Auteur Topic: CMC 3: De Afleveringen  (gelezen 24193 keer)

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #40 Gepost op: 18-10-2003, 15:13:43 »
Locatie: Oelanbatur, Mongolië
Reden: 2e opdracht


LC: “Welkom kandidaten in de lobby van het hotel. Jullie krijgen vandaag een spoedcursus in goochelen van de grootste Nederlandse illisionist van het moment: Hans Klok. Vanavond gaan jullie namelijk optreden voor een deskundige jury, die jullie zal beoordelen op jullie goochelkunsten. Jullie zullen in 1e instantie de grote show van Hans Klok begeleiden als zijn assistenten, maar in de pauze mogen jullie de jury vermaken. Jullie leren allen 1 goocheltruc. Voldoen er 2 aan de eisen, dan verdienen jullie € 3.000 per goedgekeurde goocheltruc. Jullie kunnen het geld goed gebruiken!”

Na een spoedcursus van 9 uur komen de kandidaten doodop aan op de geheime locatie. Hier mogen alleen de beste illusionisten van de hele wereld komen. Hier worden ze getest op hun kunnen en kennis van de materie.

De grote show van Hans Klok staat op het punt van beginnen als Mollenvanger ineens uit de catacomben het podium op rent. Hij schiet snel een plaatje van Giorgio en rent aan de andere kant weer weg. € 1.000 voor Mollenvanger. De show kan beginnen. LC komt het podium op en kondigt de show aan.

Hans Klok geeft een denderende show. Hij doet zijn truc met de ventilator, doorboort zichzelf, laat kaarten uit zijn mouwen komen en laat de jury verbaast staan van zijn kunnen. De pauze is aangebroken en het is de beurt aan de zenuwachtige kandidaten.

Lampje mag als eerste. Ze zal balletje balletje spelen. Ze overtuigt de jury van haar kunnen doordat ze eerst geen balletje onder de bekers had zitten, toen twee, en toen overal een balletje. Een applaus voor haar is dan ook niet meer dan terecht.

Mollenvanger moet een aantal ringen uit elkaar halen zodat blijkt dat het allemaal losse ringen zijn. Dan haakt hij ze weer in elkaar en zitten ze vast. De truc is gelukt! Zelfs de verbaasde jury krijgt de ringen niet uit elkaar. De spanning is eraf, het geld is binnen.

En doordat de spanning eraf is goochelt Daisy de sterren van de hemel. Ze doet verschillende kaartspelletjes en voldoet aan alle eisen.

De jury heeft voor alle kandidaten nog een leuk presentje. Een Mongolisch gedenkkettinkje. LC komt bij de kandidaten en de jury staan en feliciteert de kandidaten met de prachtige show. “Gefeliciteerd, jullie hebben € 9.000 verdient! Maar, een van jullie is de mol! De spanning stijgt, wordt die spanning de mol teveel?”

Wordt vervolgd
er

Je zult wel denken ik zie tussen de mollen de mol niet meer, nou dat was nu net de bedoeling. Nog 1 opdracht, nog 1 keer moet de mol aan de bak, was de mol er vandaag bij? Wie het weet mag het verzwijgen! Wij dus!
« Laatst bewerkt op: 18-10-2003, 15:51:41 door Chriz »
Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #41 Gepost op: 19-10-2003, 12:06:48 »
De trailer:

Sydney, Australië
LC:Ex-kandidaten, kom bij me, want nu is het moment waar we allemaal op gewacht hebben. Licht uit, spots aan!
LC: MOLLETJE, MOLLETJE MAAK JE BEKEND! DE MOL UIT CMC 3 IS NIEMAND MINDER DAN:.........
De twee spotlights vormen zich samen en vormen een blauw licht, ze zijn op een bepaalde plaats gericht en daar staat de mol, het is...


[size=9]Wordt Vervolgd![/size]

Deze zaterdag:De Finale

mis het niet!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #42 Gepost op: 19-10-2003, 21:04:46 »
Sydney, Australië
Zo,Verdi, wat vond jij van onze mol van dit jaar? "Dit had ik dus echt niet verwacht, uitstekend gedaan! Thumbs up!
En jij, Tijgertje? "You go girl!"
Avron, hoe vond jij de mol? "Goed gedaan jongen!"
Kolko, en jij? "Ik kan het nog steeds niet geloven..."
Juultjuh, verrast? "Ja, ik had veel verwacht, maar dit..."
EIDM:"Je deed het eng goed, meis"
Ook Maapie was geschokt.
En jij, mol.... wat vond jij van CMC 3?

[size=9]Wordt Vervolgd![/size]

Deze zaterdag:De Finale

mis het niet!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #43 Gepost op: 22-10-2003, 17:44:23 »
Aha, kleine vriend. Daar ben je dus! Was het fijn in het landhuis? Het is tijd dat je een nieuw huisje krijgt! Benieuwd of ze je nog kennen.  *Waf waf*

Markee, Sian en Darren klaar? De mol en de kandidaten kunnen elk moment komen.

[size=9]Wordt Vervolgd![/size]

Deze zaterdag:De Finale

mis het niet!


Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #44 Gepost op: 23-10-2003, 13:25:57 »
In een verlaten landhuis in Australië...
Chriz: Crew, we hebben het goed gedaan, proost
Annuh: jaja, het was een mooie CMC en het is erg jammer dat je weggaat
Intikker: Mee eens, een mooie CMC en lekkere champagne
Daan: zeker lekkere champagne, maar we hebben toch alles te danken aan onze mol. Een toost op...

[size=9]Wordt Vervolgd![/size]

Deze zaterdag:De Ontknoping

mis het niet!
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #45 Gepost op: 24-10-2003, 17:08:26 »
LC: Mollenvanger, ben jij de mol?
Mollenvanger: Ben je gek! Daisy is de mol!
LC: Daisy, is dat zo? Ben jij de mol?
Daisy: Ja, ik ben de mol.
Lampje: Neehee! Ik ben de mol!
Daisy: Nietes, ikke!
Lampje: Ikke!
Lampje en Daisy vliegen elkaar in de haren.

