Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 838241 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3640 Gepost op: 29-05-2017, 23:33:46 »
Jammer Loezel, Next en Lukie, maar begrijpelijk en verstandig ::ok::

Alleen Maike en HDD zijn nog onzeker?

Jos, ruimte genoeg hier.
Als iemand een bal meeneemt kunnen we ook nog flesjesvoetbal of zo doen?
« Laatst bewerkt op: 29-05-2017, 23:35:17 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3641 Gepost op: 30-05-2017, 00:15:33 »
Ticket to ride is leuk ja, als Tristan hem mee neemt, laat ik em thuis. :)

Ik heb nog blikjes Jupiler van een spellendag een paar weken geleden en drink dat zelf niet, dus zal het meenemen voor liefhebbers. Heb ook anderhalve fles cola (of is een halve fles meenemen not done?). Is de gesone cola en die vind ik niet meer lekker sinds ik jaren geleden naar de light overgeschakeld ben, dus wil er van af.
Kan ook nog zak chips meenemen.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3642 Gepost op: 30-05-2017, 07:38:12 »
Ik zal anders ook een bak jupiler ofzo meepakken?
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3643 Gepost op: 30-05-2017, 07:48:33 »
Jammer Loezel, Next en Lukie, maar begrijpelijk en verstandig ::ok::

Alleen Maike en HDD zijn nog onzeker?

Jos, ruimte genoeg hier.
Als iemand een bal meeneemt kunnen we ook nog flesjesvoetbal of zo doen?

Zal kijken of ik er eentje heb liggen
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline boredmonkey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3644 Gepost op: 30-05-2017, 18:20:17 »
::ok::

Ergens rond half 1? Dan ben ik voor 13u weer thuis om de overige gasten te ontvangen.

Dat is goed. We nemen de trein die om 12:10 aankomt in Harderwijk. :)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3645 Gepost op: 30-05-2017, 18:21:50 »
Dat spel heb ik ook in  mijn bezit. Zal ik die meenemen?

Jaaaaa  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3646 Gepost op: 30-05-2017, 18:24:40 »
Ik ga helaas afzeggen.  :\'(  Ik moet nog zo veel doen in mijn huis.
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3647 Gepost op: 30-05-2017, 18:29:26 »
Jammer Maike :(
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3648 Gepost op: 30-05-2017, 18:44:39 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3649 Gepost op: 30-05-2017, 18:54:43 »
Ja, heel jammer, maar ik kan niet voor altijd met een matras op de grond in de huiskamer blijven slapen  ::rofl::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3650 Gepost op: 30-05-2017, 19:50:21 »
Keuzes ;D

Jammer maar zeer begrijpelijk ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3651 Gepost op: 30-05-2017, 19:53:59 »
Dat is goed. We nemen de trein die om 12:10 aankomt in Harderwijk. :)

Hmm... zo vroeg al. In dat geval zou je evt ook nog de bus kunnen nemen richting mijn dorp (vertrekt om 12:14), dan ben je iets na half 1 hier (en haal ik je gewoon bij de bushalte). Geef zaterdagmorgen maar door wat je doet, qua energie is wachten misschien prettiger?
Keep calm and eat chocolates!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3652 Gepost op: 31-05-2017, 15:36:13 »
De mikado is nog te koop. Ik neem hem  zaterdag mee.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3653 Gepost op: 31-05-2017, 17:22:34 »
Huishoudelijke mededeling voor Taxi Elise

D*N en Tristan: kunnen jullie erop mikken om om half 12 bij mij te zijn? Ik ga 12.45 uiterlijk rijden!!!
Lucy: Kun jij uiterlijk 12.00, liefst iets eerder op de P+R zijn?? Uiterlijk 12:00 ben ik er en ik wacht liever niet!
Vieffan: Ik ben 12.15 bij jou, zorg je dat je klaar staat?

Graag van iedereen even een ok dat hij/zij het gelezen heeft. Heeft iedereen mijn nummer? Want dan kan je appen als er iets is..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3654 Gepost op: 31-05-2017, 21:47:57 »
Huishoudelijke mededeling voor Taxi Elise

D*N en Tristan: kunnen jullie erop mikken om om half 12 bij mij te zijn? Ik ga 12.45 uiterlijk rijden!!!
Ik neem aan dat je 11.45 uur als uiterste vertrektijd bedoelt? ;D

Ik verwacht er rond 11.25 uur te zijn.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3655 Gepost op: 31-05-2017, 22:06:02 »
Zijn er nog voorkeuren van spellen die ik mee moet nemen (mij kennende heb ik waarschijnlijk toch weer 100 spellen omdat ik dat niet kan laten  ::schaam:: ). Maar als iemand dus heel graag een bepaald spel wil spelen dat ik vorige keer mee had, let me know. Ik zal sowieso al weerwolven één nacht meenemen. ;)

En heeft er iemand zin om Zombicide Black PLague te spelen? Kan je tot 8 personen spelen en ik vind het zelf wel een gaaf spel. Maar is een zware/grote doos, dus ik vraag liever eerst of er animo voor is.

