Poll

Wie overleeft de explosie in Berlijn niet?

Hadewychisdemol
MollenvangR-Art
D*N
Molière
Miek1999
Loezel
KD.
Maikemeisje
Moni
Lukie4
Mollenmania
Duncton
Swifty
Gupp
PutyourHANSup!
Kaaasje
Iemand anders nl....

Auteur Topic: Forum Zomersoap v2 - seizoen 3.0  (gelezen 384842 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1780 Gepost op: 6-07-2017, 17:02:25 »
Haha, en dan is een bruiloft natuurlijk ideaal om mee te starten! Zo'n sprookjesachtige met zon, zee, strand! En dan net voor het ja-woord is het vloed geworden en loopt alles in het water. ::) Oké, grapje. ::pinokkio::

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal; denk dat het super leuk is om te gaan volgen!
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1781 Gepost op: 6-07-2017, 17:38:53 »
Zo'n afgelegen eiland is best een leuk idee! Juist met zo'n kleine bevolking kan je heel veel in je soap gaan doen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1782 Gepost op: 6-07-2017, 20:08:13 »
Ik stem ook voor D, de trouwerij. Dat is een mooi moment om een heleboel karakters te introduceren en verhaallijnen te starten. En dan kan er altijd nog iets spectaculairs gebeuren!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1783 Gepost op: 6-07-2017, 20:50:16 »
Ja,een trouwerij!  :)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1784 Gepost op: 6-07-2017, 22:11:22 »
Het maximum aantal stemmen voor de trouwerij is bereikt denk ik!

Stem op de spectaculaire overval ::megafoon:: ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1785 Gepost op: 7-07-2017, 02:17:08 »

Wat vonden jullie leuk in de vorige soap. En wat miste er juist?

- Altijd leuk wanneer je heel veel verschillende verhaallijnen hebt en al helemaal als ze op verschillende punten gaan overlappen. Momenten als dat in seizoen 1 opeens een heel groot aantal personages op Schiphol was en achter elkaar aan zaten zijn leuke momenten waarbij alles overlapt.
- Een goeie twist doet het ook altijd goed. De Daisy leeft nog twist was wel echt super tijdens het vorige verhaal ::bravo::
- En wat ik ook altijd leuk vind in verhalen is dat je los van "Goeden" en "Kwaden" je ook nog "neutralen" hebt die vooral uit eigen belang handelen. Of uberhaupt personages die een beetje tussen goed en kwaad inzitten.

Er miste eigenlijk vrij weinig want het was echt top! Soms wil je nog iets meer weten over sommige personen maar het is ook super lastig als je over de 50 personages hebt. Misschien deze keer nog iets meer romantiek/liefde/seks in het verhaal, dat zit altijd heel veel in soaps en het vorige verhaal hadden we alleen echt KD/Vieffan/Nieky focus voor dit ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1786 Gepost op: 7-07-2017, 20:53:21 »
Om het lastig te maken, laat het verhaal zich afspelen op het fictieve waddeneiland Wakkum (oid). Het is een klein eiland met iets van 1500 bewoners. Een kleine gemeenschap dus. Omdat het eiland verder niet toeristisch is, zijn er maar weinig veerdiensten met het vaste land. Stuk of vier per dag bijvoorbeeld. Dit maakt het eiland meer afgelegen en maakt het lastiger om bepaalde voorzieningen (zoals bijvoorbeeld een groot medisch centrum of industrie/bedrijvigheid).
Het eiland kent wel een paar basisvoorzieningen, bijv een basisschool, misschien nog een VMBO-achtige vervolgopleiding. Een huisartsenpost die, wegens het ontbreken van een goed ziekenhuis, ook aan simpele verpleging/operaties doet... bijv door een gekke arts die er op los experimenteert. Geen brandkazerne, maar wel een (trage) vrijwillige brandweer, etc etc. Oh, en natuurlijk is er een plaatselijke kroeg waar de hoofdrolspelers regelmatig bijeenkomen om te roddelen.
Door deze kleinschaligheid heb je wel weer dat de bewoners van het eiland allemaal familie is van elkaar. Daar kan je in je soapverhaal leuk op inspelen met bv: wie is de echte vader van X? Daarnaast zijn de bewoners ook meer op elkaar aangewezen.

Enfin, ik denk dat door deze kleinschaligheid en isolatie het al knap lastig wordt. Maar ook interessant. Succes!

Haha, dit klinkt als Dokter Deen. En dat is een leuke serie, dus een dergelijke setting staat garant voor succes! ;)

Ik ben de eerste soap aan het lezen, voor het eerst. Echt superleuk. :D Waarom is HDD ontvoerd... ???