LC loopt naar de camera toe: 'Wie de mol echt is......je ziet het morgen!'

[size=9]Wordt Vervolgd![/size]

Morgen:De Ontknoping

mis het niet!


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #46 Gepost op: 25-10-2003, 10:22:00 »
Aflevering 9:

naar hun avonturen in Mongolië, vertrekken de kandidaten naar het eindpunt, Sydney, Australië

Sydney, Australië:

Little Creep: Welkom kandidaten, het spel is bijna gespeeld. De laatste tests zijn uitgevoerd. De pot staat op 50.925 euro fictief. Wie beheert de pot bij jullie? Mollenvanger? Klopt dat bedrag? Mollenvanger: 'Nee, ik heb maar 50.000 euro.' LC: 'Tuttut, ik heb jullie nog zo gezegd beter op dat geld te letten. Waarschijnlijk houdt de mol van ronde bedragen. Maar goed, binnenkort zullen we weten wie deze mol is, maar ook wie de winnaar is en wie de verliezer is. Er staat ons nog 1 opdracht te wachten. Lampje, Daisy en Mollenvanger mag ik jullie welkom heten, de ex-kandidaten: Verdi, Tijgertje, Avron, Kolko, Juultjuh, EIDM en Maapie! Zoals jullie kunnen zien hebben alle kandidaten een koffertje bij zich en jullie zien nog 3 koffertjes leeg staan, Lampje wil jij de linker nemen, Daisy de middelste en Mollenvanger de rechtse. Goed zo! In deze 10 koffertjes zitten verschillende soorten prijzen. Persoonlijke prijzen, geld voor de pot, maar ook koffers waar boetes opstaat zodat er geld uit de pot gaat. Lampje, Daisy en Mollenvanger, we beginnen straks bij Verdi, Lampje mag beslissen wat te doen, ze mag de koffer openen, ze mag de inhoud van de koffer nemen indien het geld is voor de pot, de inhoud van de koffer aan Verdi geven indien het een prijs is, of ze mag de koffer weggooien. Maar let op, jullie mogen alledrie maar 1 koffer openen. Dan zijn er nog de laatste 3 koffertjes, in die koffer zit de uitslag van CMC 3 en die bewaren we tot het laatste. Goed, Lampje. Wat ga je doen met Verdi's koffertje? Lampje: Ik wil, ik wil de koffer weggooien. LC: Weggooien, goed, Verdi, laat maar zien wat er in je koffer zat. Verdi maakt de koffer open. LC: Een reis voor 2 personen naar Hawaii, jammer Verdi, die prijs gaat aan je neus voorbij. Daisy, jij bent nu, wat doe je met de koffer van Tijgertje. Daisy: 'Tijgertje heeft al ooit een mooie Subaru gewonnen, dus ik wil de koffer weggooien. Tijgertje maakt de koffer los: 'Een boete van 3000 euro, oei, wat een geluk, Daisy!' LC: Mollenvanger, jouw beurt. Wat doe je met het koffertje van Avron. Mollenvanger: Ik gooi hem weg. Avron opent het koffertje: '5000 euro in de pot' Mollenvanger: Shit! LC: Ja, zeg dat wel. Dat gaat aan je neus voorbij. Lampje, wat doe je met het koffertje van Kolko? Lampje: Ik wil het spannend houden en gooi hem weg. Kolko opent de koffer: 'Een Lamborghini! Wat jammer voor jou, Kolko, maar je krijgt hem niet.' LC: 'Daisy, wat ga je doen, er zit nog een boete in, nog een prijs en nog geld voor de pot.' Daisy: 'Ik neem het risico niet en ik hoop voor Juultjuh dat er een prijs in zit.' Juultjuh maakt de koffer open. Juultjuh: Een boete! 4000 euro uit de pot.  LC: Dat heb je goed gedaan, Daisy. Helaas geen prijs voor Juultjuh.' LC: 'Mollenvanger, wat ga je doen? Gun je de prijs aan EIDM of neem je het geld voor de pot?' Mollenvanger: Ik wil EIDM belonen, omdat zij het spel zo fair heeft gespeeld. Het bedrag in de pot is mooi zo. EIDM maakt haar koffer open: '10.000 euro voor de pot' Mollenvanger en EIDM: Aaah! Wat jammer! LC: Dat is zeker jammer, de laatste vraag is dan voor Lampje. Lampje, we weten al wat er in de koffer zit, gun je het Maapie? Lampje: Ja, natuurlijk! Maapie opent de koffer: '15 vrijkaartjes voor de CMC-afterparty!!!' LC: 'We wisten natuurlijk al dat deze prijs erin zou zitten. De vrijkaartjes zijn voor mij, de kandidaten en de crew, maar niet getreurd, Maapie. Je krijgt ook nog een echte prijs. Kijk, daar komt hij aangelopen! (Kef, Kef!) LC: Gefeliciteerd, je hebt Tikkie de poedel uit CMC 2 gewonnen! Maapie: Oh, dolletjes!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #47 Gepost op: 25-10-2003, 10:25:10 »
LC: De pot blijft staan op 50.000 euro. Ex-kandidaten, kom bij me, want nu is het moment waar we allemaal op gewacht hebben. LC: Licht uit, spots aan! (in het hotel gaan alle lichten uit, 3 spotlights bewegen met hun licht door de kamer heen). LC: Kandidaten, open jullie koffers! (In het donker kunnen de kandidaten niet zien, wat er in hun koffers zit, een spannend trommelgeroffel zet op, terwijl de 3 spotlights nog steeds flikkeren.) LC: DE VERLIEZER VAN CMC 3 IS:............Lampje! (De drie spotlights richten zich op Lampje en de drie stralen samen vormen een rood licht). LC: Lampje, je hebt het heel goed gedaan, maar het was niet genoeg. De mol en de winnaar zijn je te slim afgeweest. LC: Licht uit, spots aan (Twee spotlights gaan nu nog maar aan, een spannend trommelgeroffel volgt opnieuw) LC: MOLLETJE, MOLLETJE MAAK JE BEKEND! DE MOL UIT CMC 3 IS NIEMAND MINDER DAN:.........(De twee spotlights vormen zich samen en vormen een blauw licht, ze zijn op een bepaalde plaats gericht, maar er staat helemaal niemand.  Wat is er aan de hand? Het is helemaal stil en alleen het geroezemoes van de ex-kandidaten is alleen nog te horen. Opeens klinkt er uit de speakers de intro van 'Kosheen-Catch'. Uit de grond waarop de spotlights gericht zijn, komt opeens een platform omhoog zetten, met niemand anders erop dan: MOLLENVANGER! Onderaan hem vandaan komt allemaal vuurwerk. LC: CMC 3 is gespeeld! Mollenvanger is de enige, echte mol. Daarme is DE WINNAAR VAN CMC 3: DAISY! Daisy is de winnaar van de pot en gaat naar huis met 50.000 euro. Daisy enorm gefeliciteerd. We hopen dat je er wat mee kunt. Chriz, Annuh, Daan, Intikker, kandidaten, verliezer, winnaar en mol Mollenvanger kom erbij! Opnieuw gaan alle lichten uit en opeens schieten ze weer aan. Op het podium staat de band 'Kosheen' die nog eens 'Catch' ten gehore brengen. Champagne ontpopt. Taart wordt erbij gehaald. Tot diep in de nacht vieren kandidaten, crew, host en mol feest! Het spel is definitief ten einde.




Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #48 Gepost op: 25-10-2003, 10:28:17 »
Molacties:

Santiago, Chili:
1.1: Mollenvanger: Tja, de eerste opdracht was niet erg makkelijk, maar omdat het zo chaotisch is (iedereen loopt rond in een donker, eng bos) kun je je als mol goed verstoppen. Ik schrok me dood toen ik merkte dat Daisy zo dicht bij me was. Ik wist dat ik in het zuiden van het bos was gestopt, dus ik ben noordwaarts gerend. Ik heb daarna nog proberen tijd te rekken, maar ben uiteindelijk wel gegaan, omdat ik met die stoere motorrace wou meedoen.

1.2: Mollenvanger: Tja, iedereen is nu al zo lekker bezig met zichzelf verdacht maken, dat ik er gelijk weleens een dikke mollenstreek er door heen kan gooien. Door Avron en mezelf onderuit te halen in de laatste bocht heeft de groep veel geld misgelopen, gna gna!

Asuncíon, Paraguay:
1.3: Mollenvanger: Dit spel was ook weer prachtig, want risico nemen maakt je gelijk verdacht of niet Maapie? Ik heb gewoon elke keer geschoten, wetende dat het ooit wel een keer raak zou zijn, gelukkig gebeurde het snel en was ik niet zo verdacht als bv. Maapie, maar het scheelde toch weer 1000 euro.
Casablanca, Marokko
2.1: Mollenvanger: Het was niet echt moeilijk. Ik heb vooral veel verwarring veroorzaakt door steeds met slimme opmerkingen te komen ("Maar we hebben helemaal geen peddels") en verder geen bal gedaan. En ik ben het geld op het eiland vergeten!

Madrid, Spanje
2.2: Mollenvanger: Die opdracht was moeilijker, ik heb me hier flink afzijdig gehouden, maar af en toe wel wat foute opmerkingen gemaakt. (Geen initiatiefnemer, die Mollenvanger red.)

Parijs, Frankrijk:
3.1: Mollenvanger: In zo'n attractiepark is het natuurlijk makkelijk mollen, vooral als je er in je eentje op uit gaat. De Space Mountain was een leuke attractie om vijf keer achter elkaar te doen, vooral omdat de rij zo lang was. Ik ben niet eens misselijk geworden. En de rest had niet eens zo heel veel handtekeningen verzameld, ik had er tenminste nog eentje!

Parijs naar Bergschenhoek
3.2: Mollenvanger: Hier was het moeilijk mollen. Natuurlijk wist ik dat deze opdracht zou komen en dat de TGV de meest voor de hand liggende manier was. Maar ik probeerde ze over te halen om met het vliegtuig te gaan. Helaas lukte dat niet. Toen probeerde ik bij de boer er nog voor te zorgen dat Kolko vast kwam te zitten in het hooi, maar toch kwam hij op tijd.

Bergschenhoek, Nederland
3.3: Mollenvanger: Het vogeltjes-maken... tja... wat kan ik daarvan zeggen. Ik heb zo onhandig mogelijk gedaan, net als de rest, zodat het niet op zou vallen. En natuurlijk heb ik zo langzaam mogelijk gewerkt, waarom snel werken als het ook langzaam kan?

Keulen, Duitsland
4.1 Mollenvanger: Een heel vage opdracht. Aangezien Avrons avonturen niet helemaal live waren wist ik al wat er ging gebeuren. Ik heb dan ook steeds tegengewerkt, toch blijft Avron blijkbaar voorspelbaar. Helaas.

Bern, Zwitserland
4.2 Mollenvanger: Ik heb gewoon niet naar Daisy geluisterd en ben expres de verkeerde kant opgelopen. Dat werkt altijd.

Rome, Italië
5.1 Mollenvanger: Bij het staan op de balk is het erg moeilijk om te mollen, vooral als Daisy op je lip staat, die je verdenkt. Ik heb 59 minuten voor janjoker gestaan, maar hoopte zo krediet te winnen bij de anderen.

5.2 Mollenvanger: Door op de torens te gaan staan, had ik de macht over de mensen die in het doolhof liepen, gelukkig was Lampje teveel bezig met Maapie, zodat ik EIDM kon laten verdwalen.

Kreta, Griekenland
5.3 Mollenvanger: Vooraf wist ik ook nog niet of ik wel of niet ging springen, daarom wou ik als laatste zodat ik de kansen kon inschatten, doordat Lampje niet sprong misten we al 1 letter en ik wist dat dat de beginletter zou zijn, ik sprong met de bedoeling om net te doen alsof ik de letter niet zo zien, maar omdat Daisy hare ook al vergeten was, was de opdracht al gedoemd om te slagen. Tijd voor mij om te profiteren en krediet op te doen.




Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #49 Gepost op: 25-10-2003, 10:31:00 »
Alexandrië, Egypte
6.1 Mollenvanger: Ik heb me lekker op de achtergrond gehouden tijdens het oplossen van de puzzel. Maapie begon meteen te schreeuwen, en zolang mijn niets wordt gevraagd, geef ik geen antwoord! Ik heb nog wel geopperd om de lonten aan te steken om meer tijd te trekken, helaas werd dit plan meteen de grond in geboord! Na het oplossen van de puzzel was het tijd voor de strikvraag. Natuurlijk kon ik op mijn scherm de antwoorden van de overige kandidaten lezen. Zo wist ik dat Daisy en Maapie een fout antwoordt zouden inleveren. Ik kon zo de 4 invullen om niet al te verdacht over te komen.

Waida Halfa, Soedan
6.2 Mollenvanger: De tweede opdracht was van een ander kaliber. Ik was moe en besloot om de groep lekker hun gang te laten gaan zodat de onderlinge verhoudingen flink verslechterde. Gelukkig gebeurde dit ook toen Daisy besloot niet iedereen te laten delen in de winst.

Colombo, Sri Lanka
7.1: Mollenvanger: Die ruilopdracht... het was lastig om te saboteren, ik moest wel iets groots hebben, maar het moest niet veel waarde hebben. Of iets wat leek alsof het veel waarde had, maar het stiekem toch niet had. En dat is gelukt met de grote teddybeer, ik wist niet dat er kermis was geweest, maar toen die vrouw het me vertelde vond ik dat heel mooi. De notaris zou dat vast wel weten!

Calcutta, India
7.2: Mollenvanger: Natuurlijk was mijn eerste actie om de banden eruit te halen. Ik was eerder op de plaats van de opdracht aanwezig, de rest was nog bezig met hun haar ofzo, dus ik kon mooi saboteren zonder dat iemand het zag! En naderhand natuurlijk veel verwarring zaaien, dat is altijd leuk. Verder had ik natuurlijk geen zin om veel te filmen, er zaten toch geen banden in! En dat ik Compuart niet had gefotografeerd, tja... ik heb toch geen 1000 euro nodig!

Calcutta, India
8.1 Mollenvanger: De zoektocht naar Hans Klok was natuurlijk een makkelijke opdracht om te mollen. Ik hoefde alleen maar te zorgen dat de groep werd opgesplitst zodat ik niets hoefde uit te voeren. Die hint hoorde ik natuurlijk ook niet en ik kom natuurlijk al helemaal niet op het idee dat Hans Klok misschien op het vliegveld zou kunnen zijn. Toen we dan eindelijk op het vliegveld kwamen besloot ik maar lekker te gaan wandelen naar de verkeerde desk. Gelukkig werd alles me vergeven, een goede zet om de dames te belonen met persoonlijk geld!

Oelanbatur, Mongolië
8.2 Mollenvanger De tweede opdracht besloot ik maar niet te gaan mollen. Ik heb nog wel even snel wat persoonlijk geld voor de neus van mijn medekandidaten weggekaapt, het moet natuurlijk niet te gek worden. De opdracht van mij leek moeilijk, maar de jury kende ik natuurlijk al lang en die deden ook net of het een wereldprestatie van mij was. Toch op het eind nog een flink bedrag verdient. Een beetje een goedmakertje want ik heb ongeveer datzelfde bedrag uit de pot gejat.'

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #50 Gepost op: 25-10-2003, 10:41:46 »
Sydney, Australië
9.1: Mollenvanger: Deze opdracht was heel simpel. Ik moest ervoor zorgen dat er geen geld in de pot kwam, dus moest ik de prijs geven aan een van de kandidaten. Helaas heeft EIDM geen prijs gekregen, maar de pot is ook niet gespekt. Haha!



Hints:


De Route:

Als je goed had opgelet, had je kunnen merken dat de route van CMC verliep als de letter 'm' (de eerste letter van Mollenvanger) van Chili naar Nederland was de eerste poot, de tweede ging van Nederland naar Mauritius, de derde poot van Mauritius naar China en de laatste poot van China naar Australië. Een van de grote hints was dan ook: 'Volg de route en je hebt de eerste letter'. Volgens ons lag het nogal voor de hand. Uiteindelijk zaten we in de aflevering dus vast aan bepaalde plaatsen, omdat we de route moesten blijven volgen. Natuurlijk hadden wij ook graag even Amerika bezocht, maar het lag niet op de route.



Chriz' signature:
Tja, Daisy en EIDM kwamen er al mee aanzetten in pm-tjes. Ze hadden de code ontrafelt die in een trailer van CMC werd gegeven door Daan. 26-21-18-9-3-8-19-20-1-7-5-18-9-14 staat voor Z-U-R-I-C-H-S-T-A-G-E-S-I-N. Dus we zouden vast wel langs Zürich gaan! Nou, nee dus. Zurich stage's in was een anagram voor Chriz' signature. Door het spel heen heb ik 12 verschillende signatures gehad. Ik zal ze even op een rijtje zetten:

Mea Culpa

O fortuna velut luna!

Le Bien par le Mal, la Vertu par la Vice

Look around just the people, can you hear the voice?

Enigne of your life: Brain but the engine of your body: HEART!

Nightwish, I sent you centuries ago......for why my cry?

Versteht ihr mich? Seht ihr mich? Fühlt ihr mich? Hört ihr mich? Könnt ihr mich hören?

