Auteur Topic: [Kandidaat] Marian Mudder  (gelezen 35850 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
[Kandidaat] Marian Mudder
« Gepost op: 11-03-2013, 21:53:52 »

Beroep: actrice
Geboortejaar: 1958

Marian Mudder is actrice, schrijfster, columnist, freelance publicist en personal coach. Na haar havo, studeerde Marian toneel aan het Conservatorium in Antwerpen. Sinds 1986 was ze te zien in talloze theater- en televisieproducties. Bij het grote publiek is ze vooral bekend van haar rol als Vera Prins in de serie Baantjer.

In 2003 besloot ze uit de serie te stappen en ging op zoek naar nieuwe uitdagingen. Ze stond op de planken met John Kraaykamp Sr, speelde een van de hoofdrollen in de KRO-serie De Afdeling en speelde begin 2012 enige tijd in Goede tijden, slechte tijden.

Een belangrijk thema in het leven en werk van Marian Mudder is persoonlijke ontwikkeling. Ze studeerde enige tijd psychologie en volgde in 2006 de opleiding tot coach bij de Academie voor Coaching en werd additioneel opgeleid door Joop de Kler van de Alites Adviesgroep.

Marian Mudder debuteerde in 2009 als auteur met de roman Geluksblind, in 2011 gevolgd door haar tweede boek De perfecte minnares, waarvan inmiddels de rechten aan Duitsland zijn verkocht. Op 1 november verschijnt haar derde roman Volgende keer bij ons, een spannend en met zwarte humor doordrenkt verhaal over een disfunctionele familie en een familiediner dat uit de hand loopt.

Marian is een groot dieren- en natuurliefhebber en ambassadrice voor het Jane Goodall Instituut Nederland. Verder zet ze zich regelmatig in voor diverse natuur- en dierenbeschermingsorganisaties zoals WSPA, Stichting AAP, WNF, Wakker dier en de Bont Voor Dieren.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2013, 22:48:55 »
Ik vind haar ook een leuke kandidate.  ::ok::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2013, 13:41:13 »
Vandaag stond een klein artikeltje in de krant over de Pelgrimscode, waarin een kort stukje over Marian stond. Ze vertelde daarin dat ze meedeed voor het avontuur, vooral toen ze hoorde dat de reis naar Ethiopië zou gaan, maar dat ze een aversie heeft voor de bijbel (dat kwam een beetje raar op mij over als je meedoet aan zo'n bijbels EO-programma). Ook zei ze dat ze tijdens de serie hele goede vrienden was geworden met Wim Kieft, omdat het altijd fijn is om zo'n sterke man naast je te hebben in een onbekende omgeving. Ze liet zich verder niet uit of ze ver was gekomen in de serie.

Dit artikeltje stond in het Eindhovens Dagblad, maar staat ook in alle andere Wegenerkranten. Kan iemand misschien een scan plaatsen? (Mij lukt dat hier niet.)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2013, 13:45:46 »
Vandaag stond een klein artikeltje in de krant over de Pelgrimscode, waarin een kort stukje over Marian stond. Ze vertelde daarin dat ze meedeed voor het avontuur, vooral toen ze hoorde dat de reis naar Ethiopië zou gaan, maar dat ze een aversie heeft voor de bijbel (dat kwam een beetje raar op mij over als je meedoet aan zo'n bijbels EO-programma). Ook zei ze dat ze tijdens de serie hele goede vrienden was geworden met Wim Kieft, omdat het altijd fijn is om zo'n sterke man naast je te hebben in een onbekende omgeving. Ze liet zich verder niet uit of ze ver was gekomen in de serie.

Dit artikeltje stond in het Eindhovens Dagblad, maar staat ook in alle andere Wegenerkranten. Kan iemand misschien een scan plaatsen? (Mij lukt dat hier niet.)

Ik vind dat juist wel een leuk gegeven, was ook het geval met Schiffmacher vorige keer, die moet er ook allemaal niks van hebben maar deed toch mee.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2013, 21:29:29 »
Gelukkig ging Marian door zodat we meer van haar kunnen zien vond wel vervelend dat ze als laatste gekozen werd alleen moet ze wel meer doorzettingsvermogen gaan tonen de komende afleveringen!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2013, 21:30:12 door Lukie4 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2013, 21:33:15 »
Ik vind haar een sympathieke kandidaat, maar dat heb ik wel snel bij onzekere mensen.

