Auteur Topic: Gay bashing  (gelezen 19882 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2013, 20:49:27 »
die ene rechter houdt zich niet aan de wet, maar de andere wel dus dat geeft niet ???
De ene postbode bezorgt geen brieven bij homoseksuelen maar een andere wel dus die doet dat dan voor hem .
Echt ik vind dat zoooo onlogisch.
Er is volgens mij geen enkele postbode die uitsluitend brieven bezorgt bij hetero's, vanuit zijn levensovertuiging.
Het verschil waar ik op doel zit 'm wat mij betreft in het feit dat je vanuit een bepaalde overtuiging man en vrouw wilt trouwen. Dat je deze mogelijkheid dan wordt afgenomen omdat je bezwaar hebt tegen het trouwen van man en man of vrouw en vrouw, terwijl er binnen je gemeente een andere ambtenaar is die daar geen bezwaar tegen heeft, vind ik in een samenleving waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat onbegrijpelijk...
🜃

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2013, 20:53:01 »
Ja maar waar ligt de grens tussen vrijheid van meningsuiting en discriminatie/beledigen?

Als je tegen iemand die veelte dik is zegt dat ie een wandelende MC donalds afvalbak is, ja gewoon mijn mening ::). Maar dat doe je ook niet, dat kan niet ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Gay bashing
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2013, 20:56:16 »

Er is volgens mij geen enkele postbode die uitsluitend brieven bezorgt bij hetero's, vanuit zijn levensovertuiging.
Het verschil waar ik op doel zit 'm wat mij betreft in het feit dat je vanuit een bepaalde overtuiging man en vrouw wilt trouwen. Dat je deze mogelijkheid dan wordt afgenomen omdat je bezwaar hebt tegen het trouwen van man en man of vrouw en vrouw, terwijl er binnen je gemeente een andere ambtenaar is die daar geen bezwaar tegen heeft, vind ik in een samenleving waar vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel staat onbegrijpelijk...
dus een ambtenaar mag de wet overtreden ?
Want daar komt het op neer wat jij zegt.
Snap je ook dat dit de deur op een kier zet voor andere ambtenaren die de wet overtreden?

Vergeet ook niet dat jouw vrijheid van meningsuiting eindigt waar discriminatie begint.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2013, 20:57:21 »
Door weigerambtenaren te accepteren, accepteert en respecteert de Staat ook dat er mensen zijn met een Levensovertuiging die homosexualiteit verbieden. Als Staat/Overheid moet je daar afstand van doen vind ik. Snap je me nu?  ???

Ho, ik snap dit niet ::zwaai:: Maar ik ben dan ook een beetje dom soms :)


Wie moet nu precies wie wat verbieden?
Moet de Staat mensen verbieden andere mensen te verbieden homosexueel te zijn?

If so, waarom zou dat erg zijn? Ik kan ook tegen iemand roepen dat ik verbied dat'ie met een groene puntmuts op straat gaat lopen; maar je zal zien dat diegene het toch doet. En terecht overigens - groene puntmutsen moeten indien mogelijk altijd worden gedragen - maar moet de Staat dat dan ook verbieden dat ik dat verbied?

Ik zal morgen, al fietsbaggerend door de sneeuw, een gepasseerde koe verbieden nog langer koe te zijn. Benieuwd wat er gebeurd ???

--

Of moet de Staat levensovertuigingen gaan verbieden?

Dat ik ineens niet meer mag vinden dat koeien geen koeien meer mogen zijn; en dat groene puntmutsen niet meer mogen worden gedragen? Even aangenomen dat dat de strekking van mijns levensovertuiging is.

--

Of moet iemand anders iets anders gaan verbieden? ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2013, 21:00:33 »
 ::rofl:: HDD ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2013, 21:03:47 »
Ho, ik snap dit niet ::zwaai:: Maar ik ben dan ook een beetje dom soms :)


Wie moet nu precies wie wat verbieden?
Moet de Staat mensen verbieden andere mensen te verbieden homosexueel te zijn?

If so, waarom zou dat erg zijn? Ik kan ook tegen iemand roepen dat ik verbied dat'ie met een groene puntmuts op straat gaat lopen; maar je zal zien dat diegene het toch doet. En terecht overigens - groene puntmutsen moeten indien mogelijk altijd worden gedragen - maar moet de Staat dat dan ook verbieden dat ik dat verbied?

