Auteur Topic: Spelletjes(mid)dag/avond  (gelezen 838961 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3000 Gepost op: 14-08-2016, 13:34:32 »
Ohja, en we moeten dus die pepernoot-grcentreerde spelletjesdag  in het najaar doen ::ok:: ;D
Interesting! ::vergroot:: ::ok::

Bij wie gaan we een "Heel realitynet bakt" dag organiseren?  ::rofl::
Dat klinkt als een geweldig plan! :D

Dat of een spelletjesweekend (kwam ook weer ter sprake).  :D De_witte had wel een aardig idee. ::jaja::
Dat klinkt eveneens als een geweldig, zo niet geweldiger, plan! ::hyper::

Zo te lezen hebben jullie het allemaal heel gezellig gehad en is iedereen ook weer veilig thuisgekomen.  :) Ik was helemaal vergeten me af te melden hier. ::schaam:: Een volgende keer, als ik terug ben uit Spanje, probeer ik er weer bij te zijn! Oeh, of we houden een spelletjesdag in Sevilla. :D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3001 Gepost op: 14-08-2016, 13:46:45 »
Dat of een spelletjesweekend (kwam ook weer ter sprake).  :D De_witte had wel een aardig idee. ::jaja::

 ::jaja::

Er zijn in Nederland een aantal natuurvriendenhuizen (van stichting Nivon). Afhankelijk van het huis kunnen er tussen de 40 en 100 mensen logeren. In de meeste huizen zijn 2- of 4 persoonskamers te boeken voor een prijs van 20-25 euro per persoon per nacht (wel moet er zelf beddengoed meegebracht worden). Er is een grote keuken waar gasten zelf kunnen koken en over het algemeen zijn er enkele grote ruimten waar activiteiten gedaan kunnen worden (zoals spelletjes spelen).



Mijn idee was om een weekend te plannen (bijv. vrijdag-zondag). Iedereen kan dan zelf reserveren (en uiteraard ben je ook welkom als je maar 1 of 2 dagen kan).

Zelf ben ik deze week in Bornerbroek (bij Hengelo) geweest, en van dat huis weet ik zeker dat het geschikt is. Qua gemiddelde reisafstand lijkt het huis in Oisterwijk (Brabant) ook geschikt, maar daar weet ik niet helemaal zeker wat voor ruimtes er zijn. Ook een weekendje aan het strand (Wijk aan Zee) behoort tot de mogelijkheden

« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 21:51:48 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3002 Gepost op: 14-08-2016, 13:53:39 »
Hoeveel van ons zullen willen blijven slapen dan?
Op zich kan ik hier thuis ook aardig wat mensen kwijt, als men luchtbedden en slaapzakken meeneemt. Minstens 8 in de woonkamer, een stuk of 5 boven, en er kunnen ook nog wel een paar tenten in de tuin desnoods. Misschien volgende zomer plannen?


Edit: nadeel is dan wel dat er maar 1 douche is natuurlijk voor iedereen...
« Laatst bewerkt op: 15-08-2016, 20:11:22 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3003 Gepost op: 16-08-2016, 15:39:18 »
En dat als je woonkamer al vol bedden ligt, waar speel je dan de spellen? :)
En ook: als iedereen weg is zit jij met een huis dat overhoop ligt. ;)

Ook ik ben trouwens thuis hoor, al had ik dat niet gemeld. Wie mij hoorde, had waarschijnlijk al door dat ik richting verkoudheid aan't gaan was en inderdaadn, die is die nacht volop uitgebroken, dus heb 2 dagen ellendig op de bank gelegen. :) Zo blij dat ik de spelletjesdag nog wel heb mee kunnen maken want hij was weer heel leuk. Een quote uit het gesprek met Andreas in de auto: "Die zus van Elise was ook leuk. Eigenlijk is de hele groep echt leuk!"
En dat is ook zo. Soms zit er in een groep altijd wel iemand die je wat minder ligt, maar dat heb ik hier dus helemaal niet. Zo heerlijk en leuk!

Fijn dat Escape en Dominion je bevielen HDD.  ::ok::



Oh en over weekendje spellen doen gesproken: ik overweeg héél erg om met de spellenbeurs in Essen gewoon alle vier de dagen te gaan. Wie mee wil, laat maar horen. Of desnoods zaterdag en zondag als mensen donderdag en vrijdag niet kunnen. Maar dan heb je dus eigenlijk al een weekend vol spellen. Weliswaar op een gigantische beurs, maar dan betaal je inkom (en eten en hotel) en heb je de hele dag de nieuwste spellen ter beschikking die voor je uitgelegd worden en alles.  ::ok::
En s' avonds zijn er blijkbaar ook nog her en der evenementen of lobbies in hotels vol mensen die spellen aan het doen zijn. :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3004 Gepost op: 16-08-2016, 17:31:59 »
Wanneer is Essen? Ik ga sowieso niet 4 dagen. Maar een dagje, misschien 2, lijkt me wel weer leuk.  :D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3005 Gepost op: 16-08-2016, 18:00:48 »
13 t/m 16 oktober: http://www.merz-verlag.com

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3006 Gepost op: 16-08-2016, 19:07:24 »
Ik zag wel dat de hotelprijzen in dat weekend aardig gestegen zijn in Essen in vergelijking met andere weekends  ::ohno::
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3007 Gepost op: 16-08-2016, 20:36:33 »
Mag ik dan in de Jury?
Ga je spijt van krijgen ::jaja::

Ik had nog niet gereageerd, maar het was echt weer supertof afgelopen weekend ::bravo::, heb het zeker gemist!

