Auteur Topic: Atlas: Avonturenprogramma in Suriname.  (gelezen 152812 keer)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #120 Gepost op: 16-09-2013, 22:34:47 »
Vond het leuk maar Maryam viel me licht tegen. Ron wordt minder irritant maaar Mimoen des de meer. Inge viel mee! Mariana en Gaby allebei bescheiden karakters, leuk.
Etappe lopen ben ik ook wel zat... En die teamwissel volstrekt oneerlijk.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #121 Gepost op: 16-09-2013, 22:37:19 »
.... Ook vind ik dat er te veel perikelen bij de opdrachten zijn. Het spel wankelt te veel door al die bonussen, ruzies, nieuwe kandidaten en onverwachte teamwisselingen. Beetje het gevoel alsof sommige dingen ongepland waren  :o
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #122 Gepost op: 16-09-2013, 23:51:25 »
Mariane was toch wel de held van de aflevering! Leuke vrouw!
Ook grappig om te zien hoe het krukkenteam nu het winnaarsteam is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #123 Gepost op: 17-09-2013, 08:35:48 »
Zeker, leuk dat de krukken nu ook eens winnen. En een verstandige zet om Iris naar het andere team te sturen. Wat is zij 'slap' in dit spel.
Ich bin ein Bärliner!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #124 Gepost op: 17-09-2013, 10:13:48 »
.... Ook vind ik dat er te veel perikelen bij de opdrachten zijn. Het spel wankelt te veel door al die bonussen, ruzies, nieuwe kandidaten en onverwachte teamwisselingen. Beetje het gevoel alsof sommige dingen ongepland waren  :o

Dat gevoel krijg ik nu ook. Ik kan me niet voorstellen dat de makers deze ongelijke verdeling van de krachten hebben beoogd. Nu wordt het wel heel erg lastig voor het oude team Robert om nog een proef te winnen. Het is erg onoverzichtelijk dat de spelregels constant worden veranderd; de ene keer komen er kandidaten bij, dan wisselen er weer kandidaten, dan mogen kandidaten weer niet meedoen, het is qua plotwendingen echt een beetje teveel van het goede. (Hoe onsympathiek ik Inge in de vorige aflevering ook vond, ze heeft hier zeker een punt. Het is onmogelijk om mee te doen aan een spel als elke twee dagen de spelregels veranderen.)

Inge kwam erg goed naar voren in deze aflevering; ze is sympathiek tegen Maryam en lijkt al haar onsympathiekheid thuisgelaten te hebben deze aflevering. Maar ja, dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door Robert, die om maar in de macht te blijven zijn team glashard voorliegt, hele rare beslissingen neemt (iedereen snapt dat fietsen sneller is dan lopen), eerst Laura een half uur lang laat spelen voor een prijs en dan de prijs niet aanneemt (toen hadden ze al zoveel tijd verloren dat het toch allemaal niet meer uitmaakte). Ook erg raar dat hij het wel best vindt om gewisseld te worden, jammer.

Ik weet trouwens niet of het een handige actie van Maryam is om net te doen alsof ze de teksten niet kan lezen, hiermee zorgt er juist voor dat ze in de ogen van haar medekandidaten géén waarde heeft ipv wel. Mariana en Ymke hebben mij blij verrast deze aflevering; leuke mensen die goed actief meedoen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #125 Gepost op: 17-09-2013, 19:39:37 »
Even mijn lijstje.

Leuk, mogen NIET afvallen:  ::ok::
- Laura Dekker, sympathiek en doorzetter
- Darryl van Gonter, zelfde als Laura
- Maryam Hassouni, verzetter tegen het team; kan me wel in haar vinden
- Gaby Blaaser, zelfde als Darryl en Laura
- Ron Boszhard, sterke persoonlijkheid
- Johnny Kraaijkamp jr., zelfde als Ron
- Mariana Verkerk, zelfde als Darryl, Gaby en Laura

Niet leuk, mogen van mij best afvallen:  ::niet-ok::
- Robert de Hoog, "mensen zoals Inge KAPOT maken" vond ik  ::ohno::
- Ymke Wieringa, omdat 'Ymke'
- Mimoun Ouled Radi, ruziemaker
- Inge Ipenburg, zie Mimoun
- Iris Kroes, kan het niet aan
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #126 Gepost op: 17-09-2013, 19:48:51 »
Ik vond deze aflevering een stuk leuker dan de vorige. ::ok:: ::ok::

Robert wordt wel wat minder sympathiek, vind ik. Vrij onverwacht ook dat hij ineens zo graag naar het andere kamp wilde. ???

