Auteur Topic: Het Moeras  (gelezen 76272 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Moeras
« Reactie #500 Gepost op: 23-12-2013, 16:03:43 »
Ik dacht dat ik goed zat en dat ik bepaalde mensen aan mijn kant had staan. Mensen, die ik nooit had verraden, maar die niet met mij naar de finale durfde.

Commentaar leveren op dit zinnetje is verboden zeker ?

Verder wel leuk gedaan hoor  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #501 Gepost op: 23-12-2013, 16:07:13 »
Ik moet KD. overtuigen. ::)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Moeras
« Reactie #502 Gepost op: 23-12-2013, 16:10:28 »
Met een Jack Sparrow gifje en een beetje goed verwoorde waarheid waarbij dingen achterwege zijn gelaten gaat dat helemaal lukken  ::ok::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Moeras
« Reactie #503 Gepost op: 23-12-2013, 16:13:02 »
Commentaar leveren op dit zinnetje is verboden zeker ?
Het is Daisy haar eigen beleving, dus er valt niet over te discussiëren ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #504 Gepost op: 23-12-2013, 16:14:53 »
't is precies zoals jij zegt D*N:

::jaja:: Daisy heeft altijd gelijk ::ok::

 ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #505 Gepost op: 23-12-2013, 16:47:14 »
Dat ziet er leuk uit, Daisy!
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #506 Gepost op: 23-12-2013, 17:39:39 »
K**-internet, daarnet weer een half uur zonder internet gezeten, midden in mijn verhaal...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Moeras
« Reactie #507 Gepost op: 23-12-2013, 17:42:09 »
Tip, altijd eerst je verhaal in Word oid maken, en regelmatig opslaan. ::hug:: Heb het vaak genoeg meegemaakt dat je een lang stuk tekst typt en het ineens weg is, zóóó vervelend.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #508 Gepost op: 23-12-2013, 17:49:09 »
Daar ben ik nu dus mee bezig...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #509 Gepost op: 23-12-2013, 18:54:33 »
LdH's Survivor in 14 afleveringen

Aflevering 1:

Daar zat ik dan ik het vliegtuig, hier had ik al maanden naar uitgekeken en eindelijk was het dan zover. Op Schiphol hadden we elkaar voor het eerst ontmoet, en ook onze presentatoren Schulz en D*N waren erbij. Maar goed, ee aantal kandidaten bleek ik dus al te kennen uit een eerder spel! Dat was mooi meegenomen, dacht ik, daar moet toch wel wat mee te doen zijn? In het vliegtuig bleek ik naast iemand te zitten met wie ik het verrassend goed kon vinden. Daarom, zeker omdat hij ineens halverwege van de presentatoren naar huis moest, zal ik hier af en toe ook zijn verhaal bij vertellen; dat vroeg hij mij, dus dat doen we dan maar.

Hij stelde zich voor als 'Rik', een kalende supermarktmanager. Ondanks dat hij nogal, tja, hoe zal ik het netjes zeggen, negatief en saai uit de hoek kon komen, konden we het al vanaf het eerste moment goed met elkaar vinden. We raakten in allerlei gesprekken verwikkeld, en ook met een aantal andere deelnemers kregen we fijne gesprekken. Voor we het wisten landden we al op de luchthaven. We werden naar een grote vlakte gebracht waar we al een eerste opdracht moesten vervullen. Het was de bedoeling dat we allemaal een gerecht uit een bepaald land vonden op het speelveld, en vervolgens een van de 4 kleuren vlaggen zouden meenemen naar D*N en Schulz. Ik mocht op zoek naar een Chinese maaltijd, wat nogal wat tijd in beslag nam, aangezien ik van alles tegenkwam... behalve Chinees. Uiteindelijk vond ik een lekkere Chinese maaltijd en repte me met een blauwe vlag naar D*N. Daar bleek Rik allang binnen te zijn, met een Braziliaanse maaltijd en een oranje vlag.

Bij D*N aangekomen bleek de opdracht no niet helemaal afgelopen te zijn. D*N stelde ons allerlei lastige geografische vragen. Nu wist ik ze allemaal wel, maar helaas bleek ik nogal erg lang te hebben nagedacht. Helaas betekende dat dat ik niet mijn koppelgenoot mocht kiezen, maar tot verrassing van mijzelf werd ik als een van de eerste gekozen. Bente bleek graag met mij het spel te willen spelen! Super, dat moet toch goed gaan. Ook Rik, die zich ondertussen, wel wat overdreven, Rik de Grote noemde, trof het met Daisy als partner. In het vliegtuig had ik al van hem opgevangen dat hij wel heel graag met Daisy een koppel had willen vormen...

