Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 833331 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2060 Gepost op: 1-11-2015, 19:53:27 »
Vroeger beginnen vind ik ook oké, maar weet niet of dat voor iedereen haalbaar is.
Het klinkt wel leuk en ook wel leuk dat het niet overkoepelend is, want hoe leuk het vorige overkoepelende spel ook was, er werden maar snelle korte spellen gespeeld om maar snel snel hints te krijgen en je werd uit groepen buiten gesloten omdat ze niets te maken wilden hebben met mensen met weinig hints. Dus de gezelligheid ging wat weg toen (naar mijn mening).

Maar ik snap HDD's punt ook wel.

Zijn er overigens requests van welke spellen ik mee moet nemen?
Cash n guns voor D*N, Pandemic voor HDD en De Schat en de Sleutel voor MC?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2061 Gepost op: 1-11-2015, 19:54:11 »
dat eierspel, maar alleen als iemand wil filmen ;D (ben er zelf helaas niet bij)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2062 Gepost op: 1-11-2015, 19:59:36 »
dat eierspel, maar alleen als iemand wil filmen ;D (ben er zelf helaas niet bij)
::rofl:: eierspel voor Swifty die er zelf niet bij is: check!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2063 Gepost op: 1-11-2015, 20:08:11 »
dat eierspel, maar alleen als iemand wil filmen ;D (ben er zelf helaas niet bij)

Inderdaad graag filmen. Kan ik net als Swifty toch een beetje meegenieten.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2064 Gepost op: 1-11-2015, 20:46:03 »
Pandemic wil ik wel graag proberen ja  ::ok:: En als je tevens je d&d pakket [exclu campaignboek] mee kunt nemen? Dus dobbelstenen, handboek, dm-board of iets dergelijks?



Wat dat betreft, dat het ook hier staat:
Ik ga voor de spelletjesdag een kort intro-adventure voor Dungeons & Dragons maken.
Dus zeker voor als er mensen zijn die niet weten wat het is, maar wel mogelijk geïnteresseerd zijn; of voor mensen die het wel een keer willen spelen - maar dan vervolgens er niet een hele tijd aan vast zitten ;D



Wat is D&D: Een avontuurwereld waarbij je alles kan proberen te doen wat je kunt verzinnen. Dus stel dat je in een ruimte wordt gesnapt waar je niet hoort te zijn. Bij d&d is het totaal mogelijk om dan te claimen dat je sherlock holmes bent, en wie denkt die ander wel niet dattie is om je te storen?!.. of zoiets werkt is een tweede, maar je kunt het proberen.
Hoe lang gaat het duren: Ik mik op anderhalf uur. Maar die schatting is relatief grof.
Voor hoeveel mensen is dat: Onbeperkt (maar grote groepen wordt wat trager) - dus je kan prima de 28ste impulsief aanschuiven :D

Maar waarom ik het hier even neerzet: Elk speler is een karakter; hetgeen zo basic kan zijn als 'Real-life-jij met een kruisboog'. Alleen karakters maken kost even tijd, zeker als je het nog niet eerder hebt gedaan - dus ik zal er vooraf een dozijn maken.
Als je dus denkt "Hmmm d&d wil ik inderdaad wel eens proberen, maar dan wil ik wel Gimli / Harry Potter / Bronn zijn", geef dat dan even door - dan kan ik daar gemakkelijk even een karakter specifiek voor maken :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2065 Gepost op: 1-11-2015, 20:59:32 »
Vroeger beginnen vind ik ook oké, maar weet niet of dat voor iedereen haalbaar is.
Het klinkt wel leuk en ook wel leuk dat het niet overkoepelend is, want hoe leuk het vorige overkoepelende spel ook was, er werden maar snelle korte spellen gespeeld om maar snel snel hints te krijgen en je werd uit groepen buiten gesloten omdat ze niets te maken wilden hebben met mensen met weinig hints. Dus de gezelligheid ging wat weg toen (naar mijn mening).

Maar ik snap HDD's punt ook wel.

Zijn er overigens requests van welke spellen ik mee moet nemen?
Cash n guns voor D*N, Pandemic voor HDD en De Schat en de Sleutel voor MC?

Oke, ik blijf de discussie ook nog even aanhouden.. 11:00 uur is misschien wat vroeg, maar 12:00 uur misschien wel haalbaar?


En over die gezelligheid: Sorry, ik wil niemand beledigen.. Ik ben het eens. ::schaam:: Iedereen stond toen met groepjes in de tuin te smoezen en ik mocht nergens bij.  :(

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2066 Gepost op: 1-11-2015, 21:22:19 »
Haalbaar is het voor mij wel. 12 uur bedoel ik dan. Dan moet ik gewoon een uurtje eerder van huis.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2067 Gepost op: 1-11-2015, 21:24:38 »
Iedereen stond toen met groepjes in de tuin te smoezen en ik mocht nergens bij.  :(
dat meen je niet, wowsie dat is een snelle slachtofferrol. Je had gewoon net zo slim als ik moeten wezen. Na één aanwijzing het al weten en voor de rest niet meer mee doen. Anders is het zielig voor Next.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2068 Gepost op: 1-11-2015, 21:30:02 »
Cash n guns voor D*N,
Jaaaa ::bravo::

Vroeger beginnen vind ik prima, ik wil best eerder opstaan voor een spelletje ;D. Ik deel de mening van de gezelligheid wat betreft het vorige overkoepelende spel niet. Maarja ik ben het gewend met de tactische spelletjes dat niemand meer wil samenwerken met me ::). Het maakte het overigens ook wel goed dat uiteindelijk robbie won en niet iemand uit het smoezende complotje ::hypocriet::. Ik ben het wel eens met dat het jammer is dat er alleen maar snelle spelletjes werden gespeeld om hints te krijgen.