Ik ben het aardig eens met het lijstje van Molloot200 hierboven, behalve dat ik Laura liever zie vertrekken dan Mimoun en Robert.

Hopelijk stuurt Darryl volgende week Iris of Inge naar huis, en Ron Ymke. Dat begint het spel er echt beter uit te zien. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #127 Gepost op: 17-09-2013, 19:58:34 »
Ik vind Ymke wel leuk.  ::schaam::

En ik vind die Maryam eigenlijk helemaal niet zo leuk. Beetje hetzelfde als met Johnny, ik vind helemaal niet zo dat hij (in dit programma) een sterke persoonlijkheid heeft. Die ruzie van gisteren was ook een beetje zijn schuld.. hetzelfde geldt voor de ruzies met Inge.

Verder vond ik Inge viel deze afleveringen inderdaad mee.  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #128 Gepost op: 18-09-2013, 12:08:42 »
Ik vind Laura eigenlijk ook niet zo leuk, eerst deed ze vorige week al een beetje neerbuigend over Gaby. Nu is ze dan tot de conclusie gekomen dat Gaby toch wel wat kan. En nu zit ze zo over Maryam te praten.  ::ohno::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #129 Gepost op: 18-09-2013, 17:15:55 »
ik heb nog wel gekeken, want er is verder niks leuks op tv (ja er zit ook een aan en uit knop op) maar ik vind het gewoon geen leuk format. En de mensen boeien me nog minder. Kan af en toe wel lachen om Johnny maar die is eigenlijk ook niet sympathiek.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #130 Gepost op: 20-09-2013, 13:53:19 »
Ohja ik vergat: ik zag in de preview van de vorige aflevering Lauren al zeggen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Ik dacht eigenlijk dat allebei de teams iemand naar huis moesten sturen. ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #131 Gepost op: 23-09-2013, 21:21:58 »
Zo, gezelliger wordt het er nog niet op. ;D

Verrassende, maar verstandige zet wel van Ron, om Marianne weg te stemmen. :)

Jammer dat uitgerekend Iris en Ymke immuniteit hadden. Ik word echt niet goed van die Ymke.  ::ohno::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #132 Gepost op: 24-09-2013, 09:48:14 »
Ik heb alle afleveringen gezien en ik moet zeggen: mooie opnames, matige opdrachten en zeer onduidelijke spelvorm. Ron die zomaar iemand naar huis mag sturen??? Waar slaat dat op? Teamleider mag bepalen wie er weg gaat? Ze wisten niet eens dat de teamleider zoveel macht krijgt. Dit gaat naar mijn idee echt nergens meer over. Staks worden de finalisten bepaald op basis van de willekeur van de zogenaamde "teamleider", een titel die Ron en Darryl mijns inziens niet waardig zijn. Ik vind dit een zeer amateuristische en onrechtvaardige gang van zaken. Waar gaat dit programma dan nog over? Wat zeg je dan tegen de uiteindelijke winnaar? Ja mazzel he dat je toen en toen teamleider werd en daardoor vetorecht had...

