Auteur Topic: Finale eilandraad!  (gelezen 37196 keer)

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #60 Gepost op: 19-12-2012, 13:37:46 »
Zou kunnen, dan ben ik dat vergeten :)
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #61 Gepost op: 19-12-2012, 13:52:24 »
iedereen die jou meer gunde lag er al uit voor de samensmelting :P

Ja ik zie nu mijn fouten helemaal in. Er waren vooraf gewoon veel meer complotjes dan ik dacht. Heb geloof ik ooit wel gebiecht dat ik dacht dat er een actieve leden ( lukie mc robbie ) complot was... Maar wist niet dat swifty erbij zat. Alhoewel ik dat wel te weten kwam toen ik er de eerste keer uit lag

Maargoed ik zal zo eens voor de laatste keer biechten wat ik oa fout heb gedaan ;)
En 1 rare actie na de samensmeltung van jann gooide ook een beetje roet in t eten ;)
You'll never walk alone

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #62 Gepost op: 19-12-2012, 14:02:27 »
Ja ik zie nu mijn fouten helemaal in. Er waren vooraf gewoon veel meer complotjes dan ik dacht. Heb geloof ik ooit wel gebiecht dat ik dacht dat er een actieve leden ( lukie mc robbie ) complot was... Maar wist niet dat swifty erbij zat. Alhoewel ik dat wel te weten kwam toen ik er de eerste keer uit lag

Maargoed ik zal zo eens voor de laatste keer biechten wat ik oa fout heb gedaan ;)
En 1 rare actie na de samensmeltung van jann gooide ook een beetje roet in t eten ;)
haha, zegt meneer die volgens mij zelf ook al tig complotten had voor start van het spel :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #63 Gepost op: 19-12-2012, 14:08:55 »
Klopt maar ik dacht dat de rest dat nog niet had

Maar je leest t nog wel ;)
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #64 Gepost op: 19-12-2012, 14:11:56 »
Er zijn al mooie vragen gesteld, en verhelderende antwoorden gegeven. Hier dan mijn hoofdvraag, en die is voor Lukie4.

Gedurende dit spel heb jij net als ik meerdere contacten gehad. Ik heb zelf direct aan het begin voor mezelf een keuze gemaakt wie mijn main contact zou worden, wie ik als eerste antwoorden zou sturen voor ik het aan anderen zou sturen, op wie ik nooit zou stemmen, wie echt mijn lift naar de halve finale zou worden, om dan daar tegen elkaar te strijden. Voor mij was dat Robbie (tot ik ineens ergens rond de samensmelting het idee kreeg dat Robbie en hillo een dergelijke afspraak met elkaar hadden). Had jij ook zo iemand Lukie4, en wie was dat dan? Is dat gedurende het spel nog veranderd?

Ik zou het erg leuk vinden als tdietz en Ycaris deze vraag ook willen beantwoorden, als een vrije vraag. En dan heb ik voor Lukie4 een vrije vraag rondom de samensmelting: van wie kreeg je bij die battles hulp, en wie heb je zelf geholpen bij die battles?

Hallo Swifty ::zwaai::
Het was mijn initiatief om jou er bij te betrekken. MC dacht in eerste instantie aan een groepje van 4 (Robbie, ldhmolletje en mij). Ik wilde jou er graag bij, gewoon vanwege het feit dat je erg sterk in dit soort spellen bent. Zo werden we een vijftal. Ik had dus zoals eerder gelezen ook al een Brabantgroepje wat niet zo veel voorstelde. Ik had ook contacten met Lemmy en Bjorrn op het afvallerseiland. Dit waren twee nieuwe spelers en die wilde ik graag een beetje steunen in dit lastige spel. Bij die gesprekken was ook Miek betrokken. Met Miek had ik dus ook contact maar ook dat was geen overdreven geweldig contact.
Dat was er vooral op gericht voor onze jonkies. Later voor de samensmelting hebben we ook wel eens over stemmen gepraat. Bijvoorbeeld op het moment dat ldhmolletje eruit ging.  Ik was stomverbaasd dat zij er zelfstandig uitstapte. Kortom ik had overal wat gesprekjes. Maar mijn sterkste band was toch wel met het door mij als eerste afgesproken groepje.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #65 Gepost op: 19-12-2012, 14:12:44 »
Voor die battles vraag moet ik echt even terug gaan zoeken. Ik heb geen idee meer wat ik toen gedaan heb en wie ik toen geholpen heb.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #66 Gepost op: 19-12-2012, 14:15:29 »
Zie je wel.... Ik wist dat je niet te vertrouwen was LdHmolletje  ::ohno::

