Auteur Topic: Het grote leuke dierentopic  (gelezen 65965 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Het grote leuke dierentopic
« Gepost op: 6-06-2003, 23:34:09 »
Dit topic was er nog niet, dus ik dacht: namens mijn katten Roxette van 13, en Spooky van 12, laat ik eens een kattentopic aanmaken.

Die oudste van mij ligt nu op mijn monitor te spinnen, de andere (goed geraden, Spooky dus) loopt mij te hinderen met het intikken van dit bericht.

Waar komt de naam Roxette vandaan? Er was eens een Zweeds duo, dat nog steeds bestaat. Vandaar. De andere: die ziet eruit, als zijn naam. (Nou ja, een enigszins nogal zwarte, maar heel lieve kater.)

Verzoekje: ik heb deze foto's op zo laag mogelijke resolutie ingescand, maat ik raak dat onnodige wit eromheen gewoon niet kwijt. Wie kan mij daarmee helpen?
« Laatst bewerkt op: 22-06-2003, 21:01:08 door bodejosm43 »

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #1 Gepost op: 6-06-2003, 23:35:54 »
Vroeger hadden we twee katten, Saus en Polleke, maja die zijn nu allebei dood. Waren wel gave beesten.  ;D








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #2 Gepost op: 6-06-2003, 23:46:50 »
Ik heb er drie, snoepie, chippy en moesjo.
moesjo is 5 en komt uit het asiel. Opa heeft hem een jaar voordat ie overleed uit het asiel geadopteerd en wij hebben hem 'geerfd'.
snoepie en chippy hebben we toen we naar het asiel gingen om te kijken voor een hond voor een vriendin van ons 'ontdekt'. we waren ook bij de katten wezen kijken maar omdat we nogal nare ervaringen met oudere asieldieren hadden (ze waren binnen anderhalf jaar dood) heb ik gezegd dat ik dan jonge diertjes wilde. Ook omdat het voor rick niet leuk was dat hij net aan die katten gehecht was. toen keken we bij de jonge dieren en er zat eigenlijk niet echt een kat bij waarvan we zoiets hadden ja die wordt het. Toen liepen we weg en zagen we 4 jonge katjes binnenkomen. Meteen gereserveerd en ze gingen naar een gastgezin hier in almere. Toen we kwamen kijken bij snoepie (want die hadden we gereserveerd) zagen we nog een klein katje die later binnengebracht was. Dat kleine katje kroop meteen bij ons en kwam tegen je aan knuffelen. Barry was meteen verkocht en ik wilde het eigenlijk niet, maar toen barry me beloofde dat hij ook wel eens de kattenbak zou doen (wat ie overigens NIET doet) heb ik me toch om laten praten.







always look on the bright side of life

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #3 Gepost op: 6-06-2003, 23:53:54 »
Hatsjoe

6e graad allergie voor katten... op een schaal van 6  ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #4 Gepost op: 6-06-2003, 23:55:51 »
owja, bijzonderheden van de katten ehm...

moesjo: buitenkant, is het asiel binnengebrcht als zwerfkat, eerste jaar bij opa nog erg schuw, maar eenmaal bij ons kwam ie los. Als we ergens heen gaan bijvoorbeeld naar de winkel loopt ie mee en niet voor me of achter me, nee naast me! Hij wacht dan in de bosjes totdat ik terugkom. Als ik eerst rick wegbreng naar school, wacht ie ook in de bosjes en als ik dan naar de winkel ga komt ie half mee de winkel in en blijft daar staan janken. Moesjo is zelfs wel eens meegeweest naar het schoolplein om rick op te halen! Hij liep mee en ging naast me zitten zoals een hond ook wel eens doet. Hij vluchtte wel toen al die drukke kinderen naar buiten kwamen  ;D

snoepie is ons vrouwtje. Ze is nog niet geholpen en daarom zitten zij en haar broertje gescheiden, anders krijg je last van inteelt  :P Ze is heel lief, en wil veel aandacht. Als ik aan het computeren ben dan zit ze vaak vor het toetsenbord of ze loopt voor het scherm. Soms dan wil ze geaaid worden en duwt ze haar hoofdje tegen mijn hand aan zodat ik met de muis alles wat niet moet aanklik en de computer op hol slaat. Wat ze ook heel vaak doet is mijn handen schoonlikken.

Chippy is het dondersteentje. Hij is gek op moesjo. Als deze een binnenkomt van het zwerven dan springt chippy vrolijk over moesjo heen en tegen moesjo aan. Het leuke van chippy is dat hij bij ons alledrie graag wil liggen. Als mijn vriend en ik savonds teevee kijken ligt ie eerst tien minuten bij mij en dan tien minuten bij mijn vriend. Ook hij wil veel aandacht. Laat nooit iets slingeren in huis, want hij gaat ermee spelen! Owja de hobby van chippy: pennen onder het kleed verstoppen!







always look on the bright side of life

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #5 Gepost op: 7-06-2003, 00:02:23 »
bijzonderheden die ik heb meegemaakt met mijn katten (ga vrolijk door  ;D)

Moesjo: meneer blijft vaak 's nachts weg, maar staat 's morgens wel altijd weer voor de deur te miauwen.