Bij exp. Poolcirkel verdiende je tenminste nog geld en daarmee een hogere plek op de rankings. En dan nog kon je altijd terugkomen dmv een duel, daar was je zelf verantwoordelijk voor je vertrek, maar bij Atlas staat of valt alles door de grillen van een onrechtmatig verkozen teamleider, waardeloos!
« Laatst bewerkt op: 24-09-2013, 09:52:06 door Mollenmania »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #133 Gepost op: 24-09-2013, 10:49:10 »
Ik vind de grote macht van de teamleider ook een beetje belachelijk. Gelukkig is er schijnbaar wel elke week mogelijkheid om de teamleider af te zetten. Maar het is inderdaad wel een beetje een rommeltje qua spelregels. Ik heb een beetje het gevoel dat de kandidaten zelf ook geen enkel idee hebben aan wat voor spel ze nou meedoen.  ::)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #134 Gepost op: 24-09-2013, 13:10:38 »
Bij exp. Poolcirkel verdiende je tenminste nog geld en daarmee een hogere plek op de rankings. En dan nog kon je altijd terugkomen dmv een duel, daar was je zelf verantwoordelijk voor je vertrek, maar bij Atlas staat of valt alles door de grillen van een onrechtmatig verkozen teamleider, waardeloos!

Nou ja, je kunt uiteraard vinden dat de teamleider te veel macht heeft, maar onrechtmatig verkozen?

De huidige teamleiders zijn gewoon democratisch gekozen.

Ik vind het wel jammer dat alle opdrachten aankomen op wandelen. Aangezien de zwakste schakel het tempo bepaalt, was vanaf het begin het team met Iris gedoemd te verliezen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #135 Gepost op: 24-09-2013, 14:38:15 »
Echt een superbelachelijke aflevering: het is gewoon totaal niet eerlijk meer.
Waarom hebben ze niet hetzelfde concept als bij expeditie poolcirkel/ pelgrimscode gedaan? ;;
Hoe is het mogelijk om nu, in dit spel, een tactiek te verzinnen als de regels doorgaans veranderen? En wat heb je aan een karavaanleider die óf elke aflevering wordt gewisseld óf er altijd in blijft zitten en je naar huis stuurt?
Ze hadden beter gewoon 2 teams kunnen doen: verliezende team doet eliminatieproef/stemmingsronde, en géén karavaanleider die anderen eruit stuurt. Alleen de gedachte dat Mariana er nu eerder uit is dan Iris en Ymke geeft al aan dat het spel niet eerlijk verloopt: bij expeditie Robinson zouden te Iris er zelfs eerder uit stemmen dan Mariana omdat je aan Iris gewoon niets hebt.

De opdrachten die gespeeld worden kan ik zelf ook nog wel verzinnen. Van die 'race' wordt ik doodmoe, echt niet boeiend meer om naar te kijken.

Ik vind het nu toch best jammer dat Inge eruit is. Zij deed het tenminste niet voor het 'goed op TV komen' wat ik bij Maryam, Gaby en Iris wel heb. Ymke lijkt me gewoon een act, kan niet echt meer om haar lachen.
Kortom: Zonde van het programma, het had heel erg leuk kunnen zijn, maar helaas. Blijf het natuurlijk wel kijken, wie weet zit er volgende week een mol tussen  ;)
« Laatst bewerkt op: 24-09-2013, 14:40:11 door JPMoL »
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #136 Gepost op: 24-09-2013, 14:47:14 »
Nou ja, je kunt uiteraard vinden dat de teamleider te veel macht heeft, maar onrechtmatig verkozen?

De huidige teamleiders zijn gewoon democratisch gekozen.

Ik vind het wel jammer dat alle opdrachten aankomen op wandelen. Aangezien de zwakste schakel het tempo bepaalt, was vanaf het begin het team met Iris gedoemd te verliezen.

Je hebt gelijk, ik wist alleen niet hoe ik kort kon zeggen dat a) het leiderschap veel te veel macht omvangt en dat b) de kandidaten daar niet goed over geinformeerd worden.
Maarja sowieso vind ik dat hele leiderschap een slecht idee. 

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #137 Gepost op: 24-09-2013, 14:53:56 »
Echt een superbelachelijke aflevering: het is gewoon totaal niet eerlijk meer.
Waarom hebben ze niet hetzelfde concept als bij expeditie poolcirkel/ pelgrimscode gedaan? ;;
Hoe is het mogelijk om nu, in dit spel, een tactiek te verzinnen als de regels doorgaans veranderen?