Ik zal morgen, al fietsbaggerend door de sneeuw, een gepasseerde koe verbieden nog langer koe te zijn. Benieuwd wat er gebeurd ???

--

Of moet de Staat levensovertuigingen gaan verbieden?

Dat ik ineens niet meer mag vinden dat koeien geen koeien meer mogen zijn; en dat groene puntmutsen niet meer mogen worden gedragen? Even aangenomen dat dat de strekking van mijns levensovertuiging is.

--

Of moet iemand anders iets anders gaan verbieden? ???

Niemand moet iets verbieden.

Stel dat de overheid zegt: Weigerambtenaren mogen bestaan. Dan respecteren ze de geloofsovertuiging dat homosexualiteit verboden is.

En dat zou niet moeten. Ik kan dit niet duidelijk uitleggen.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Gay bashing
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2013, 21:19:58 »
dus een ambtenaar mag de wet overtreden ?
Want daar komt het op neer wat jij zegt.
Snap je ook dat dit de deur op een kier zet voor andere ambtenaren die de wet overtreden?
In geval van een gemeente, waar 3 ambtenaren van de burgerlijke stand in dienst zijn, waarvan er 1 principieel bezwaar heeft tegen het trouwen van een homostel, vind ik niet dat de wet wordt overtreden. Gelijke gevallen worden in die gemeente gelijk behandeld.

In geval van een gemeente, waar 2 ambtenaren van de burgerlijke stand in dienst zijn, waarvan beide principieel bezwaar hebben tegen het trouwen van een homostel en waardoor het niet mogelijk is voor homostellen om te trouwen, vind ik wel dat de wet wordt overtreden. Gelijke gevallen worden in die gemeente niet gelijk behandeld.

De mogelijkheid om binnen een bepaalde gemeente homostellen te trouwen, al wordt dat nou gedaan door Pietje of Klaas, moet wat mij betreft altijd gewaarborgd worden. Zodra die mogelijkheid niet bestaat hebben we een probleem. Dat is mijn opvatting, dus dat.
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gay bashing
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2013, 21:22:27 »
Ik beperk me even tot het fenomeen ''weigerambtenaar'':

Wanneer deze figuren volharden in hun standpunt, dan gaan ze tegen hun eigen eed in. Zij hebben bij hun aantreden namelijk aangegeven dat men alles zal doen dat ze uit hoofde van hun functie behoren te doen.

Wanneer een weigerambtenaar zich beroept op ''gewetensbezwaren'', dan is dat in feite werkweigering.

Artikel 1 van de grondwet zegt in feite dat het niet kan en mag wat deze weigerambtenaren doen. En toch komen ze er vaak mee weg.

Ze zeggen dan: het staat een homo-stel toch vrij om naar een ander te stappen? Nee, dat is de boel omdraaien, het ''probleem'' bij een collega op het bordje leggen.

Een ambtenaar die zich in dit verband op gewetensbezwaren beroept, hoort mijns inziens daaruit de consequenties te trekken, en ontslag te nemen. Niets meer en niets minder.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2013, 21:24:39 »
Denk al schrijvende beste K@ren :)

"Dan respecteren ze de geloofsovertuiging dat homosexualiteit verboden is."

Ik zou graag even met je mee willen denken, om te achterhalen waar de Staat exact afstand van zou moeten nemen.
Gaat het hier om iemand die zegt: [A] Wij [overtuiging-X] verbieden dit, ik kan je niet trouwen in naam van [overtuiging-X].

of
iemand die zegt: (B] Ik vind dat dit verboden zou moeten zijn, ik kan je niet trouwen in naam van [overtuiging-X].

of
iemand die zegt: [C] Ik vind dat dit verboden zou moeten worden, maar ik ben niet de gekste dus goed, ik trouw je alsnog.

Meerdere opties zijn natuurlijk mogelijk - voor mijn part allemaal.
Opties A en B hebben als onderdeel het gedrag, de uitvoerende taak van de ambtenaar. Aan de andere kant staat voornamelijk bij C [en tot zekere hoogte bij a en b] de mening centraal.
Zie je, overtuiging kan je op verschillende manieren interpreteren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2013, 21:34:20 »
Denk al schrijvende beste K@ren :)

"Dan respecteren ze de geloofsovertuiging dat homosexualiteit verboden is."