Ik ben altijd geanimeerd ::ok::


Oeh, that reminds me, niet specifiek dat je het mee moet nemen [naja kan wel] maar meer omdat we het er weleens eerder over hebben gehad.
Splendor.
Dat hadden we natuurlijk een keer bij een beurs gedaan. En daar had ik gewonnen, dus: leuk spel.
Nee, gekkigheid. Maar het kwam me destijds over als een soort eenvoudigere versie van bijvoorbeeld iets als 7 Wonders. Daar moet je ook mijnen maken om grondstoffen te verkrijgen voor betere kaarten die wél punten opleveren. Alleen daar heb speel je effectief meer tegen elkaar [kijkend naar wat die willen bereiken] dan voor jezelf, en heeft nog allerlei ander soort kaarten voor verschillende strategieën. Dus ik twijfelde of ik Splendor genoeg vond bieden, behalve een vereenvoudigde versie.

Nu wil het toeval dat ik afgelopen week meerdere dagen met vrienden in Rügen was, alwaar een van hen het spel.. Splendor mee had.
En bij het eerste potje deden we meteen met 3 van de 4 spelers goed mee voor de winst [eindscores 17, 15, 13 punten or something], met 3 totaal verschillende strategieën. En ook vervolgens bleek er aanzienlijke diepgang in te zitten, dus ik was zeer prettig verrast! En eveneens dat het 1 tegen 1 een zeer speelbaar, en ook uitermate tactisch spel is.
Vermoed wel dat de diepgang vooral in de tactiek zit [doorrekenen van opties], en niet in de strategie [bv: ga je meteen voor punten; of ga je voor een brede basis; veel grondstoffen of weinig], omdat ik denk dat daar de opties relatief gelimiteerd zijn.
Maar toch, het was bij 1 tegen 1 een veel beter spel dan verwacht ::ok::


Zal kijken of ik er eentje heb liggen

Mocht het niet lukken, kan ik ook nog kijken [even aangenomen dat die in een rugzak past ;D ]

Alleen Maike en HDD zijn nog onzeker?

Haiiii ::zwaai:: Zal ik ook maar gewoon komen ::hypocriet:: ;D

Intrigerend genoeg zijn voor mij alle opties tijdstechnisch even ver.
Utrecht 1u30
Harderwijk 1u36
Dronten 1u40

Dus lijkt me varuit het meest logische dat ik gewoon meteen naar Dronten ga. ;)
Zou ik desalniettemin wel graag een lift vanuit Dronten; schijnbaar kan ik daar om het half uur aankomen, om xx:25 en xx:55.


hmm zie dat de laatste trein wel om 23:05 op Dronten vertrekt [en voorlaatste dus 22:35]. Naja dat moet ik tzt maar bekijken.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3656 Gepost op: 31-05-2017, 22:20:38 »
Ehm,jou ophalen in Dronten gaat alleen als Molduck en Boredmonkey vanuit Harderwijk de bus nemen, ik was van plan om maar naar 1 station te rijden eerlijk gezegd ;) Of jij moet in Dronten de bus pakken? Dan pik ik je wel op bij de bushalte.
Check ook ff hoe laat je nog terug kunt vanuit Harderwijk of evt Amersfoort, Tim rijdt daar langs ;)
Anyway, leuk dat je komt!
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3657 Gepost op: 31-05-2017, 22:31:15 »
Hmm... zo vroeg al. In dat geval zou je evt ook nog de bus kunnen nemen richting mijn dorp (vertrekt om 12:14), dan ben je iets na half 1 hier (en haal ik je gewoon bij de bushalte). Geef zaterdagmorgen maar door wat je doet, qua energie is wachten misschien prettiger?

Doet de bus dat hele stuk, van stedelijk Harderwijk tot Dorpsstraaat, Ons Dorp, in 20 minuutjes? ::oink::

Man, hier in de buurt ben je blij als je dan net de straat uit bent. That said, in Twente worden de 'bussen' nog steeds getrokken door paarden of, indien die allemaal zijn opgegeten, door straatschoffies. It's true!

Ehm,jou ophalen in Dronten gaat alleen als Molduck en Boredmonkey vanuit Harderwijk de bus nemen, ik was van plan om maar naar 1 station te rijden eerlijk gezegd ;) Of jij moet in Dronten de bus pakken? Dan pik ik je wel op bij de bushalte.
Check ook ff hoe laat je nog terug kunt vanuit Harderwijk of evt Amersfoort, Tim rijdt daar langs ;)
Anyway, leuk dat je komt!

En gelijk heb je :)
Had inderdaad al half in m'n achterhoofd om te kijken of er nog half-lege taxi's teruggingen, aangezien de grotere steden vaak nog veel latere treinverbindingen hebben.

De busverbinding moet ik later nog nader naar kijken. Had een snelle blik geworpen, en toen leek er maar 1 per uur te gaan; maar zal nog eens kijken of er nog alternatieve bussionele opties zijn ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3658 Gepost op: 31-05-2017, 22:32:15 »
Ehm,jou ophalen in Dronten gaat alleen als Molduck en Boredmonkey vanuit Harderwijk de bus nemen, ik was van plan om maar naar 1 station te rijden eerlijk gezegd ;) Of jij moet in Dronten de bus pakken? Dan pik ik je wel op bij de bushalte.
Check ook ff hoe laat je nog terug kunt vanuit Harderwijk of evt Amersfoort, Tim rijdt daar langs ;)
Anyway, leuk dat je komt!

Jij kwam toch uit het oosten van het land HDD?
Als je uit de regio A'Dam zou komen, had ik je onderweg ergens, op bijvoorbeeld Almere kunnen oppikken
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3659 Gepost op: 31-05-2017, 22:38:51 »
Jij kwam toch uit het oosten van het land HDD?


Dat is bij HDD nooit zeker......