We hadden hem toch niet het wachtwoord moeten geven next  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 19-12-2012, 14:18:30 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #67 Gepost op: 19-12-2012, 14:18:39 »

En 1 rare actie na de samensmeltung van jann gooide ook een beetje roet in t eten ;)
Doe ik ook wel eens iets normaals dan?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #68 Gepost op: 19-12-2012, 14:19:00 »
Doe ik ook wel eens iets normaals dan?
::rofl::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #69 Gepost op: 19-12-2012, 14:19:16 »
Lukie: MC, Swifty, jij en ik hadden een samenwerking/complot. De finale is slechts met drie personen. Wie van ons drie (Swifty, MC of ik) zou je hebben laten vallen om hier te geraken en waarom?
Volgens mij vergeet je dat ook ldhmolletje in die groep zat.
Maar je vragen beantwoorden dat was een lastige. Ik had daar al wel over nagedacht maar pas veel later in het spel. Ik was bang voor een finale van twee en ik ben toen wel in een kramp geschoten die op tv ook duidelijk te merken is.  "De Belgen gaan vast samenwerken en dan ben ik de pineut" . Dat gevoel kwam vooral toen Swifty er opeens uit lag. Ik voelde me zeg maar het vijfde wiel aan de wagen.

 Als ik één persoon had gekozen was het Molcrazy geweest die ik er in zou laten. Hij was iets meer tactisch met het spel bezig dan jij leek het mij. Jij was meer afwezig/kort in de antwoorden. (naar later bleek dus met Hillo in het bos).

Het probleem 1 van de 4 kiezen heeft bij mij dus nooit echt gespeeld, dat werd opgelost door het spel (de exit van Swifty)  En toen begon ik me pas zorgen te maken. Achteraf gezien vind ik het moeilijk antwoord geven. Ik zou dan nu voor Molcrazy en Swifty gaan omdat jij met Hillo bezig was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #70 Gepost op: 19-12-2012, 14:19:38 »
Zie je wel.... Ik wist dat je niet te vertrouwen was LdHmolletje  ::ohno::

We hadden hem toch niet het wachtwoord moeten geven next  ::ohno::
::rofl:: dat was geweldig ::rofl::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #71 Gepost op: 19-12-2012, 14:20:55 »
Voor die battles vraag moet ik echt even terug gaan zoeken. Ik heb geen idee meer wat ik toen gedaan heb en wie ik toen geholpen heb.
kan iemand mij vertellen wanneer dat was (misschien een pagina nummer van de opdrachten erbij of een datum ::)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #72 Gepost op: 19-12-2012, 14:22:29 »
Pagina 12 van je pm-box
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #73 Gepost op: 19-12-2012, 14:23:05 »
Ja ik en next nog topoverleg enzo hebben.....

