Auteur Topic: Gay bashing  (gelezen 19881 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Gay bashing
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2013, 20:00:14 »
Nee niet gaan trollen hier, ik vind het wel leuk om dit te lezen, dus ga zo door.

En ook ik ben het helemaal eens met Daisy....

Leven en laten leven, maar vooral respecteer elkaar en wees eens gewoon een beetje aardig tegen de medemens.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2013, 20:00:30 »
Top troll ::ok::.

Alleen daar valt altijd niet echt mee te discussiëren :P. Behalve dat vies en stinken niet zo is omdat homo's vaak juist ijdel zijn en meer doen aan hun persoonlijke verzorging dan de gemiddelde hetero man ::trots::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2013, 20:14:41 »
Ook helemaal eens met Daisy, maar er heeft nog niemand gereageerd op mijn vraag wat men van een weigerambtenaar vindt...

Ik ben zelf van mening dat ook die persoon in zijn eigen vrijheid moet kunnen beslissen wie hij wel of niet trouwt, ook al neigt dat naar discriminatie. Zeker wanneer er in alle gemeenten in ieder geval een ambtenaar is die een homostel wilt trouwen.
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2013, 20:15:53 »
ow die weigerambtenaar die moet ontslagen worden.
Je bent in dienst van de Nederlandse Staat. Je hebt dus de wetten van de Nederlandse Staat uit te voeren.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2013, 20:16:19 »
Ook helemaal eens met Daisy, maar er heeft nog niemand gereageerd op mijn vraag wat men van een weigerambtenaar vindt...

Ik ben zelf van mening dat ook die persoon in zijn eigen vrijheid moet kunnen beslissen wie hij wel of niet trouwt, ook al neigt dat naar discriminatie. Zeker wanneer er in alle gemeenten in ieder geval een ambtenaar is die een homostel wilt trouwen.
Daar kan je hetzelfde argument op toepassen. Stel ik ben een ambtenaar en ik heb een hekel aan mensen met een donkere huidskleur. Mag ik dan zeggen dat ik deze mensen niet trouw vanwege hun huidskleur?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2013, 20:16:30 »
ik wou wel even stellen dat ik wel het recht wil hebben om straks in maart een weigerambtenaar te weigeren.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2013, 20:16:54 »
ow die weigerambtenaar die moet ontslagen worden.
Je bent in dienst van de Nederlandse Staat. Je hebt dus de wetten van de Nederlandse Staat uit te voeren.
::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2013, 20:21:36 »
Top troll ::ok::.

Alleen daar valt altijd niet echt mee te discussiëren :P. Behalve dat vies en stinken niet zo is omdat homo's vaak juist ijdel zijn en meer doen aan hun persoonlijke verzorging dan de gemiddelde hetero man ::trots::.

Dit is ook discriminatie. Vervang de woorden hetero voor neger en homo voor blanke en iedereen zal je erop aanvallen.


Ik vind trouwens dat homo's gewoon moeten kunnen trouwen en dat dit niet geweigerd mag worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2013, 20:22:19 »
Daar kan je hetzelfde argument op toepassen. Stel ik ben een ambtenaar en ik heb een hekel aan mensen met een donkere huidskleur. Mag ik dan zeggen dat ik deze mensen niet trouw vanwege hun huidskleur?
Om eerlijk te zijn vind ik dat iets heel anders en waarom? Omdat ik meer doel op de ambtenaar die vanuit zijn eigen levensovertuiging (geloof etc.) ervoor kiest om als ambtenaar van de burgerlijke stand man en vrouw te trouwen.

ik wou wel even stellen dat ik wel het recht wil hebben om straks in maart een weigerambtenaar te weigeren.
Natuurlijk heb jij dat recht, want zolang er in elke gemeente iemand is die een homostel wilt trouwen is er eigenlijk toch geen probleem?
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2013, 20:23:29 »
Maar mijn argument dan Fabiann?
Hij is toch een ambtenaar in dienst van Nederland/gemeente.
Dan moet hij zich toch ambsthalve aan die wet houden?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2013, 20:25:25 »
Ik vind dat de Staat moet laten merken dat men absoluut het niet eens mis met welke levensovertuiging dan ook, dat homo's niet bij elkaar mogen zijn. In plaats van dit te respecteren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2013, 20:27:42 »
Ik vind dat de Staat moet laten merken dat men absoluut het niet eens mis met welke levensovertuiging dan ook, dat homo's niet bij elkaar mogen zijn. In plaats van dit te respecteren.
ik geloof dat ik dit niet begrijp.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2013, 20:28:16 »
Dit is ook discriminatie. Vervang de woorden hetero voor neger en homo voor blanke en iedereen zal je erop aanvallen.
Alleen kan je die woorden niet vervangen want daar zit geen verschil tussen :P.

