Auteur Topic: de bibliotheek  (gelezen 418945 keer)

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #20 Gepost op: 5-06-2003, 13:48:50 »
Tja :-\. Ik ben nog maar bij hoofdstuk 2, dus je moet me niet vragen waar het overgaat ;).

(Had je nu een ander antwoord verwacht? ;D)

Nee, ik wilde gewoon bijdehand zijn ;)








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:de bilbliotheek
« Reactie #21 Gepost op: 5-06-2003, 14:33:29 »
[quote author=Floortje idefix: de wereld van sofie is ook mooi! heb je de film gezien? (ik wel  ::) )
ik lees vooral graag 4d boeken (van o.a Pete Hautman) en boeken van Tonke Dragt en Anthony Horowitz.  :D

Citaat

Nee, de film heb ik niet gezien. Ik wist niet eens dat er een film van was.
Wat zijn 4d boeken trouwens? Boeken over de 4e dimensie? (waarvan ik ervan overtuigd ben dat hij bestaat, maar dat terzijde)







we're back :(

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #22 Gepost op: 5-06-2003, 15:05:30 »
Niemand die Harry Potter leest? (ik in ieder geval niet maar sssst)








Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #23 Gepost op: 5-06-2003, 15:19:29 »
Net "Fiesta" van Kate Cann uit (een even-bijkomen-van-mijn-examens-boek) en gister 'Liefdeslevens' van Josie Lloyd & Emlyn Rees uitgelezen (schrijven superrelaxedte boeken)

Kga binnenkort beginnen Het Dal der beloften van Jean M. Auel, superboeken.








Did I make the right mistake...?

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:de bilbliotheek
« Reactie #24 Gepost op: 5-06-2003, 15:21:59 »
Ja tuurlijk lees ik Harry Potter!!! (echt een hiaat in je opvoeding als je die boeken nie kent ;))
ik sta al in de startblokken voor 21 juni, dan kan ik de nieuwe gaan halen.


ben wel een beetje een "alleseter"
ik denk niet dat er veel mensen zijn die Harry Potter en Tom Clancy (die heb ik inmiddels allemaal uit  :'( ) combineren.

De boeken van Jean Auel heb ik ook gelezen, alleen de laatste nog niet. Misschien dat ik die voor de zomervakantie haal (is eigenlijk wel een goed idee)
Meestal lees ik zo'n boek of 3, 4 in de vakantie.








« Laatst bewerkt op: 5-06-2003, 15:24:36 door idefix »
we're back :(

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #25 Gepost op: 5-06-2003, 15:25:18 »
eej floortje god's gym heb k ook gelezen, nah n tijdje terug dan :) wat vond je van t einde?

en zaar, de passievrucht heb ik ook n tijdje geleden gelezen, wat vond je daar van? k vond t eerlijk gezegd nogal n tegenvaller  :-\

t laatste boek dat ik heb gelezen is denk ik au pair van willem frederik hermans. k vond t wel n leuk boek :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Groenenman

  • Gast
Re:de bilbliotheek
« Reactie #26 Gepost op: 5-06-2003, 16:52:37 »
Ik lees de laatste tijd niet meer zo veel, het was eerst heel erg met me maar dit jaar heb ik misschien een boek gelezen ofzo. Of je moet die boeken van School meetellen. Dan kom ik wel boven de 20 boeken ofzo  :(








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:de bilbliotheek
« Reactie #27 Gepost op: 5-06-2003, 18:13:09 »
'De Torens van Februari', dat heb ik een aantal jaren geleden. Ik kan me er niet zo heel veel meer van herinneren, maar ik vond het wel heel cool. Het was heel vaag, want Tonke Dragt had het zelf niet geschreven, maar het was het dagboek van die jongen en die was verdwenen naar een andere wereld? Kun je me het verhaal nog een keer vertellen??? Floortje?








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #28 Gepost op: 5-06-2003, 20:24:44 »
Ik lees niet mee zo graag, verpest door die -&(Y)F(&Y(@YF()WY- middelbare school.