LdHmolletje heeft dus mijn spel verpest eigenlijk en niet hillo tdietz swifty lukie robbie en molcrazy  ;D
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #74 Gepost op: 19-12-2012, 14:24:06 »
nou één van de redenen dat hij eruit werd gestemd (mede ook zijn afwezigheid hoor) was dat hij verdomd weinig informatie gaf over wat daar stond ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #75 Gepost op: 19-12-2012, 14:24:23 »
Ik hou van finale tribal councils en vooral van de juryleden die hard zijn en het de spelers lastig maken, dus ik heb een poging gedaan:

Ik ben een speler die (deze keer ook genoodzaakt door m'n reizen) meer op tactiek speelt dan op opdrachten. Ik heb ook meestal meer respect voor spelers die geen opdrachten winnen en door gekonkel en allianties toch het einde halen, dan voor de zogenaamde 'Alpha male (of female)' die het puur op kracht haalt. Dit komt weer voort uit mijn respect voor het spel dat je dient te overleven op verschillende gebieden; je overleeft het fysieke gedeelte (honger, uitputting en opdrachten), maar ook het sociale gedeelte (allianties, bescherming, 'maatjes'), oftewel: je dient elkaar te overleven. En dan is er natuurlijk nog dat stukje geluk dat om de hoek komt kijken.

Tdietz, ik heb jou van begin af aan ondersteund in het spel. Toen we samen op Murine zaten hadden we steeds goed contact over de opdrachten. We hebben Niek onafhankelijk van elkaar getarget (het is lief dat jij de schuld op je neemt, maar er was al heeeel veel overleg tussen mij, Swifty en Jann aan vooraf gegaan :P ) en elke keer konden we gewoon goed samenwerken. Toen viel je echter af door de battle en ben ik je blijven steunen op Devil Island door je elke week mijn stem te geven. Je hebt het spel zo goed mogelijk gespeeld binnen jouw eigen tactiek (= niet tactisch spelen). En daar ligt bij mij een struikelblok om uiteindelijk hier in de finale ook mijn stem aan jou te geven, dus ik hoop dat je me kan overtuigen door het antwoord op deze vrijevraag eerlijk te geven:

Je bent bij stemmingen nooit getarget, daardoor hoefde je nooit te scramblen en de stemming overhoop te gooien, waar ik en Niek dat bijvoorbeeld wel bijna elke keer hebben moeten doen. Je rit naar de finale was daardoor vrij gemakkelijk, ware het niet dat de proeven deze survivor een groot deel uitmaakten van wie afviel. Op zich heb ik daar respect voor, want juist door je tactiek heb je dat target nooit echt gekregen. Maar stel dat je wel een groter doelwit geweest was, had je dan alsnog aan die tactiek vastgehouden of waren tactisch spel en smerige complotten dan wel geoorloofd geweest in jouw optiek?

Ycaris, wij hebben de eerste helft van het spel nooit bij elkaar op een eiland gezeten en dus ook niks met elkaar te maken gehad. Eigenlijk geldt dat voor iedereen denk ik, jij werd voor ons pas van belang toen je terug in het spel was. Ik had toen vrij hoge verwachtingen van je, en was dan ook lichtelijk teleurgesteld om te zien dat je je elke stemmingsronde weer achter Niek verschool. Natuurlijk ook een manier om het spel te spelen én ver te komen, maar aan jou wil ik meegeven dat er nog meer nodig is om mijn stem te verdienen en dat ik hopelijk tijdens deze eilandraad nog meer van jouw taak achter de schermen te zien krijg. Vandaar deze vrije vraag:

Kan je aantonen dat je misschien meer in controle was over de stemmingen dan het voor de buitenwereld leek? De meeste stemmingen gingen mijn kant op namelijk, wat volgens mij overduidelijk Niek zijn plan was.