Aflevering 2:

Nu de teams en koppels waren ingedeeld, was het spel echt begonnen. Aflevering 2 moesten we gaan 'samenwerken'. Benieuwd of dat zou lukken. Eerst moesten we allerlei puzzels gaan oplossen die door D*N en Schulz overal over Kea waren verspreid. Dit lukte best wel redelijk volgens mij. Beter ging opdracht 2, waar we via een geïmproviseerde internet-lijn allerlei Waldo's moesten zien te vinden. Het ging zelfs zo goed dat we als eerste binnen waren en zo dus immuniteit wonnen. Slechter verging het Rik. Hoewel hij toch snel zijn Waldo had gevonden bleek het voor de anderen toch onmogelijk om te vinden waar Waldo was. Heel vreemd, want zo moeilijk leken ze toch niet. Misschien had een aantal van zijn mede-eilandbewoners een dubbele agenda? Nu wij allebei beter weten zou het dat best wel eens kunnen zijn. Dat betekende dus eilandraad voor hem, met Abdullah en Floris als slachtoffer.

Aflevering 3:

Aflevering 3 bleek een perfect thema voor ons allebei te zijn: 'puzzelen'... Boggelen, mijn ding, zoals al eens bij een eerder survivalavontuur duidelijk was geworden. De woorden stroomden binnen, en zoals ik van Rik hoorde ook op het oranje eiland. Dit moest toch wel goed gaan komen. Door al dat gepuzzel was ik echter dusdanig afgepeigerd dat de puzzel voor de persoonlijke bonus op niets uitliep. Bij geel bleken Lukie en Timvdons het slachtoffer geworden te zijn van de eilandraad.

Aflevering 4:

Over deze aflevering kregen we alleen te horen dat het een portie 'nostalgia' zou zijn. En wat voor nostalgia, zo zou later blijken. Toen we bij de presentatoren aankwamen bleek er een enorm speelveld klaar te liggen voor ons in de vorm van... Jawel, we gingen een heerlijk oudhollands spelletje ganzenborden. Een heerlijk spel, zoals al snel bleek. Rik zag ik samen met Daisy alle kanten over het bord vliegen en hij bleek al behoorlijk snel binnen te komen. Bij Bente  en mij duurde het wat langer, mede doordat we door Nieky werden teruggestuurd. Bedankt nog daarvoor... Hierna kwam ook nog een wisselproef, waar ik wel zin in had. Maar al gauw merkte ik dat we kansloos bleken. En daarom (okay misschien mocht het niet) besloot ik toch maar Rik te helpen om dit spelletje te winnen. En jawel, Rik en Daisy wonnen het spel. Hierna bleken de eilanden te worden heringedeeld. Riks eiland bleef intact, en kreeg met Mex en NextGP en Ycaris en Luc er 2 nieuwe koppels bij. Mijn eiland bestond nu uit de volgende koppels: Fleur en Molbelg; Bente en Ldhmolletje; Robbieazerty en Pjotr; Shannia en Stella; Kira en Jay.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #510 Gepost op: 23-12-2013, 18:55:44 »
Aflevering 5:

Dit was voor Bente en mij, maar ook voor Daisy en Rik een leuke ronde. We gingen een ouderwets spelletje 'A question of Sport' doen. Maar helaas, hoe goed we onze best ook deden bij de verschillende spellen, hoe snel we ook waren op veel momenten, en hoeveel we ook bleken te weten: team paars bleek, mede door Noortjes vader, onoverwinnelijk. Via via, hoorde ik van Rik dat er al heel wat gekonkeld werd. Op hun eiland bleken Ycaris en Nextgp geslachtofferd te worden. Bij ons viel de keus op een duo dat niet altijd even actief leek: Shannia en Stella.

