Auteur Topic: Het grote leuke dierentopic  (gelezen 65960 keer)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #40 Gepost op: 11-06-2003, 17:35:18 »
De meeste hebben wel een eigen karakter en dat vind ik juist zo leuk. Kruimel is een einzelganger. Jasmin en Simba zijn echte tutjes. Braam is een oude sul. Juultje een aanstelster, houdt van aandacht. Kyara wil alleen spelen met onze oudste zoon. Tja, en die kleine rode slaapt nog veel en tussendoor heeft ie z'n dolle 5 minuten. De eerste nacht hier had ie al wat gesloopt! Ach, de ellende is, dat ik moeilijk nee kan zeggen als ik ze verwaarloosd zie.
En natuurlijk hebben we er ook veel plezier aan. Met de meeste kan je "interessante "gesprekken voeren!
 7 is wel genoeg. Het kost je natuurlijk ook veel aan voeding en dokterskosten. Maar het is heel gezellig. :D








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #41 Gepost op: 12-06-2003, 11:03:41 »
Juultje een aanstelster, houdt van aandacht. Kyara wil alleen spelen met onze oudste zoon.

hoe weet jij dat allemaal  ???

 ;D







always look on the bright side of life

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #42 Gepost op: 12-06-2003, 13:26:01 »
Is de miauwende Juul, en de Juul van deze site dan dezelfde?? ::) ::) ::)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #43 Gepost op: 12-06-2003, 13:31:37 »
Ik ben vegetarisch voor katten.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #44 Gepost op: 12-06-2003, 13:49:22 »
Bedoel je niet legendarisch? Er zijn er zoveel die zich daarmee vergissen.







« Laatst bewerkt op: 12-06-2003, 13:49:45 door bodejosm43 »

Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #45 Gepost op: 12-06-2003, 14:11:06 »
Is de miauwende Juul, en de Juul van deze site dan dezelfde?? ::) ::) ::)

MIAUW!  ^^
             ;D







« Laatst bewerkt op: 12-06-2003, 14:12:00 door juultjuh »
always look on the bright side of life

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #46 Gepost op: 14-06-2003, 14:35:51 »
hier een foto van de zieke(beterwordende) poes

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het grote leuke kattentopic
« Reactie #47 Gepost op: 15-06-2003, 21:05:31 »
Hoera,

Poes is weer een beetje beter.










Lowprofile

  • Gast
Het leuke honden topic
« Reactie #48 Gepost op: 17-06-2003, 13:19:39 »
Een topic over katten en niet over honden: dat gaat toch niet ! Dus bij deze open ik de honden-topic.
Ter opening vertaal ik vandaag het verhaal van Beertje.
Morgen of overmorgen zal ik het over Eureka hebben.
Wie heeft of had er ook honden ?








Lowprofile

  • Gast
Re:Het leuke honden topic
« Reactie #49 Gepost op: 17-06-2003, 13:21:42 »
Beertje
In de winter van 1997/1998 verbleef mijn vrouw Bernadette bijna 6 maanden in het ziekenhuis. Aan het einde van het verblijf maakte ze kennis met iemand die naar Amerika zou emigreren en die haar Sint-Bernardshond wilde plaatsen.
Ik ben altijd dol op honden geweest en we hebben een ruim huis + tuin, dus het moest wel lukken. Bernadette keek wat op tegen stof en vuil, maar we zouden een stuk van de tuin afspannen waar de hond overdag kon blijven.
We hebben toen 'Nora' - want zo heette de hond - een paar weekends bij ons genomen om te zien hoe dat ging. Het bleek een succes en we hebben haar dus overgenomen van haar vorig baasje.
Nora was al ongeveer 8 jaar toen ze bij ons in april 1998 kwam wonen. Over haar jeugd is niets gekend. Haar 'officiële' verhaal begint toen ze ongeveer 3 jaar was op een dierenmarkt (in Geel, België geloof ik) waar huisdieren verkocht werden.
Een dierenvereniging stond altijd op die markt om op het einde de 'niet-verkochte waar' mee te nemen om te vermijden dat die in bossen gedropt zouden worden, enz.
Voor de vrachtwagen van de dierenvereniging stopt een Mercedes, de kofferbak gaat open, een volwassen Sint-Bernard wordt er uit getrokken en naar de vrachtwagen geduwd, waarna de Mercedes weer wegrijdt. Er is geen woord gesproken …

