Auteur Topic: [PT] The Hunger Games  (gelezen 67743 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[PT] The Hunger Games
« Gepost op: 12-03-2013, 23:14:43 »

Mogen de kansen immer in je voordeel zijn!

Welkom tributen, bij deze Hongerspelen. Voor wie het concept van de film niet kent, een kleine uitleg zonder al te veel spoilers: in de boeken en de film worden uit 12 districten 2 tributen geloot (een jongen en een meisje) die de hongerspelen moeten spelen. Een soort battle tussen 24 jongeren waar maar één overlevende uit voort zal komen.

Naar gelang de leeftijd van de jongeren, zitten er meer lootjes in de bokaal waaruit de namen van de tributen getrokken worden. Ook om o.a. meer voedsel voor hun gezin te hebben, kunnen jongeren meer lootjes in de bokaal laten steken. Dat betekent dus ook dat de kans groter is dat ze uitgeloot worden.



Dit spel gaat vooral focussen op die lootjes. Jullie HOOFDOPDRACHT is om voldoende eten voor jou en je gezin te voorzien. Voldoende eten betekent: 1 brood en 1 volle emmer water.

Jullie spelen drie subopdrachten waarmee kopermunten verdiend kunnen worden. Met die kopermunten kunnen jullie levensmiddelen kopen:
- 1 brood kost 12 kopermunten
- Een halve emmer water kost 5 kopermunten
- Meel en gist kosten elk 2 kopermunten. In combinatie met een halve emmer water, kan je zo brood maken. Zo kan je dus voor 9 kopermunten brood maken ipv ze voor 12 kopermunten te kopen.


Als je op het einde van deze aflevering voedsel te kort komt, moet je dat aankopen door extra lootjes met jouw naam in de bokaal te laten steken. Een brood kost 5 lootjes, een halve emmer water kost 2 lootjes.

Daarna loot mijn onschuldige hand één naam uit het bokaal en die persoon zal afvallen! Zorg dus dat je zo min mogelijk lootjes in de bokaal hebt zitten, want hoe meer lootjes.

Bovendien zal er ook een veiling plaatsvinden in dit topic waarbij drie items geveild worden. Via pm kunnen jullie bij mij één bod doen. Jullie bieden met lootjes. Hoeveel lootjes met jouw naam heb jij er voor over om het item te pakken te krijgen, als dat jouw kans op eliminatie vergroot?

Ik post hierna de subopdrachten en zet daarom dit topic nog even op slot, zodat deze hoofdopdracht en de volgende drie subopdrachten de eerste twee posts van het topic zijn en dus snel terug te vinden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2013, 00:15:52 »
Subopdracht 1: Rollenspel
Ik stuur jullie via pb een identiteitskaart van één van de tributen in de film. Die rol speel jij deze week.
Elk tribuut heeft drie doelstellingen die elk 5 kopermunten waard zijn:
1) Help een mede-tribuut door hem/haar een bepaald wapen te pm'en (zet mij mee in de pm zodat ik het kan zien!). Je mag maar één keer een wapen naar iemand pm’en, dus vergewis je ervan dat je de juiste persoon hebt!
2) Vind de mede-tribuut van je eigen district en post samen dezelfde foto zoals vermeld in je pb.
3) Vermoord een bepaald tribuut

Iemand is vermoord als hij/zij 2 keer is aangevallen. Je kan iemand aanvallen door mij de nickname en de identiteit van die persoon via pb op te sturen. Als het correct is, val je die persoon aan. Als het incorrect is (i.e. de rol die je bij een bepaalde persoon noemt is niet de juiste rol) dan krijg je een extra lootje in de bokaal. Je kan maximaal 3 keer iemand aanvallen (ook als het fout was telt het als een aanval) en je kan nooit dezelfde persoon meer dan één keer aanvallen. Je zal dus moeten samenwerken met anderen om je vijand te doden.

Als je een wapen hebt kunnen bemachtigen (iemand heeft er een naar jou gestuurd via pm, zoals zijn/haar opdracht voorschreef), moet je drie keer aangevallen worden voordat je dood bent (ipv 2 keer).

Elke van de drie doelstellingen is 5 kopermunten waard, dus je kan hiermee 15 kopermunten verdienen.
Het spel duurt tot maandagavond 20u



Subopdracht 2: Behendigheid, verdediging & jacht
Jullie moeten drie Arcade games spelen.

Jullie moeten drie rondes spelen die de belangrijkste vaardigheden van een tribuut zullen testen:
- Avoider: test je behendigheid
- Castle Defender: test je verdedigingsbekwaamheid
- Duckhunt: test je jachtinstinct

Omdat het hele tournooigedoe een hoop... gedoe is, ga ik het anders aanpakken. We doen dezelfde manier als met Jurassic Golf in Peking Express: je speelt en stuurt me je beste score op met een printscreen (ik kan de topscores in de Arcade games namelijk niet gebruiken omdat sommigen onder jullie daar al hoog staan).