Aflevering 6:

Deze aflevering moesten we ons vol op fotografie gaan storten. En dat was voor mij balen, aangezien ik niet zo'n fotofanaticus was. Maar... ik had goede hoop, en iedereen begon even enthousiast aan de opdracht. Maar op de een of andere manier leek het wel alsof een aantal van de mede-eilandbewoners er met de pet naar leek te gooien. Later bleek wel waardoor dat waarschijnlijk het geval was. Beter ging het met Rik. Iedereen deed vol zijn best daar en aan het eind bleek de opdracht fluitend gewonnen te zijn door oranje. Wat wel helaas betekende dat wij weer naar de eilandraad moesten gaan. Bij paars bleken May en Starlight terug naar Nederland gestuurd te worden, maar bij ons, op blauw, kwam een nachtmerrie uit. Na het voorlezen van de stemmen bleek men Bente en mij er uit te willen hebben. En daarmee leek voor mij een einde te zijn gekomen aan deze survivor. Leek, ja, want er zou nog een interessante twist in het spel te zitten.

Aflevering 7:

Ik was nu vol aan het supporteren voor Rik. En zeker omdat dit weleens de laatste ronde voor de ultieme samensmelting zou kunnen zijn. Creatief moest men allemaal worden. Men moest een product gaan bedenken dat met het spel te maken zou hebben en dat op de markt zou kunnen worden genomen. Via de tv kon ik de verwikkelingen op oranje goed volgen. Daar bleek men al snel een super idee te hebben: men zou een survivorspel gaan ontwerpen, met spelletjes, vragen, opdrachten en wat al niet meer die te maken hadden met Survivor, maar ook met de andere bekende tv-editie Expeditie Robinson. Het bleek een gouden greep te zijn. Want het spel won overtuigend. Ik moest mijn gejuich wel even inhouden...Jann en Vieffan en Molbelg en Kira werden zo vlak voor de samensmelting nog naar huis gestuurd.

Aflevering 8:

Helaas bleek voor Rik dat hij, en nog een paar deelnemers niet meer verder mocht. Maar Rik was wel zo aardig om dan maar mij voor te dragen om verder te spelen. Helaas moest ik daarvoor wel nog een aantal extra spellen gaan spelen, zo moesten we zwarte pieten, een spel dat ik wonderbovenwel wist te winnen. We moesten ook nog achter een zogenaamde jury clue gaan komen. Met behulp van een aantal anderen lukte dit heel aardig. En ook het chatspel met D*N liep supergoed. Vieffan en Bjorrn werden hierna naar het moeras gestuurd.

Aflevering 9:

Muziek was ditmaal het thema. Je zou zeggen dat het voor mij een behoorlijk thema was, maar D*N kennende zou het niet allemaal mijn stijl zijn. De immuniteitsopdracht was al zo snel gevonden door Nieky... Ik had met moeite eenmaal me door de muziek geworsteld. De tweede opdracht met Schulz liep wat beter, maar helaas struikelde ik nogal pijnlijk over een vraag over piano's... Dus dat betekende ook nog eens de eilandraad. Met een voor mij zeer verrassende keuze. Lukie bleek naar het moeras te worden gestuurd. Die had ik niet zien aankomen... Maar... nu ik een aantal afleveringen verder ben was dit voor mij eigenlijk al een voorteken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #511 Gepost op: 23-12-2013, 18:56:41 »
Aflevering 10:

Natuur, daar ging het deze aflevering over. An sich best leuk, maar als je de immuniteitsproef van D*N te horen krijgt zakt de moed je al in de schoenen. Welke gek gaat nu 's nachts bij het kampvuur waken om een vrijstelling te krijgen? Gezien de griep die ik een tijdje geleden had gehad leek mij dat niet verstandig en dus liet ik het maar achterwege. De tweede proef was meer voor mij, aangezien we allerlei dieren naar de dierentuin moesten brengen. Helaas bleek ik hier niet snel genoeg in te zijn en was Daisy me voor. Maar, het was haar gegund die munt. Ze had hem echt verdiend. Deze aflevering ging degeen die ik al de vorige aflevering naar huis had willen sturen naar het moeras: Catshee was het slachtoffer.

Aflevering 11:

We hadden het deze keer over films. Met D*N gingen we een spelletje blackjacken. En ik moet zeggen, het liep fantastisch. Zou ik misschien een munt kunnen winnen? De finale was in ieder geval gehaald, waar ik tegenover Daisy kwam te staan. Mijn gewenste finale bij deze. Helaas voor mij was Daisy net een tikje sneller met haar '21'. En zo won zij weer een munt. Met Schulz gingen we daarna een spelletje Jeapardy doen over allerlei films. En ik moet zeggen: het ging een heel stuk beter dan ik ooit had kunnen denken. Ik blijk blijkbaar meer van films te weten dan ik dacht. Helaas wist Hillo net wat meer, en wist hij ook de James Bond-finalevraag. Maar een tweede plaats was heel mooi. Bij de eilandraad schrok ik enorm. Hoe kon men Daisy wegzenden? Ik wist dat er een complot was, maar dat hij zo groot was? Nee, dat wist ik niet. En het zou nog erger komen.