 ::jaja:: Ik ben het weer eens helemaal met je eens HIDM!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline superkimmi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2013, 21:33:30 »
ik vind het wel leuk dat iemand meedoet die er compleet niks mee heeft.. das toch ook het idee van een tv programma? beetje een mix van mensen..
het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2013, 21:35:58 »
Ik had al verwacht dat ze als laatste zou worden gekozen. Ik heb zo'n hekel aan zulke opdrachten. Dan krijg ik flashbacks naar de gymlessen op school.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2013, 11:08:27 »
Ik kan me niet voorstellen dat zij een personal coach is, volgens mij heeft ze eerder zelf hard een nodig!

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2013, 16:56:39 »
Ik kan me niet voorstellen dat zij een personal coach is, volgens mij heeft ze eerder zelf hard een nodig!
Ik dacht precies het bovenstaande, het leek echt alsof ze een depressie had omdat ze als laatste gekozen werd. Als je toch van jezelf weet dat je geen onderhandelaar bent, dan moet je of enorm je best doen of accepteren dat je de eerste opdracht verloren hebt.

An sich vind ik Marian niet de leukste kandidate, maar ik ben wel benieuwd hoe ze het gaat volhouden tussen de wat jongere en actievere meiden.
臥底 是 谁?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2013, 19:26:10 »
Ik kan me niet voorstellen dat zij een personal coach is, volgens mij heeft ze eerder zelf hard een nodig!
Dat zie je wel vaker: Coco de Meyere was ook een soort personal coach.
Ze weten hoe ze anderen moeten helpen, maar blijkbaar niet hoe ze zichzelf moeten helpen ...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2013, 19:54:04 »
Ik heb zo'n hekel aan zulke opdrachten. Dan krijg ik flashbacks naar de gymlessen op school.  ::rofl::

Haha, jij ook al  ::zwaai::

Ja, ben blij dat Marian zich kon revancheren in de executie-opdracht. En hopelijk weet ze het ver te schoppen als kandidaat die het fysiek en op intellectueel niveau moet afleggen tegen anderen. Daar heb ik meer sympathie voor, voor mensen die ondanks alles gewoon doorzetten en niet opgeven. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2013, 08:06:09 »
Toch grappig dat de minst fanatieke kandidaat Marian er in blijft en de meest fanatieke kandidaat ligt er gelijk al uit. ::hypocriet::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2013, 16:55:52 »
Toch grappig dat de minst fanatieke kandidaat Marian er in blijft en de meest fanatieke kandidaat ligt er gelijk al uit. ::hypocriet::

Dat dacht ik dus ook.... ;D

Marian komt wel heel onzeker over...ben benieuwd hoe en of ze zichzelf weet te herpakken.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2013, 17:24:38 »
Ik had al verwacht dat ze als laatste zou worden gekozen. Ik heb zo'n hekel aan zulke opdrachten. Dan krijg ik flashbacks naar de gymlessen op school.  ::rofl::
Die kreeg zij ook denk ik ::rofl::
Maar daarom ik snapte haar reactie wel, als je er dan ook nog voor de camera iets over moet vertellen is dat lastig. Hoewel ik denk dat ze snel zal afvallen, hoop ik voor haar dat ze het nog even volhoudt en dat ze zich nog van een positievere kant kan laten zien.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2013, 17:08:06 »
Ben erg blij dat Marian toch door de eerste aflevering is geraakt. Hoop dat ze die onzekerheid van zich af gaat kunnen gooien en volop mee gaat doen in het spel. Want ze lijkt me op zich een leuke vrouw, dus hoop toch nog wat meer van haar te kunnen zien... :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2013, 18:54:11 »
Voor een personal coach kwam ze nogal onzeker over in de eerste aflevering. Ik gun haar het allerbeste, ze zou zomaar verrassend uit de hoek kunnen komen, maar ik zie op dit moment geen potentiële finalist in haar.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2013, 07:27:54 »
Ze was nice gisteren, ook nog eens een goudstaaf!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2013, 23:49:10 »
En als de sneakpreview zoals vanouds genoeg verklapt blijft het daar niet bij  :D

Mooi om te zien hoe Marian de achterstand heeft goed gemaakt.  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Marian Mudder
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2013, 09:17:12 »
Die sneakpreview verraadt inderdaad iets. Maar ook in de previews bij WIDM was er in enkele seizoenen (Miryanna en Marit) iets te zien dat we beter niet hadden kunnen zien.