Auteur Topic: D*N's Talkshow  (gelezen 426527 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1000 Gepost op: 20-12-2015, 15:24:25 »
Als je dan toch zo lekker bezig bent met die mieren, wil je dan ook eindelijk eens die spelfout uit je signature halen?
::rofl:: ::rofl:: ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1001 Gepost op: 20-12-2015, 15:30:15 »
Ah oké, ja dat hoor je wel vaker dat veel artiesten/muzikanten heel erg inspiratie krijgen in vlagen. Andere vraag dan: Welk nummer ben je het meest trots op van de nummers die je al hebt opgenomen? (misschien met filmpje/linkje erbij voor de kijkers ;D)

Die kans laat ik niet liggen natuurlijk. :P

Het nummer waar ik altijd naar verwijs als mensen muziek van mij willen horen, is Growing Older. Die voelt het meest volwassen. Meest solide opbouw, redelijk strak opgenomen, geslaagde solo en ik vind zelf de sfeer fijn. Geschreven voor mijn nichtje die toen nog niet bestond. ;D
https://soundcloud.com/lawontoddlers/growing-older

Een ander nummer wat ik zowel muzikaal als qua tekst wel geslaagd vind, is Always On The Run. Mist een bridge, heeft wel een tussensolootje en in de refreinen tweestemmige zang. Ik probeer er in latere nummers vaak wat meer van dat soort dingetjes in te stoppen (maar in de basis blijft het akoustisch).
https://soundcloud.com/lawontoddlers/always-on-the-run

Citaat
Misschien ooit een leuk idee om samen te werken met iemand die goed kan schrijven? Volgens mij lopen er hier ook wel een paar mensen rond als ik zo de sinterklaas gedichten zie ::jaja::.

Ja, zeker! Vroeger in een bandje gespeeld, er aan gedacht om die banden maar weer eens aan te halen. We hadden best toffe nummers. Maar als er hier iemand is die het leuk vindt om mee te schrijven: mijn PM-box staat open. Misschien dat dat het enthousiasme ook weer aanwakkert. :)

Citaat
Wat je natuurlijk wel weer goed koppelbaar maakt ;D

:P

Citaat
- Stel ik ga een dagje naar Leeuwarden, waar moet ik dan volgens jou echt langs?

De Oldehove natuurlijk. Onze eigen scheve toren die hoger had moeten worden dan de Martinitoren in Groningen, maar nooit afgebouwd kon worden. Dan zit je meteen in het oudste gedeelte van de stad, met leuke kronkelsteegjes en de Prinsentuin vlakbij. Als je tijdens het Straatfestival komt, is er straattheater en treden er op verschillende plekken bandjes op. Is meestal ergens in mei. ::ok::

Citaat
- Heb je een paar grote voorbeelden uit de muziekwereld?

dEUS heb ik erg hoog zitten, net als de vroegere Muse. Midlake is een recentere favoriet. Wat schrijven betreft zijn (de Belgische singer-songwriter) Tom Helsen, Elliot Smith en City & Colour voorbeelden. Artiesten die Het Liedje hoog in het vaandel hebben/hadden staan, dat is iets wat ik ook probeer.

Citaat
- Wat was het moeilijkste dat je ooit gedaan hebt?

Lastige vraag. Heb ooit, nadat ik met school was gestopt en al een tijdje aan het werk was, in een paar maanden tijd de stof voor een toelatingsexamen in m'n kop gestampt (wiskunde, natuurkunde, scheikunde). De tijd was eigenlijk te kort, maar dat is toch gelukt. Tussendoor nog mijn rijbewijs gehaald. Daar heb ik me amper zorgen over kunnen maken, wat misschien wel goed uitkwam.

Studie bleek het uiteindelijk toch niet helemaal te zijn, dus dat was weer zonde van de moeite. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1002 Gepost op: 20-12-2015, 15:57:53 »
Als je dan toch zo lekker bezig bent met die mieren, wil je dan ook eindelijk eens die spelfout uit je signature halen?

Helaas niet :( Uitingen uit het verre verleden retoucheren vanwege moderne inzichten zou een onwenselijke geschiedvervalsing zijn :-\\

Besides, cheer up - nu hebben we altijd een prachtig monument van de vele spel- en grammaticafouten die ik maak ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1003 Gepost op: 20-12-2015, 16:23:18 »
Ziet er heel leuk uit. Ik zal zeker volgen.