Maar als ik iets lees, is het vaak een boek van Giphart.

[edit]

Niemand trouwens gezien dat er bilbliotheek staat?

Best droog als je een tikje melig bent  :-\ :-[ ;D







« Laatst bewerkt op: 5-06-2003, 20:36:17 door Milk »
No Milk today???

Offline fenn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik koe van you..!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #29 Gepost op: 5-06-2003, 20:35:21 »
Hoe heet deel 2 dan van 'een brief aan de koning'?
Ik ken dit eerste deel iig wel! En weet zo niet precies het verhaal meer...maar mooi wassie wel!

Auel...alle 5 haar boeken heb ik afgelopen zomer in 'n hele kleine 2 maanden gelezen. GEWELDIG, dat is echt een super mooi en boeiend verhaal.

Nu ben ik voor de tweede keer begonnen met de drie-delige serie 'Geef me de ruimte'. Van Thea beckman. Ik zag het staan, wist eigenlijk niet meer zo goed waar het over ging, maar 't was ooit mn lievelingsboek, dus nog maar een keer!

(Ook hele mooie drie-delige serie is 'de kinderen van moeder aarde' ..ook van Beckman)







een parachute is net als verlichting...soms trek je aan 't touwtje en gebeurt er niks

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:de bilbliotheek
« Reactie #30 Gepost op: 5-06-2003, 20:36:35 »
Dat zei ik dus ook. Eigenlijk wel grappig. Scholen proberen zo hard om leerling liefde mee te geven voor literatuur, maar het verpest alleen maar het plezier. Een boek is niet leuk als je het helemaal moet analyseren en als je moet doorlezen, omdat je aan deadline zit.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #31 Gepost op: 5-06-2003, 21:18:29 »
Deel twee van Brief voor de Koning heet "Geheimen van het Wilde Woud". En valt absoluut niet tegen!
Zeker weten net zo goed. Dan neemt Tiuri het voor de tweede keer op tegen de Ridder met het rode Schild. De vraag is alleen... Wie is het? En dat zeg ik natuurlijk niet.

En... ik lees ook Harry Potter!
Ik heb al maanden geleden mijn vijfde deel besteld!









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #32 Gepost op: 5-06-2003, 21:58:33 »
Ik ben echt een 'leesmonster'. Ik verslind alles wat te lezen is. In een vakantie van twee weken lees ik ongeveer 10 boeken.

Ik ben nu bezig in de derde Harry Potter (voor de zesde keer). Voor de vakantie moet ik nog wat nieuwe boeken kopen. Tips zijn welkom.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #33 Gepost op: 5-06-2003, 22:21:53 »
aanbevelingen? Die zijn er genoeg :)
iig alle boeken van Josie Lloyd & Emlyn Rees (zijn zowel in engels als in het nederlands leuk) (de titels: hou me vast, blijf bij mij, oude liefde roest niet en liefdeslevens, kan even niet op de engelse komen)

Uiteraard zijn de boeken van Jean M. Auel ook superboeken, inderdaad de eerste 3 boeken ook in een maand gelezen, toen begon school en mocht ik niet verder lezen)

De boeken van Linda Davies zijn ook heel relaxed, het zijn wel thrillers, de andere niet.

De enige andere aanrader waar ik nu op kan komen is uiteraard Harry Potter (Lord of the Rings mag ook natuurlijk) dat zijn gewoon superboeken (volgens mij begint 'super' mijn stopwoord te worden :$)

lees-se :)

(Bij mij mogen ook altijd tips binnenkomen :) mijn vakantie duurt nog tot september, dus alle tijd :D)







Did I make the right mistake...?

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #34 Gepost op: 6-06-2003, 14:48:53 »
Dat zei ik dus ook. Eigenlijk wel grappig. Scholen proberen zo hard om leerling liefde mee te geven voor literatuur, maar het verpest alleen maar het plezier. Een boek is niet leuk als je het helemaal moet analyseren en als je moet doorlezen, omdat je aan deadline zit.

