Auteur Topic: Atlas: Avonturenprogramma in Suriname.  (gelezen 152828 keer)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #100 Gepost op: 10-09-2013, 20:58:57 »
Ik vind Robert toch echt het meest negatief zo niet gemeen van allemaal, tuurlijk kan je je ergeren aan iemand maar die opmerking "weet je waar ik goed in ben, in mensen zoals Inge kapot maken" vond ik echt heel laag.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #101 Gepost op: 10-09-2013, 21:46:00 »
en die racistische opmerking van Inge vond je normaal ?

Ik ben het met je eens dat die opmerking van Robert ook absurd is, maar die kan je nog zien als fanatiek en "in het spel"
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #102 Gepost op: 10-09-2013, 22:13:05 »
en die racistische opmerking van Inge vond je normaal ?

Ik ben het met je eens dat die opmerking van Robert ook absurd is, maar die kan je nog zien als fanatiek en "in het spel"


Ik denk niet dat zij dat zo bedoelde, ze zei letterlijk dat ze het jammer vond dat hij het VOORoordeel bevestigde. En ik denk ook dat ze gelijk heeft dat zijn ergernis vooral voortkomt uit het feit dat hij niets van een vrouw wil aannemen.

Robert zat op het moment dat hij die opmerking maakte niet eens met haar in hetzelfde kamp dus waarom zou hij zich dan zo druk over haar maken, kapot willen maken, bitch noemen enz?

Viel me trouwens wel op dat ze zijn reactie op haar komst naar zijn kamp niet hebben laten zien, opmerkelijk!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #103 Gepost op: 10-09-2013, 22:57:21 »
Sjonge, Inge krijgt van al dit gedoe dan wel de schuld, maar over de anderen wordt nauwelijks gesproken. Ook zij hebben hier een aandeel in. Ik probeer Inge's gedrag en uitspraken niet goed te praten, maar om nou alleen Inge zou af te schilderen vind ik ook niets.

Die opmerking van Robert over Inge kapot maken vond ik, net zoals Miek, absurder dan die van Inge over het bevestigen van het vooroordeel. En naast Robert hebben de andere kandidaten anders ook uitspraken over Inge gedaan waarvan ik buiten het spel zeker van had gezegd dat ze niet normaal waren.

De ruzies in team Inge waren niet alleen Inge's schuld, de anderen hebben daar net zo'n groot aandeel in gehad.

Nogmaals: ik probeer Inge's gedrag en uitspraken niet goed te praten, Inge heeft zeker verkeerde dingen gezegd en gedaan, maar de anderen net zo goed, al dan niet in mindere mate.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #104 Gepost op: 11-09-2013, 07:25:21 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Kan dat ook niet zijn vanwege de 'prijs' die ze deze aflevering hebben opgehaald in de tweede zijweg?
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #105 Gepost op: 11-09-2013, 12:02:39 »
Mijn oren flapperen van wat ik hier allemaal lees, zoals bijvoorbeeld de reactie van Miek37.


Ik denk niet dat zij dat zo bedoelde, ze zei letterlijk dat ze het jammer vond dat hij het VOORoordeel bevestigde. En ik denk ook dat ze gelijk heeft dat zijn ergernis vooral voortkomt uit het feit dat hij niets van een vrouw wil aannemen.

Robert zat op het moment dat hij die opmerking maakte niet eens met haar in hetzelfde kamp dus waarom zou hij zich dan zo druk over haar maken, kapot willen maken, bitch noemen enz?

Viel me trouwens wel op dat ze zijn reactie op haar komst naar zijn kamp niet hebben laten zien, opmerkelijk!