Ik zou graag even met je mee willen denken, om te achterhalen waar de Staat exact afstand van zou moeten nemen.
Gaat het hier om iemand die zegt: [A] Wij [overtuiging-X] verbieden dit, ik kan je niet trouwen in naam van [overtuiging-X].

of
iemand die zegt: (B] Ik vind dat dit verboden zou moeten zijn, ik kan je niet trouwen in naam van [overtuiging-X].

of
iemand die zegt: [C] Ik vind dat dit verboden zou moeten worden, maar ik ben niet de gekste dus goed, ik trouw je alsnog.

Meerdere opties zijn natuurlijk mogelijk - voor mijn part allemaal.
Opties A en B hebben als onderdeel het gedrag, de uitvoerende taak van de ambtenaar. Aan de andere kant staat voornamelijk bij C [en tot zekere hoogte bij a en b] de mening centraal.
Zie je, overtuiging kan je op verschillende manieren interpreteren.

Nou laat ik t dan simpel zeggen:

Ik vind dat de Overheid afstand moet nemen van elke levensovertuiging die tegen homosexualiteit is. Dus als de Paus zegt dat homosexualiteit niet goed is, gelijk een statement maken dat je daar niet in kan vinden. Dus als een ambtenaar het homohuwelijk weigert, gelijk laten weten dat je je daar absoluut niet in kan vinden. Maar nooit iets verbieden, dat werkt alleen maar tegen je.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2013, 21:50:27 »
Aha, okay - interessant :)

Komen er bij mij wel meteen 2 nieuwe vragen op [ja, sorry - ben heel irritant daarin ;D]:

1. Als de overheid alleen afstand neemt, maar niets verbied  [en vermoedelijk geen macht uitoefent?], waarom zouden mensen dan naar de Staat luisteren?
-> Het doet me eerlijk gezegd enigszins aan een gedoogbeleid denken - maar het lijkt me dat je dat juist niet wilt :)

2. Op welke manier past dit [het reageren op, en afstand nemen van, standpunten] in de taken van de overheid?
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gay bashing
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2013, 22:25:59 »
In dit verband is het handig om te weten dat Kerk en Staat in Nederland in beginsel gescheiden zijn.

Een door wat voor religie dan ook ingegeven standpunt hoort dan ook niet thuis bij een overheidstaak.

Ik beperk me dan tot het standpunt van sommige politieke partijen ten opzichte van homofilie in het algemeen.

Zij beweren dat homofilie tegennatuurlijk is, dat in de bijbel passages staan die homofilie expliciet verwerpen.

Kan iemand mij die passages aanwijzen waar dit letterlijk staat? Ik ben tot nu toe niemand tegengekomen die hier toe in staat was.

Anders gezegd: de passages waarnaar in het beste geval verwezen wordt, laten ruimte voor meer standpunten, de bijbel laat zich helemaal niet specifiek uit over homofilie, hoewel er religieuze groeperingen zijn die ons anders willen doen geloven.

Maar ja, er zijn ook mensen die rotsvast geloven dat de Nostradamus-voorspellingen op waarheid berusten, terwijl die herhaaldelijk ''ontmaskerd'' worden als samenraapsel van hedendaagse ''filosofen''.



Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Gay bashing
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2013, 22:32:03 »

Kan iemand mij die passages aanwijzen waar dit letterlijk staat? Ik ben tot nu toe niemand tegengekomen die hier toe in staat was.


Wat ik van de bijbel weet is dat Jezus samenleefde met 12 mannen...

 :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2013, 23:02:29 »
Wat doorgaans wordt aangehaald is Leviticus. Daar staan allerlei opsommingen wat wel en wat niet mag. Hoofdstuknummertje 18 zul je in Leviticus willen hebben: 'ongeoorloofde geslachtsgemeenschap'; een omschrijvende titel ;)
In hoeverre er is bedoeld wat wij er in lezen is een tweede. Altijd zeer moeilijk met historische teksten, en met religieuze teksten helemaal. Dus dat laat ik graag aan de theologen over.

Maar dat is allemaal even met zevenmijlslaarzen, en een totaal ander onderwerp.



