Auteur Topic: Finale eilandraad!  (gelezen 37169 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #40 Gepost op: 19-12-2012, 00:34:13 »
Zullen we dat na de finale doen? ;D. Dan worden alle biechten ook zichtbaar ;).

 ::ok::
Nieky grab a life vest!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #41 Gepost op: 19-12-2012, 01:05:13 »
Ycaris: zelf hou ik wel van strategisch spel en tactieken uitwerken om ver te geraken. Mijn stem zal dus hoogstwaarschijnlijk eerder naar zo iemand gaan dan naar iemand die ver geraakt omdat hij/zij leuk en lief is. Ik weet maar weinig van je, want we hebben zo goed als geen contact gehad. Zou je me daarom enkele voorbeelden kunnen geven van tactische keuzes die jij gemaakt heb en strategieën die jij gevolgd hebt om hier te geraken?

Dankjewel  :)
Hoi Robbie,

Wat leuk dat je een vraag aan mij stelt. Ik was al bang helemaal gepasseerd te worden bij dit onderdeel. Ik kan mij namelijk zo voorstellen dat mensen mij als de Peggy van dit spel zien, die gemakkelijk genegeerd kan worden. En helemaal ongelijk hebben ze misschien niet. Maar ik heb toch ook wel degelijk vaak mijn eigen plan getrokken en zelfs een keer gelogen  ::schaam::

Op Kelapa viel er natuurlijk weinig te complotten. Het was ieder voor zich en KD voor (of was het nou tegen  ???) ons allen. Pas op het moment dat we de lange weg naar de samensmelting ingingen, werd het van belang te weten wie bij wie hoorde enzo. Voor mij begon het met het spel met de appels. Bij dit spel was het zo dat degene die op een gegeven moment met 5 appels in het mandje geconfronteerd zou worden zelf uit het spel lag, maar wel de beslissing mocht maken wie er zou winnen. Dat hadden we alle drie volgens mij al wel snel in de gaten.

Bjorrn (de kleine dondersteen) nam daar contact met me op. Hieronder volgt een stukje uit mijn eerste geheime biecht over wat er toen gebeurde:


... Kortom, degene die aan de beurt is bij 5 appels over kiest wie er doorgaat.

Ik denk dat ik jou dan kies en hoop dat jij dan mij kiest. ...

Ik heb geantwoord dat ik wel akkoord wilde gaan met zijn voorstel om elkaar de overwinning te gunnen. De afspraak was: degene die op 5 appels komt, zorgt dat de ander wint. Met pijn in het hart, want eigenlijk vond ik Tdietz minstens net zo sympathiek en wilde ik liever geen complotje tegen hem smeden. Maar ja, je moet soms wat om verder te komen.

Maar al gauw besefte ik mijn enorme rekenfout. Bjorrn zat vlak voor mij en zou er dus met gemak voor kunnen zorgen dat ik op 5 uitkwam, waarna ik hem de overwinning verplicht was. Niet zo handig dus. Dat heb ik hem ook direct bericht. De nieuwe afspraak was dat je de ander alleen de overwinning hoefde te gunnen als diegene buiten de anders schuld op 5 kwam.

Toen kwam er een berichtje van Tdietz. Hij vertelde dat hij een soort chantage/dreigmail van Bjorrn had ontvangen, waarin Bjorrn aangaf dat hij Tdietz zou laten verliezen als hij Bjorrn op de beslissersrol zou zetten. Uiteraard zonder er bij te vermelden dat ik hetzelfde zou doen, omdat we dat nou eenmaal zo hadden afgesproken. Tdietz zei mij dat hij hier zo boos over was dat hij zou zorgen dat Bjorrn niet meer kon winnen en feliciteerde me alvast met de overwinning. Uiteraard heb ik daar niet verteld hoe de vork precies in de steel zat, hem hartelijk bedankt en gezorgd dat Tdietz inderdaad precies Bjorrn op de beslisserplek kon zetten. Met als resultaat dat ik een stapje verder was op weg naar de samensmelting.

Een lang verhaal waarin ik inderdaad niet het kwade genius genoemd kan worden, maar wat toch wel illustreert dat ik wist wanneer ik moest samenwerken en vooral wanneer ik mijn mond moest houden! 