Ik ben het met je eens dat heel wat meer kandidaten negatief in beeld komen met onnodig harde uitspraken. Robert's uitspraak over het kapot maken van Inge is daar inderdaad een voorbeeld van. Maar, ik heb een hele grote maar. Inge scheert met haar uitspraak alle Marokkanen over een kam. In Mimoun ziet ze de bevestiging van haar vooroordeel dat alle Marokkanen luie mannetjes zijn die totaal geen respect hebben voor vrouwen en maar een beetje rondhangen. Hiermee beledigt ze niet alleen Mimoun, die voor zover ik kan zien wel naar vrouwen wil luisteren alleen niet naar Inge en bovendien geen luie hangjongere is maar een man die gewoon werkt voor zijn geld, maar eigenlijk alle Marokkanen. Ze laat zich hier racistisch uit, wat voor mij in hele andere categorie past dan gewoon een rotopmerking van Robert (die weliswaar vervelend is, maar geen hele bevolkingsgroep wegzet).

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #106 Gepost op: 11-09-2013, 12:49:54 »
"Inge is er niet meer bij, dat maakt ons vandaag zo blij"

Die haat jegens Inge zit wel diep bij de kandidaten zeg.

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #107 Gepost op: 11-09-2013, 16:18:27 »
Ik heb zojuist ook de aflevering bekeken. Inge werd echt weggezet als oorzaak van al het geruzie dat zich afspeelde in het team. Ik vraag me af of het werkelijk zo erg is als de montage doet geloven - de montage legt alles bij Inge neer, maar dat kan bijna niet zo zijn... Al komt Inge wel erg onsympathiek over in de biechten tussendoor. Maar niet een beetje onsympathiek, maar echt heel erg onsympathiek, naar mijn mening.

Verdere heb ik erg gelachen om Ymke  ::rofl:: Ik was bang dat ik haar irritant zou gaan vinden, maar deze aflevering vond ik haar echt heel grappig. Ze had ook leuke quotes ("Niet socializen, gewoon zuipen"  ;D ) en ze beschrijft dingen ook zo leuk  ::rofl::

Atlas vind ik wel leuker worden. Nu ze in het dorpje waren heb je wat afwisselendere beelden, dat maakt het leuker om naar te kijken.

Ik ben benieuwd naar volgende week, de twee nieuwe kandidaten lijken mij erg interessante karakters!  ::ok::

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #108 Gepost op: 11-09-2013, 17:32:13 »
Mijn oren flapperen van wat ik hier allemaal lees, zoals bijvoorbeeld de reactie van Miek37.

Ik ben het met je eens dat heel wat meer kandidaten negatief in beeld komen met onnodig harde uitspraken. Robert's uitspraak over het kapot maken van Inge is daar inderdaad een voorbeeld van. Maar, ik heb een hele grote maar. Inge scheert met haar uitspraak alle Marokkanen over een kam. In Mimoun ziet ze de bevestiging van haar vooroordeel dat alle Marokkanen luie mannetjes zijn die totaal geen respect hebben voor vrouwen en maar een beetje rondhangen. Hiermee beledigt ze niet alleen Mimoun, die voor zover ik kan zien wel naar vrouwen wil luisteren alleen niet naar Inge en bovendien geen luie hangjongere is maar een man die gewoon werkt voor zijn geld, maar eigenlijk alle Marokkanen. Ze laat zich hier racistisch uit, wat voor mij in hele andere categorie past dan gewoon een rotopmerking van Robert (die weliswaar vervelend is, maar geen hele bevolkingsgroep wegzet).

