Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 833426 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2100 Gepost op: 8-11-2015, 17:41:05 »
Wat betreft de taxi's: als er niemand dichter in de buurt komt van waar ik woon (omgeving Gouda) wil ik ook graag mee met een Utrechttaxi, in ieder geval voor de terugweg (op de heenweg kan ik eventueel nog wel helemaal met de trein). Dat staat ook in dat handige overzicht van taxi-vraag en aanbod, maar aangezien niemand daar nog naar lijkt te kijken meld ik het nog maar even :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2101 Gepost op: 8-11-2015, 18:06:00 »
Wat betreft de taxi's: als er niemand dichter in de buurt komt van waar ik woon (omgeving Gouda) wil ik ook graag mee met een Utrechttaxi, in ieder geval voor de terugweg (op de heenweg kan ik eventueel nog wel helemaal met de trein). Dat staat ook in dat handige overzicht van taxi-vraag en aanbod, maar aangezien niemand daar nog naar lijkt te kijken meld ik het nog maar even :P

Daisy zou mensen van utrecht cs oppikken, dus waarschijnlijk kan jr wel met haar meerijden
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2102 Gepost op: 8-11-2015, 18:21:05 »
ga ik dit zeggen ?
Ja ik ga dit zeggen.  Om 2 redenen ten eerste omdat het bij de Brabant taxi gelukkig nooit zo loopt. Ten tweede omdat ik toekijker ben en geen belanghebbende in dit geval. Ten derde omdat het me al een tijdje dwars zit

Het valt mij op dat mensen (ja ik hou het vaag. Wie de schoen past trekke hem aan) er nogal makkelijk vanuit gaan dat ze opgehaald worden en dan ook nog even het liefst op een zo makkelijk mogelijk plekje en dat het ook nog even voor ze allemaal geregeld wordt en lekker afwachten.

zo ik heb me weer eens ergens mee bemoeid. ::schaam::
Let the shit hit the fan :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2103 Gepost op: 8-11-2015, 19:16:51 »
Ik zou nog even opnieuw tellen ::lukie::   ;)

verder eens ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2104 Gepost op: 8-11-2015, 20:44:10 »
Leuk altijd zulke vage posts... je post het vlak na mijn post en dan denk ik meteen dat het over mij gaat terwijl ik zelf in ieder geval niet het idee heb dat ik die schoen pas :-X Dus mocht je mij bedoelen, zeg het dan alsjeblieft even, dan kan ik me verdedigen :D Mocht je mij niet bedoelen, dan heb ik dit bericht nooit gepost :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2105 Gepost op: 8-11-2015, 21:51:22 »
Hmm.. okay.
Ik moet starlight gelijk geven met dat de timing.. eigenaardig is, als in: direct haar impliceert.
Maar goed, dat is meer de vorm - de inhoud lijkt me belangrijker.


Goed, om inhoudelijke dingen concreet te proberen aan te stippen:
  • Ik denk hoe we het vorige keer met De Witte Taxi deden prima ging.
    We hadden een centraal opstap- en afdroppunt waarbij we hadden opgelet dat het goed op de route lag, en tevens eenvoudig te ov'en was voor de opstappers.
    Daarnaast deden de opstappers aan een brandstofvergoeding, zodat mijnheer de chauffeur weliswaar het nadeel had om te moeten rijden, maar geen reiskosten hoefde te dragen.