chippy: De hond van mijn schoonouders was aan het logeren en drie katten en 1 hond stonden vol ongeduld te wachten op hun eten. De hond (die nooit een vlieg kwaad doet) werd erg zenuwachtig van het 4 maanden oude katje die de hele tijd onder zijn benen door liep en daarbij werd aangevallen door die grote kat. Hij hapte naar de grote kat, maar per ongeluk kwam het koppie van miniminikat in zijn bek. Alle 4 de dieren schrokken zich een ongeluk. Ze stoven allemaal weg. Ik kwam er dan ook pas achter toen ik bloed odner de tafel zag liggen dat meneer een tand in zijn kin/kaak had. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en de hond en kat zijn weer dikke vrienden.

snoepie: snoepie vind het leuk om vliegen te vangen. Vooral als ze daarbij uit het raam kan hangen. Alleen van de week vond ze het moeilijk om haar evenwicht te houden. Ze viel uit het raam vanaf 1 hoog. Gelukkig staat de kat erom bekend dat ze altijd op hun pootjes terecht komen, zo ook snoepie. Ze is waarschijnlijk vanaf 5 uur buiten geweest, dus we hopen dat ze geen ongeholpen kater tegen is gekomen....







always look on the bright side of life

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #6 Gepost op: 7-06-2003, 00:06:25 »
ben evrgeten te vermelden dat het zwart/grijs/witte cypers gestreepte katten zijn en dat snoepie het vrouwtje dus, een witte plek bij haar bek heeft (niet symmetrisch) en dat ze witte pootjes heeft. De jonge katten zijn eind deze maand een jaar.







always look on the bright side of life

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #7 Gepost op: 7-06-2003, 00:23:32 »
Een kat van een van mijn zussen heet DOT. Klinkt namelijk wel leuk, als je haar roept:(die kat dan)


DOT KOM..........







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 10:39:13 door bodejosm43 »

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #8 Gepost op: 7-06-2003, 00:25:52 »
ik heb 2 katten pukkie en mozart (officieel en volledig alfred jodocus mozart) moos wordt 11 en puk is nu 10 maanden, allebei pikzart met een wit vlekje onder de kin..

sterke verhalen gonoeg over die 2 maar moet opletten met wat ik vertel want ze wonen hier min of meer illegaal want van onze huurBAZIN (mrs Hyacinth Bucket)  mogen ze hier niet wonen want we mogen geen huisdieren omdat honden blaffen

Linda
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #9 Gepost op: 7-06-2003, 00:26:00 »
heeft ze zeker bedacht voordat internet beroemd werd ;) .








Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #10 Gepost op: 7-06-2003, 00:27:44 »
die voorste hierboven is pukkie en dit is moos

mwah heb wel ergens mooiere fotos, zal nog wel eens zoeken
Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #11 Gepost op: 7-06-2003, 00:29:39 »
heeft ze zeker bedacht voordat internet beroemd werd ;) .

huh?
wat bedoel je?







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #12 Gepost op: 7-06-2003, 00:32:58 »
laamaar ik zie t al







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #13 Gepost op: 7-06-2003, 00:34:43 »
Ik heb geloof ik nog wel ergsn een onduidelijke foto van moesjo. even zoeken :D
always look on the bright side of life

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #14 Gepost op: 7-06-2003, 00:38:29 »
laamaar ik zie t al

*steekt duim omhoog

YOU GO GIRL!








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #15 Gepost op: 7-06-2003, 00:40:00 »
Ho ho, deze link MOET hierbij geplaatst worden! klik aan en lach  :P

http://biphome.spray.se/mp/



http://biphome.spray.se/mp/







always look on the bright side of life

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #16 Gepost op: 7-06-2003, 00:44:25 »
heeft ze zeker bedacht voordat internet beroemd werd ;) .
Nee, serieus, die kat is pas 2 jaar oud, en het was juist geïnspireerd op internet. Haar andere kat heet trouwens Symba, en heeft dus niets met internet te maken. :) Weet nu ffniet of die naam met griekse y is of gewoon met een i, maar dat doet er nu niet toe







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 10:42:10 door bodejosm43 »

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #17 Gepost op: 7-06-2003, 00:54:14 »
Ben zelf niet zo'n kattenliefhebber, maar ik heb nog wel een leuk filmpje voor jullie:

filmpje: funny cats (...is wel groot hoor: 2,7 Mb)







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 01:03:39 door Test »
Geniet nooit met mate...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #18 Gepost op: 7-06-2003, 01:45:20 »






Hee Juultjuh, bedankt voor deze leuke toevoeging. Die Dot, waarover ik het had, heeft precies zo'n vacht als deze ondeugden op deze foto. :o :o :o :o
 :o








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #19 Gepost op: 7-06-2003, 10:17:58 »

 want van onze huurBAZIN (mrs Hyacinth Bucket)  mogen ze hier niet wonen want we mogen geen huisdieren omdat honden blaffen

Linda
Zeer logisch Linda: omdat honden blaffen mogen jullie dus geen katten. Wellicht een kanariepietje, of mag dat óók niet van Hyacinth? Nee, natuurlijk niet: het beestje zou eens kunnen gaan fluiten, dat doen kanariepietjes weleens, hoorde ik.

PS: rookt jullie Hyacinth ook sigaren? (had ze beter Ma Flodder kunnen heten.......)







« Laatst bewerkt op: 7-06-2003, 12:14:25 door bodejosm43 »