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1787 Gepost op: 7-07-2017, 20:57:06 »
dat leek beter voor iedereen ::jaja::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1788 Gepost op: 7-07-2017, 21:08:15 »
Ow heerlijk, iemand die nog helemaal blanco de vorige soap kan lezen ::bravo::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1789 Gepost op: 7-07-2017, 21:28:39 »
dat leek beter voor iedereen ::jaja::
Je hebt wel wat onthouden van de soap ;D  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1790 Gepost op: 7-07-2017, 21:32:48 »
neeh dat is gewoon een altijd geldende opmerking ::hypocriet::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1791 Gepost op: 7-07-2017, 22:45:14 »
Ik vind t leuk als het gewoon lekker extreem is met doden enzo. Dat was leuk de vorige keer ;)
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1792 Gepost op: 7-07-2017, 23:07:27 »

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1793 Gepost op: 7-07-2017, 23:17:04 »
Misschien deze keer nog iets meer romantiek/liefde/seks in het verhaal, dat zit altijd heel veel in soaps en het vorige verhaal hadden we alleen echt KD/Vieffan/Nieky focus voor dit ::jaja::.

 ::rofl:: Ja, wij zaten in de meest soap-achtige verhaallijn. ;D


Edit:
Wat ik de vorige keer al heel leuk vond waren de vele twists en steeds wisselende allianties. Het kan allemaal wel ontzettend ingewikkeld worden door de vele karakters, dus de kunst is om het wel goed te blijven streamlinen in een paar heldere, gebundelde verhaallijnen.

Misschien zou iets Game of Thrones-achtigs ook leuk kunnen zijn? Met een aantal facties (families, volken, clubs, dorpen wat je wilt..), met ieder hun eigen eigen belangen. En uiteraard met overlopers/mensen met dubbele agenda's. :)

Edit 2:  ::tandpastasmiley::
Wat ik ook heel grappig vond de vorige keer is als de karakters behalve de naam nog wat meer gemeen hebben met de forummers: ik herinner me bijvoorbeeld dat je bij Nieky verwijzingen had naar fietsen en PSV en dat ik helemaal aan het einde iets ging doen dat enigszins lijkt op mijn echte leven.  ;) Dus ik hoop dat je dat soort dingen er echt in houdt.
« Laatst bewerkt op: 7-07-2017, 23:28:21 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1794 Gepost op: 8-07-2017, 10:42:56 »
- Altijd leuk wanneer je heel veel verschillende verhaallijnen hebt en al helemaal als ze op verschillende punten gaan overlappen. Momenten als dat in seizoen 1 opeens een heel groot aantal personages op Schiphol was en achter elkaar aan zaten zijn leuke momenten waarbij alles overlapt.
- Een goeie twist doet het ook altijd goed. De Daisy leeft nog twist was wel echt super tijdens het vorige verhaal ::bravo::
- En wat ik ook altijd leuk vind in verhalen is dat je los van "Goeden" en "Kwaden" je ook nog "neutralen" hebt die vooral uit eigen belang handelen. Of uberhaupt personages die een beetje tussen goed en kwaad inzitten.

Wat ik de vorige keer al heel leuk vond waren de vele twists en steeds wisselende allianties. Het kan allemaal wel ontzettend ingewikkeld worden door de vele karakters, dus de kunst is om het wel goed te blijven streamlinen in een paar heldere, gebundelde verhaallijnen.

Hier sluit ik me bij aan ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1795 Gepost op: 8-07-2017, 10:47:08 »
We stevenen af op een record aantal stemmen van 30 :o (31 eigenlijk, maar 1tje is ongeldig ;)).
Op zich ook wel logisch, want jullie hebben nu 2 weken om te stemmen, ipv 24 of 48 uur.

Nog 8 dagen tot de lijnen sluiten en dan een sneak preview op het seizoen. ::jaja::

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1796 Gepost op: 8-07-2017, 10:59:30 »
Ik denk dat ik ook eens even alles terug zal gaan lezen, om een beter beeld te krijgen van de zomersoap. Hoop dat ik het begin kan vinden ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1797 Gepost op: 8-07-2017, 11:09:53 »
Apart topic voor de verhaallijn. En dan gewoon bij pagina 1 beginnen. :D

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1798 Gepost op: 8-07-2017, 11:20:38 »
Ik stem voor de vondst van meerdere explosieven op een trouwerij, waarna een spectaculaire overval plaatsvindt waarbij iemand wordt gegijzeld.

Of is dat too much voor een eerste aflevering? ;D
Ik neem aan dat dit de ongeldige stem is, dus bij deze stem ik toch nog maar op een trouwerij ;D

Maar verder ben ik wel meer voor een verhaallijn zoals vorige keer met veel actie, en niet zo'n typische soapverhaallijn met veel te veel romantiek, dus de overige opties mogen van mij later in het verhaal ook nog wel gebeuren ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Forum Zomersoap v2 - seizoen 1.0
« Reactie #1799 Gepost op: 8-07-2017, 11:35:44 »
Ik neem aan dat dit de ongeldige stem is, dus bij deze stem ik toch nog maar op een trouwerij ;D

Maar verder ben ik wel meer voor een verhaallijn zoals vorige keer met veel actie, en niet zo'n typische soapverhaallijn met veel te veel romantiek, dus de overige opties mogen van mij later in het verhaal ook nog wel gebeuren ::jaja::
Sluit ik me bij aan, daarom had ik ook op de overval en niet op de trouwerij gestemd, al dat klefe romantische soap gedoe (en gezeur over die gaat met die, maar is ook verliefd op die), mag van mij achterwege blijven. Maar  aangezien de meesten toch voor de bruiloft stemmen is dat een mooi startpunt, voor heel veel actie ;D