Ze hadden beter gewoon 2 teams kunnen doen: verliezende team doet eliminatieproef/stemmingsronde, en géén karavaanleider die anderen eruit stuurt. Alleen de gedachte dat Mariana er nu eerder uit is dan Iris en Ymke geeft al aan dat het spel niet eerlijk verloopt.

Inderdaad JP Mol. Ze hadden ook per aflevering 1 teamproef kunnen doen voor zo'n kaartje en 1 individuele proef om te bepalen wie uit de twee teams per team de twee zwaksten zijn. De twee verliezers uit elk team zouden dan een duel aan moeten gaan waarvan de verliezer naar huis gaat. Zo gaat er alsnog per team 1 persoon naar huis.
Maar niet een leider die eventjes alleen bepaalt wie er weg gaat En zelf dus ook gewoon immuniteit heeft  ::ohno::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #138 Gepost op: 24-09-2013, 14:56:55 »
Ik weet echt niet meer wat ik van dit programma moet denken. Het programma slaat werkelijk waar op alle fronten de plank mis. Waar ik vooral moeite mee heb is de totale willekeur: de spelregels veranderen elke aflevering en de macht van de karavaanleider is veel te groot. De 'leider' die naar eigen inzicht iemand naar huis kan sturen? Sorry maar dan sla je als programma echt de plank vreselijk mis. Waarom krijgt de leider alleen maar voordeeltjes en niet ook eens een nadeeltje? Iedereen wil wel leider zijn als hij daarmee zijn winst in het spel veilig kan stellen, vooral omdat er volgens mij nu geen teamwissels meer komen. En dan dat superklunzige immuniteitsspelletje: dat Iris immuniteit wint, zegt denk ik al genoeg.

Dat wandelen heb ik nu ook wel zo'n beetje gezien, bizar dat ze de kandidaten gewoon weer even vier (!) uur laten wandelen in de brandende zon. Qua beelden levert het weinig op (of ze nu een uur of vier uur moeten wandelen, wandelen is wandelen) en ik vraag me echt af wat het nut van deze opdrachten zijn. Erg eentonig! Ook jammer dat de winst- of verlieskansen teveel afhangen van de slechtste speler: als Iris in je team zit, kun je fysieke proeven gewoon niet winnen.

Ik vind het erg jammer dat de makers gewoon niet genoeg nagedacht hebben over de opdrachten en de afleveringen. Zeker van een omroep die zoveel ervaring heeft met het goed opzetten van realityshows (denk aan Wie is de Mol, 71 Graden Noord en Expeditie Poolcirkel) had ik meer verwacht. Of ik blijf kijken? Ik denk alleen omdat er niet heel veel anders op televisie is op maandagavond.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Atlas: Avonturenprogramma in traditioneel Marokko.
« Reactie #139 Gepost op: 24-09-2013, 17:43:10 »
Eens met alle bovenstaande reacties (misschien is er een onervaren programma-redacteur daar ofzo) want ZO vaak je spel veranderen zorgt enkel voor onduidelijk. Daarnaast vind ik dat de team-leiders téveel macht hebben.

Moet wel zeggen dat ik al direct dacht toen ze zeiden 'dat er twee naar huis gingen' het niet geloofde want als ze dat nu elke aflevering doen dan blijven er wel erg weinig afleveringen over (wellicht dat die 2 dus volgende week tegen elkaar moeten wie erin blijft) sloeg overigens ook nergens op dat het team dat won alsnog iemand naar huis moest sturen. Wat is dan het nut van de proef winnen als ze toch (volgende keren) op voorhand al weten dat ook in het winnend team iemand eruit moet?

Al zou het wel kunnen dat ze dat alleen deze Aflevering deden omdat nu de 1ste keer was dat iemand eruit ging. Maar dat die Marriana Verkerk eruit is valt me echt zwaar tegen, de sterkste vrouw, Ron was gewoon bang dat zij z'n macht zou overnemen, volgende keer word Mimoen er dan door Ron uitgestemd.

Opzich een leuk programma, het programma zou alleen het spel wat minder vaak moeten aanpassen.

Dus volgens jou zijn er niet 2 weggestuurd?