A face that awakes when I close my eyes

No light in the darkness is to smart to see

Great White Hunter marches till the dawn brings him rest

Every's dream is a journey away

Rivers and mountain she creates

Neem elke eerste letter van elke signature en voilá de naam van de mol verschijnt: Mollenvanger! We hebben vooral weleens als moeilijke hints een van deze signatures gegeven.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #51 Gepost op: 25-10-2003, 10:43:02 »
Terug in tijd:
Als tweede hint heb ik een paar oude berichtjes van mezelf aangepast. Het begon al voor de aanvang van CMC 3 toen ik meldde in het VRT-topic dat Maapie niet de mol was. Het grappige hieraan was dat je dus gewoon ergens op het forum kon lezen wie de mol niet was en uiteindelijk zelfs wie de mol wel was. Het was uiteindelijk EIDM die zo'n berichtje als eerste vond. Het was het berichtje over haarzelf in het CMC-topic. Dit was niet het enige topic waar dit gebeurde, kriskras verspreid in oude topics stonden soortgelijke berichtjes te lezen. Een overzicht:

28 augustus:
http://www.wieisdemol.com/threadid,3787/20 (Maapie) (VRT-forum)
5 september:
http://www.wieisdemol.com/threadid,4164 (Juultjuh) (AVRO 2003-forum)
10 september:
http://www.wieisdemol.com/threadid,4302/40 (Avron) (AVRO 2003-forum)
18 september:
http://www.wieisdemol.com/threadid,980/40 (Daisy) (AVRO 2002-forum)
26 september:
http://www.wieisdemol.com/threadid,4015/20 (Lampje) (VRT-forum)
3 oktober:   
http://www.wieisdemol.com/threadid,3954/360 (EIDM) (CMC-forum)
19 oktober:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=3653.msg52887#msg52887 (Mollenvanger) (VRT-forum)
20 oktober:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=10.msg18520#msg18520 (Mollenvanger) (AVRO 2002-forum)
21 oktober:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4153.msg84745#msg84745 (Mollenvanger) (AVRO 2003-forum)
22 oktober:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4243.msg69758#msg69758 (Mollenvanger) (Mol Online-forum)
23 oktober:
http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=4687.msg89743#msg89743 (Mollenvanger) (CMC-forum)


Muziekhints:

Soms gaven we weleens als hint een muziekhint weg of dolden we wat in het 'wat luister je nu-muziektopic?'. De nummers 'Alanis Morrisette-Ironic' en 'Kosheen-Catch' kwamen hierin voor. Het nummer 'Ironic' sloeg erop dat het nogal ironisch was dat juist de mollen-vanger zelf de mol was. Bovendien staan er deze 2 regels in de tekst:  It's a death row pardon two minutes too late
Isn't it ironic... don't you think
en wie kwam er in aflevering 8 nu net 2 minuten te laat?
Het nummer 'Catch' sloeg natuurlijk op het woord 'catch' dat in het Nederlands gelijk staat aan het woord 'vangen', een verwijzinkje naar Mollenvanger.

The mole is watching you!
In aflevering 6 is het einde van opdracht 1 wordt er gezegd: 'The mole is watching you' en ja hoor wie houdt het tijdens opdracht 2 voor gezien? Mollenvanger!


'Daar waar schaduw, de ogen opent':
In aflevering 6 heeft Intikker nog een prachtige cryptische aanwijzing verborgen. Mollenvanger geeft 'de ogen goed de kost' tijdens de tweede opdracht. Little Creep komt met een aanwijzing waar de tekst: 'Daar waar schaduw, de ogen opent'. De mol is eigenlijk 'de schaduw van een kandidaat' 'het verborgen gedeelte van een kandidaat'.

Count the mole:
In aflevering 7 werd het woord "mol" net zo vaak gebruikt als "Mollenvanger", als je had geteld was je er zo achtergekomen. 


MMOL:

Tijdens de executie van aflevering 8 komt de volgende teksten voor: Daisy, Mis je het thuisfront, of wil je graag nog blijven?, Lampje, Lonkt het geldt of ben je niet helemaal zeker van jezelf?, Maapie, Ook jij kan er vandaag uitvliegen! Mollenvanger, Mollenvangen zou je volgens jezelf goed moeten kunnen, is de werkelijkheid anders? MLOM is een anagram voor MMOL oftewel Mollenvanger is de mol!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #52 Gepost op: 25-10-2003, 10:46:31 »
Valse hints

Laatste woord:
Elke aflevering eindigde met een raar woord of een raar teken. Soms met een 'z', soms met een 'uh', soms met een 'er' en soms met een sterretje (*). Dit was geen hint naar de mol of wat dan ook, maar naar de schrijver. De 'z' stond voor ChriZ, de 'uh' voor 'AnnUH', de 'er' voor IntikkER en natuurlijk het sterretje voor D**n. Tja, in alle drukte was Intikker dit vergeten toen ie zijn eerste aflevering had geschreven. Ach, het was toch een valse hint.

De Mol verdwijnt na een half uurtje:
Deze hint is eigenlijk ontstaan door een foutje. Zoals wel vaker gedaan had Daan de aflevering vooruitgeschreven, maar omdat hij nog niet kon weten wie eruit ging, verving hij 'Mollenvanger' voor 'de mol' en de namen van de kandidaten voor 'kandi1, kandi2, kandi3 etc etc'. Maar bij het vervangen wou er nog weleens wat mis gaan. Zo liet Daan een keer 'de mol' ipv 'Mollenvanger staan. Ik was in de crew de eerste die erachter kwam, ongeveer een half uur nadat Daan de aflevering had geplaatst. Helaas waren er nogal wat kandidaten online en er waren er vast wel die het gelezen hadden. Ik veranderde het terug in 'Mollenvanger'. We moesten op een of andere manier deze fout ongedaan maken en we besloten om vanaf toen dit grapje elke keer uit te halen, maar elke keer met een andere kandidaat. De verborgen teksten die ik plaatste onder de afleveringen moesten ervoor zorgen dat het zo enorm opviel, dat mensen doorkregen dat het geen hint was. Helaas waren er toch nog veel mensen door in beroering. Sorry hiervoor!