Lang leve de uittreksels op internet! Joehoe!

Vals Licht en de Buitenvrouw van Zwagerman lezen lekker door. En wat ook een mooi boek(je) is is 2 koffers vol van Carl Friedman. (film: Left Luggage)
En natuurlijk HPtjes!







Koekoek!

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:de bilbliotheek
« Reactie #35 Gepost op: 6-06-2003, 15:15:32 »
aanbevelingen? Die zijn er genoeg :)
iig alle boeken van Josie Lloyd & Emlyn Rees (zijn zowel in engels als in het nederlands leuk) (de titels: hou me vast, blijf bij mij, oude liefde roest niet en liefdeslevens, kan even niet op de engelse komen)
Die boeken zijn idd erg leuk. Vooral ook als je niet zo van lezen houdt, want ze lezen makkelijk weg.
Ronald Giphart daar moet ik altijd enorm om lachen. Ik hou wel van zijn humor.
Voor mijn studie (Cultuur&Letteren) moet ik ook veel romans lezen, vooral van die klassiekers. Ben nu bezig in Madame Bovary. Ik heb heel veel boeken gelezen die ik kan aanraden, kan er alleen nu niet opkomen. Ik zal er nog ff over nadenken.







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:de bilbliotheek
« Reactie #36 Gepost op: 6-06-2003, 15:29:28 »
(Ook hele mooie drie-delige serie is 'de kinderen van moeder aarde' ..ook van Beckman)
jah, dat vind ik ook :D dat zijn mijn favoriete boeken van thea beckman. de geef me de ruimte-serie vond ik ook wel leuk maar minder... ik lees nu alleen geen jeugdboeken meer (behalve harry potter dan :)).

maar goed, tips:
stenen van de rivier van -ik denk- ursula hegi
stad van dromen van beverly swerling (best dik maar je hebt het zo uit, echt zo'n geweldig boek :D)

k heb dr nog wel meer maar deze zijn wel favoriet bij mij :D als je trouwens nog wat wil lezen in het engels, cane river van lalita tademy schijnt ook erg goed te zijn. ik heb hem een tijdje geleden gekocht maar ik bewaar m voor van de zomer op vakantie. mn moeder heeft m al wel gelezene en die vond m iig erg leuk :)







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #37 Gepost op: 6-06-2003, 20:52:57 »
Zaar: De passievrucht moest je die toevallig voor school lezen? Wij hebben die voor school gekocht in een boekenpakket maar kheb hem eik nog niet gelezen

De boeken van Nicce French zijn superaanraders ! Enkel 'De rode kamer' heb ik nog niet gelezen. En HP is ook 1 van mijn grootste favorieten !!

Mijn allergrootste blijft echter 'De verborgen geschiedenis' van Donna Tartt. Echt superprachtig ! Haar tweede (De kleine vriend) viel me echter enorm tegen. kheb het opgegeven na 300 blz, kon echt nie meer qua saaiheid







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:de bilbliotheek
« Reactie #38 Gepost op: 6-06-2003, 21:01:37 »

Nu ben ik voor de tweede keer begonnen met de drie-delige serie 'Geef me de ruimte'. Van Thea beckman. Ik zag het staan, wist eigenlijk niet meer zo goed waar het over ging, maar 't was ooit mn lievelingsboek, dus nog maar een keer!

(Ook hele mooie drie-delige serie is 'de kinderen van moeder aarde' ..ook van Beckman)

darr heb ik dus een jeugdtrauma van, thea beckman.... >:( ;D








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:de bilbliotheek
« Reactie #39 Gepost op: 6-06-2003, 21:05:51 »
Niemand trouwens gezien dat er bilbliotheek staat?

Zal ik het maar zo laten? Ik vind het wel leuk eigenlijk.







"Only thing to do is jump over the moon"