duren, dan wordt je getriggerd om te blijven kijken ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #327 Gepost op: 22-04-2013, 18:06:34 »
Iets te veel idd. Zo goed als weggeven wie geëlimineerd wordt en helemaal weggeven wat er gebeurt nadat de klok op 0 komt.
De preview van de klok had eigenlijk uit beeld moeten gaan op het moment dat het nog 1 seconde zou duren, dan wordt je getriggerd om te blijven kijken ;)

Inderdaad,  je moet bij Net5 gaan werken als previewmaker :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Sabotage
« Reactie #328 Gepost op: 22-04-2013, 19:12:29 »
Ik vond vorige twee weken leuker, de opdrachten waren iets saaier deze aflevering  :P

Ik vond Rosalie trouwens wel een stuk leuker dan vorige afleveringen, toen ze zo naar Sylvia ging. Lisa vind ik een beetje irritant worden denk ik  ::)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #329 Gepost op: 22-04-2013, 22:15:38 »
Ik vond vorige twee weken leuker, de opdrachten waren iets saaier deze aflevering  :P

Ik vond Rosalie trouwens wel een stuk leuker dan vorige afleveringen, toen ze zo naar Sylvia ging. Lisa vind ik een beetje irritant worden denk ik  ::)
Ik vind Rosalie ook leuker worden, maar Sylvia begint me echt te irriteren...
Lisa vind ik juist wel leuk en ze is mooi
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Sabotage
« Reactie #330 Gepost op: 23-04-2013, 19:25:41 »
Stom programma!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Sabotage
« Reactie #331 Gepost op: 23-04-2013, 20:51:05 »
Lisa vind ik juist wel leuk en ze is mooi
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Sabotage
« Reactie #332 Gepost op: 24-04-2013, 00:36:36 »
Er komt dus een board?  ::jaja::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #333 Gepost op: 24-04-2013, 06:56:55 »
Er komt dus een board?  ::jaja::
::ohno::

Dan zou The Voice of Holland inmiddels ook een board moeten krijgen als je kijkt naar het aantal posts van beide topics.
🜃

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #334 Gepost op: 24-04-2013, 11:58:33 »
Ik vond vorige twee weken leuker, de opdrachten waren iets saaier deze aflevering  :P

Ik vond Rosalie trouwens wel een stuk leuker dan vorige afleveringen, toen ze zo naar Sylvia ging. Lisa vind ik een beetje irritant worden denk ik  ::)
Dit inderdaad. En Jeffrey noemde Liza een kreng, dus zo lief is ze blijkbaar niet. Manuel vind ik ook niks.

Erik vind ik nog steeds niet leuk. Wat mij betreft doet hij vanaf nu alleen nog maar achter-de-schermenwerk.  :-X
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #335 Gepost op: 24-04-2013, 12:20:48 »
Wat heeft een hulpsaboteur nu aan het volbrengen van de gevraagde actie? Bedoel.. Liza heeft haar taak uitgevoerd, maar alleen de saboteur heeft er profijt van want kan lekker stoken op die manier in de groep. Of is het alleen maar om een wit voetje te halen zodat indien je genomineerd bent jij niet geëlimineerd zult worden? Verder kunnen ze montagetechnisch nog wel het een en ander leren ja. Hoe zo we geven niks weg in de sneakpreview  ::) ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #336 Gepost op: 24-04-2013, 17:09:57 »
Ik denk dat tweede inderdaad. Nou ja, liever dat het op deze manier door de saboteur wordt afgedwongen dan dat kandidaten vanuit zichzelf zoveel mogelijk opdrachten gaan lopen verpesten om toch maar zo lang mogelijk in de villa te mogen blijven. Ik was er in het begin bang voor dat dat vooral zou gaan gebeuren, maar vind het tot nu meevallen. In de opdrachten lijkt de groep behoorlijk fanatiek.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Sabotage
« Reactie #337 Gepost op: 24-04-2013, 23:21:50 »
Ik denk dat tweede inderdaad. Nou ja, liever dat het op deze manier door de saboteur wordt afgedwongen dan dat kandidaten vanuit zichzelf zoveel mogelijk opdrachten gaan lopen verpesten om toch maar zo lang mogelijk in de villa te mogen blijven. Ik was er in het begin bang voor dat dat vooral zou gaan gebeuren, maar vind het tot nu meevallen. In de opdrachten lijkt de groep behoorlijk fanatiek.

Ze hebben iets in de spelregels dat saboteren (als kandidaat) niet erg lucratief maakt:
De overige deelnemers mogen het restant van de groepskluis onderling verdelen. Hoe vaker iemand de Saboteur in zijn top 3 heeft, hoe groter het aandeel uit de groepskluis. Let op: de deelnemer die door de groep ten onrechte als de Saboteur is bestempeld, deelt niet mee in het prijzengeld. Hij of zij heeft blijkbaar te vaak de Saboteur gespeeld, om zijn tegenstanders zand in de ogen te strooien. En wie een kuil graaft voor een ander… valt er soms zelf in.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sabotage
« Reactie #338 Gepost op: 25-04-2013, 17:28:35 »
Oh ja, natuurlijk! Die link had ik nog niet gelegd. Dat hebben ze dan wel mooi weten te ondervangen. :)

Wel sneu als er dan iemand die blijkbaar niet zo heel veel gesaboteerd heeft, toch zonder geld blijft zitten als de saboteur niet ontmaskerd wordt.

En denk je dat de eindstand wordt bepaald door de algemene ranking die ze nu steeds laten zien? Ik had tot nu toe het idee dat alle kandidaten in de laatste aflevering nog de mogelijkheid zouden krijgen om uit de drie overgebleven kandidaten hun saboteur te kiezen (maar de eerste optie lijkt me nu logischer).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sabotage
« Reactie #339 Gepost op: 26-04-2013, 05:26:34 »
Maar wat nou als kandidaat A de saboteur aanwijst en kandidaat B kandidaat A aanwijst?
Krijgt dan niemand geld? Want dan is de saboteur ontmaskerd, maar heeft degene die hem heeft ontmaskerd te vaak de saboteur gespeeld.  ???
Brevis esse laboro, obscurus fio.