Essen vond ik vorig jaar erg leuk, ik weet niet of een heel weekend lukt qua beschikbaarheid en geld maar ik zal het in mijn agenda zetten :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3008 Gepost op: 16-08-2016, 22:32:42 »
Oew, essen klinkt wel heel leuk. Ik ga erover nadenken
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3009 Gepost op: 17-08-2016, 00:14:21 »
Essen is zeker de moeite! Vier dagen gaat ook nooit voor mij maar één dag gaat sowieso. Twee hangt een beetje af van de drukte op dat moment ivm verbeterwerk enzo maar het was vorig jaar erg leuk!
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3010 Gepost op: 19-08-2016, 11:02:49 »
Essen klinkt wel erg interessant ja - maar weet nog niet precies wat/hoe ik ga doen.
Alhoewel ik vermoed dat 4 dagen ook voor mij wel echt te lang gaan blijken ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3011 Gepost op: 19-08-2016, 11:45:44 »
Ga je spijt van krijgen ::jaja::

Ik had nog niet gereageerd, maar het was echt weer supertof afgelopen weekend ::bravo::, heb het zeker gemist!

Essen vond ik vorig jaar erg leuk, ik weet niet of een heel weekend lukt qua beschikbaarheid en geld maar ik zal het in mijn agenda zetten :).

Zijn jou kookkunsten dan zo slecht ;) ;D >:D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3012 Gepost op: 22-08-2016, 19:13:21 »
Zijn jou kookkunsten dan zo slecht ;) ;D >:D
Nee, heb je toch gezien met TAR ;).

Ik bedoelde meer dat als er 20-30 forummers komen met kookkunsten, dat je waarschijnlijk aan het einde vrij misselijk bent ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3013 Gepost op: 22-08-2016, 20:54:36 »
Nee, heb je toch gezien met TAR ;).

Ik bedoelde meer dat als er 20-30 forummers komen met kookkunsten, dat je waarschijnlijk aan het einde vrij misselijk bent ;D.

Haha, ik leef graag als een Bourgondiër, en als ik kleine stukjes eet van elk gerecht komt het vast goed. ;)

En anders ga ik zelf maar de keuken induiken
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3014 Gepost op: 29-08-2016, 20:05:01 »
Op booking vond ik net een economy eenpersoonskamer in een vier sterren hotel met promo: 49€ per nacht, incl ontbijt en met gratis parking. Op 18 min rijden van de beurs. Dus ik heb het gewoon gedaan, ik ga vier dagen naar de spellenbeurs in Essen!  ;D ::schaam:: ::schaam:: ::schaam::


Ik ga waarschijnlijk helemaal gaar zijn en nooit nog een spel aan willen raken voor de rest van mijn leven, maar so be it.
Als tegen die tijd nog mensen een dag of weekend komen, kunnen we ter plekke ergens afspreken.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3015 Gepost op: 29-08-2016, 20:16:16 »
Vier volle dagen spelen, dat wordt wat: ik was vorig jaar na 1 dag constant spelen al vrij moe :P
2024: wie is de Mol?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3016 Gepost op: 29-08-2016, 20:21:06 »
4 dagen ? Gaaf Robbie ::bravo::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3017 Gepost op: 29-08-2016, 21:15:35 »
Vier volle dagen spelen, dat wordt wat: ik was vorig jaar na 1 dag constant spelen al vrij moe :P

Er worden ook shows en conferenties gegeven, daar ga ik ook naartoe. Plus winkeltjes afschuimen op zoek naar leuke decoratie voor mijn spellenkamer in m'n toekomstig huisje. En ik moet ook nog de moed bij elkaar rapen om de hele dag wildvreemden aan te spreken en te vragen of ik met hen mee mag doen...

Thanks Lukie! Ik ben benieuwd :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3018 Gepost op: 29-08-2016, 21:31:36 »
Klinkt goed  ::bravo::

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Spelletjes(mid)dag/avond
« Reactie #3019 Gepost op: 29-08-2016, 22:35:57 »
::jaja::

Er zijn in Nederland een aantal natuurvriendenhuizen (van stichting Nivon). Afhankelijk van het huis kunnen er tussen de 40 en 100 mensen logeren. In de meeste huizen zijn 2- of 4 persoonskamers te boeken voor een prijs van 20-25 euro per persoon per nacht (wel moet er zelf beddengoed meegebracht worden). Er is een grote keuken waar gasten zelf kunnen koken en over het algemeen zijn er enkele grote ruimten waar activiteiten gedaan kunnen worden (zoals spelletjes spelen).

Mijn idee was om een weekend te plannen (bijv. vrijdag-zondag). Iedereen kan dan zelf reserveren (en uiteraard ben je ook welkom als je maar 1 of 2 dagen kan).

Zelf ben ik deze week in Bornerbroek (bij Hengelo) geweest, en van dat huis weet ik zeker dat het geschikt is. Qua gemiddelde reisafstand lijkt het huis in Oisterwijk (Brabant) ook geschikt, maar daar weet ik niet helemaal zeker wat voor ruimtes er zijn. Ook een weekendje aan het strand (Wijk aan Zee) behoort tot de mogelijkheden



Hoort het Koos Voorinhuis in Lage Vuursche hier ook bij?