Auteur Topic: Het grote leuke dierentopic  (gelezen 65964 keer)

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #20 Gepost op: 7-06-2003, 12:00:26 »
Ben zelf niet zo'n kattenliefhebber, maar ik heb nog wel een leuk filmpje voor jullie:

)

heel leuk filmpje, ik herken er wel een aantal streke van die van ons uit...

gr Linda







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #21 Gepost op: 7-06-2003, 17:29:00 »
Nou ik zal ook eens effe wat melden over onze viervoeters.

Het begon allemaal toen mijn zus twee katten nam. Adam en Eva.

Adam leefde niet zo lang en toen was Eva opeens drachtig.

Bobby (zwart), Bastiaan (zwart/wit) en Bruno (zwart) werden geboren.
Bobby hield ze zelf
Bruun ging naam mijn tante in DH
en Bas kwam bij ons.

Toen hadden we dus 1 kat.

Toen scheet Bruun bij mijn tante het hele huis onder en toen haden we er twee.  

Toen ging mijn zus verhuizen naar Zwolle en toen hadden we er vier.








« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 17:29:58 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #22 Gepost op: 7-06-2003, 17:39:47 »
Een grote gezellige kattenfamilie ;)

Onze buren hebben een kat, maar die weet na 2 jaar nog niet dat hij bij de buren woont, of hij vindt het hier heel gezellig, want hij komt steeds via het keukenraam binnen.








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #23 Gepost op: 7-06-2003, 19:07:10 »



Onze buren hebben een kat, maar die weet na 2 jaar nog niet dat hij bij de buren woont,
Ik heb een tip voor de buren: geef dat beestje eens te eten en te drinken!







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 19:09:25 door bodejosm43 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #24 Gepost op: 7-06-2003, 19:27:34 »
k ben allergisch voor katten dus k heb dr ook niet zo veel mee, maar die lach kat op de foto van juultjuh vind ik wel erg cute :D







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #25 Gepost op: 7-06-2003, 20:04:13 »
k ben allergisch voor katten dus k heb dr ook niet zo veel mee, maar die lach kat op de foto van juultjuh vind ik wel erg cute :D
Ik hoorde daar niet alleen een LACHENDE kat.........

En hier zit Roxette mij aan te kijken.
« Laatst bewerkt op: 17-06-2003, 20:46:33 door bodejosm43 »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #26 Gepost op: 7-06-2003, 20:18:08 »
ik heb ook twee katten: een kater-yogurt en een poes-rumpy. zijn 12 en 11 jaar oud.

vorige maand voelde ik bij rumpy een dikke bobbel bij haar tepel, voelde meteen dat het foute boel was dus de volgende dag naar de dierenarts. en ja hoor diagnose: borstkanker met uitzaaiingen naar de andere tepels.
maar gelukkig kon er wel wat aan gedaan worden, een zware, lange en moelijke operatie waarin ze al het 'slechte' weefsel weg zouden halen.
dus drie weken geleden is ze geopereerd, een rits van kop tot kont. maar alles zou in orde komen zei de dierenarts. wij met der naar huis, antibioticapilletjes mee en pijnstillertjes, loopt die doos na 3 dagen weg.....hup zo het ramen uit, op het dakterras en over de daken. ik dus huilen en huilen en huilen, maar goed wat moet je ??
na 4 dagen heb ik raoul het dak opgestuurd en die heeft er gevonden in een dakgoot, ze lag dood te gaan. toen hij haar binnenbracht rook ik het meteen: we zijn er net op tijd bij!!!! dus weer naar de dokter, diagnose: wond open gegaan en onstoken en zware onderkoeling en uitdroging.
dus na weer 3 antibioticaprikken, 2 spuiten zoutoplossing en het dichtnieten van haar buik weer naar huis. nu zit ze al twee weken opgesloten en is heel erg sjagereinig, maar de dokter zegt dat het wel goed komt met haar. ze eet weer, mauwt weer en krioelt soms weer en ben dus heel blij dat alles toch nog in orde is gekomen, want ik had haar voor geen goud willen missen!!