    Denk dat als je daaraan voldoet:
    * Centraal opstappunt dat 1. handig is voor rijder, en 2. liefst handig voor de opstappers [en in die volgorde]
    * vergoeding brandstofkosten
    Dat het taxiconcept heel goed kan werken.
  • Denk daarnaast niet dat meerijders verwachten thuis te worden opgepikt of afgezet. Het kan heel fijn zijn [bv als het ov niet meer gaat ::tandpastasmiley:: ], maar ik denk dat iedereen dat als een ideaal extraatje ziet - en er totaal geen probleem van maakt wanneer de rijder zegt "Een centraal opstappunt is VEEL makkelijker, dus liever dat".
  • Ten slotte denk ik dat je een punt hebt dat er nogaleens vrij ad hoc en op het laatste moment nog indelingen worden gemaakt. Dat zou op een andere manier idealer zijn, en ik denk dat Daisy's initiatief een goede is. Misschien als vrij snel een bepaalde taxi gemaakt is, dat we dan de namen van de lijst kunnen strepen, zodat steeds duidelijker wordt wie nog over zijn en of daar een handige oplossing voor te verzinnen is. Maar goed, het plangedeelte lijkt me nog een work in progress.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2106 Gepost op: 8-11-2015, 22:58:01 »
Laat ik hier dan ook nog even reageren, aangezien ik hier wél een belanghebbende partij in ben, als zijnde taxi chauffeur. Ik kan nl. behoorlijk geirriteerd raken van dit topic. Ik vind het moeilijk om de juiste woorden op papier te zetten, maar ik heb een poging gewaagd.

Feit is; er zijn hier gewoon maar weinig taxi chauffeurs. Dat is geen verwijt, dat is een constatering. Er zijn hier nu eenmaal meer spelletjesdagbezoekers die geen auto hebben dan wel. Het zijn dus vaak dezelfde personen die moeten rijden. En zeker als er mensen die vorige keer wel reden maar nu niet kunnen komen (bijv. een TimvDons), wordt de spoeling dun en moet je dus creatief zijn. Ik ben dus begonnen om de boel een beetje in te delen om te voorkomen dat het weer in de soep loopt. Dat ofwel taxi's snel vol raken of dat er op het laatste moment mensen nog moeten rijden en er eigenlijk geen plek meer is. De vorige keer gebeurde dat, moest er de laatste dagen nog gehusseld worden, en dat wil ik gewoon niet nog een keer. Is ook niet nodig. Er zitten genoeg slimme mensen op het forum, dus moet een taxi indeling een eitje zijn zou je zeggen.

Ik start dus een planning op (iemand moet het doen), er blijkt een groot animo te zijn voor mensen die mee willen rijden vanuit de regio Utrecht, maar als ik met een voorstel kom voor een indeling, geeft bijna niemand meer thuis. Vandaar dat ik vorige week al een licht geirriteerde post plaatste dat ik het jammer vond dat er bijna geen repons was of mensen het wat vonden. Taxi's delen zich niet vanzelf in. Er bleken dus 3 auto's nodig te zijn, De_witte, Elise en ikzelf. De_witte en Elise heb ik ingedeeld, mezelf heb ik open gelaten voor locatie Utrecht CS. Ik kan nl. niet bepalen voor mensen of ze daar kunnen komen of niet. Volgens mij moet dus de vraag beantwoord worden wie er nog met mij wil rijden vanaf dat punt. De rest is allang niet relevant meer. Dat had ik al bekeken en dat gaat niet. Daar is het aanbod te beperkt voor.

Ik snap Lukie's post dus volkomen en ben het 100% met hem eens. ::jaja::

Maar dus voor nu, ik heb naast HDD en mezelf nog 2 (of eventueel 3 in geval van nood) plekken over voor Utrecht CS pick up/drop off en ik wil dus graag weten wie daar gebruik van wil maken. Dus, Starlight, D*N, HIDM, of iemand anders; als er 1 of meer van jullie nog mee wil rijden (heen, terug of beiden), laat het me weten. Dan kunnen we binnenkort een tijdstip gaan afspreken. :) Ik houd er nl. niet van om dat allemaal de laatste dagen te regelen.