Still better than my lovelife
::rofl::

Echt geweldige bijschriften zie ik langskomen!
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1004 Gepost op: 20-12-2015, 17:09:47 »
Het nummer waar ik altijd naar verwijs als mensen muziek van mij willen horen, is Growing Older. Die voelt het meest volwassen. Meest solide opbouw, redelijk strak opgenomen, geslaagde solo en ik vind zelf de sfeer fijn. Geschreven voor mijn nichtje die toen nog niet bestond. ;D
https://soundcloud.com/lawontoddlers/growing-older

Een ander nummer wat ik zowel muzikaal als qua tekst wel geslaagd vind, is Always On The Run. Mist een bridge, heeft wel een tussensolootje en in de refreinen tweestemmige zang. Ik probeer er in latere nummers vaak wat meer van dat soort dingetjes in te stoppen (maar in de basis blijft het akoustisch).
https://soundcloud.com/lawontoddlers/always-on-the-run
Jouw muziek is altijd erg rustgevend ::jaja:: Erg mooi ::bravo::. Iedereen die het nog niet heeft beluisterd ^Nu doen.

Citaat
Ja, zeker! Vroeger in een bandje gespeeld, er aan gedacht om die banden maar weer eens aan te halen. We hadden best toffe nummers. Maar als er hier iemand is die het leuk vindt om mee te schrijven: mijn PM-box staat open. Misschien dat dat het enthousiasme ook weer aanwakkert. :)
Aaah een bandje ::vergroot::. Wat voor bandje was dit? Wat voor muziekstijl hadden jullie, waarom ben je ermee gestopt en wat was de naam? ;D

Citaat
De Oldehove natuurlijk. Onze eigen scheve toren die hoger had moeten worden dan de Martinitoren in Groningen, maar nooit afgebouwd kon worden. Dan zit je meteen in het oudste gedeelte van de stad, met leuke kronkelsteegjes en de Prinsentuin vlakbij. Als je tijdens het Straatfestival komt, is er straattheater en treden er op verschillende plekken bandjes op. Is meestal ergens in mei. ::ok::
En zo ziet ie eruit:
Citaat
Lastige vraag. Heb ooit, nadat ik met school was gestopt en al een tijdje aan het werk was, in een paar maanden tijd de stof voor een toelatingsexamen in m'n kop gestampt (wiskunde, natuurkunde, scheikunde). De tijd was eigenlijk te kort, maar dat is toch gelukt. Tussendoor nog mijn rijbewijs gehaald. Daar heb ik me amper zorgen over kunnen maken, wat misschien wel goed uitkwam.

Studie bleek het uiteindelijk toch niet helemaal te zijn, dus dat was weer zonde van de moeite. :P
Welke studie was dit? En wat heb je uiteindelijk hierna gedaan?

- Wat was de meest geslaagde vakantie die je hebt beleefd?
- Welk boek vindt je helemaal geweldig?
- Hoe ben je op Realitynet terecht gekomen?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1005 Gepost op: 20-12-2015, 19:35:23 »
Jaaa, hier is onze tweede gast! Welkom, Molbelg! ::bravo::
Leuk dat je er bent! En... dapper ook! ;D
Graag gedaan  ::tandpastasmiley::

- Je houdt erg van forumspellen! Je staat 23e in de RN Ranking en je hebt 13 spellen mee gedaan :o ! Wauw dat is echt veel! Welk spel vond je het leukste om te doen?
Eeeuhm dit is een lastige, ik denk dat ik voor DWDW 2 ga omdat ik hier ook het langst heb ingezeten en dus ook het meeste plezier aan heb gehad.

- En van al die spellen, welke opdracht vind je het leukste?
Ik vond de twitter opdracht in Survivor heel leuk om te doen, ook de karaokeopdracht in DWDW 1 was ook fantastisch, ik kan blijven gaan... er ware zoveel spellen echt plezant. Dat is ook ineens de rede dat ik zo graag spelletjes meespeel.

- Klopt het dat jij chemie studeert? Welke richting doe je precies?
U informatie klopt, ik studeer inderdaad chemie, gewoon chemie-chemie. Ik heb vooral heel veel labo's. Ik vind het geweldig om in een labo proefjes uit te voeren en mn conclusies eruit te trekken.

- Ook voor jou: hoe zit het met je liefdesleven ^^?
Stil :'( Ik wordt altijd gefriendzoned, vreselijk  :\'(
#teamamaimiljaarde

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1006 Gepost op: 20-12-2015, 20:28:23 »
Ik heb vooral heel veel labo's.