Aflevering 12:

Nu was het tijd om populair te worden. Iets wat duidelijk niet aan mij besteed was. Gelukkig heb ik bij de verschillende rondes de nodige gasten in mijn fanclub gekregen, maar enkel Timvdons wilde er een keertje langer blijven. Dankzij zijn grote populariteit won Robbieazerty hier immuniteit... tot de finale... Pjotr werd naar het moeras gestuurd.

Aflevering 13:

In het moeras bleek men ondertussen al definitief afscheid genomen te hebben van Vieffan en Bjorrn, zo hoorde ik later. Voor de overblijvers op het eiland bleek het een feestaflevering te worden. Althans, dat had het moeten worden. Pepernoten wist ik niet te vinden. Die had Nieky allemaal al op te hebben gegeten. Daarna mochten we 2 cadeatjes gaan uitkiezen, al moesten we daarvoor wel een tiental spellingsvragen beantwoorden. Het leek het Groot Dictee wel. De vragen liepen goed; maar ja, de cadeautjes minder. En dat bleek jammer te zijn. Zo bleek tijdens de eilandraad. Hoewel ik er al een paar afleveringen rekening mee had gehouden kwam het toch nog als een verrassing aan: het grote complot (dat dus nog groter bleek) stuurde mij naar het moeras, waar ik wel weer herenigd zou worden met Daisy, Lukie en Pjotr. Helaas was Catshee naar huis.

Aflevering 14:

Tja, dan nu het moeras. Ik kon nog net afscheid nemen van Lukie. Voor ons in het moeras blijkt er toch nog een finaleplaats klaar te liggen. En daar gaan we natuurlijk vol voor. In het eerste spel bleek ik van de 3 overgebleven moerasbewoners het meeste te weten van de andere deelnemers. Toch wel handig als je een paar inschrijfformulieren hebt, en met een aantal anderen al eens in een spel hebt gezeten. Pjotr wist hier het minste en moest definitief naar huis. Even later hoorden we ook dat Hillo het eiland moest verlaten op dezelfde proef. Dan nu dus de finale van het moeras tegen mijn maatje Daisy! Succes!

Zo, dat was mijn verrassend lange reis door Survival die me ovnverwacht ver heeft gebracht. En hopelijk zal die reis me nog verder brengen! Maar hoe dan ook: het spel is geslaagd voor mij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Moeras
« Reactie #512 Gepost op: 23-12-2013, 19:14:47 »
Ik heb je wel vaak dwarsgezeten he , als je het zo leest  :-X

Maar jij begon met mij terugsturen hoor  ::)

Maar ook een leuk verhaal  ::ok::
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #513 Gepost op: 23-12-2013, 19:16:07 »
Tja, je zat bij mij op het eiland... ::jaja::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Moeras
« Reactie #514 Gepost op: 23-12-2013, 19:18:13 »
Tja, je zat bij mij op het eiland... ::jaja::

En heb je ook veel goeds gebracht, maar dat staat er niet he  ::)
You'll never walk alone

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #515 Gepost op: 23-12-2013, 20:07:06 »
Als ik een verhaal had moeten schrijven had ik alleen maar goede dingen over je geschreven Nieky.  ::hypocriet::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Moeras
« Reactie #516 Gepost op: 23-12-2013, 20:07:51 »
 ::hug::
You'll never walk alone

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Het Moeras
« Reactie #517 Gepost op: 23-12-2013, 20:10:59 »
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Moeras
« Reactie #518 Gepost op: 23-12-2013, 20:17:41 »
Als ik een verhaal had moeten schrijven had ik alleen maar goede dingen over je geschreven Nieky.  ::hypocriet::
Waarom had ik dit verwacht? ::rofl::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Moeras
« Reactie #519 Gepost op: 23-12-2013, 20:21:39 »
Waarom had ik dit verwacht? ::rofl::

Omdat je mijn gedachten kunt lezen? ;D