Einde bericht. ::zwaai::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2107 Gepost op: 8-11-2015, 23:12:14 »
Huh ik zie mijn naam wat is er?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2108 Gepost op: 8-11-2015, 23:15:20 »
Maar dus voor nu, ik heb naast HDD en mezelf nog 2 (of eventueel 3 in geval van nood) plekken over voor Utrecht CS pick up/drop off en ik wil dus graag weten wie daar gebruik van wil maken. Dus, Starlight, D*N, HIDM, of iemand anders; als er 1 of meer van jullie nog mee wil rijden (heen, terug of beiden), laat het me weten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2109 Gepost op: 8-11-2015, 23:17:10 »
Hm, kijk, ik zie dus ineens dat er voor Utrecht van alles wordt ingedeeld, zonder dat overzicht erbij, en ik weet dan ook niet uit m'n hoofd of alle Utrechttaxi's al vol zitten of niet, daar hebben degenen die gaan rijden een beter idee van. Maar ik weet uiteraard niet precies welke routes de chauffeurs nemen om in Sliedrecht te komen, dus mocht er iemand dichter in de buurt komen van waar ik woon, is dat natuurlijk makkelijker, dus stel ik de vraag of iemand daar toevallig toch al langs komt. Zo niet, dan niet. Ik verwacht uiteraard niet dat anderen maar moeite moeten doen om mij voor de deur op te halen, en heb ook geen flauw idee waarom dit wel zo overkomt :-\\

Anyway, het lijkt me inderdaad wel een goed idee en een stuk overzichtelijker om die planning te blijven gebruiken en daarop door te strepen wie van vervoer voorzien is en welke taxi's al vol zitten. Dat maakt alles een stuk duidelijker voor iedereen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2110 Gepost op: 8-11-2015, 23:17:46 »
Ohhh sorry ik ben lui

Het is nog niet zeker maar als het goed is kunnen wij met Niek meerijden maar dankje :)

Verder eens met Lukie superfijn van alle rijders dat ze rijden :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2111 Gepost op: 8-11-2015, 23:23:08 »
Ja sorry, mijn taxi is nog niet 100% zeker. Mijn broertje wordt geopereerd volgende week in Heerlen en ik weet nog niet of papa en mama daarvoor allebei dr autos nodig hebben . 1 auto zal beschikbaar moeten zijn voor ziekenhuisbezoek en de andere kan dan voor iets anders gebruikt moeten worden. Dus vandaar dat een en ander misschien ook niet duidelijk is en ik mezelf hier nog niet overduidelijk als taxichauffeur opgeworpen heb.

Maar ik zal het binnenkort eens aansnijden hier
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2112 Gepost op: 8-11-2015, 23:29:20 »
Hm, kijk, ik zie dus ineens dat er voor Utrecht van alles wordt ingedeeld, zonder dat overzicht erbij, en ik weet dan ook niet uit m'n hoofd of alle Utrechttaxi's al vol zitten of niet, daar hebben degenen die gaan rijden een beter idee van. Maar ik weet uiteraard niet precies welke routes de chauffeurs nemen om in Sliedrecht te komen, dus mocht er iemand dichter in de buurt komen van waar ik woon, is dat natuurlijk makkelijker, dus stel ik de vraag of iemand daar toevallig toch al langs komt. Zo niet, dan niet. Ik verwacht uiteraard niet dat anderen maar moeite moeten doen om mij voor de deur op te halen, en heb ook geen flauw idee waarom dit wel zo overkomt :-\\

Anyway, het lijkt me inderdaad wel een goed idee en een stuk overzichtelijker om die planning te blijven gebruiken en daarop door te strepen wie van vervoer voorzien is en welke taxi's al vol zitten. Dat maakt alles een stuk duidelijker voor iedereen :)

Misschien mijn fout maar ik ben er eigenlijk wel vanuit gegaan dat bij iedereen bekend is waar Elise, de_witte en ik ong. wonen en welke route we dus rijden om bij Pjotr te komen. Wij geen van 3en komen bij jou in de buurt. Vandaar dat het me handig leek om dan 1 auto richting het station te sturen om mensen die vanuit 'lastige plekken' op te pikken. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, maar blijkbaar niet. En ik zou wel in de gaten houden dat iedereen die op de oorspronkelijk lijst stond zou worden ingedeeld, daar was ie ook juist voor gemaakt.