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #27 Gepost op: 7-06-2003, 21:16:42 »
wij hebben sinds 10 maand een kat die Bertje heet. Ze (jawel) is dus vrouwelijk maar omdat Hendrik (mijn beste vriend dus) haar zo al genoemd had van vooraf, hebben we die naam gewoon behouden en als mensen zeggen van: Bertje voor een meisje? dan zeggen we: ja, van Bertha :) of Albertine ofzo. Hele levendige kat alleszins. Knudde had gehoopt op een salonkat maar dat is er serieus naast  ::) de eerste dag dat we haar hadden kwam ze op mijn buik zitten. Ik dacht zo van: kijk zo lief ! Tot ze plaste  ::) en boos dat ik was maar nu zou ik haar niet meer kunnen missen hoor  ;D
kheb een foto van haar en ik maar die is niet zo duidelijk, als ik een betere vind, dan post ik die wel eens
banaan begint met een b, soms met een s

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #28 Gepost op: 7-06-2003, 21:20:27 »
arm beest...

die van ons heeft ook ooit iets tragisch meegemaakt..
mozart zat in de keuken op t aanrecht en dat mocht niet, dus ruud loopt binnen en die roept ERRRRRRAFFFF (terwijl de keukendeur zachtjes dicht aan t vallen is)
Dus moos springt van de aanrecht af en sprint de keuken uit maar zit net met zn teentje klem tussen de drempel en de dichtvallende deur...
gevolg -> poes in de gang..... teentje in de keuken....

dus met dit drama naar de dierenarts.. en alles weer kunnen hechten maar t teentje paste niet niet meer








Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #29 Gepost op: 7-06-2003, 22:06:08 »
Meestal kunnen mijn katten wel goed met elkaar overweg, maar toch heeft Spooky, die van 12 dus, een minder prettige herinnering aan een voorpoot van Roxette. :'( Spooky moet sinds ongeveer een jaar (kan ook langer zijn, maar ik zag het niet eerder), door het leven met een beschadigd oog. :'(

De dierenarts zei, dat het niet meer weg ging, maar dat Spooky er geen echte hinder van zou ondervinden.

Dat laatste blijkt ook wel, want hij sprong vanaf mijn stoel in mijn boekenkast, om achter de boeken te kruipen, terwijl de opening precies breed genoeg was voor die kat. En dat met een afstand van bijna twee meter. ???Vraag me niet wat Spooky daar achter in die boekenkast ging doen, ik heb een vermoeden dat het niet om de literatuur te doen was.

Roxette is 13, maar dat zie je niet aan dat dier af. Toen twee medewerkers van een meubelwinkel mij vorig jaar spullen kwamen brengen tot in de woonkamer, zat Roxette daar op ze te wachten. Ik  vroeg ze eens te raden hoe oud Roxette was: ze dachten dus en jaar of 2, misschien 3. Toen ik zei dat ze ruim twaalf jaar was, kreeg ik als reactie: hoe heeft die al die tijd overleefd?

Mager en gezond, zullen we maar zeggen.








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #30 Gepost op: 8-06-2003, 01:01:15 »
Deze is van Runnytrack, een mevrouw, met wie ik regelmatig in de voodoo-chat een woordje wissel.



Ik Runnytrack heb ook vernomen van deze topic en ja hoor wij hebben ook katten. Wel 2.
 
Onze katten zijn moeder en zoon.De moeder heet scroofie(spreek uit als skroevie) en haar zoon heet Mickey.
 
Scroofie is 8 en Mickey is 7. (Ze zijn allebeide geholpen want we wouden niet nog meer jonge katjes eerste nest al 7 waarvan 1 dood)2 Broertjes van Mickey zijn naast ons gestalt en heten Wesley en Romy.
 
