Auteur Topic: Droom topic  (gelezen 239539 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #580 Gepost op: 29-10-2014, 13:13:35 »
Oh, right! Droom-topic!
Niets wereldschokkends ditmaal - want ik ben het gros weer vergeten.



Ik was ergens in Rusland met.. iemand anders.. om een nieuwe museum te recenseren.
Dit was namelijk een speciaal museum, want het was opgericht door inwoners -- door het volk, voor het volk.
Want de andere musea in Rusland waren prut [man, hermatige is zó overrated ::)]

Het stond echt totaal vol met boeken en prullaria - de inventaris wellicht het beste te vergelijken met die van een enorm antiquariaat annex antiekhandel.
Het eigenaardige was dat je bij binnenkomst meteen in het museum was. Het kaartje moest je fixen bij een balie in het midden van de ruimte, die soms bevolkt was door 1 medewerker - maar vaker niet. Als recensent mocht ik natuurlijk overal komen, ook door de ingang achter de balie, die eruit zag als een soort bezemkast onder de grote wenteltrap naar boven.
Binnen bleek het echter geen bezemkast, maar een vrij grote kamer [misschien 6x8 meter]. Binnen zaten 7 (+/- 1) russen onderuit gezakt op luie sofa's en stoelen, een of ander FIFA-spel te spelen op een playstation.
Dat vond ik ook eigenlijk beter dan het museum zelf, dus ik ging er maar bij zitten tot ik wakker werd.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #581 Gepost op: 29-10-2014, 16:34:01 »
Kijken of ik mijn droom een beetje uit kan leggen

Was met een gezelschap van ongeveer 30 man onderweg naar weet-ik-veel-waar, maar met een zeer belangrijk doel à la The Fellowship of the Ring. Ik kende niemand van de andere reisgenoten, maar het waren ook niet allemaal mensen. Wat voor wezens het precies waren die er tussen zaten, weet ik ook niet. Maar op een bepaald moment komen we op een groot, open frisgroen veld, alwaar we een vijandelijk leger treffen; het leger van de kant van het grote Kwaad dat wij in onze queeste moeten bestrijden. Het klinkt allemaal zeer ernstig, maar de wezens aan beide kanten waren niet bepaald schrikwekkend te noemen. Het zag eruit als een computerspelletje voor kinderen, maar toch met de ondertoon van een grote dreiging. Er was een enorme muur waar wij, de goeden, op moesten klimmen, maar daarvoor moesten we wel de pijlen van een soort centaur ontwijken. Al mijn reisgenoten slaagden hierin, alleen ik zat met iemand nog te suffen aan de rand van de veldslag. Toen rende ik ook maar naar de ladder aan de muur waarlangs iedereen naar boven was geklommen, maar de ladder was ijs- en ijskoud, zodat je bij de eerste sport de pijn al niet meer kon verdragen. Toch lukte het me bovenaan te komen en vanaf daar moesten wij een of andere grote bubbel beschieten die zich steeds bleef onderverdelen in kleinere bubbels (net als in zo'n shooter-computerspelletje).

Hierna besloten we alles opnieuw te doen, omdat het mede door mijn onoplettende houding in het begin niet helemaal naar wens was gegaan. Dus ik weer naar die ladder rennen terwijl een centaur van heel vlakbij een enorme pijl op me richt. Ik pak de pijl vast en richt hem naar boven, dat vond ik wel zo eerlijk - anders maakte ik al helemaal geen kans. Dit herhaalde zich een paar keer, tot mijn leider bovenop de muur met de leider van de vijand (een vrouwelijk figuur, geen idee wat voor wezen het was, maar ze leek me heel redelijk) overeenkwam dat men inderdaad maar beter niet van zo dichtbij op de tegenstander moest schieten. Toen ik bijna boven was bleek de ladder ineens van hout te zijn en had de vijandelijke leidersvrouw de bovenkant van de ladder verkoold met een brandende pijl. Ook hier had ik bezwaar tegen en alweer was mijn leider het met me eens en moest mevrouw de vijand weer inbinden.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #582 Gepost op: 29-10-2014, 17:05:07 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Wat een verbetering, zulke democratische veldslagen ::ok::
Ook tof dat de bad guys toch best redelijke types blijken :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #583 Gepost op: 16-11-2014, 11:28:37 »
Ik droomde dat ik een film zat te kijken en toen kwam er een actrice uit Lost langs en toen ging ik Aapje appen. Dus het was best wel een realistisch droom  ;D Dit verzin ik erbij, maar waarschijnlijk appte ik in mijn droom rond 23:42  ::)