Tot slot Lukie. Als ik nu puur kijk naar wat ik aan het begin van dit bericht gezegd heb, zou ik op jou moeten stemmen. Je hebt elke stemming overleefd en won de laatste beslissende proef van me. Dat betekent dat je een tactisch sterk spel gespeeld hebt. Wat me bij jou echter tegen staat is de in mijn ogen te grote geluksfactor. En dan doel ik bijvoorbeeld op het geluk dat Robbie in jouw plaats gevallen is door de angst bij Jann dat Robbie en ik een final 2 deal hadden en ik Robbie boven hem zou verkiezen (wat onterecht was), of bijvoorbeeld ook dat die keer dat het me wél lukte jou eruit te werken, je enkel de eerste proef niet mocht spelen. En laten we het over die vervloekte aura's maar niet hebben, want het was uiteindelijk een kansspel dat jou in de finale bracht :P Als ik dan terugval op het tactische spel, denk ik eigenlijk dat (ondanks dat jij het goed speelde) Molcrazy, Jann en misschien ook ikzelf sterker stonden. Daarom wil ik jou het volgende vragen als officiele juryvraag:

In hoeverre ben je het met mijn omschrijving eens van een ware survivor (fysiek, sociaal, geluk) en in hoeverre voldoe jij aan dat beeld?

En daarnaast gooi ik er nog een vrije vraag tegenaan:

Als jij je plek moet opgeven, aan wie geef je die dan het eerst, conform het antwoord dat je op de vraag hierboven hebt gegeven: aan MC, aan Jann, of aan mij?

Zo, ik ben benieuwd ;D

De tweede afbeelding

« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 20:58:36 door hillo »
Nieky grab a life vest!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #76 Gepost op: 19-12-2012, 14:27:01 »
nou één van de redenen dat hij eruit werd gestemd (mede ook zijn afwezigheid hoor) was dat hij verdomd weinig informatie gaf over wat daar stond ;)

Dr stond ook niks xD

Omdat we al een vermoedden hadden dat hij de mol kon zijn hebben next en ik via de pm overlegd... Maar het complot was al snel kansloos. Dat is ook een vd fouten geweest dat ibung en addie er zo snel uitlagen enzo... Had andere maatjes moeten zoeken ;)
You'll never walk alone

Online hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #77 Gepost op: 19-12-2012, 14:27:19 »
Ja ik zie nu mijn fouten helemaal in. Er waren vooraf gewoon veel meer complotjes dan ik dacht. Heb geloof ik ooit wel gebiecht dat ik dacht dat er een actieve leden ( lukie mc robbie ) complot was... Maar wist niet dat swifty erbij zat. Alhoewel ik dat wel te weten kwam toen ik er de eerste keer uit lag

Maargoed ik zal zo eens voor de laatste keer biechten wat ik oa fout heb gedaan ;)
En 1 rare actie na de samensmeltung van jann gooide ook een beetje roet in t eten ;)

Die actie van jann was het niet wegstemmen van mij maar Next?

Jann en ik hadden vanaf moment 1 ook een complot ;D Hij was degene aan wie ik écht loyaal zou zijn (zoals Swifty aan Robbie zegmaar). En ik weet dus nog steeds niet zeker waar zijn loyaliteit lag, maar zelfs nadat hij Robbie eruit stemde leek het weer of we nog steeds op één lijn zaten en tot een eventuele final 2 zouden doorgaan. Hij wist bijvoorbeeld ook dat jij eruit zou gaan bij die dubbele eilandraad en dat Lukie als tweede zou sneuvelen en dat zijn stem niet nodig was om dat te realiseren, dus ik vermoed dat hij daarom met jou meestemde zodat jij op hem zou stemmen mocht hij in de finale staan :P
Nieky grab a life vest!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #78 Gepost op: 19-12-2012, 14:28:05 »
@ Hillo

ik ben blij dat ik eerder thuis ben gekomen vandaag ;D

ik ga eerst nog even op zoek naar het antwoord op de vrije vraag van swifty en dan kom ik bij je.

Mooi opgebouwde vraag trouwens ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Finale eilandraad!
« Reactie #79 Gepost op: 19-12-2012, 14:29:43 »
Dr stond ook niks xD

Omdat we al een vermoedden hadden dat hij de mol kon zijn

wie is de mol ::oink::  je zat in het verkeerde spel!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.