Auteur Topic: [PT] The Apprentice  (gelezen 112092 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #540 Gepost op: 25-02-2013, 20:20:09 »
Mag ik de jury (en mijn medekandidaten) wat vragen? Hebben jullie al eens een aflevering bekeken van dit programma? Zodat je een idee hebt van wat er gebeurd?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #541 Gepost op: 25-02-2013, 20:20:58 »
 ::ohno::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #542 Gepost op: 25-02-2013, 20:22:57 »
 ::ohno::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #543 Gepost op: 25-02-2013, 20:23:21 »
Nee dat heb ik niet  ;)
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #544 Gepost op: 25-02-2013, 20:24:45 »
aaah, kijk...


die kandidaten maken elkaar altijd af voor de jury, en wie niet afvalt is de volgende keer bij aanvang van de opdracht weer dikke vriendjes met elkaar ;D

en wat een pitch is, wordt dan mss ook wel duidelijk, zo te lezen was het van team 2 geen pitch eigenlijk...
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #545 Gepost op: 25-02-2013, 20:26:00 »
Mag ik de jury (en mijn medekandidaten) wat vragen? Hebben jullie al eens een aflevering bekeken van dit programma? Zodat je een idee hebt van wat er gebeurd?
Ik neem aan dat ik hier wel op mag antwoorden, aangezien ik weleens afleveringen van de Engelse serie heb gezien.

Net als wij hebben gedaan wordt ook op tv de groep in 2 groepen gedeeld. Die moeten ook allerlei opdrachten uitvoeren. Een van de teams wint en mag terug naar het woonhuis, van de verliezers worden er 3 uitgekozen (of door de anderen aangewezen) die voor Lord Sugar en nog een paar andere juryleden moeten plaatsnemen. Deze stelt dan allerlei lastige vragen, waarop men moet antwoorden. Zie het als een soort sollicitatiegesprek. Uiteindelijk zal hij tegen degene over wie hij het meest ontevreden was zeggen: "You're fired"... Hopelijk is het nu wat duidelijker. Succes in ieder geval!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #546 Gepost op: 25-02-2013, 20:27:11 »
LdH je beseft dat je nu ontslagen kan worden?

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #547 Gepost op: 25-02-2013, 20:29:29 »
aaah, kijk...


die kandidaten maken elkaar altijd af voor de jury, en wie niet afvalt is de volgende keer bij aanvang van de opdracht weer dikke vriendjes met elkaar ;D

en wat een pitch is, wordt dan mss ook wel duidelijk, zo te lezen was het van team 2 geen pitch eigenlijk...
oh ja, dat wist ik wel. Daarvoor hoef je niet te kijken.
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #548 Gepost op: 25-02-2013, 20:32:25 »
LdH, ik wist het wel, ik vind het een geweldig programma, maar ik kreeg de indruk dat een aantal mensen hier het nooit gezien hebben, vandaar dat ik het even vroeg.
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #549 Gepost op: 25-02-2013, 20:40:59 »
Negativiteit in de zin dat nu jullie verloren hebben iedereen opeens wat te zeuren heeft over anderen. Waarom is dit nooit eerder gebeurd? Had een MM aangespoord zich ergens op te rochten ipv nu zeggen dat hij geen echte taak had. Had een K@ren gevraagd waarom ze negatief was over veel dingen en hoe zij het dan zou willen ipv nu te zeggen dat ze het niet goed deed. Dit geldt overigens voor iedereen.

Ehm, er wordt hier ons door juryleden gevraagd de twee kandidaten te noemen die volgens ons het minst hebben gedaan. Dan antwoorden we daarop, en is 'iedereen opeens aan het zeuren over anderen'? Moeten we dan maar niet meer antwoorden?  :-X
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #550 Gepost op: 25-02-2013, 20:54:01 »
Nee K@ren, je leest niet goed. Hillo zegt dat jij punten inbracht waar niets mee gedaan is. Dat staat dus los van het helpen van MV met zijn tekst, de pitch, en het op gang helpen van de discussie. En ik kan die punten niet vinden.