The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #42 Gepost op: 19-12-2012, 01:05:30 »
(Vervolg)

Een ander voorbeeld speelt iets later. We zitten op Pantai, waar we allerlei proeven krijgen voor munten en immuniteit en waar er elke aflevering een eilandraad is. Hier is het ineens wel heel hard nodig om vrienden te hebben. Ik word benaderd door Nieky, en omdat hij zich al eerder een goede vriend betoond heeft, ga ik hier op in. Samen met NextGP proberen wij zijn hacchie te redden. Zonder resultaat... Maar tegelijkertijd had Jann mij benaderd om op NextGP te stemmen en ik had Jann gezegd dat ik dit zou doen. En dan komt het mooie van een postief en onschuldig imago te hebben. Want na de stemming was natuurlijk wel duidelijk dat iemand niet had gedaan wat hij/zij had gezegd. Ik heb dus snel een pb naar Jann gestuurd, waarin ik zeer geschrokken vroeg of hij me er toch alsjeblieft niet van verdacht de verrader te zijn. Hij antwoordde heel lief dat hij dat eerst wel een beetje dacht, maar nu niet meer. De schat  ::hug::

Als laatste wil ik noemen de samenwerking tussen Nieky, Jann en mijn persoontje. Niet alleen gaf ons dit voordeel bij de spellen, ook hielp het uiteraard bij de stemmingen. En hierbij heb ik me zeer bewust op de vlakte gehouden. Nieky en Jann hadden constant contact met deze en gene en gaven zelf al aan daarbij allerlei valse beloftes en leugens te verkondigen en ze wisten dat dat ze niet in dank zou worden afgenomen. Ik las geduldig de ontwikkelingen, dacht mee over de beste tactische moves en ging dan gewoon mee in wat er bedacht was. Ik ben er van overtuigd dat dit mij weer een stap verder heeft gebracht.

Is dit een beetje een antwoord op je vraag Robbie?
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #43 Gepost op: 19-12-2012, 01:17:00 »
haha ycaris, ik wist allang dat ik kansloos was en dat jij en bjorrn samen zouden werken
ik ben niet helemaal dom ;)
toen ik het appelspel zag wist ik direct dat ik mocht kiezen wie van jullie won, jullie zaten vanaf begin al samen op een eiland, dan gun je elkaar automatisch iets meer dan iemand zoals ik waar je opeens voor het eerst contact mee had in het spel

ik had een voorkeur voor jou boven bjorrn, maar die pm zorgde er idd voor dat ik zeker voor jou koos
ik ben absoluut niet boos op je :P
wist allang wat mijn positie was in dat spelletje
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #44 Gepost op: 19-12-2012, 01:25:28 »
Pfew, gelukkig maar. Ik voelde me er toch een beetje schuldig over, als je bedenkt hoe lief je steeds voor mij was. Wat de kijkers thuis bijvoorbeeld niet weten, is dat je me zelfs je neutraliseermunt had gegeven, toen je dacht kansloos te zijn. Natuurlijk heb ik hem teruggegeven toen duidelijk werd dat je best nog verder kon komen. En kijk eens waar je nu bent  ::bravo::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #45 Gepost op: 19-12-2012, 01:26:29 »
Dat weten ze wel, tenminste dat stond in het verhaal :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #46 Gepost op: 19-12-2012, 01:28:29 »
Pfew, gelukkig maar. Ik voelde me er toch een beetje schuldig over, als je bedenkt hoe lief je steeds voor mij was. Wat de kijkers thuis bijvoorbeeld niet weten, is dat je me zelfs je neutraliseermunt had gegeven, toen je dacht kansloos te zijn. Natuurlijk heb ik hem teruggegeven toen duidelijk werd dat je best nog verder kon komen. En kijk eens waar je nu bent  ::bravo::
haha ::rofl::

misschien maar goed ook dat je hem terug had gegeven, anders was je gelijk een doelwit geweest bij een executie :P
deze editie was volgens mij iedereen met munten direct een doelwit geworden :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #47 Gepost op: 19-12-2012, 01:59:49 »
Dat weten ze wel, tenminste dat stond in het verhaal :)
Oh ja het vetrhaal  ::dom::. Maar dat heb ik toch helemaal niet gelezen?  ::pinokkio::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #48 Gepost op: 19-12-2012, 08:09:17 »
Er zijn al mooie vragen gesteld, en verhelderende antwoorden gegeven. Hier dan mijn hoofdvraag, en die is voor Lukie4.