Scroofie is zwart met wit en mickey(de laatst geborene) is wit met zwart. Romy is zwart met wit en wesley is net een heilige burmaan.
 
 
Leuke dingen heb ik ook nog te vertellen want deuren openen kunnen ze als de beste, en ze kunnen ook tegen een muur oplopen(mickey, romy en wesley)
 
en oja om onze katten voor de dood te behoeden hebben we scroofie aan een touw vastr zitten en mickey blijft nu ook hier.dit is de enigste oplossing want we hebben een 4 baans weg voor de deur.
 
Alleen 1 nadeel de katten zijn niet meer zindelijk en ik ben allergisch dus leven de beestjes voornamelijk in de schuur en buiten.
 
en dat was zo'n beetje alles over de katten van Runnytrack en familie.
 
   
 
 








« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 01:04:00 door bodejosm43 »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #31 Gepost op: 8-06-2003, 19:43:02 »


mooi katje...







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #32 Gepost op: 8-06-2003, 23:01:23 »
                                                                     

mooi katje...
Die heb ik bij de barbeque gezien in Bunnik, op 4 mei







« Laatst bewerkt op: 8-06-2003, 23:03:30 door bodejosm43 »

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #33 Gepost op: 9-06-2003, 00:25:15 »


mooi katje...
Ja, schattig ben ik he? ;)







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #34 Gepost op: 9-06-2003, 13:30:07 »




 want ik had haar voor geen goud willen missen!!
Hoe is het nu met je miauwende patiënt?







« Laatst bewerkt op: 9-06-2003, 13:30:35 door bodejosm43 »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het GROTE LEUKE KATTENtopic
« Reactie #35 Gepost op: 9-06-2003, 16:09:14 »


Ja teigetje is de allerliefste!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #36 Gepost op: 10-06-2003, 13:10:00 »
Ik heb sinds Dierendag 2001 een kat uit het asiel, Beatle. Hij was toen net 3 weken in het asiel en lag heerlijk te slapen toen we hem zagen. Hij is gitzwart, heeft een rond koppie en hele kleine oortjes. Hij is nu ongeveer 3 jaar oud (en ik zeg ongeveer, omdat ze daar niet wisten hoe oud hij was, dus schatte ze hem in op 1,5). En als hij rent lijkt het van achteren net op Charlie Chaplin, met X-pootjes. Erg snoezie...

Eenmaal uit het asiel bleek dat hij heel erg ziek was, niesziekte. We zijn gelijk naar de dierenarts gegaan en het scheelde niet veel, of hij was er niet meer geweest. Gelukkig is hij er weer helemaal bovenop gekomen en het is de liefste kat die je maar kunt wensen.

Leuk verhaal: De eerste nacht zat hij alleen in de woonkamer, alles onderzoeken. Ineens, om 4 uur 's nachts, hoorde we een kabaal van muziek (house, met vette beats). Ik kwaad op de buren (die wel eens de radio zo hard willen aanzetten, maar niet op dat uur!!) en naar beneden om bij hun aan te bellen. Bleek het dus niet bij hun vandaan te komen, maar bij ons zelf  :-[... Beatle was op de stereotoren gesprongen en heeft met een pootje de cd-toets aangetikt. Resultaat: Harde house met vette beats om 4 uur 's nachts!! Ik heb er wel vreselijk om moeten lachen  ;D

Groetjes,
Limone







« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 13:13:05 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #37 Gepost op: 10-06-2003, 13:14:25 »




 Beatle was op de stereotoren gesprongen en heeft met een pootje de cd-toets aangetikt.
Hadden jullie geluk, dat jullie kat niet op de wasmachine sprong, die eerste nacht, had hij nou Omo geheten............of Whirlpool