Dus: Speel deze drie spellen en stuur me je beste scores VOOR ZONDAGAVOND 19u! Je mag per spel maar één keer een score opsturen en hou het aub eerlijk. Dus ga niet photoshoppen en speel het spel zélf (dus niet aan elkaar printscreentjes doorsturen om je vriendje te helpen, want dat is ontzettend flauw, zo wil je niet winnen).
AVOIDER
CASTLE DEFENDER
DUCK HUNT

Je mag je printscreen ook naar me mailen als je niet weet hoe het te pm'en. Vraag me dan even m'n mailadres via pm (als je het nog niet hebt).

In ieder geval zal op het einde van het toernooi een rangschikking uit de bus komen. De winnaar wint 12 kopermunten, de 2e 11 enz tot de laatste die slechts één kopermunt wint.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2013, 00:13:26 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #2 Gepost op: 13-03-2013, 00:16:01 »
Subopdracht 3: Het Gevecht

Jullie gaan in deze arena de strijd aan met elkaar. Ik heb geloot wie op welk getal staat en stuur dat via pb door. Vanaf dan mogen jullie jezelf drie keer per dag bewegen. Je mag je telkens drie vakjes verplaatsen. Dat mag horizontaal, diagonaal of beide (bvb 2 horizontaal naar boven en dan eentje diagonaal naar linksboven).
In het zwart veldje op de kaart (met het Hunger Games logo) liggen wapens die je kunnen helpen. Als je hier aankomt, stuur ik een lijst met nog beschikbare wapens. Elk wapen heeft een andere manier van hanteren. Sommigen kunnen verder weg schieten, sommigen hebben grotere schade als je van dichtbij iemand aanvalt, etc...
Het speelveld is verdeeld in verschillende landschappen. Klik hier voor een overzicht van wat wat is. Het gaat om:
- Het zwarte veldje met het Hunger Games logo: hier vallen dus wapens te rapen. Binnen het zwart veldje kan er NIET gevochten worden.
- Het weiland: plaats waar iedereen vertrekt, heeft geen speciale eigenschappen.
- Het korenveld: hier ligt op sommige vakjes meel en gist verstopt. Als je op zo'n vakje belandt, krijg je dat ingrediënt. Het kan je helpen om later brood te bakken voor je gezin (je hoofddoel in de eerste post van dit topic). Als iemand er eenmaal een ingrediënt gevonden heeft, ligt er op dat vakje niets meer.
- De bergketen: hier liggen kopermunten op sommige vakjes. Als je daar op belandt krijg je die munten. Ook hier liggen geen kopermunten meer als iemand anders ze al gevonden heeft.
- De rivier en de kreek: als je 24 uur in de rivier gaat staan, heb je een halve emmer water. Ook als iemand anders later op hetzelfde vakje gaat staan, heeft die persoon na 24 uur een halve emmer water. De rivier blijft namelijk doorstromen en het water is dus niet ineens op in dat vakje. Je kan géén volle emmer krijgen door een tweede keer in de rivier te gaan staan.
- De jungle: Ook hier liggen kopermunten, maar omdat het zo dichtbegroeid is, kan je slechts 2 vakjes per keer vooruit bewegen.
- Het moeras: hier liggen ook kopermunten, maar je kan er erg moeilijk in vooruitt bewegen: slechts één vakje per keer.

Remember: jullie mogen per dag drie keer drie vakjes bewegen (2 vakjes in de jungle en 1 vakje in het moeras) Ik probeer regelmatig een up-to-date spelbord te posten, maar daar heb ik photoshop voor nodig en dat heb ik op m'n werk niet, dus dit kan enkel 's avonds.

Als je twee keer geraakt wordt door één of meerdere tegenspelers met een wapen, lig je er uit. Je behoudt wel de ingrediënten en munten die je hebt gevonden.
Degene die als laatste overblijft, wint 12 munten. De 2e 11 etc. Het spel duurt tot maandagavond 20u. Als er dan nog meerdere spelers over zijn is het dus een gelijkspel. Dan wordt gekeken naar wie de meeste aanvallen gedaan heeft. Als dan nog gelijkspel is, wordt er ook nog gekeken wie het meest verzameld heeft (in hoeveelheid, dus bvb 1 halve emmer, 1 meel en 3 kopermunten = 5 dingen). Als dan nog gelijkspel is, krijgen die personen evenveel munten.

Je kan op het spelbord bewegen door mij te pm'en waar je heen gaat. Je mag de coördinaten geven waar je heen gaat, of als het je makkelijker lijkt, mag je ook zeggen "Ik ga 3 naar boven." of "Ik ga drie diagonaal rechtsonder." of "Ik ga eentje recht naar beneden en 2 diagonaal linksonder." ofzo.
Telkens je op een vakje aankomt, doorzoek je automatisch het vakje op mogelijke ingrediënten of kopermunten én gebruik je automatisch je wapen (moest je er één hebben). Ik laat je via pm weten of je iets gevonden hebt en of je iemand geraakt hebt.

REGELTOEVOEGING: Je mag op éénzelfde dag niet dezelfde persoon meerdere keren aanvallen door er cirkeltjes omheen te lopen en telkens toe te slaan. Dus eenzelfde persoon kan per dag maximum één keer aangevallen worden. Je mag wel zoveel mogelijk verschillende tributen aanvallen uiteraard.