Achter de schermen:

Achter de schermen hebben we vaak veel moeten lachen, maar ook veel moeten zweten. Het hoogtepunt was de 'mailactie' van D**n.
Zoals jullie misschien wel wisten hebben wij, de CMC-crew een eigen forum. Op dit forum hebben we onze ideeën uitgewerkt in topics. De hints, de afleveringen, de lijstjes van de kandidaten, de reacties op Daans pm-actie kwamen hier allemaal terecht.

Daans pm-actie:
Een duivels plan werd uitgewerkt in het topic 'hints'. Geinspireerd door een actie die het Molonlineteam ooit uithaalde met hun kandidaten besloten we om ook zoiets te doen. Daan moest gaan optreden als verrader van de crew en proberen de kandidaten te verleiden om een aanbod van hem aan te nemen. Dit aanbod was 'extra informatie' over de mol, zonder dat de anderen noch de crew hier van wist. Voor mij een leuke poging om te zien of de kandidaten te vertrouwen waren. In CMC 1 merkte ik al dat enkele kandidaten (volgens mij) stiekum samenwerkten. Doris (de mol) had me al eens gezegd dat Tijgertje haar vroeg of zij de mol was op MSN. Helaas was deze keer Tijgertje er niet meer bij. Er werd afgesproken dat er een fake-ruzie zou worden gemaakt tussen mij enerzijds en Daan anderzijds. Daan plaatste express de aflevering te laat. Met alle gevolgen vandien, kandidaten van streek en Annuh voelde zich flink schuldig na een chatsessie met Lampje. Daarbij deden ik, Intikker en Annuh pogingen om de kandidaten wijs te maken dat er problemen waren. Daan deed dat door 'subtiel' ernaar te verwijzen in de aflevering. Voor ons was dit geen makkelijk CMC-weekend.  De enige oplossing was om Daan uit te sluiten als crewlid.


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #53 Gepost op: 25-10-2003, 10:47:42 »
Vanaf toen kon Daan frank en vrij de kandidaten benaderen en bracht hij ons op de hoogte in een daarvoor aangemaakt topic 'D**n the devil en de kandidaten' in het CMC-crewforum. Maapie was de eerste die reageerde. Stond ze bovenaan? Had ze de mol bovenaan staan? Toch wou ze niet teveel weten, dat vond ze lullig voor mij en voor het spel zelf. Mollenvanger volgde wat later, maar hij wou het wel 'leuk' houden. Lampje reageerde als derde. Ze vond het aanbod van Daan lief, maar had het niet nodig. Wel zou ze het overwegen in de toekomst. Later heeft Lampje uitgelegd dat ze helemaal niet van het aanbod gebruik maken, maar Daan niet wou kwetsen en schreef ze de pm om de goede orde te bewaren. EIDM reageerde snel daarna. Zij wou het spel helemaal op eigen kracht spelen en wees het aanbod af. Toch bracht EIDM ons nog het meeste tot zweten, ze ging namelijk vrolijk het pm-tje van Daan plaatsen in het 'Ctrl-v-topic'! Dit was niet de bedoeling! De kandidaten mochten dit niet van elkaar weten. Gelukkig heeft een van de drie moderators (Compuart, Han13 en Malcolm) ingegrepen. We hadden namelijk vooraf Compuart op de hoogte gesteld van ons plan. Terwijl we nog aan het twijfelen waren of we Lampje moesten straffen, bracht Mollenvanger mij op de hoogte van de situatie (terwijl ik dat natuurlijk allang was). Braaf als hij was, berichtte hij mij van Daans actie en hij was daar niet blij mee. Ik stuurde hem een pm terug waarin ik hem prees 'als eerlijke kandidaat'. Hij stuurde me weer een pm, waarin hij verzekerde niet te zullen reageren op Daans aanbod. (Yeah right!). Intikker vond EIDM's actie subliem en vond het wel 'extra bonuspunten' waard. Als zij de enige was die niet op het aanbod inging, had ze van ons een vrijstelling gekregen. Ook van Daisy kwam een reactie binnen. Ook al was ze er zeker van dat Mollenvanger de mol was, kon ze wel wat hulp gebruiken. Ze hoopte niet dat het een valstrik was, maar dat was het dus wel! Maapie reageerde op het laatst nog een keer op een re-reactie van Daan. Ze wou wel hulp gebruiken en vond mij maar stom. Hoe kon ik dat nou doen! Zomaar mensen uit de crew gooien, als er ruzie is! Daan voelde zich flink schuldig hierna. Juultjuh en Kolko hebben niet gereageed.

Het was payback-time! Op de volgende zaterdagochtend plaatste ik het eerste deel van de aflevering. Hierin stond dat het 4-tal Daisy, Lampje, Maapie en Mollenvanger het spel niet eerlijk hadden gespeeld en waren gediskwalificeerd. Ik liet dit express zou even staan om de kandidaten schrik aan te jagen. Mollenvanger, Daisy en ook Little Creep waren op dat tijdstip aanwezig. Terwijl Little Creep begon met een afscheidspeech te schrijven, waren Mollenvanger en Daisy onthutst. Daisy begon vrolijk met alle dossiers af te sluiten, omdat ze gediskwalificeert waren en Mollenvanger begon steeds meer prijs te geven over zijn lijstjes in de bar van Little Creep. Behalve het schrijven van de rest van de aflevering kreeg ik enorm veel moderate-werk te doen en bracht Daisy en Mollenvanger op de hoogte dat het 'niet echt' was de ze gediskwalificeert waren. We vonden het wel jammer, dat er soms wat mensen boos waren, maar uiteindelijk heeft iedereen het heel erg sportief opgenomen. Ondanks dat we ons soms erg schuldig voelden of moeite hadden met 'vervelende reacties' was het een hele geslaagde actie geweest!