Nora kwam dan in het dierenasiel terecht. Een van haar ogen was niet volgroeid, waarschijnlijk door slechte voeding in haar puppy-tijd. Voor de rest was alles Ok. Een van de vrijwilligers van het dierenasiel heeft Nora dan geadopteerd en dit was de vrouw van wie wij haar overnamen in 1998.

Bernadette vond de naam Nora maar niks voor een hond en doopte hem om tot Huchky wat later altijd voor verwarring zorgde bij de dierenarts … Nora/Huchky bleek in 1998 ook al vrij doof dus haar naamsverandering stoorde haar zo niet. Ze reageerde toch alleen op handengeklap en haar voederbak.

Binnen de kortste keren waren Bernadette en Huchky grote vriendinnen die elkaar alles vertelden. Hoe ze dat precies deden is mij nooit duidelijk geworden, maar ze werden onafscheidelijk. Bernadette weet zeker dat Huchky haar definitief genezen heeft. Huchky heeft natuurlijk nooit of te nimmer in dat afgespannen stuk tuin gezeten en integendeel mijn zitbank ingenomen als slaaphoekje.

Huchky bleek totaal agressie-loos te zijn. Ze heeft nooit een andere hond aangevallen, of poezen of mensen. Af en toe eens grommen als een andere hond of poes haar etensbak te dicht naderde, maar daar hield het mee op. Voor de rest had ze maar één behoefte: ze moest geaaid en gekamd worden. Het is een langharige Sint-Bernard dus daar is wel wat kamwerk aan. Maar als je op een bank zat duurde het niet lang tot ze naast of voor je zat met een "aai-mij" blik. En als je dat negeerde kwam er wel een hondenkop of –poot door je krant geduwd om je attent te maken op een niet-vervulde behoefte.
Blaffen deed ze nauwelijks en eigenlijk alleen als de dierenarts langskwam op contrôle.
Tussen Huchky en auto's is het nooit meer iets geworden. De zeldzame keren dat we haar moesten vervoeren hebben we haar altijd met 2/3 man in de break moeten tillen. Eruit springen ging altijd heel vlot ondanks haar 60 kilo.

Lowprofile

  • Gast
Re:Het leuke honden topic
« Reactie #50 Gepost op: 17-06-2003, 13:22:26 »
Huchky werd door iedereen aanzien als een vleesgeworden teddybear, dus vanzelf werd haar naam 'Beertje'. Zelf vond ze het allemaal best. De buurman noemt haar natuurlijk al jaren 'Beethoven'.

Beertje is een pacifiste in hart en nieren maar met haar eigen willetje. De eerste jaren bij ons wilde ze nog wel gaan wandelen in de wijk, maar zij bepaalde hoe er gelopen werd. Zinde onze keuze haar niet, dan ging ze midden op het kruispunt zitten. Als wij aan de riem begonnen trekken, ging ze op haar rug liggen en begon ze te kermen… En je wilt toch niet als dierenbeul in je wijk gekend staan, dus bepaalde 'Beertje' hoe de wandling verliep. Gelukkig was een zekere luiheid haar niet vreemd, dus die wandelingen duurden hooguit een kwartiertje.