Aan jou dus de keuze: loop je meteen naar de zwarte tent om een wapen te halen en probeer je de rest af te slachten? Of ga je meteen op verkenningen naar kopermunten en ingrediënten?


PS: ik weet nu al dat ik me deze subopdracht ga beklagen wegens het vele werk en ik besef dat het een hele boterham is om te lezen, maar als er iets niet duidelijk is: vraag het hier!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2013, 00:16:18 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #3 Gepost op: 13-03-2013, 00:57:25 »
Sorry, het was nog op slot! Nu niet meer. :)

Vieffan was al zo vriendelijk om me de toernooien uit te leggen. Iedereen moet zich daar eerst registreren (dus dat allemaal aub). En dan wordt het eerste spel gespeeld. Pas als iedereen het eerste spel gespeeld heeft, kan er aan het tweede begonnen worden. Wacht er dus niet te lang mee, anders kan de opdracht niet op tijd klaar zijn.

Ik kreeg ook de vraag of je bij die arcade spellen zo vaak mogelijk kan spelen om je score te verbeteren: ik denk van niet. Volgens mij is het maar één keer spelen en die score die je dan hebt, telt.

Jann: ik weet dat je pijltjestoetsen niet werken. Hopelijk kan je ergens toch nog een pc bemachtigen waar ze wel werken. Daarbij heb je volgens mij bij 2 spelen je pijltjestoetsen niet nodig.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2013, 01:13:36 »
Een vraag binnen gekomen: bij het rollenspel staat er bij iedereen dat je via pm een wapen naar iemand moet doorsturen. Stel dat je een revolver moet doorsturen, dan zoek je dus gewoon een plaatje van een revolver op Google en dat stuur je dan door.
Idem bij het tweede ding. Als je bvb met je partner hetzelfde plaatje van een rolletje plakband moet posten, dan zoek je gewoon op google een plaatje van een rolletje plakband en dat posten jullie dan in dit topic.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2013, 07:24:28 »
Ben ík even blij dat ik eruit lig...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #6 Gepost op: 13-03-2013, 07:27:50 »
Wat een game zeg! ::respect::
🜃

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #7 Gepost op: 13-03-2013, 07:32:01 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #8 Gepost op: 13-03-2013, 07:46:17 »
Supergaaf inderdaad. Mijn complimenten meneer Robbie!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #9 Gepost op: 13-03-2013, 07:46:27 »
Ook even hier melden, D*N en KD. hebben de kijkcijfers gewonnen. Mr-Brain en KD. hebben Peking Express gewonnen. Zij krijgen dus voordeel van 2 kopermunten (KD. dus 4)

D*N: 2 kopermunten
MR-Brain: 2 kopermunten
KD.: 4 kopermunten


Overigens heeft iedereen sowieso één lootje in de bokaal. Geen idee of ik dat al ergens vermeld had.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #10 Gepost op: 13-03-2013, 07:48:32 »
Gaaf Robbie!
Keep calm and eat chocolates!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #11 Gepost op: 13-03-2013, 07:50:02 »
Wat een game zeg! ::respect::
Ik zal me morgen aan de internetspelletjes gaan begeven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline K@ren

  • Forumlid
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #12 Gepost op: 13-03-2013, 07:52:27 »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #13 Gepost op: 13-03-2013, 07:55:30 »

Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #14 Gepost op: 13-03-2013, 13:08:12 »
wanneer heb je voedseltekort? Moet je maar 1 brood hebben of meer?

snap van de rest ook nog niet zoveel, maar misschien vanavond even kijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #15 Gepost op: 13-03-2013, 14:15:46 »
Je moet gewoon 1 brood en 1 emmer water hebben. Als je dat niet hebt, heb je voedseltekort en krijg je extra lootjes in de bokaal om voedsel bij te kopen.

Ik weet niet of ik het goed uitgerekend heb, misschien heeft iedereen straks gewoon geld genoeg om alles te kopen en is heel het eten krijgen voor lootjes allemaal voor niks.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #16 Gepost op: 13-03-2013, 14:21:14 »
En wat gebeurt er als niemand dus voedseltekort heeft? :P

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #17 Gepost op: 13-03-2013, 14:23:32 »
Iedereen heeft sowieso één lot in de bokaal. Bovendien komt er nog de veiling waardoor er mogelijk meer loten in de bokaal komen. Jullie moeten elkaar maar goed saboteren zodat de andere minder geld verdient en dus meer voedsel moet kopen met lootje op het eind.  :P

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #18 Gepost op: 13-03-2013, 14:25:12 »
oh dat is wel stom, dus je kan sowieso gewoon afvallen door toeval *drama*.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [PT] The Hunger Games
« Reactie #19 Gepost op: 13-03-2013, 14:33:21 »
Yep, helemaal in thema van The Hunger Games. Vandaar ook:
Mogen de kansen immer in je voordeel zijn![/center]

Je kan je kansen verkleinen door zo min mogelijk extra lootjes in de bokaal te krijgen en de anderen er zoveel mogelijk in te laten steken.