Zal morgen wel een nieuw lijstje maken, lig nu met de ipad in bed.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2113 Gepost op: 8-11-2015, 23:33:36 »
Ik hoop niet dat ik te laks ben geweest met regelen.. maar aan de andere kant. Ik heb al weken geleden aangegeven dat ik taxi wil zijn vanuit de omgeving Utrecht. Ik vind vervoer toch echt ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Ik ga echt niet mijn eigen taxi indelen. Als er mensen gebruik willen maken van het aanbod, dan ben ik beschikbaar, maar als ik daarna niks hoor kan ik er ook niks aan doen.. nu ja it ik in principe wel vol na daisys actie. (als het moet kan ik er nog 1 iem. bij hebben). Maar ik ben het er inderdaad ook mee eens dat een klein beetje zelf initiatief van de mensen die willen mee rijden wel fijn zou zijn. Een pmmetje of een berichtje hier in het topic kan toch nooit heel moeilijk zijn.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2114 Gepost op: 9-11-2015, 00:18:55 »
Er is ook nog steeds een mogelijkheid dat ik zelf kan rijden vanuit omgeving Utrecht, maar net als Niek ben ik afhankelijk van ouders dus is ook nog niet duidelijk.. ::sorry::

Ik snap dat jullie het graag snel geregeld willen hebben, maar veel eerder dan een week van tevoren gaat ben ik bang niet lukken.. Als het wel lukt heb ik 7 plekken beschikbaar tho ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2115 Gepost op: 9-11-2015, 00:26:16 »
Het is nog niet zeker maar als het goed is kunnen wij met Niek meerijden maar dankje :)

Verder eens met Lukie superfijn van alle rijders dat ze rijden :D
^^^ ::jaja::

Ik ben altijd bereid om gewoon met het OV te gaan trouwens, het maakt nu naar Sliedrecht niet eens zoveel verschil qua tijd/prijs, het is alleen gezelliger om samen te reizen  ;).

Dus in principe als Niek kan, ga ik samen met Jesper met hem mee, kan het niet dan wil ik wel met Daisy mee reizen als er tegen die tijd nog plek is. Plaats maakt me niet uit, ik ben idd al dankbaar dat er iemand wil rijden. En zo niet, dan kan ik nog met het OV  ::ok::. Laten we er vooral geen big issue van maken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2116 Gepost op: 9-11-2015, 00:38:10 »
Misschien mijn fout maar ik ben er eigenlijk wel vanuit gegaan dat bij iedereen bekend is waar Elise, de_witte en ik ong. wonen en welke route we dus rijden om bij Pjotr te komen. Wij geen van 3en komen bij jou in de buurt. Vandaar dat het me handig leek om dan 1 auto richting het station te sturen om mensen die vanuit 'lastige plekken' op te pikken. Ik dacht dat dat wel duidelijk was, maar blijkbaar niet. En ik zou wel in de gaten houden dat iedereen die op de oorspronkelijk lijst stond zou worden ingedeeld, daar was ie ook juist voor gemaakt.

Zal morgen wel een nieuw lijstje maken, lig nu met de ipad in bed.
Ik weet wel waar jij en Elise ongeveer wonen ja, maar de_witte niet en ten tweede heb ik werkelijk geen flauw idee welke route het snelste is van Utrecht naar Sliedrecht :-[ Ik heb helaas nog altijd m'n rijbewijs niet, dus heb ik ook geen flauw idee waar alle Nederlandse snelwegen precies lopen.

Maar het was dus bedoeld als een "niet geschoten is altijd mis"-vraag, omdat Utrecht voor mij eigenlijk best wel om is, maar het hele eind met de trein 's avonds laat zie ik ook niet zo zitten in m'n eentje (dus daarom zoek ik in ieder geval vervoer voor de terugweg). Maar nu Daisy aangeeft dat ze geen dingen op het laatste moment wil regelen, durf ik helemaal geen plekje meer te reserveren, omdat er een kleine kans is dat ik op het laatste moment het toch te druk heb met school (of één of andere mental breakdown heb van alle stress) en moet afzeggen. En daar wil ik ook niemand mee opzadelen :-\\ Dus als dat te lastig is, dan ga ik wel gewoon niet hoor. Dan kom ik in februari wel weer (dan heb ik hopelijk ook m'n rijbewijs én genoeg vertrouwen in m'n rijkunsten om eventueel zelf voor taxichauffeur te spelen :P).