De laatste jaren bleef ze binnen of deed ze wandelingetjes in onze tuin. We hebben geen hek dat de tuin van de straat afsluit, maar ze is nooit verder weggelopen dan tot de buurman die haar een suikerklontje per dag gaf. "Niet meer dan een half hoor, meneer, anders is het niet goed voor ze". Jaja …

Het laatste jaar ging het bergaf met Beertje. We betaalden al een klein fortuin aan medicatie: pillen voor het hart, Cortisone voor de heupen, enz. De laatste weken zakte ze steeds meer door haar achterheupen.
Tijdens onze laatste vakantie in Frankrijk is het dan misgegaan. De vriend die bij ons woonde om de dieren te verzorgen belde ons om te zeggen dat ze plotseling op het terras was ingezakt en dat ze niet meer bewoog. De bijgeroepen dierenarts heeft haar dan nog een flinke cortisone-spuit gegeven waarbij ze wel rustiger werd, maar ze stond niet meer op, ze at niet meer en ze dronk niet meer. De nieren vielen uit.

We hebben toen aan de dierenarts gevraagd haar de volgende ochtend in te slapen. We konden er niet bij zijn, want de terugreis zou 2 dagen duren en dat waren twee lange dagen van pijn voor Beertje. Op 3 juni 2003 sliep Beertje definitief in. Ze was 13 jaar en dat is ongelooflijk oud voor een Sint-Bernard. Het is nu niet alleen fysiek leger in ons huis, er wordt duidelijk iemand gemist.
Gelukkig hebben we 2 maand oude poesjes die de boel op stelten zetten, maar het is toch niet meer zoals 'vroeger'.









Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Het leuke konijnen topic
« Reactie #51 Gepost op: 17-06-2003, 15:23:48 »
Ja als je we zo gaan beginnen dan maak ik ook maar een konijnen topic ::)








Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het leuke konijnen topic
« Reactie #52 Gepost op: 17-06-2003, 15:25:52 »
ik heb geen konijn  :'(

ik kon er gisteren wel een winnen, als ik raaide hoeveel ie woog.. niet gewonnen







Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het leuke schapen topic!!
« Reactie #53 Gepost op: 17-06-2003, 15:29:06 »
Als we bezig zijn, dan doen we het ook gelijk goed!! :)

Post hier alles wat met schapen te maken heeft.... :)

Hier de eerste:









« Laatst bewerkt op: 17-06-2003, 15:30:46 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Het leuke konijnen topic
« Reactie #54 Gepost op: 17-06-2003, 15:29:38 »
Agh nou ik heb wel een oud maar lief konijntje borie genaamd(eigenlijk Boris) alleen die begint een beetje ziek te worden dus zolang zal ie niet meer te leven hebben maar ja hij is ook al 11








Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Het leuke schapen topic!!
« Reactie #55 Gepost op: 17-06-2003, 15:30:27 »
Mweeeeeeeeeee,  mweeeeeeeeee,  mweeeeeeee,  mweeeeeeeee, mweeeeeeeee, mweeeeeeeee, mweeeeeeee!





Kan niet slapen, schapen tellen helpt ook al niet








« Laatst bewerkt op: 17-06-2003, 15:47:15 door bodejosm43 »

Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Het leuke schapen topic!!
« Reactie #56 Gepost op: 17-06-2003, 15:31:55 »
komen nou ook nog andere dieren te staan in de huiskamer?








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Het leuke schapen topic!!
« Reactie #57 Gepost op: 17-06-2003, 15:32:51 »
Sheep is een leuk computerspel. Wie kent het ook?










Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Het leuke schapen topic!!
« Reactie #58 Gepost op: 17-06-2003, 15:33:33 »
ik niet








Offline Lindå

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Bono is verhuisd
Re:Het leuke honden topic
« Reactie #59 Gepost op: 17-06-2003, 15:33:42 »
Ik heb een Labrador genaamd Tessa..
Maar die mag niet bij ons wonen van onze verhuurders (we mogen geen huisdieren want honden blaffen) Dus is ze achtergebleven bij mijn ouders.. en hebben we nu 2 illegale katten..

Tessa is als je t mij vraagt licht verstandelijk gehandicapt.. Luisterd in ieder geval nooit en is net zo dom als Odie van Garfield, maar wel erg lief... Nadat ze je 4 keer omver gesprongen heeft en en je natgelebberd en gestrekt op de grond ligt.. even later ligt ze er dan zelf zo bij...

Wat t ook was, t lag gewoon niet aan mn toestand