Jolmolletje, ik zie dat anders, ze had het m.i. niet over HAAR vooroordeel maar over HET vooroordeel wat helaas bij een hoop nl heerst, ze zegt er ook bij het jammer te vinden dat hij dat bevestigt. Of dat zo is laat ik aan een ieder ter beoordeling, ik vind het in elk geval een opgewonden standje en ben van mening dat hij degene is die de sfeer verpestte door continu zijn kont tegen de krib te gooien. Een voorbeeldje: Inge vraagt hem (mag ze toch lijkt me, als verkozen captain!?) of hij aan de anderen uit wil leggen hoe ze een kameel orders kunnen geven, m.a.w. of hij dat wil vragen aan die kamelenman en wil vertalen. Dat verrot ie vervolgens en laat haar gewoon lullen, waarom denk je dat ie dat doet? Moet je maar eens over nadenken.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #109 Gepost op: 11-09-2013, 17:32:45 »
MERCI BEAUCOUP

Brugklasfrans, zoals Ymke het noemt  ::rofl::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #110 Gepost op: 11-09-2013, 17:55:09 »
Ik ben het helemaal eens met Jolmolletje. Haar uitspraak kan echt niet. En ze doet het niet één keer, ook in haar biechts is ze regelrecht onvriendelijk. In mijn ogen is het bij Minoun een reactie op de acties van Inge
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #111 Gepost op: 11-09-2013, 18:00:44 »
Er zijn er maar weinig echt vriendelijk in hun biechts dus dat is bepaald niet iets wat je alleen Inge kan verwijten. We zullen het zien, dan zou het nu dus heel gezellig moeten worden in die groep van Mimoun nu Inge weg is.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #112 Gepost op: 11-09-2013, 18:02:10 »
Dat bleek al wel bij die eerste opdracht die ze zonder haar deden. ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #113 Gepost op: 11-09-2013, 18:07:00 »
Dat bleek al wel bij die eerste opdracht die ze zonder haar deden. ::jaja::

preview van volgende week gemist?  ::tandpastasmiley::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #114 Gepost op: 11-09-2013, 18:09:51 »
preview van volgende week gemist?  ::tandpastasmiley::
::jaja:: :P
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #115 Gepost op: 11-09-2013, 18:14:13 »

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #116 Gepost op: 11-09-2013, 18:30:26 »

Brugklasfrans, zoals Ymke het noemt  ::rofl::

 ::rofl:: Geniale opmerking van Ymke :P


Maar ik denk dat de frustaties ook grotendeels worden veroorzaakt door de hitte. Ik word namelijk ook altijd chagrijnig als 't buiten heel warm is  :P

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #117 Gepost op: 16-09-2013, 18:40:00 »
Inge Ipenburg vindt achteraf gezien dat zij niet goed is ingelicht over haar deelname aan de AVRO-show Atlas, die elke maandagavond op Nederland 3 te zien is. Dat vertelt de actrice in Avrobode. Ipenburg is niet blij met het verloop van de opnames. “Het programma was een aaneenschakeling van bijzondere ervaringen. Wel had ik liever vooraf geweten dat er gaandeweg nieuwe kandidaten bijkwamen. Nu had ik het gevoel een spel te spelen zonder de regels te kennen.“

Toen ze werd gevraagd, hoefde Ipenburg niet lang te twijfelen. “Ik ken veel Afrikaanse landen, maar het noorden had ik nog nooit bezocht. Atlas was daarom een buitenkans.”

“Ik was goed voorbereid op de tocht, maar ik wist ook wel dat ik het tijdens fysieke opdrachten af ging leggen tegen de jongeren. Daarom spaarde ik mijn krachten en greep ik mijn kans bij de taken waarbij ik mijn hersens moest gebruiken.”
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #118 Gepost op: 16-09-2013, 21:26:27 »
Die Robert begin ik ook steeds onsympathieker te vinden. Wel een sterke wissel van Ron, denk dat het nu inderdaad lastig gaat worden voor het andere team. En het lijkt erop dat de opdrachten volgende week wel een stuk interessanter worden.  ::ok::

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #119 Gepost op: 16-09-2013, 21:33:17 »
Robert, Johnny, Mimoun, Inge, Ron, dat nieuwe Marokkaanse meisje.. ik vind het allemaal geen leuke kandidaten.  :-X
De opdrachten en de omgeving zijn wel interessant, al is die etappe afleggen nu wel vervelend aan het worden zeg.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48