Qua scheiding kerk/staat is de wet in discussies m.i. weinig relevant. Wetten kunnen veranderen, en hebben een reden. Vervalt de reden, dan hoort de wet te vervallen. Dus als K@ren, of iemand anders for that matter, van mening is dat de staat een zekere morele authoriteit bezit - dan lijkt me dat een bruikbaar standpunt. Hangt er vanaf watvoor taak je voor de overheid ziet.

Men behoort niet te denken over wat is, maar zou moeten. Hoewel ook dat een standpunt is ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Gay bashing
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2013, 23:33:28 »
Maar aangezien iedereen vrij mag geloven en er ook mensen die gelovig worden opgevoed homo kunnen zijn, lijkt het me niet eerlijk als je niet christelijk en homo kan zijn.
Dat kan gerust, wat mij betreft. En ze zijn er ook meer dan genoeg, ik ken ook meerdere christelijke homo's. En als het aan mij ligt mogen homo's/lesbiennes gerust trouwen en kinderen adopteren...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #75 Gepost op: 19-01-2013, 14:03:15 »
Wat doorgaans wordt aangehaald is Leviticus. Daar staan allerlei opsommingen wat wel en wat niet mag. Hoofdstuknummertje 18 zul je in Leviticus willen hebben: 'ongeoorloofde geslachtsgemeenschap'; een omschrijvende titel ;)
In hoeverre er is bedoeld wat wij er in lezen is een tweede. Altijd zeer moeilijk met historische teksten, en met religieuze teksten helemaal. Dus dat laat ik graag aan de theologen over.

Maar dat is allemaal even met zevenmijlslaarzen, en een totaal ander onderwerp.



Qua scheiding kerk/staat is de wet in discussies m.i. weinig relevant. Wetten kunnen veranderen, en hebben een reden. Vervalt de reden, dan hoort de wet te vervallen. Dus als K@ren, of iemand anders for that matter, van mening is dat de staat een zekere morele authoriteit bezit - dan lijkt me dat een bruikbaar standpunt. Hangt er vanaf watvoor taak je voor de overheid ziet.

Men behoort niet te denken over wat is, maar zou moeten. Hoewel ook dat een standpunt is ;)
Ja 'ongeoorloofde geslachtsgemeenschap' kan je natuurlijk ook seks voor het huwelijk en vreemdgaan bij bedenken. Maar dat gebeurt ook ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Gay bashing
« Reactie #76 Gepost op: 19-01-2013, 15:49:06 »
Nee zo heet het hoofdstukje ;)

Heb het hele hoofdstuk hier onder even van internet gepaste:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vers 22 is zo te zien de relevante. Note dat de tekst aan mannen is geschreven.

Zoals je ziet mag er praktisch niets. Heel saai.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Gay bashing
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2013, 15:52:06 »
Ja ik denk niet dat ik dat ga doorlezen :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Gay bashing
« Reactie #78 Gepost op: 19-01-2013, 16:54:50 »
Ik ben ook al afgehaakt bij de eerste regel. Wie bepaalt dit soort dingen eigenlijk, en wie eigent zich het recht toe om op deze manier over anderen te mogen oordelen?

Een paar dingen uit de bijbel, daar kan ik me wel in vinden, en dan gaat het om passages als:

''wie zonder zonden is, werpe de eerste steen''

Niemand gooide, uiteraard.

Heb het toch even vluchtig doorgelezen, en natuurlijk staan er in deze tekst dingen waar ik me in kan vinden, maar dat zou ik zonder bijbel al leidraad ook al vinden.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 16:59:09 door Bodejos »

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: Gay bashing
« Reactie #79 Gepost op: 19-01-2013, 20:33:40 »
Aha, okay - interessant :)

Komen er bij mij wel meteen 2 nieuwe vragen op [ja, sorry - ben heel irritant daarin ;D]:

1. Als de overheid alleen afstand neemt, maar niets verbied  [en vermoedelijk geen macht uitoefent?], waarom zouden mensen dan naar de Staat luisteren?
-> Het doet me eerlijk gezegd enigszins aan een gedoogbeleid denken - maar het lijkt me dat je dat juist niet wilt :)

2. Op welke manier past dit [het reageren op, en afstand nemen van, standpunten] in de taken van de overheid?

Sorry voor de late reactie  :-[

1. Ik denk wel dat de overheid dingen moet verbieden, maar niet religieuze uitingen. (tenzij heel extreem zoals vrouwenbesnijdenis)
2. De opvoedende taak  :D