Oei, labo's, de gevreesde Lethal Attack: Black Ops :o
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1007 Gepost op: 20-12-2015, 20:29:06 »
Oei, labo's, de gevreesde Lethal Attack: Black Ops :o
Is dat een woord dat niet in nederland bestaat ofzo? :p
#teamamaimiljaarde

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1008 Gepost op: 20-12-2015, 20:35:43 »
I don't know - ik ben zelf geen chemicus.

Mijn broer gebruikte meestal gewoon het woord practicum, of 'in het lab zitten' wanneer een bredere vorm van toepassing was.
Ik hoor ook eigenlijk alleen lab, niet labo. Eventueel labello ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1009 Gepost op: 20-12-2015, 21:01:39 »
Jouw muziek is altijd erg rustgevend ::jaja:: Erg mooi ::bravo::. Iedereen die het nog niet heeft beluisterd ^Nu doen.
Bedankt!

Citaat
Aaah een bandje ::vergroot::. Wat voor bandje was dit? Wat voor muziekstijl hadden jullie, waarom ben je ermee gestopt en wat was de naam? ;D
Was toen ik in Groningen studeerde. We heetten Spare (hadden al het idee om tijdens onze optredens bowlingschoenen aan te doen). De rest van de band kwam uit de buurt van Stadskanaal en daar oefenden we ook. Dat was vanaf Groningen al een eindje reizen, maar toen ik terug naar Leeuwarden ging helemaal niet meer te doen. Qua stijl... denk pop/rock. Hele goeie en creatieve slaggitarist, kwam met drie nieuwe ideeën per week. Fan van Radiohead, dus nooit de gebaande paden. Wij trokken dat met onze partijen weer wat meer richting mainstream ;D. Een aantal optredens gedaan, maar nooit écht serieus geworden.

Citaat
Welke studie was dit? En wat heb je uiteindelijk hierna gedaan?
Kunstmatige Intelligentie (in Groningen dus). Nog steeds een leuke studie, maar meer programmeren dan ik had verwacht en dat lag me niet. Daarna eerst weer wat ongeschoold gewerkt, later een opleiding tot archiefmedewerker gevolgd en nu in die functie werkzaam.

Citaat
- Wat was de meest geslaagde vakantie die je hebt beleefd?
We hebben een keer een rondreis door Denemarken gedaan (inclusief Legoland). Dat was tof, mooi land. Maar ook een keer met vrienden van m'n zusje naar Frankrijk. Huis voor 15 man waar we met z'n 7'en zaten. Niet veel meer gedaan dan bij dat huis of aan het strand zitten, spelletjes doen, een enkele keer op stap, maar ongelooflijk goed vermaakt.

Citaat
- Welk boek vindt je helemaal geweldig?
The Stonor Eagles van William Horwood. Fantasy van een van mijn favoriete schrijvers. Het gaat over het verdwijnen van en de terugkeer naar het Schotse schiereiland Skye van de Zeearend. Tegelijkertijd speelt het verhaal van een kunstenaar die naar New York vertrekt om later terug te keren naar zijn geboortegrond. Over dat realistische gedeelte schrijft hij minimaal even sterk.

Citaat
- Hoe ben je op Realitynet terecht gekomen?
Heel standaard: Wie Is De Mol. ;D
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1010 Gepost op: 20-12-2015, 21:20:42 »
Was toen ik in Groningen studeerde. We heetten Spare (hadden al het idee om tijdens onze optredens bowlingschoenen aan te doen). De rest van de band kwam uit de buurt van Stadskanaal en daar oefenden we ook. Dat was vanaf Groningen al een eindje reizen, maar toen ik terug naar Leeuwarden ging helemaal niet meer te doen. Qua stijl... denk pop/rock. Hele goeie en creatieve slaggitarist, kwam met drie nieuwe ideeën per week. Fan van Radiohead, dus nooit de gebaande paden. Wij trokken dat met onze partijen weer wat meer richting mainstream ;D. Een aantal optredens gedaan, maar nooit écht serieus geworden.
Klinkt goed! Houdt ons in ieder geval op de hoogte van je muzikale carrière  ::ok::.