Om eerlijk te zijn vind ik dat iets heel anders en waarom? Omdat ik meer doel op de ambtenaar die vanuit zijn eigen levensovertuiging (geloof etc.) ervoor kiest om als ambtenaar van de burgerlijke stand man en vrouw te trouwen.
Nazi's hadden de levensovertuiging dat joden en zwarten niet gelijk waren en niet mochten trouwen met de blanke. Maar dan is het nog steeds geoorloofd omdat het uit je levensovertuiging komt? ???

En zoals Lukie zegt, hij moet gewoon zijn werk doen. Anders gaat ie maar iets anders doen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2013, 20:30:37 »
Om eerlijk te zijn vind ik dat iets heel anders en waarom? Omdat ik meer doel op de ambtenaar die vanuit zijn eigen levensovertuiging (geloof etc.) ervoor kiest om als ambtenaar van de burgerlijke stand man en vrouw te trouwen.
wat mag die (of 'de') ambtenaar nog meer vanuit zijn geloof zelf bepalen van jou?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2013, 20:31:24 »
Dan moet hij zich toch ambsthalve aan die wet houden?
Klopt helemaal, maar ik begrijp niet zo goed waarom het zo'n issue is, wanneer er (gelukkig) andere ambtenaren zijn die wel een homostel willen trouwen. Waarom moet die ene ambtenaar verplicht worden gesteld om tegen zijn normen en waarden in te gaan?
🜃

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2013, 20:32:13 »
ik geloof dat ik dit niet begrijp.

Door weigerambtenaren te accepteren, accepteert en respecteert de Staat ook dat er mensen zijn met een Levensovertuiging die homosexualiteit verbieden. Als Staat/Overheid moet je daar afstand van doen vind ik. Snap je me nu?  ???

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2013, 20:32:30 »
Klopt helemaal, maar ik begrijp niet zo goed waarom het zo'n issue is, wanneer er (gelukkig) andere ambtenaren zijn die wel een homostel willen trouwen. Waarom moet die ene ambtenaar verplicht worden gesteld om tegen zijn normen en waarden in te gaan?
Omdat er ook gelovige homostellen zijn. Die hebben toch ook de vrijheid om christelijk getrouwd te worden?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2013, 20:33:18 »
Omdat er ook gelovige homostellen zijn. Die hebben toch ook de vrijheid om christelijk getrouwd te worden?
Dan vraag ik me eerder af, hang je niet het verkeerde geloof aan?
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2013, 20:36:13 »
Door weigerambtenaren te accepteren, accepteert en respecteert de Staat ook dat er mensen zijn met een Levensovertuiging die homosexualiteit verbieden. Als Staat/Overheid moet je daar afstand van doen vind ik. Snap je me nu?  ???
ja ::ok:: en eens ::ok::

Klopt helemaal, maar ik begrijp niet zo goed waarom het zo'n issue is, wanneer er (gelukkig) andere ambtenaren zijn die wel een homostel willen trouwen. Waarom moet die ene ambtenaar verplicht worden gesteld om tegen zijn normen en waarden in te gaan?
die ene rechter houdt zich niet aan de wet, maar de andere wel dus dat geeft niet ???
De ene postbode bezorgt geen brieven bij homoseksuelen maar een andere wel dus die doet dat dan voor hem .
Echt ik vind dat zoooo onlogisch.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2013, 20:39:39 »
Dan vraag ik me eerder af, hang je niet het verkeerde geloof aan?
Ja dat denk ik zelf vaak ook ;D.

Maar aangezien iedereen vrij mag geloven en er ook mensen die gelovig worden opgevoed homo kunnen zijn, lijkt het me niet eerlijk als je niet christelijk en homo kan zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human