Gedurende dit spel heb jij net als ik meerdere contacten gehad. Ik heb zelf direct aan het begin voor mezelf een keuze gemaakt wie mijn main contact zou worden, wie ik als eerste antwoorden zou sturen voor ik het aan anderen zou sturen, op wie ik nooit zou stemmen, wie echt mijn lift naar de halve finale zou worden, om dan daar tegen elkaar te strijden. Voor mij was dat Robbie (tot ik ineens ergens rond de samensmelting het idee kreeg dat Robbie en hillo een dergelijke afspraak met elkaar hadden). Had jij ook zo iemand Lukie4, en wie was dat dan? Is dat gedurende het spel nog veranderd?

Ik zou het erg leuk vinden als tdietz en Ycaris deze vraag ook willen beantwoorden, als een vrije vraag. En dan heb ik voor Lukie4 een vrije vraag rondom de samensmelting: van wie kreeg je bij die battles hulp, en wie heb je zelf geholpen bij die battles?
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #49 Gepost op: 19-12-2012, 10:15:05 »
ik heb in verschillende fases verschillende personen op die manier vertrouwd
In het begin was dat Miek (had ook met MC maar die zat op ander eiland dus dat was soms een beetje vertellen hoe mijn positie op het eiland was, ik vertelde hem niet alles maar telkens een heel klein beetje)
toen die eiland switch kwam en miek weg was had ik eigenlijk niet zo'n persoon, ik jann of hillo zouden er nog het meest in de buurt kunnen komen

na de samensmelting kwam ik op devils, ycaris was toen eigenlijk diegene waar ikm vooral nog weleens contact mee had, maar dat was meer pms van mij naar haar of ze een ronde verder denkt te komen, want dat hoopte ik echt voor haar
na ronde 2 werd jij dat zelf swifty

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #50 Gepost op: 19-12-2012, 12:10:16 »
haha ::rofl::

misschien maar goed ook dat je hem terug had gegeven, anders was je gelijk een doelwit geweest bij een executie :P
deze editie was volgens mij iedereen met munten direct een doelwit geworden :P

Ik begrijp hieruit dat je sowieso voor Ycaris had gestemd en dat ik als ik geen dreigmail (die trouwens heel anders over kwam dan bedoeld, wat waarschijnlijk door mij kwam) had gestuurd ik ook verloren had.
 ::zwaai::
Nu mijn vraag, ik heb er lang over na moeten denken over wat ik aan wie zou vragen.
Ik heb tenslotte (bijna) niks met complotten temaken gehad en kan daarover dus moeilijk een vraag stellen.
De dingen die ik wil weten weet ik al, maat dit weet ik nog niet:

Tdietz, je hebt mij 3x uit het spel gespeeld, waarom zou ik ondanks dat toch op jou moeten stemmen nu?

Ik bedoel niet in het algemeen waarom iedereen op je moet stemmen, maar waarom ik persoonlijk op je moet stemmen, maar dat leek me al duidelijk.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #51 Gepost op: 19-12-2012, 12:27:43 »
Lukie: MC, Swifty, jij en ik hadden een samenwerking/complot. De finale is slechts met drie personen. Wie van ons drie (Swifty, MC of ik) zou je hebben laten vallen om hier te geraken en waarom?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #52 Gepost op: 19-12-2012, 13:00:10 »
Ik begrijp hieruit dat je sowieso voor Ycaris had gestemd en dat ik als ik geen dreigmail (die trouwens heel anders over kwam dan bedoeld, wat waarschijnlijk door mij kwam) had gestuurd ik ook verloren had.
 ::zwaai::
Nu mijn vraag, ik heb er lang over na moeten denken over wat ik aan wie zou vragen.
Ik heb tenslotte (bijna) niks met complotten temaken gehad en kan daarover dus moeilijk een vraag stellen.
De dingen die ik wil weten weet ik al, maat dit weet ik nog niet:

Tdietz, je hebt mij 3x uit het spel gespeeld, waarom zou ik ondanks dat toch op jou moeten stemmen nu?