Dit was in ieder geval realistischer dan mijn droom van afgelopen week. Ik zat in een rood Roemeens vliegtuig, maar werd boos door de stewardess aangesproken. Ze dacht dat mijn kauwgom een illegaal product was en dat dat niet mee de grens over mocht. Toen ik haar duidelijk maakte dat het kauwgom was, zei ze: "Nee. Dat is poedersuiker. Dat mag niet" En toen moest heel het vliegtuig ontzettend hard lachen, want poedersuiker is uiteraard geen illegaal product. En toen was het afgelopen, was een beetje apart  :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #584 Gepost op: 16-11-2014, 11:41:30 »
 ::rofl::

--

Ik vergeet de afgelopen tijd helaas m'n dromen vrijwel geheel.
Afgelopen nacht was het iets met op bezoek gaan bij een soort kluizenaar in een verder-verlaten afgelegen Spaans dorpje. Lag in een kale vallei, waarbij vrijwel alle huizen kleine eenkamer-woningen waren, zonder dak. Daaraan kon je zien dat het in Spanje was. ???
En verderop in de droom was nog iets met de trein van Maastricht naar Gouda, met het voornaamste plot-element iets met een voedseltrolley.

Maar behalve die halve gegevens heb ik werkelijk geen idee waar ze over gingen. En of het uberhaupt dezelfde droom was.

--



Ik doe wel af en toe aan slaapdronkenschap. Altijd leuk..
Afgelopen nacht, om 1:37, meende ik een kleine ultradunne, maar felle, zaklamp te hebben gekregen - die alleen in je eigen gemeente/plaats werkte.
Alleen terwijl ik het lag te bekijken, liet ik het ding natuurlijk vallen [kijk, dat deel was dan weer felrealistisch]. Maar ondanks rondwoelen/zoeken in bed kon ik het nergens vinden. Typisch.
Dus ik uit bed, beter kijken, nog niets, deken weg.. nee hoor..
Het mooie aan uit bed stappen is dat het iiiieets kan verwakkeren. Dus ik was net helder genoeg om te bepalen dat het waarschijnlijk niet werkelijk was gebeurd [en besides, anders was dat wel een zorg voor de ochtend hoor.] - dus ik ging maar weer slapen.


Dergelijke gevallen gebeuren gelukkig maar zelden - maar is wel de reden dat ik liever niet bovenin een stapelbed slaap ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #585 Gepost op: 16-11-2014, 12:06:20 »
Hahahaha next ::rofl::

Om 23:42 ook echt ::rofl::



En poedersuiker is ook zeer illegaal :o !! Pas maar op hoor!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #586 Gepost op: 16-11-2014, 12:23:57 »
Vermoed dat er inderdaad somehow wel een bom mee te knutselen is - alhoewel die vermoedelijk weinig meer zal doen dan roken. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Droom topic
« Reactie #587 Gepost op: 16-11-2014, 12:50:15 »
Dan snap ik de stewardess wel meer  ::jaja::

Citaat
En verderop in de droom was nog iets met de trein van Maastricht naar Gouda, met het voornaamste plot-element iets met een voedseltrolley.

Maar HDD, deze quote maakt me wel ontzettend nieuwsgierig. Klinkt als een goed verhaal.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Droom topic
« Reactie #588 Gepost op: 17-11-2014, 17:51:24 »
Vanochtend ruw gestoord tijdens een moordonderzoek. We hadden net ontdekt dat er bloed aan de kapstok en ook aan de kraag van de jas zat en dat het slachtoffer dus blijkbaar niet pas ter plekke was aangevallen. Tevens had ik net mijn eigen jas opgehaald uit het aangrenzende appartement. In mijn zak zat een doosje tic-tacs, maar dat mocht niemand weten. Blijkbaar was mijn relatie met het slachtoffer/de dader hechter dan ik mijn collega's wilde doen laten geloven.

Toen ging de wekker. Case closed. >:(
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #589 Gepost op: 17-11-2014, 22:02:21 »
Ik droomde onlangs dat alle kiezen uit mijn mond gevallen waren en dat het zaterdag was en alle tandartsen gesloten waren en dat ik moest wachten tot maandag om ze er weer in te laten zetten. :-\\

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Droom topic
« Reactie #590 Gepost op: 17-11-2014, 23:16:13 »
Ik droomde vannacht dat ik met m'n familie ergens heen ging maar het was ineens zomer en ik was veel te warm gekleed. Dus ik liep nog even terug naar huis om iets anders aan te trekken, bleek de achterdeur gewoon wagenwijd open te staan en er liepen 3 mannen in ons huis rond :o Ondertussen kwam m'n broertje kijken waar ik bleef dus samen hebben we die mannen het huis uitgewerkt, maar dat ging wel erg makkelijk dus werden we wat achterdochtig. En toen bedachten we ineens dat die mannen natuurlijk gewoon allang al onze computers gehackt hadden en daarom onze rekeningen konden leegplunderen en dat we dus onze pasjes moesten laten blokkeren. En toen werd ik wakker :P

