Door naar onze eerste gast: Welkom Miek1999!
Superleuk dat ik te gast mag zijn
- Als ik het goed heb zit je op dit moment nog op de middelbare school. Welk jaar ook alweer? Weet je al wat je na je studie wilt gaan doen?
Dat klopt, ik zit nu in 5 vwo met het profiel Cultuur en Maatschappij. Ik heb als keuzevak economie. Ik had dat gekozen omdat ik aan het einde van klas 3 nog totaal niet wist wat ik wilde gaan doen, en door economie te kiezen hield ik mijn profiel erg breed. Ik weet nu dat ik graag iets met taal wil doen, maar ik weet nog niet precies wat. Ik neig naar de studie Taalwetenschap. Dat is een studie waarbij je je bezighoudt met talen, maar niet met één specifieke taal. Dat lijkt me wel interessant. Ik ga over een paar maanden proefstuderen om te kijken hoe het er precies aan toe gaat en of ik het wel écht leuk vind
- Heb je ook broers en/of zussen?
Ja, ik heb een tweelingzus, supergezellig (meestal
)
- Welk muziek nummer zou je een hele dag kunnen luisteren? Waarom specifiek dit nummer?
Dat is dit nummer van Owl City:
Ik word altijd vrolijk van dit nummer, omdat er ook een leuk instrumentaal stukje in zit
. Het is best wel een tijd geleden dat ik dit nummer heb ontdekt, maar ik ben het nog steeds niet zat
.
- Wat is de raarste bezigheid waar je afgelopen maand mee bezig bent geweest?
Hmm, ik heb nog niet zo heel veel bijzondere dingen gedaan dit jaar eigenlijk. Maar ik ben de afgelopen weken wel bezig geweest met iets leuks: ik speel viool, en ik werd gevraagd om op te treden in een orkest, waarmee we een medley uit de film Frozen gingen spelen. Er werd eerst een mini-musical gedaan door 26 kinderen tussen de 4 en 8 jaar, en daarna kwam het orkest om te spelen. Dat was erg leuk om eens mee te maken!