Citaat
We hebben een keer een rondreis door Denemarken gedaan (inclusief Legoland). Dat was tof, mooi land. Maar ook een keer met vrienden van m'n zusje naar Frankrijk. Huis voor 15 man waar we met z'n 7'en zaten. Niet veel meer gedaan dan bij dat huis of aan het strand zitten, spelletjes doen, een enkele keer op stap, maar ongelooflijk goed vermaakt.
Spelletjes doen, dat doet me denken aan de spelletjesmiddagen. Dat zal wel elke keer een beetje te ver reizen zijn neem ik aan, maar als we weer eens een spelletjesmiddag iets noordelijker organiseren moet je zeker komen :).

Citaat
Heel standaard: Wie Is De Mol. ;D
En daarmee was dat de laatste vraag van het interview alweer, super bedankt voor je interessante antwoorden ::bravo::. Ik denk dat de forummers weer iets meer van je weten dan ze hiervoor wisten ::ok::. Als laatste mag je nu nog een (pittige) vraag stellen aan mij en/of Aapje.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1011 Gepost op: 20-12-2015, 21:30:30 »
leuk interview met Duncton ::ok:: ::ok::
er was eens......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1012 Gepost op: 20-12-2015, 21:34:07 »
Jaaaa ik vind het zó leuk dat dit weer bezig is :D ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1013 Gepost op: 20-12-2015, 22:07:17 »
Jaaaa ik vind het zó leuk dat dit weer bezig is :D ::bravo::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1014 Gepost op: 20-12-2015, 22:07:45 »
Ja ik ook, superleuk! ::bravo::

Molbelg, ik stuurde Farmacie en wij hadden ook wel eens practica bij Scheikunde (Chemie dus). Wij noemden het practicum, en we gingen naar het lab om dat practicum te volgen. (Itt colleges in de collegezaal). Ik vond Organische Chemie een leuk practicum, veel coole proefjes, met flinke opstellingen in de zuurkast.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1015 Gepost op: 20-12-2015, 22:17:38 »
Ik sluit me aan bij de anderen  ::bravo:: leuk interview! :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1016 Gepost op: 20-12-2015, 22:19:14 »
Spelletjes doen, dat doet me denken aan de spelletjesmiddagen. Dat zal wel elke keer een beetje te ver reizen zijn neem ik aan, maar als we weer eens een spelletjesmiddag iets noordelijker organiseren moet je zeker komen :).

Het is inderdaad niet om de hoek, maar volgens mij zijn er wel meer forummers die ver moeten reizen, dus misschien moet het er maar gewoon een keer van komen. Zal eens kijken of het een volgende keer lukt. ;)

Citaat
En daarmee was dat de laatste vraag van het interview alweer, super bedankt voor je interessante antwoorden ::bravo::. Ik denk dat de forummers weer iets meer van je weten dan ze hiervoor wisten ::ok::. Als laatste mag je nu nog een (pittige) vraag stellen aan mij en/of Aapje.

Jullie ook bedankt en succes met de rest van de show. Benieuwd naar de overige gasten. ::ok::

Die vraag aan jullie is niet zo moeilijk natuurlijk, want ik ben niet de enige op dit forum die bezig is met muziek. Van jou heb ik al het een en ander gehoord (maar tot nu toe covers), van AaPje weet ik dat ze de gitaar heeft opgepakt. Zijn jullie (los van elkaar óf samen) inmiddels al aan het componeren geslagen? En kunnen we van jullie misschien binnenkort eigen werk verwachten? Wie weet via deze weg toch nog kans op een primeurtje? ::vergroot::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1017 Gepost op: 20-12-2015, 22:21:04 »



ik zeg nog zo... Géén bommetje!!
er was eens......

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1018 Gepost op: 20-12-2015, 22:21:30 »
Ja ik ook, superleuk! ::bravo::

Molbelg, ik stuurde Farmacie en wij hadden ook wel eens practica bij Scheikunde (Chemie dus). Wij noemden het practicum, en we gingen naar het lab om dat practicum te volgen. (Itt colleges in de collegezaal). Ik vond Organische Chemie een leuk practicum, veel coole proefjes, met flinke opstellingen in de zuurkast.
Oe farmacie ook leuk, ik heb heel lang getwijfelt tussen chemie en farmacie. Organisch labo ga ik binnekort doen, dat vak wordt pas in periode 3 gegeven. Nu heb ik al analytische, instrumentele chemie en fysicochemie gedaan.

Wij doen labos in het labo :p practicum zeggen wij ookwel maar minder vaak.
#teamamaimiljaarde

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: D*N's Talkshow
« Reactie #1019 Gepost op: 20-12-2015, 22:24:07 »
Leuk interview inderdaad, en je muziek klinkt ook leuk Duncton ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"