Een paar dagen geleden had ik een best wel creepy droom trouwens, iedereen om me heen deed heel raar en anders dan normaal dus vroeg ik mezelf af of ik soms aan het dromen was. Meestal als ik dat denk realiseer ik me daarna dat het zo is en word ik wakker, maar deze keer dacht ik "nee, dit is geen droom, dit is duidelijk het echte leven" en m'n droom voelde net zo echt als het echte leven. En toen ik wakker werd bedacht ik dat ik nu dus nooit meer zeker weet of iets echt is of een droom :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Droom topic
« Reactie #591 Gepost op: 17-11-2014, 23:21:04 »
Vanochtend ruw gestoord tijdens een moordonderzoek. We hadden net ontdekt dat er bloed aan de kapstok en ook aan de kraag van de jas zat en dat het slachtoffer dus blijkbaar niet pas ter plekke was aangevallen. Tevens had ik net mijn eigen jas opgehaald uit het aangrenzende appartement. In mijn zak zat een doosje tic-tacs, maar dat mocht niemand weten. Blijkbaar was mijn relatie met het slachtoffer/de dader hechter dan ik mijn collega's wilde doen laten geloven.

Toen ging de wekker. Case closed. >:(
Duncton leefde in zn eigen forumsoap ;D :P

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #592 Gepost op: 18-11-2014, 09:36:44 »
Ik droomde, ter verandering, echt eens een droom - ipv een random vage situatie.

Ik was getrouwd met mijn droomvrouw.
Tof werk, drie dotjes van kinderen.
Wat wil een mens nog meer.
Nouja weinig, dus er gebeurde ook niet zo gek veel in de droom.
Leerde de jongste kietelen, en was volkomen gelukkig. :)


Nouja, toen werd ik wakker, en sloopte de realiteit alles met een grote hamer weg.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Droom topic
« Reactie #593 Gepost op: 19-11-2014, 11:19:00 »
Yesterday snakes , today family both harmless! hope ::hypocriet::
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #594 Gepost op: 29-11-2014, 19:39:18 »
Droomde dat er een dikke vogelspin over mijn borst liep terwijl ik in de show van Humberto Tan zat. "Links en rechts, links en rechts" zeiden we, refererend naar het over mijn borst heen en weer paraderende beest.

Toen ik wakker werd, was ik me er nog niet zo snel van bewust dat om een droom ging en sloeg ik mijn deken van me af om de spin naar het andere eind van de kamer te sturen. Ook enkele geluiden onder mijn bed lieten me twijfelen of het illusie of realiteit was.

Nee, ik was niet dronken.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #595 Gepost op: 29-11-2014, 19:46:52 »
Ahja, slaapdronkenschap kan weleens tricky zijn ;)


Paar nachten geleden hevig liggen dromen. Meerdere verschillende.

1 was dat ik een winkel uitliep, waarbij iemand zich aan me vast klampte. In de veronderstelling dat het een bewaker was, meldde ik dat ik niets had gestolen. Maar dat leverde weinig reactie op..
Een omstander was sneller van verstand, en snapte dat de arme man een acute insuline-injectie nodig had.
We waren allemaal De Onbekende Omstander [hét nieuwe Suske en Wiske album - nu bij u in de boekwinkel] zeer dankbaar.

Ander was veel uitgebreider, maar ben ik eigenlijk alles van vergeten. Was met D*nneke, Luus, Apekopje, en wellicht nog enkele anderen, in een metropool. Vermoedelijk London. Er was iets met lopen en winkeltjes - en het was supergezellig ::ok:: Vermoedelijk had deze droom ook een badminton-aspect, maar wellicht was dat droom-3..
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #596 Gepost op: 29-11-2014, 23:14:40 »
Ah jakkie Jann... doe mij dan maar liever die dromen vam HDD :P
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Droom topic
« Reactie #597 Gepost op: 8-12-2014, 14:01:20 »
Was een feestje in de tuin van het huis waar we niet meer wonen. Iets met elkaar in een zwembad gooien. Tot er ineens een hoge afgevaardigde kwam vertellen dat we daar mee moesten ophouden omdat Guus Hiddink eraan kwam. Hij was geblesseerd geraakt ergens aan zijn been, en dat vroeg natuurlijk om spoedoverleg met niemand minder dan mijn ouders! De volgende dag zou namelijk een belangrijke wedstrijd zijn.

Ik werd naar mijn kamer gestuurd :(
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Droom topic
« Reactie #598 Gepost op: 8-12-2014, 14:45:55 »
 ::rofl::
aaaahw mocht je er niet eens bij zijn  ::hug::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Droom topic
« Reactie #599 Gepost op: 11-12-2014, 06:02:11 »
Weer genoeg gebeurd. In meest recente droom alleen won ik paar duizend euro, werd mobiel gerold + kleine achtervolging, en viel er redelijk dichtbij een atoombom.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.