« Laatst bewerkt op: 10-06-2003, 13:29:27 door bodejosm43 »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #38 Gepost op: 10-06-2003, 20:19:04 »
Schrik niet: wij hebben er 7 :-[
En vroeger moest ik niets van katten hebben; we hadden 2 honden. Toen die gestorven waren, hadden we zoiets van lekker even rust. Maar goed.
Mijn dochter vond de eerste kat Kruimel,cypers, beetje bang en uitgehongerd. Mee naar binnen genomen en nooit meer weggegaan. Kruimel kreeg 3 kittens. 2 Hebben we er zelf gehouden, 1 naar de buren. 2 Zijn inmiddels dood en weg.
Vervolgens kwam Juultje, een lapjespoes, inmiddels een dikke theemuts.
Dan komt Kyara, een gitzwarte poes. Weggehaald bij een gezin waar ik via mijn werk kwam. Zwaar ondervoed, mishandeld en onder de vlooien. Nu een normale, lieve poes, nog wel een beetje schuw bij vreemden.
Vervolgens Jasmin en Simba. Schildpadpoezen. Zijn hier in de buurt waarschijnlijk uit de auto gezet en liepen al dagen door de wijk te schooien. Met moeite gevangen en mee naar binnen genomen, bekeken het hier en dachten van hiet blijven we .
Voor 2 jaar liep mijn dochter stage in een verzorgingshuis. Daar liep een oude zwarte kater al 5 jaar rond en kreeg soms eten van 1 van de verzorgsters. Vond ze zielig(het was ook bijna kerst), dus daar was Braam (het tehuis heet de Braamberg, vandaar).
Jasmin kreeg een kleintje Mushu, die dus 3 weken geleden is doodgereden. Het was ons zorgenpoesje en haar 7 levens waren op.
Afgelopen zondag was mijn dochter bij haar vriend die in Namen studeert. Krijg ik om half 12 's avonds een sms-je: klein katje, 6 a 7 weken, heel mager, gevonden. Ze hebben nog in de omgeving navraag gedaan, niets dus.En sinds gistermiddag zit er hier dus weer een klein rood mormeltje ;)
Onze zoon vindt al die poezen maar niks. Maar met dat hele stel: goed stofzuigen, Ik heb in die 13 jaar dat wij katten hebben nog nooit een vlooienplaag of wat ook gehad








Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #39 Gepost op: 11-06-2003, 10:59:36 »
 :D
Goh wat lief van je kabouter, dat je voor al die katten zorgt!!
Is wel heel gezellig hè met al die heerlijke katten om je heen?

Wij hebben ooit ook een hele lieve poes gehad; helemaal zwart Dinky.
Ze kwam bij ons toen ze een maandje of drie was.
Was in huis bij mensen met een grote herdershond die dat arme beestje steeds bijna opvrat; zat soms met het hele koppie van Dinky in zijn bek.
Toen ze bij ons kwam zei ik nog dat ik een zwarte kat helemaal niks vond. Totdat ze binnenkwamen met haar; zooooooooo lief.
Klein, zwart poesje met een rond koppie en van die schattige oogjes; was meteen verkocht.
Toen ze een jaar of achttien was werd ze heel ziek, kreeg een heel naar gezwel in haar keel/wang.
Het was verschrikkelijk om haar zo te zien en uiteindelijk moesten we haar laten inslapen :'(

Nu komt sinds een paar maanden de kat van de buren hier over de vloer.
Was altijd al op het balkon en wilde steeds naar binnen. Paar jaartjes heb ik em buiten de deur kunnen houden, maar hij is zo onweerstaanbaar en heeft het hier kennelijk naar zijn zin!
Zal proberen of ik een foto van hem kan plaatsen.
Hij heet Banjer en is een ongelooflijke knuffelkont!!
Sorry de foto gaat niet lukken, misschien later.
Banjer is zwart met wit en is lieieieief.
Cad(t)knufs, Cadfael.
pffffffffff;eindelijk gelukt!! hier is banjer
« Laatst bewerkt op: 21-06-2003, 12:52:42 door helaholaho »
Mol moet, mol doet je goed!