Maar ik vind het gewoon best wel stom dat hier dan een hele discussie van komt die in ieder geval gedeeltelijk om mij lijkt te gaan, omdat dat blijkbaar geïnterpreteerd wordt alsof ik vind dat anderen alles maar voor mij moeten regelen. Ben juist ook allang blij dát er mensen willen rijden, en wil die mensen juist niet extra tot last zijn. Ik rij wel mee waar er dan ook maar een plekje over is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2117 Gepost op: 9-11-2015, 07:02:46 »
 ::hug::

Dat is soms ook zo lastig van het geschreven woord. Dat het verkeerd geïnterpreteerd kan worden, terwijl het juist helemaal niet zo bedoeld is. Het zou fijn zijn als iedereen die graag wil komen, ook kan komen. Hopelijk gaat het lukken.


Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2118 Gepost op: 9-11-2015, 08:58:56 »
Ik weet wel waar jij en Elise ongeveer wonen ja, maar de_witte niet en ten tweede heb ik werkelijk geen flauw idee welke route het snelste is van Utrecht naar Sliedrecht :-[ Ik heb helaas nog altijd m'n rijbewijs niet, dus heb ik ook geen flauw idee waar alle Nederlandse snelwegen precies lopen.

Maar het was dus bedoeld als een "niet geschoten is altijd mis"-vraag, omdat Utrecht voor mij eigenlijk best wel om is, maar het hele eind met de trein 's avonds laat zie ik ook niet zo zitten in m'n eentje (dus daarom zoek ik in ieder geval vervoer voor de terugweg). Maar nu Daisy aangeeft dat ze geen dingen op het laatste moment wil regelen, durf ik helemaal geen plekje meer te reserveren, omdat er een kleine kans is dat ik op het laatste moment het toch te druk heb met school (of één of andere mental breakdown heb van alle stress) en moet afzeggen. En daar wil ik ook niemand mee opzadelen :-\\ Dus als dat te lastig is, dan ga ik wel gewoon niet hoor. Dan kom ik in februari wel weer (dan heb ik hopelijk ook m'n rijbewijs én genoeg vertrouwen in m'n rijkunsten om eventueel zelf voor taxichauffeur te spelen :P).

Maar ik vind het gewoon best wel stom dat hier dan een hele discussie van komt die in ieder geval gedeeltelijk om mij lijkt te gaan, omdat dat blijkbaar geïnterpreteerd wordt alsof ik vind dat anderen alles maar voor mij moeten regelen. Ben juist ook allang blij dát er mensen willen rijden, en wil die mensen juist niet extra tot last zijn. Ik rij wel mee waar er dan ook maar een plekje over is.


Volgens mij kun je gewoon met daisy mee vanuit utrecht. Wat we juist willen voorkomen is dat mensen niet gaan vragen om taxi plekken. Vraag het gewoon, dan weet iedereen waar ie aan toe. Dat jouw post nu net als laatste was, is denk ik gewoon een kwestie van slechte timing. Het lijkt me onzin als er nu mensen niet gaan komen omdat er misverstanden zijn.

En die hele discussie komt echt niet door jou. Denk dat die gericht kan zijn aan bijna alle meerijders.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #2119 Gepost op: 9-11-2015, 12:05:39 »
Ja, maar ik vraag juist wel om een plekje toch? En Lukie postte dat vlak na mijn bericht, dus dan lijkt het toch echt net of het om mij gaat. En daarnaast heb ik zelf verder niet echt het idee dat er andere meerijders zijn die dat wel denken.

Het enige wat ik zie is dat het voor sommige mensen nog niet duidelijk is of ze wel of niet kunnen rijden, en dat sommige mensen daardoor nog niet weten bij wie ze het beste mee kunnen rijden. Ik snap dat dat onhandig is voor degenen die wel al weten dat ze gaan rijden, maar daar valt op dit moment weinig aan te doen. Maar het is nog 3 weken van tevoren, dus komt dat echt nog wel op tijd goed lijkt me. Want naar mijn idee wil iedereen juist wel rekening met elkaar houden :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"