Ik snap het nog steeds niet.  ::schaam:: Je kan de punten niet vinden die hillo aandroeg?  ??? Hillo heeft die hier geplaatst op het forum en toen heb ik ze in de groep gegooid, omdat ik dacht dat dat zeer handige tips waren.

Offline MR-Brain

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #551 Gepost op: 25-02-2013, 21:10:54 »
Een van de teams wint en mag terug naar het woonhuis, van de verliezers worden er 3 uitgekozen (of door de anderen aangewezen) die voor Lord Sugar en nog een paar andere juryleden moeten plaatsnemen.

Wat jij beschrijft is de UK variant. Het is overigens Sir Alan Sugar, niet Lord.

De US variant was er eerder met vriend Donald Trump in de voorzittersstoel.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #552 Gepost op: 25-02-2013, 21:13:10 »
Nog drie kwartier... tik tok tik tok.

Iemand nog een laatste pleidooi waarom ze NIET gekozen moeten worden?

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #553 Gepost op: 25-02-2013, 21:15:59 »
Nou ik heb volgens mij wel mijn best gedaan. Het was een enerverende week (crematie, jarig, scheiding oom/tante) maar waar het kon ben ik online geweest

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #554 Gepost op: 25-02-2013, 21:18:41 »
Nog drie kwartier... tik tok tik tok.

Iemand nog een laatste pleidooi waarom ze NIET gekozen moeten worden?

Jaa, want ik ben vol overtuiging dat ik degene ben die 'The Apprentice' moet worden.  ::ok::

Ons team heeft gefaald en niet zo'n beetje ook. Iedereen heeft zich ingezet, maar dit was niet goed genoeg. Nu is het taak om toe te geven dat het niet goed is gegaan en dat de kwaliteit die wij geleverd hebben te weinig is om 'The Apprentice' te worden. Ik verdien het niet om naar de Boardroom te gaan, vanwege mijn inzet en kritische noten. Degenen die de Boardroom moeten, moeten de twee kandidaten zijn die het minst gebracht hebben. Mijn pitch eindigde gelijk met die van het andere team, terwijl we op alle andere onderdelen verloren.

Nu is het de taak om aan de projectleider te laten zien wat ze waard is: Kiest ze de twee zwakste teamspelers of laat ze haar persoonlijke gevoelens meespelen in deze zakelijke beslissing?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #555 Gepost op: 25-02-2013, 21:33:46 »
Ik heb nog een half uurtje, maar ik ben er eigenlijk wel uit wie ik mee wil nemen.
Ik zie alleen dat nog niet al mijn teamleden alle vragen hebben beantwoord. Juryleden, willen jullie nog meer vragen beantwoord zien of zal ik maar gaan melden wie ik ga meenemen naar de Boardroom?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #556 Gepost op: 25-02-2013, 21:35:55 »
Als jij je keuze niet meer wil veranderen, ondanks eventuele antwoorden, zie ik geen bezwaar om het bekend te maken. Openstaande vragen kunnen daarna nog wel snel beantwoord worden wat mij betreft
You'll never walk alone

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #557 Gepost op: 25-02-2013, 21:45:42 »
Van mij mag je het ook al melden als je er al uit bent.


Even over het verdere verloop van The Apprentice: hierna worden de drie overgebleven kandidaten op de rooster gelegd. De jury mag via pm ook met elkaar overleggen en woensdag vanaf 20u ofzo, mogen de juryleden me via pm laten weten wie zij denken dat ontslagen zou moeten worden. Als ik 's avonds thuis ben, lees ik de berichten, voeg mijn eigen stem toe aan die van de jury en maak de uitslag bekend (maar dit zal dus pas rond 23u zijn.).
Juryleden, als jullie woensdagavond niet online kunnen zijn, mag je je stem ook al eerder doorsturen.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #558 Gepost op: 25-02-2013, 21:47:16 »
Wat bedoel je met op de rooster leggen? Nog meer vragen voor ons hier in dit topic?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Apprentice
« Reactie #559 Gepost op: 25-02-2013, 21:48:25 »
Wat bedoel je met op de rooster leggen? Nog meer vragen voor ons hier in dit topic?
::jaja::
En geweld, véél geweld.