Foutje! Moet kunnen....:

-Daan maakte een foutje door een keer vergeten van 'de mol' in een testversie 'Mollenvanger' te maken. Uiteindelijk waren we noodgedwongen hiervan een hint te maken.
-Kandi1, Kandi4, hij=zij, Juultjuh komt terug, terwijl ze al eruit lag oftewel met het omzetten van testversies naar echte versies ging er nog weleens wat mis.
-Aflevering 7 werd geplaatst door Annuh met als afvaller Lampje. Niet zo gek, ik had haar gezegd dat Lampje geen lijstje had ingeleverd, die dag ervoor. Lampje had op vrijdagavond kwart voor elf nog een lijstje ingeleverd, dit lijstje werd niet meer verwacht. Ik heb de hele aflevering verwijderd en Annuh een nieuwe laten schrijven, omdat iedereen kon lezen dat 'niets is wat het lijkt in de CMC' in de verborgen teksten onderaan de afleveringen, kon dit er ook nog wel bij! Een hele aflevering verdwenen en een hele andere aflevering met een andere afvaller ervoor terug!
-Annuh vergisde zich vlak daarna en vertelde in 'het Molletje' dat Lampje geen lijstje had ingeleverd en daarom er in eerste instantie uitlag. EIDM merkte subliem op dat Lampje dus ook de mol niet was. Dat kon natuurlijk niet en heb de berichtjes verwijderd en EIDM uitgelegd dat ze idd gelijk had, maar dat de overgebleven kandi's dit nog niet mochten weten.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #54 Gepost op: 25-10-2003, 10:50:27 »
De tussenstanden:

Ronde 1: Iedereen leverde een lijstje in, behalve Verdi. Voor hem was het dus gelijk einde oefening met CMC 3. Juultjuh en Mollenvanger zelf hadden overigens ook allebei 0 punten en Avron was met 7 punten lijstaanvoerder.

Ronde 2: Tijgertje leverde geen lijstje in, maar Mollenvanger was eigenlijk hier al uitgeschakeld, door zichzelf weer onderaan te zetten was hij 'virtueel' gezien uitgeschakeld. De mol kon niet meer winnen. Omdat de mol er niet uit kan, moest Tijgertje het veld ruimen. EIDM had Mollenvanger door en was de nieuwe lijstaanvoerder.

Ronde 3: Avron leverde deze week geen lijstje in en waar hij 2 weken geleden nog bovenaan stond, moest hij nu gaan. Kolko ontsnapte hierdoor! Daisy die Mollenvanger door had losde EIDM af als koploper, omdat EIMD was overgegaan op Juultjuh.

Ronde 4: Daisy ging veel harder dan de rest en plaatste Mollenvanger weer bovenaan. Ze was opnieuw koploper. Met een miniem verschil van 0.25 punt wist Juultjuh net boven Kolko uit te komen. Kolko moest gaan.

Ronde 5: De extra werd ingezet. De kandidaten scoorden bedroevend slecht, bovendien wouden we Daisy laten geloven dat ze de verkeerde mol had en hoopten dat zij dacht dat zij ook slecht scoorde. Dit lukte niet. Wel was Lampje boos geworden, omdat we haar troef op tafel legden. Ze leverde geen lijstje in, maar omdat Juultjuh Mollenvanger al een tijdje onderaan haar lijstje had bungelen en nu weer, vloog ze eruit.

Ronde 6: Lampje kwam verrassend uit de hoek door op het laatste moment die week toch nog een lijstje op te sturen. Zoals eerder gezegd moesten we hiervoor de hele aflevering omgooien, door een verrassend lijstje van EIDM waarin ze Mollenvanger opeens onderaan had staan, vloog ze eruit. Daisy had Maapie opeens als mol, maar Lampje had wel door dat het Mollenvanger was. Het beloofde een spannende finale te worden, maar Daisy bleef koploper.

Ronde 7: Daisy was weer terug bij Mollenvanger en bleef daardoor koploper, ook Lampje zat nog steeds goed met Mollenvanger. Maapie verdacht haarzelf en had Mollenvanger zelfs als derde staan, helaas voor haar viel ze weer vlak voor de finale af.

Ronde 8: Zowel Daisy als Lampje zat vorige week op de goede mol, maar toch zijn ze weer van de wijs gebracht. Daisy begon opeens sterk haarzelf te verdenken. Sterker nog, er was geen twijfel mogelijk. Ze liet zich meeslepen door 'ironisch' genoeg Mollenvanger, die toegaf al die tijd op Daisy te hebben gezeten. We zagen hem al aankomen, maar met Daisys lijstje kwam de bevestiging. Ze was op het allerlaatste moment overgestapt van Mollenvanger naar haarzelf. Met spanning was het wachten op het laatste lijstje van Lampje. Opeens had ze weer alle kansen op winst. Maar ook Lampje was behoorlijk confused geraakt. Daisy en Mollenvanger bleven maar roepen op het forum dat het Daisy was, met 100% overtuiging. Lampje ging haar lijstjes na en kwam erachter dat Daisy bij haar nooit zo hoog stond. Nog steeds snapte ze niet hoe ze al die rondes had kunnen overleven. Ze had immers 1 lijstje niet ingeleverd. Er was volgens haar maar 1 conclusie mogelijk: Zij was zelf de mol. Zo speelde Daisy op het laatste moment gevaarlijk spel, maar doordat Lampje ook weer haar mening wijzigde, kwam ze toch nog als winnaar uit de bus!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #55 Gepost op: 25-10-2003, 10:53:09 »
Slotwoord:

Intikker: CMC3, de Compuart Mole Competition. Makkie, verhaaltje schrijven en klaar is de spreekwoordelijke Kees! Nou, niet dus! Het heeft me dan wel geen bloed en tranen, maar wel het nodige (angst)zweet gekost om de afleveringen, en ook dit verhaaltje, op tijd in te leveren. Gelukkig kwam alles nog op zijn of haar pootjes terecht. Sommige zaken verliepen niet helemaal vlekkeloos (lees: ze gingen fout) maar daar stond tegenover dat er ook een hele hoop goed ging. Ook ik kan niet achterblijven en moet toegeven dat ik tijdens het 'trucje'; van D*a*a*n toch een aantal malen met een grijns achter de computer heb gezeten. 'I love it when a plan comes togheter!' was dan ook mijn eerste reactie toen ik 'jullie' met open ogen in onze truc zag lopen. - Speciaal voor EIDM: Hulde! Ik vond jouw actie (het plaatsen van de mail in het Ctrl-V topic) echt fantastisch. Ik kwam echt niet meer bij van het lachen... - Ook tegen het eind van deze 3e serie heb ik genoten van alle schitterende theorieën die werden gepost. Natuurlijk kan niet alles goed gaan. Zo heb ik bijvoorbeeld een aflevering vooraf geschreven met het idee dat deze zich in China zou afspelen, dit bleek dus niet het geval waardoor er niets meer van mijn Chinese woordenboek-opdracht, Chinese-muur-opdracht en zoektocht naar de Chinese keuken terecht kwam. Uiteindelijk liep alles goed af en met Mollenvanger als mol en Daisy als terechte winnaar vindt ik ook deze serie weer geslaagd. Mijn collega's waren natuurlijk fantastisch en via deze weg wil ik dan ook D*a*a*n, Chriz en Annuh bedanken. Ook wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Daisy een warm welkom te heten in de crew, en het daarbij behorende crew-forum. Ik denk dat het zeker wel de nodige voorbereiding vergt om deze molserie te overtreffen. Er moet weer hard gewerkt worden aan nieuwe series, mollenstreken, hints en ook de kwaliteit moet weer naar een hoger niveau getild worden. Ik denk dat dat uiteindelijk wel moet gaan lukken. Zo tegen het eind wil ik alle kandidaten nog even bedanken voor hun grappige lijstjes + uitleg, molkeuze en opmerkingen op het CMC-forum. Bedankt! En tot CMC-4.
Annuh: CMC 3 was een geweldig project. Ik hou sowieso van dingen organiseren, dus was gaaf om te doen. Voordat CMC 3 überhaubt begonnen was, had ik m'n afleveringen al af, zo'n zin had ik erin. Tijdens de CMC 3 was het leuk om te zien hoe de lijstjes waren, hoe de kandidaten reageerden op de verschillende afleveringen. Vooral de D**n the devil-actie vond ik geweldig, maar ik voelde me wel schuldig! Ik heb met Lampje minstens 45 minuten zitten chatten over wat een klootzak D**n wel niet was, en ik vond het zo erg! Ondertussen met D**n op MSN afgesproken wat ik zou zeggen en hoe ik alles zou brengen. Lampje, nogmaals m'n excuses, maar wel lief van je dat je zo verschrikkelijk meeleefde.
Daisy is de terechte winnaar. Ze zat al snel op Mollenvanger, het was knap geweest als iemand anders haar had kunnen verslaan. Mollenvanger, Chriz had toch nog bijna een goede prognose gedaan over jou! Je was de 2e afvaller geweest, als je de mol niet was geweest.
Hierbij rest mij nog iedereen een fijne CMC-loze tijd te wensen, met de CSC en Blackatown, en tot de volgende CMC!
D*a*a*n: Wat was CMC 3 een mooi project. Mollenvanger als geweldige mol (al heeft hij zelf niks gedaan), de Pm-actie (wat heb ik me daar schuldig gevoeld zeg!), het verklappen van de hoofdverdachten, aflevering 7 1/2e, al die geweldige opdrachten en natuurlijk een crew waarmee het geweldig is om mee te werken. Al begin ik een beetje een “CMC-veteraan” te worden, in de eerste serie kandidaat, in de tweede serie host en nu dus crewlid(met een bijrol in aflevering 7 1/2e), vond ik CMC 3 nog steeds de beste. Wat is het heerlijk om allang te weten wie de Mol is, terwijl verder iedereen nog in het duister tast. Om te kunnen lezen waarom mensen allang weten wie De Mol is, terwijl die persoon De Mol helemaal niet is. Om talloze hints rond te strooien zonder dat ook maar iemand het door heeft. Al die talloze inside-jokes (“I love it when a plan comes together”). Natuurlijk was het niet alleen de crew die het tot zo’n geweldige CMC heeft gemaakt. Ook alle kandidaten: hartstikke bedankt!! In het bijzonder natuurlijk nog maar een keer sorry aan iedereen die ik beet heb moeten nemen in de PM-actie, en dan vooral Maapie en Lampje. Ik weet niet of jullie mij nog kunnen vertrouwen, maar in het algemeen ben ik wel te vertrouwen hoor. Veel plezier allemaal met de CSC en natuurlijk met Blackawton! Tot CMC 4!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:CMC 3: De Afleveringen
« Reactie #56 Gepost op: 25-10-2003, 10:54:41 »
Chriz: Ik vond het heel erg leuk om twee series van CMC te maken. Ik had zelf nooit kunnen verwachten dat het zo zou groeien en enigszins ben ik er wel trots op. Ik maakte het in eerste instantie vooral voor mezelf en was zelfs verrasd dat anderen het leuk vonden. Ik dacht dat ze me in de maling namen. Als maker van CMC is het ook erg spannend. Een foutje kan al je werk verprutsen, want alles draait om dat ene grote geheim: 'wie is de mol?'. Het is prachtig als je dat zelf weet, maar de kandidaten niet. Het geeft je een soort gevoel van macht. Ook vond ik het erg leuk om mee te spelen met CMC II, waarin ik het erg leuk vond om het van de andere kant mee te maken. Bedankt hiervoor Daisy! Ook de crew wil ik bedanken. Intikker, Annuh en Daan, jullie hebben allemaal topwerk gelevert en hebben het geheim van de mol kunnen bewaren. Het was erg fijn om samen te werken. (Nooit ruzie of wat dan ook) en ook wil ik alle kandidaten bedanken. Zonder kandidaten geen CMC. Het was prachtig om al jullie hersenspinsels te lezen over wie de mol is, waar die en die hint nou weer opslaat of iemand die mij haarfijn gaat uitleggen wie de mol is, terwijl het de mol helemaal niet is. Allemaal heel erg bedankt en ik kijk uit naar CMC IV!

Dit was CMC 3, bedankt allemaal en tot CMC 4!