Mystery spel lijkt me erg leuk, zowel als over de top personage als deelnemer ::bravo::.

Oh en ook nog, mijn moeder was hier laatst en die is net verhuisd. Ze wou alle spelletjes die ze nog had weg gooien, maarja da gaan we dus nie doen hé. Dus ze heeft alles bij mij gedumpt en nu heb ik eindelijk spellen om mee te nemen ;D. Als je iets leuk lijkt, geef een gil:
- Junior Monopoly (Misschien leuk voor de monopoly fans die geen uren willen spelen)
- Abalone
- Rolit
- Mens-erger-je-niet
- Mankomanie (tegenovergestelde van monopoly voor de mensen met een gat in hun handen  ::trots::)
- De betoverde doolhof
- Barricade
- Confusion
- Pim pam pet  ::rofl::
- Mastermind
- Backgammon
- ManVrouw (quiz achtig iets)

Ik neem sowieso mijn aankopen van Spiel mee:
- Bad Beets
- Sing it!

en wie is de mol en weerwolven zullen er vast wel al zijn ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2069 Gepost op: 1-11-2015, 21:38:57 »
- Pim pam pet  ::rofl::
Pim pam pet is cool 8) ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2070 Gepost op: 1-11-2015, 21:42:03 »
Jaaaa ::bravo::

Vroeger beginnen vind ik prima, ik wil best eerder opstaan voor een spelletje ;D. Ik deel de mening van de gezelligheid wat betreft het vorige overkoepelende spel niet. Maarja ik ben het gewend met de tactische spelletjes dat niemand meer wil samenwerken met me ::). Het maakte het overigens ook wel goed dat uiteindelijk robbie won en niet iemand uit het smoezende complotje ::hypocriet::. Ik ben het wel eens met dat het jammer is dat er alleen maar snelle spelletjes werden gespeeld om hints te krijgen.

Mystery spel lijkt me erg leuk, zowel als over de top personage als deelnemer ::bravo::.

Oh en ook nog, mijn moeder was hier laatst en die is net verhuisd. Ze wou alle spelletjes die ze nog had weg gooien, maarja da gaan we dus nie doen hé. Dus ze heeft alles bij mij gedumpt en nu heb ik eindelijk spellen om mee te nemen ;D. Als je iets leuk lijkt, geef een gil:
- Junior Monopoly (Misschien leuk voor de monopoly fans die geen uren willen spelen)
- Abalone
- Rolit
- Mens-erger-je-niet
- Mankomanie (tegenovergestelde van monopoly voor de mensen met een gat in hun handen  ::trots::)
- De betoverde doolhof
- Barricade
- Confusion
- Pim pam pet  ::rofl::
- Mastermind
- Backgammon
- ManVrouw (quiz achtig iets)

Ik neem sowieso mijn aankopen van Spiel mee:
- Bad Beets
- Sing it!

en wie is de mol en weerwolven zullen er vast wel al zijn ::ok::.

Spelletjes weg gooien!!!!! :O Dat vind ik bijna een doodszonde
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2071 Gepost op: 1-11-2015, 21:49:11 »
Pim pam pet is cool 8) ;D

Eens. ;D


Maareh, andere meningen over eerder beginnen?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2072 Gepost op: 1-11-2015, 21:55:42 »
Ik vind alles best ::jaja::

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2073 Gepost op: 1-11-2015, 22:01:42 »
Ik vind alles best ::jaja::

Dit.  :)

Na één aanwijzing het al weten en voor de rest niet meer mee doen. Anders is het zielig voor Next.

 ;D Je was wel fanatiek voor 10 minuten.  ::ok::



Ik ga wel even ergens een poll aanmaken over mystery dinges want het wordt er niet echt overzichtelijker op.  ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2074 Gepost op: 1-11-2015, 22:06:39 »
Even over t vervoer.
Zoals ik t nu zie, zou t goed uitkomen als Elise ook zou rijden. Misschien kan jij Next, Lucy en Loezel meenemen? Dan wil ik wel langs Utrecht CS rijden om daar mensen op te pikken.

En dan Maike, Moni en Moni Jr bij de_witte erbij?

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2075 Gepost op: 1-11-2015, 22:06:55 »
Eerder beginnen vind ik ook geen probleem
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2076 Gepost op: 1-11-2015, 22:11:19 »
ik heb nog niet durven kijken hoe lang m'n reistijd dit maal is - dus hoe het zit mbt of eerder beginnen eigenlijk wel mogelijk voor me is. :-X

Het maakte het overigens ook wel goed dat uiteindelijk robbie won en niet iemand uit het smoezende complotje ::hypocriet::.

Huhwut? Die had ik toch gewonnen? ???



Het was wel aardig als je dat spel niet te serieus nam - en bv zoals molcrazy gewoon volop chaos gaat zaaien ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2077 Gepost op: 1-11-2015, 22:16:13 »
Hoe zit het met de Da Vinci Code? Dat spel heb ik, en wil ik graag meenemen wanneer er liefhebbers voor zijn.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2078 Gepost op: 1-11-2015, 22:16:45 »
Zet er dan iets bij over eerder beginnen. :P

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2079 Gepost op: 1-11-2015, 22:21:18 »
dat meen je niet, wowsie dat is een snelle slachtofferrol. Je had gewoon net zo slim als ik moeten wezen. Na één aanwijzing het al weten en voor de rest niet meer mee doen. Anders is het zielig voor Next.

Maar ik was juist nevinovat  ::) :\'(

Eerder beginnen vind ik geen probleem.  :D