Ik bedoel niet in het algemeen waarom iedereen op je moet stemmen, maar waarom ik persoonlijk op je moet stemmen, maar dat leek me al duidelijk.
sowieso had ik ycaris pas de munt gegeven na de battle, dus toen ik al dacht dat ik eruit lag en ik nog wel met iemand op een eiland zat die erin kon blijven, ycaris ging waarschijnlijk de samensmelting halen en ik wilde haar de munt geven zodat ze minder een achterstand had op de rest

ze had idd een kleine voorkeur voor mij, maar je pm gaf me de doorslag ;)


nu antwoord op je vraag: je moet stemmen op wie je wilt
de drie keer dat ik je eruit heb gewerkt:
- het allereerste duel hadden we beiden geen keus, het was jij of ik, kan je me niets kwalijk maken
- 2de keer was appel duel, tja, jouw pm viel mij gewoon heel erg tegen, je had hiermee een inschattingsfout gemaakt ;)
ik had in die executie die erop volgde op jouw gestemd omdat ik nog steeds een beetje boos was op die pm :P (inmiddels helemaal vergeven hoor)
- 3de keer is denk ik dat je bedoeld op devils island, ach jij en nextGP wilde eerst mij eruit werken, wat naar mijn idee een domme keus was om met hem samen te werken (sorry next), ik bedoel in de popu poll scoorden ik en swifty eigenlijk standaard goed en devils was tot dan toe gewoon individueel gespeeld
jullie wekte een samenwerking tussen mij een swifty in de schoot ;)
als je next had aangevallen met galgje had ik met je mee gestemd en had ik nooit contact met swifty gezocht om een sterk blok te maken in opdrachten die populair was in de popu poll

gevolg was dat het tussen jou en nextGP ging, jullie scoorden beiden niet zo goed in popu poll en die opdrachten lagen mij en swifty toevallig net wat beter
je had veel meer kans door te gaan denk ik als je juist swifty of mij had benaderd om samen te werken


waarom je alsnog op mij moet stemmen: alleen omdat je het misschien wilt, ik bedoel, je had ook lukie kunnen vragen wie eigenlijk jullie complot had gelekt...
waar je in eerste instantie mij van beschuldigde, en dat was ik niet ;)
ik had mc alleen gemeld dat er een complot tegen hem was, ik noemde geen namen
hij begon gelijk over jullie, hij wist het allang!
Maar ik snap het helemaal als je op ycaris of lukie stemd, dit was een spel waar ik telkens betrokken was met jouw verlies
::sorry::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #53 Gepost op: 19-12-2012, 13:09:42 »
Ok bedankt voor je uitleg.
En ik had inderdaad aan lukie kunnen vragen wie het complot gelekt had,
maar ik dacht straks zie ik straks wel in de privé biechts.
Bovendien stelde het complot niks voor.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #54 Gepost op: 19-12-2012, 13:13:26 »
Ok bedankt voor je uitleg.
En ik had inderdaad aan lukie kunnen vragen wie het complot gelekt had,
maar ik dacht straks zie ik straks wel in de privé biechts.
Bovendien stelde het complot niks voor.
graag gedaan ::ok::

ik vind het leuk om vragen te krijgen hoor ::jaja::
complot stelde idd niets voor ;)
maar ik zal niet snel een complot verraden, hooguit een ingewikkeld complot afstraffen >:D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #55 Gepost op: 19-12-2012, 13:16:58 »
 o trouwens, ik had oa op jouw gestemd omdat ik rekening had gehouden met de twist dat diegene met de minste stemmen door zou gaan, ik was de enige zonder stemmen tegen en hoopte daarmee de samensmelting te halen
moet zeggen dat ik die executie redelijk manipulatief geslaagd was :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #56 Gepost op: 19-12-2012, 13:19:34 »
Leuke executie was dat  ::jaja:: .... De enige waar ik geen stemmen kreeg
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #57 Gepost op: 19-12-2012, 13:20:52 »
Leuke executie was dat  ::jaja:: .... De enige waar ik geen stemmen kreeg
iedereen die jou meer gunde lag er al uit voor de samensmelting :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #58 Gepost op: 19-12-2012, 13:24:56 »
Je was ook de enige die toen geen stemmen kreeg :)
En dan weet ik ook gelijk wie op mij gestemd had, want daar was ik nogniet over uit.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #59 Gepost op: 19-12-2012, 13:26:27 »
Je was ook de enige die toen geen stemmen kreeg :)
En dan weet ik ook gelijk wie op mij gestemd had, want daar was ik nogniet over uit.
had ik je toch allang over pm gestuurd??
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!